153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Кондратенко, Лариса Олександрівна.
    Роль метафори у психологічному знанні [Текст] / Л. О. Кондратенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2013. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 9. - С. 209-216. - Бібліогр.: с. 215-216 (13 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
психологічне знання -- метафора -- науковий пошук -- особливості психологічної термінології
Анотація: Як і всі інші науки психологія широко використовує метафору для первинного опису виявлених феноменів. Однак психологічна метафора відрізняється від метафор, які використовують інші науки, оскільки вона описує явища недоступні безпосередньому сприйманню іншої людини; є особистісної метафорою її творця і водночас є особистісною метафорою сприймаючої особи.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(08)
А 43


    Завгородня, О. В.
    Методологічні орієнтири та перспективи розробки концепції різнорівневої інтеграції психологічного знання [Текст] / О. В. Завгородня // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 56-67. - Бібліогр.: с. 63-67 (26 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
раціонуманістична орієнтація -- психологічне знання -- інтеграційні процеси -- фасилітація -- матриця теорій -- модель -- багатовимірний простір
Анотація: Окреслено сучасну пізнавальну ситуацію та методологічні проблеми психології. З огляду на зазначине показано, що сформульована й розвинута Г.О. Балом раціогуманістична орієнтація в методології людинознавства має значний евристичний потенціал в контексті проблеми подолання роздробленості психологічного знання. Висвітлено актуальність та визначено мету розробки концепції різнорівневої інтеграції психологічного знання. З урахуванням вказаного розробку концепції базовано на загально-наукових принципах цілісності, активності, розвитку раціогуманістичній орієнтації в людинознавстві, на уявленні про структурно-функціональну різнорівневість психологічної науки та ідеї відмінностей інтеграційних процесів на різних рівнях функціонування науки. Окреслено критерії, яким має відповідати концепція (логічної послідовності, внутрішньої узгодженості та ідеї відмінностей інтеграційних процесів на різних рівнях функціонування науки.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


   159.9.072
   Т 33


   
    Теоретико-методологічні основи інтеграції пси­хо­логічного знання [Електроний ресурс] : монографія / О.В. Зав­го­ро­дня, В.О. Мєдінцев, С.О. Копилов [та ін.]; за ред. О.В. Завгород­ньої. - Київ : [б. в.], 2020. - 180 с. - ISBN 978-966-194-315-4 : Б. ц.
УДК
Рубрики: Психологія навчання--інтегративно-особистісний підхід--Монографія
Кл.слова (ненормовані):
інтеграція -- психологічне знання -- раціогуманістична орієнтація -- психологічна феноменологія -- парадигмальне різноманіття -- методологічний діалог -- інтеграційні процеси -- фасилітація -- матриця теорій -- модель
Анотація: У монографії висвітлено результати досліджень, здійснених науковцями лабораторії методології і теорії психології Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. У центрі уваги авторів монографії – різні аспекти сучасної проблематики інтеграції психологічного знання. Висвітлено історичне підґрунтя роздробленості психологічного знання, обґрунтовано предметно-онтологічну та методологічну орієнтацію сучасного психологічного знання на ідею культури. Запропоновано стратегію побудови універсальної дисциплінарної структури психологічного знання, зокрема, через розробку універсальних форм опису предметів психологічних досліджень. Окреслено розробку інтегративно-екзистенційного підходу як інструменту фасилітації інтеграційних процесів у психології. Висвітлено досвід застосування інтегративного підходу до опрацювання актуальних психологічних проблем. Книга адресована фахівцям у галузі психології та суміжних із нею дисциплін.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Свободных экз. нет