Р 62 Рожденственський , Андрій Юрійович. Рефлексія тілесного потенціалу в життєвому самовизначенні старшокласників [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Рожденственський Андрій Юрійович ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2002. - 227 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 191-208. -
Вікова психологія--Старшокласники--Дисертації Кл.слова (ненормовані): рефлексія -- тілесний потенціал -- життєве самовизначення -- психологічний простір -- самоставлення Анотація: Дисертація присвячена дослідженню особливостей проектування старшокласниками життєвого шляху залежно від типу усвідомлення ними власних тілесних можливостей. Розкривається роль і місце тілесної складової у Я-структурі учнів старшого шкільного віку. Створено й апробовано оригінальний діагностичний прийом оцінки рівня здатності старшокласника до саморефлексії тілесного потенціалу. Показано, що характер вибору старшокласниками форми самовизначення у просторі майбутніх життєвих відносин зумовлюється типом самоусвідомлення (рефлексії) ними власних тілесних можливостей. Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ) Примірників всього: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
Т 48 Ткач, Тамара Володимирівна. Психологічні засади проектування освітнього простору особистості [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07 / Ткач Тамара Володимирівна ; наук. конс. Швалб Ю. М. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2010. - 452 с. : табл., рис. + 1( додатки). - Бібліогр.: с. 410-452. -
Кл.слова (ненормовані): освітній простір -- освітнє середовище -- психологічний простір -- неперервність освіти -- життєвий простір -- СУБ'ЄКТ освітньої ДІЯЛЬНОСТІ Анотація: В роботі проаналізовано сучасні підходи й теоретичні моделі розвитку системи освіти. Досліджено структуру й функціональні можливості психолого-педагогічного проектування освітнього простору як умови самовиявлення, самовизначення та самореалізації особистості. Визначено зміст і структуру неперервної освіти як поєднання різних інституційних форм задоволення потреби людини в набутті й застосуванні знань упродовж усього життя. Розроблено інституційну та функціональну моделі освітнього простору особистості. Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Швалб, Юрій Михайлович \наук. консультант.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ) Примірників всього: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
П 82 Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ) Просандєєва, Л. Є. Психолого-педагогічні умови становлення автономності особистості [Текст] / Л. Є. Просандєєва> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Миколаїв : Іліон, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 38. - С. 396-407. - Бібліогр.: с. 405-406 (21 назва)
Кл.слова (ненормовані): психологічна автономність -- самоцінність особистості -- генезис самоцінності -- психологічний простір -- ціннісне "Я" -- духовне "Я" Анотація: Висвітлюються психолого-педагогічні умови становлення автономності особистості, які інтерпретуються у контексті двоєдиного процесу автономного освоєння соціального та автономного відтворення (чи відторгнення) соціального. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ) Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |
М 23 Мандзик, Тетяна Михайлівна . До проблеми про психологічні детермінанти прив'язаності студентів до міста, в якому відбувається їхнє навчання [Текст] / Т. М. Мандзик> // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 410-421. - Бібліогр.: с. 420-421 (10 назв)
Кл.слова (ненормовані): емоційний зв'язок -- прив'язаність -- чуття місця -- психологічний простір -- соціально-психологічна адаптація -- студенти Анотація: Представлено результати дослідження, в якому на основі емпіричних даних за допомогою методів математичної статистики (кореляційного та факторного аналізу) здійснено аналіз психологічних особливостей студентів з різною тривалістю проживання в місті, де проходить їх навчання. Виявлено зв'язок особливостей формування прив'язаності до міста навчання студентів з їх психологічними характеристиками. Визначено роль психологічного фактору в процесі формування та підтримки прив'язаності до нового міста проживання, його розуміння та аналізу для оптимізації стосунків студента й нового середовища життя. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\ Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |
А 43 Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ) Павлюк, М. М. Психологічна межа як механізм розвитку самостійності майбутнього фахівця [Текст] / М. М. Павлюк> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2017. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія, Вип. 10. - С. 136-144 . - ISBN 978-617-640-211-4
Рубрики: Загальна психологія Історична психологія Етнічна психологія Кл.слова (ненормовані): психологічні межі -- психологічний простір -- самостійність -- суб'єктність -- самоусвідомлення -- автентичність -- незалежність Анотація: у статті розкрито функції психологічної межі у процесі розвитку самостійності особистості, її зміст та структуру. Представлено результати емпіричного дослідження типів психологічних меж особистості та показано рівень їх виявлення у студентському віці. З'ясовано, що для розвитку самостійності майбутнього фахівця важливою є активно-непроникна межа, тобто межа, непроникна для зовнішніх впливів, яка виявляє себе у почутті права на незалежність, здатність сказати "ні", приборкати тиск, та, має найвищу міру прояву серед студентів. Наступні, за активно-непроникною, виявлені найбільше - активно-віддаюча та стримувальна межі. Найнижчі ж показники за повністю проникною, асимілюючою, спокійно-нейтральною межами. Зроблено висновок про те, що психологічні межі особистості формуються в процесі усвідомлення людиною свого простору і його відстоювання, подолання симбіотичних взаємозв'язків, що означає набуття права на самовизначення, свободу, самостійність. Підкреслено, що формування психологічних меж особистості відбувається в ранньому дитинстві, а особливості її функціонування відображають сутність дитячо-батьківських стосунків та середовища розвитку особистості. Водночас зауважується, що психологічні межі є продуктом зусиль особистості, що дозволяє їй здійснювати автентичну, адекватну реальності взаємодію із професійним середовищем та світом. Визначено ознаки порушення психологічних меж. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ) Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |
А 43 Шаумян, О. Г. Формування цілісності особистості в осіб, які схильні до переживання стану самотності [Текст] / О. Г. Шаумян> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2020. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 55. - С. 93-97. - Бібліогр.: с. 96-97 (11 назв)
Рубрики: Соціальна психологія Кл.слова (ненормовані): самотність -- особистість -- цілісність особистості -- стан самотності -- психологічний простір -- життєвий світ -- моральний простір Анотація: Актуальним у всі часи є піклування про гармонійний розвиток індивіда та плекання позитивної успішної особистості. Незважаючи на широту поглядів у вітчизняних й закордонних психологів-практиків щодо формування цілісності особистості у самотніїх осіб, доцільно проаналізувати їх у світлі процесів глобалізації суспільства. Поглиблення роздробленості суспільства, невизначеність традиційних груп, беззапереічне ідентифікування успіху із суспільним визнанням спричиняють виникнення і тривале протікання стану переживання самотності. Для того щоб уникнути цього і забезпечити особистості гармонійний стан, слід виокремити детермінанти розвитку саме для конкретного індивіда, сформувати потребу цілісного життя, включаючи різноманітні сфери життєдіяльності людини, з метою її позитивного успішного розвитку. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене) |