А 43 Дембицька, Н. М. Розвиток підприємливості та ставлення школярів до особистої власності в процесі економічної соціалізації [Текст] / Н. М. Дембицька> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 54. - С. 69-75. - Бібліогр.: с. 75 (8 назв)
Рубрики: Економічна психологія Кл.слова (ненормовані): економічна культура особистості -- особистість школяра -- психологічне ставлення -- особиста власність -- економічна соціалізація -- підприємливість Анотація: У статті аналізуються вікові закономірності розвитку ставлення школярів до особистої власності. Останнє обгрунтовується як особистісний чинник розвитку культури підприємливості - показника економічної соціалізованості на етапі навчання у закладі загальної середньої освіти. На кожному віковому етапі спостерігаються значущі зміни в процесі розвитку економічної культури школяра: від ідеалізації відносин привласнення, мистецтво розбудови яких полягає переважно в стратегії економії (на етапі молодшої школи), через зростання суперечливості в ставленні до особистої власності на тлі негативно-тривожних переживань (на підлітковому етапі) до відносно внутрішньо узгодженого несуперечливого позитивно-раціонального ставлення у старшокласників. Констатовано розвиток моральної складової ставлення до особистої власності як системотворчий чинник культури підприємливої людини у школярів. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |
А 43 Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 1. Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія. Вип. 48 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Логос, 2018. - 68 с. : табл. - 10.00 грн. Зміст: Пустовий, О. М. Дослідження особистісних чинників групової згуртованості у військовому колективі / О. М. Пустовий. - С. 3-8. - Бібліогр.: С. 7-8 (10 назв) Ситник, В. В. Мотиваційні чинники професійної адаптації спеціалістів ІТ-сфери / В. В. Ситник. - С. 8-13. - Бібліогр.: С. 13 (10 назв) Дембицька, Наталія Миколаївна. Економічне наставництво як соціалізуюча практика / Н. М. Дембицька. - С. 14-18. - Бібліогр.: С. 17-18 (19 назв) Зубіашвілі, Ірина Костянтинівна. Тренінгові практики у соціально-психологічному забезпеченні монетарної культури старшокласників / І. К. Зубіашвілі. - С. 19-24. - Бібліогр.: С. 23 (9 назв) Лавренко, Ольга Василівна. Емпіричне дослідження морального компонента економічної культури особистості / О. В. Лавренко. - С. 24-32. - Бібліогр.: С. 30-31 (14 назв) Мельничук, Тетяна Іванівна. Гра як соціально-психологічний чинник економічної соціалізації сімей з дітьми дошкільного віку / Т. І. Мельничук. - С. 32-38. - Бібліогр.: С. 36-38 (17 назв) Москаленко, Валентина Володимирівна. Підприємливість як творчість / В. В. Москаленко, Т. І. Сила. - С. 38-45. - Бібліогр.: С. 44-45 (22 назв) Данилюк, Іван Васильович. "Культурна соціалізація": акультурація як механізм мультикультурної соціалізації / І. В. Данилюк, А. О. Курапов. - С. 46-52. - Бібліогр.: С. 51 (6 назв) Недвига, О. В. Особливості прояву індивідуально-типологічних властивостей військовослужбовців-саперів під час перебування на мінному полі / С. 52-59. - Бібліогр.: С. 59 (9 назв) Терещенко, Кіра Володимирівна. Причини й механізми виникнення невротичних розладів особистості дитини з погліду сучасної педагогічної психології / К. В. Терещенко, Т. А. Олінковська. - С. 60-65. - Бібліогр.: С. 64 (10 назв)
Рубрики: Організаційна психологія--Економічна психологія--Соціальна психологія Кл.слова (ненормовані): організаційна психологія -- економічна психологія -- соціальна психологія Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ Примірників всього: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
А 43 Москаленко, Валентина Володимирівна. Підприємливість як творчість [Текст] / В. В. Москаленко, Т. І. Сила> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2018. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 48. - С. 38-45. - Бібліогр.: С. 44-45 (22 назв)
Кл.слова (ненормовані): підприємництво -- підприємець -- підприємливість -- творчість -- особлива творчість -- інноваційна діяльність -- ризик Анотація: У статті проаналізовано поняття та зміст феномену підприємливості. Показано співвідношення категорій «підприємництво», «підприємець» та «підприємливість». Підприємливість визначено як здатність підприємця виконувати функцію агента змін виробництва завдяки наявності у нього творчих здібностей до інноваційної економічної діяльності, яка спрямована на прогресивний розвиток суспільства. Проаналізовано зв'язок підприємливості з творчістю. Визначено ознаки, які характеризують спорідненість, а також відмінності підприємницької та творчої діяльності. Проаналізовано підприємливість як «особливу творчість». На основі аналізу різних моделей психологічних особливостей підприємливості показано особливості трансформації рис творчості підприємців в різних соціально-економічних ситуаціях. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Сила, Тетяна Іванівна Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |
Д 30 Дембицька, Наталія Миколаївна. Психологічні основи економічної соціалізації школярів [Рукопис] : дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07 / Н. М. Дембицька ; наук. конс. О. І. Власова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 452 с. : табл. + 1 додатки 89 с. - Бібліогр.: с. 413-452 (607 назв). -
Кл.слова (ненормовані): школярі -- економічна соціалізація школярів -- економічна культура особистості -- економічна культура підприємливої людини -- особиста власність -- ставлення до особистої власності -- психологічний простір особистості -- приватність -- підприємливість -- заклад загальної середньої освіти Анотація: Дисертацію присвячено психологічним основам економічної соціалізації школярів. Здійснено теоретико-методологічний аналіз проблеми економічної соціалізації школярів, розкрито зміст, структуру, особливості перебігу цього процесу в період від молодшого до старшого шкільного віку. Обгрунтовано авторську концепцію дослідження психологічної структури, механізмів та закономірностей процесу економічної соціалізації особистості в період від молодшого до старшого шкільного віку. Розроблено структурно-цільову модель економічної соціалізації школярів, згідно з якою для агентів цього процесу уможливлюється цілеспрямовано задавати напрям руху системи соціалізуючих впливів, зорієнтовуючи їх на формування у школярів тих особистісних якостей, які забезпечують їм гармонійне входження в ринкові економічні відносини. Цільовий характер економічної соціалізації школяра заданий її ідеальним результатом, яким в умовах ринкової економіки є економічна культура особистості, характерною рисою якої є підприємливість. Показано, що на етапі навчання у закладі загальної середньої освіти така культура формується в просторі особистої власності. Проаналізовано результати емпіричного дослідження психологічної структури, механізмів онтогенетичних закономірностей економічної соціалізації школярів у просторі відносин особистої власності на різних етапах навчання у закладах загальної середньої освіти. Проаналізовані вікові закономірності змін в системі ставлень школярів до особистої власності як показника розвитку їх економічної культури. З'ясовано особливості впливу індивідуально-психологічних, соціально-психологічних та внутрісистемних чинників на ставлення до особистої власності як індикатора економічної соціалізованості школярів на різних етапах навчання у закладі загальної середньої освіти. Представлено розроблену авторкою систему психологічного забезпечення процесу економічної соціалізації школярів у закладі загальної середньої освіти, висвітлено його мету, завдання, структуру, розроблено окремі спеціалізуючі практики. Експерементально доведено їх ефективність. Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Власова, Олена Іванівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ) Примірників всього: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
Д 30 Дембицька, Наталія Миколаївна. Соціально-психологічні чинники адаптації сільської молоді до навчання у вищих навчальних закладах І та ІІ рівнів акредетації [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра. психол. наук: 19.00.07 / Н. М. Дембицька ; наук. конс. О. І. Власова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 44 с. : табл. -
Кл.слова (ненормовані): школярі -- економічна соціалізація школярів -- економічна культура особистості -- економічна культура підприємливої людини -- особиста власність -- ставлення до особистої власності -- психологічний простір особистості -- приватність -- підприємливість -- заклад загальної середньої освіти Анотація: Дисертацію присвячено психологічним основам економічної соціалізації школярів. Здійснено теоретико-методологічний аналіз проблеми економічної соціалізації школярів, розкрито зміст, структуру, особливості перебігу цього процесу в період від молодшого до старшого шкільного віку. Обгрунтовано авторську концепцію дослідження психологічної структури, механізмів та закономірностей процесу економічної соціалізації особистості в період від молодшого до старшого шкільного віку. Розроблено структурно-цільову модель економічної соціалізації школярів, згідно з якою для агентів цього процесу уможливлюється цілеспрямовано задавати напрям руху системи соціалізуючих впливів, зорієнтовуючи їх на формування у школярів тих особистісних якостей, які забезпечують їм гармонійне входження в ринкові економічні відносини. Цільовий характер економічної соціалізації школяра заданий її ідеальним результатом, яким в умовах ринкової економіки є економічна культура особистості, характерною рисою якої є підприємливість. Показано, що на етапі навчання у закладі загальної середньої освіти така культура формується в просторі особистої власності. Проаналізовано результати емпіричного дослідження психологічної структури, механізмів онтогенетичних закономірностей економічної соціалізації школярів у просторі відносин особистої власності на різних етапах навчання у закладах загальної середньої освіти. Проаналізовані вікові закономірності змін в системі ставлень школярів до особистої власності як показника розвитку їх економічної культури. З'ясовано особливості впливу індивідуально-психологічних, соціально-психологічних та внутрісистемних чинників на ставлення до особистої власності як індикатора економічної соціалізованості школярів на різних етапах навчання у закладі загальної середньої освіти. Представлено розроблену авторкою систему психологічного забезпечення процесу економічної соціалізації школярів у закладі загальної середньої освіти, висвітлено його мету, завдання, структуру, розроблено окремі спеціалізуючі практики. Експерементально доведено їх ефективність. Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Власова, Олена Іванівна \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ) Примірників всього: 2 ЧЗ (2) Свободны: ЧЗ (2) |