159.923.2(091)Зеньковський
Л 52


    Летцев, Віктор Михайлович.
    Проблема особистості у психологічні спадщини В. В. Зеньковського [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Летцев Віктор Михайлович ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2004. - 190 с. - Бібліогр.: с. 167-190. -
УДК
Рубрики: Історія психології--Спадщина В. В. Зеньковського--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- особистісна реальність -- глибинна основа особистості -- субстанційна концепція особистості -- персонологія
Анотація: Дисертація є цілим дослідженням персоно логічної спадщини В. В. Зеньковського. У роботі визначено місце й роль особистісної проблематики в системі психологічних поглядів мислителя й установлено логіко-концептуальні засади й принципи розуміння особистості в його персонології. В ході детального аналізу філософсько-психологічних творів В. В. Зеньковського розкрито послідовність і логіку становлення його суб'єктно-особистісної концепції, виділені і проінтерпретовані її ключові аспекти, визначені етапи, послідовність і засоби обґрунтування ним особистісної реальності. У підсумку дослідження здійснена систематизуюча інтерпретація фундаментальних засад і ключових принципів персонологічного учення В. В. Зеньковського.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Зеньковський, Василь Васильович \о нем\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

616.89
Б 90


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Бугайова, Наталія Михайлівна.
    Девіантні еквіваленти аутоагресивної поведінки особистості [Текст] / Н. М. Бугайова // Проблеми загальної та педагогічної психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Гнозіс, 2013. - Т. 16, ч. 1, 2. - С. 279-288. - Бібліогр.: с. 287-288 (17 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
аутоагресія -- суїцид -- кіберпростір -- віртуальна реальність -- залежність
Анотація: Розглядаються девіантні еквіваленти аутоагресивної поведінки особистості та сучасні види адикцій, що викликані психологічною залежністю.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ


15(57.026)
А 43


    UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ).
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 7. Екологічна психологія. Вип. 38 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Миколаїв : Іліон, 2015. - 582 с. - ISSN 2072-4772. - 34.00 грн.
    Зміст:
Максименко, Сергій Дмитрович. Прогнозування психологічного розвитку особистості у генетичній психології / С. Д. Максименко. - С .13- 23. - Бібліогр.: с. 21-22 (7 назв)
Абсалямова, Л. М. Психологічна структура і зміст "Я тілесного" / Л. М. Абсалямова. - С .24-38. - Бібліогр.: с. 35-36 (20 назв)
Бабаян, Ю. О. Гендерні особливості конфліктної поведінки в юнацькому віці / Ю. О. Бабаян, І. В. Скачко. - С .39-48. - Бібліогр.: с. 46-47 (8 назв)
Баркасі, В. В. Психолого-педагогічний підхід до змішаного навчання як способу викладання іноземних мов / В. В. Баркасі, Т. І. Філіпп'єва. - С .49-56. - Бібліогр.: с. 54-55 (7 назв)
Бацилєва, Ольга Валеріївна. Особливості харчової поведінки як складової здорового способу життя сучасної молоді / О. В. Бацилєва. - С .57-68. - Бібліогр.: с. 66-67 (9 назв)
Бондар, К. В. Дослідження саморефлексії тілесного потенціалу молодої жінки / К. В. Бондар. - С .69-78. - Бібліогр.: с. 76-77 (10 назв)
Варава, Людмила Анатоліївна. Особливості виникнення переживання почуття щастя у дошкільному віці / Л. А. Варава. - С .79-92. - Бібліогр.: с. 91 (7 назв)
Василенко, Я. О. Обґрунтування та характеристика програми розвитку феноменів - "Я" тілесного у підлітковому віці / Я. О. Василенко. - С .93-104. - Бібліогр.: с. 102-103 (16 назв)
Воропаєв, Євгеній Павлович. Рухова хвиля в артистичній практиці / Є. П. Воропаєв. - С .105-116. - Бібліогр.: с. 114-115 (9 назв)
Гальцева, Тетяна Олексіївна . Вплив соціально-психологічних особливостей безробітних на готовність до професійного навчання (перенавчання) / Т. О. Гальцева. - С .117-129. - Бібліогр.: с. 127 (9 назв)
Генералова, О. М. Функціонування мнемічних властивостейстудентів вищого навчального закладу у ситуації емоційної напруги / О. М. Генералова. - С .130-142. - Бібліогр.: с. 140-141 (9 назв)
Довгань, Н. Ю. Психолого-педагогічна готовність студентів до фізичного самовдосконалення / Н. Ю. Довгань, О. М. Копилов. - С .143-153. - Бібліогр.: с. 151-152 (11 назв)
Доцевич, Т. І. Компетентісний підхід до педагогічної діяльності викладача вишу / Т. І. Доцевич. - С .154-166. - Бібліогр.: с. 162-163 (25 назв)
Євдокимова, Наталя Олексіївна. Ціннісні орієнтації студентів технічних спеціальностей / Н. О. Євдокимова. - С .167-177. - Бібліогр.: с. 176 (4 назви)
Євдокимова, Наталя Олексіївна. Вплив правосвідомості старших підлітків на рівень агресивності / Н. О. Євдокимова, М. М. Бартошук. - С .178-188. - Бібліогр.: с. 186-187 (7 назв)
Євдокимова, Наталя Олексіївна. Вплив тривожності старшокласників на оцінку ними якості їх життя / Н. О. Євдокимова, М. М. Тимців. - С .189-199. - Бібліогр.: с. 197 (7 назв)
Євдокимова, Наталя Олексіївна. Подолання дезадаптації студентів при злитті вищих навчальних закладів / Н. О. Євдокимова, О. В. Партенадзе, А. С. Гуров. - С .200-212. - Бібліогр.: с. 210 (13 назв)
Кахно, Ірина Вікторівна. Особистісний розвиток студентів-лікарів у професіогенезі / І. В. Кахно. - С .213-222. - Бібліогр.: с. 220 (10 назв)
Кашекова, О. П. Сутність консультативної стратегії у діяльності психолога / О. П. Кашекова. - С .223-233. - Бібліогр.: с. 230-231 (8 назв)
Козлов, О. В. Культурно-специфічні моделі психологічного здоров'я / О. В. Козлов. - С .233-244. - Бібліогр.: с. 241-242 (19 назв)
Кривопишина, Олена Анатоліївна. Особливості рефлексивної самореалізації творчої особистості в юності / О. А. Кривопишина. - С .245-255. - Бібліогр.: с. 253 (12 назв)
Лановенко, І. І. Безпека як складова вибору способу життя сучасною молоддю / І. І. Лановенко. - С .256-268. - Бібліогр.: с. 265 (9 назв)
Літуш, С. В. Самооцінка у структурі професійної компетентності майбутніх економістів / С. В. Літуш. - С .269-278. - Бібліогр.: с. 276-277 (9 назв)
Литвиненко, І. С. Особливості психологічної допомоги молодшим школярам зі Сходу України, які пережили психотравму / І. С. Литвиненко, О. В. Данілова. - С .279-298. - Бібліогр.: с. 295-296 (19 назв)
Матвієнко, О. В. Формування життєвого сценарію молоді / О. В. Матвієнко. - С .299-308. - Бібліогр.: с. 306-307 (5 назв)
Михальченко, Н. В. Детермінанти розвитку патріотичної рефлексії молодшого школяра / Н. В. Михальченко. - С .309-318. - Бібліогр.: с. 315-316 (14 назв)
Мосьпан, М. О. Діагностика психічних станів та способів саморегуляції студентів та вчителів у конфліктних ситуаціях педагогічної діяльності / М. О. Мосьпан. - С .319-327. - Бібліогр.: с. 325-326 (6 назв)
Мухіна, Л. М. Теоретико-методологічні підходи до розгляду поняття конфліктологічної компетентності як складової професійної компетентності викладача / Л. М. Мухіна. - С .328-339. - Бібліогр.: с. 336-337 (16 назв)
Нікітіна, О. П. Передумови розробки тренінгової програми "Психологія фінансового успіху" для осіб раннього дорослого віку / О. П. Нікітіна. - С .340-350. - Бібліогр.: с. 347-348 (16 назв)
Носко, Л. А. Рефлексія як особлива психічна реальність / Л. А. Носко. - С .351-360. - Бібліогр.: с. 359 (7 назв)
Олійник, О. О. Інформаційна культура як складова професіоналізму викладача культурології / О. О. Олійник. - С .361-372. - Бібліогр.: с. 370 (11 назв)
Онуфрієва, Ліана Анатоліївна. Аналіз понять мотиву і мотивації у сучасних дослідженнях / Л. А. Онуфрієва. - С .373-384. - Бібліогр.: с. 382 (18 назв)
Пілецька, Любомира Сидорівна. Соціально-психологічні складові професійної мобільності особистості / Л. С. Пілецька. - С .385-395. - Бібліогр.: с. 394 (7 назв)
Просандєєва, Л. Є. Психолого-педагогічні умови становлення автономності особистості / Л. Є. Просандєєва. - С .396-407. - Бібліогр.: с. 405-406 (21 назва)
Рудюк, Олег Володимирович. Психологічне обґрунтування концепту "криза зайнятості" в аспекті аналізу проблеми безробіття / О. В. Рудюк. - С .408-421. - Бібліогр.: с. 418-419 (19 назв)
Сердюк, Людмила Захарівна. Самотворення особистості як цілісний самодетермінований феномен / Л. З. Сердюк. - С .422-431. - Бібліогр.: с. 429-430 (10 назв)
Турбан, Вікторія Вікторівна. Етична свідомість: психологічна феменологія і досвід концептуалізації / В. В. Турбан. - С .432-443. - Бібліогр.: с. 441-442 (9 назв)
Фоменко, К. І. Губристична мотивація у структурі мотиваційної сфери особистості студентів / К. І. Фоменко. - С .444-453. - Бібліогр.: с. 452 (4 назви)
Худякова, Віра Іванівна. Гендерні особливості соціальної перцепції в управлінській діяльності керівника закладу освіти / В. І. Худякова. - С .454-467. - Бібліогр.: с. 464-465 (13 назв)
Царькова, О. В. Психодіагностичні методи дослідження особливостей переживання почуття провини батьками, які виховують дітей з обмеженими можливостями та функціональними розладами / О. В. Царькова. - С .468-478. - Бібліогр.: с. 475-476 (12 назв)
Царькова, О. В. Теоретичні аспекти прояву психологічного феномену тривожності / О. В. Царькова, С. В. Радченко. - С .479-491. - Бібліогр.: с. 489-490 (9 назв)
Чиханцова, О. А. Специфіка процесу оволодіння старшокласниками іноземними мовами / О. А. Чиханцова. - С .492-503. - Бібліогр.: с. 500 (12 назв)
Швалб, Юрій Михайлович. Психологічні моделі соціалізації особистості / Ю. М. Швалб. - С .503-517. - Бібліогр.: с. 515 (10 назв)
Шевяков, Олексій Володимирович. Психологічна профілактика негативних функціональних станів фахівців в умовах металургійного виробництва / О. В. Шевяков, І. В. Маркова. - С .518-529. - Бібліогр.: с. 527-528 (11 назв)
Шелег, Л. С. Можливості психологічного супроводження емоційних станів працівників органів внутрішніх справ, що спричинюють психосоматичні розлади / Л. С. Шелег. - С .530-542. - Бібліогр.: с. 539-540 (11 назв)
Шилова, Н. І. Вплив конкретизації цілей у підлітків у процесі оволодіння туристичною діяльністю / Н. І. Шилова. - С .543-556. - Бібліогр.: с. 555 (6 назв)
Шугурова, Т. Л. Дозвіллєва сутність добровольчої діяльності особистості / Т. Л. Шугурова. - С .557-569. - Бібліогр.: с. 567-568 (18 назв)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.943
Н 84


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Носко, Л. А.
    Рефлексія як особлива психічна реальність [Текст] / Л. А. Носко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Миколаїв : Іліон, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 38. - С. 351-360. - Бібліогр.: с. 359 (7 назв)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
життєвий шлях -- психічна реальність -- рефлексивне мислення -- рефлексія
Анотація: Розглянуто поняття рефлексії як особливої психічної реальності. Висвітлено уявлення вчених про рефлексію. Рефлексивне мислення розглядається як процес, що здійснюється на основі знання суб'єктом логічних законів зв'язку об'єкта з направленою на нього дією і на основі усвідомлення необхідності такого зв'язку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


159.964:159.923
П 54


    Поляничко, Олена Миколаївна.
    Funktionelle Aspekte der psychichen Widerspiegelung in der Sichtweise der tiefenpsychologischen Erkenntnis [Текст] / О. М. Поляничко // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 519-527 : рис. - Бібліогр.: с. 525-526 (8 назв)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
психічне відображення -- об'єктивна реальність -- психологічний захист -- діалогічна взаємодія


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


159.923.2
Г 93


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Гудінова, Ірина Леонідівна.
    Протонаратив як ціннісно-смислова основа самопроектування в блогосфері [Текст] / І. Л. Гудінова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 9. - С. 142-155. - Бібліогр.: с. 153-154 (17 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
мотиватор -- демотиватор -- протонаратив -- самопроектування -- віртуальна реальність
Анотація: Показано, як віртуальна реальність здатна впливати на самопроектування особистості. Подано короткий огляд нового Інтернет-жанру творчості у блогосфері, а саме мотиваторів та демотиваторів. Обґрунтовано поняття "протонаратив". Описано функції мотиваторів та демотиваторів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


159.92
Ч-12


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Чайка, Галина Василівна.
    Особливості ціннісних орієнтацій гравців, які надають перевагу різним типам комп'ютерних ігор [Текст] / Г. В. Чайка // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Інформ.-аналіт. агентство, 2015. - Т. 5 : Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія., Вип. 15. - С. 249-260. - Бібліогр.: с. 258-259 (12 назв)
УДК
Рубрики: Психофізіологія. Психологія праці. Експериментальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
ціннісні орієнтації -- віртуальна реальність -- геймери
Анотація: Розглядаються особливості системи ціннісних орієнтацій сучасної молоді під впливом нових інформаційних технологій. Проведено психологічний аналіз феномену системи ціннісних орієнтацій особистості у єдності її основних характеристик. Описано експериментальне дослідження, в якому порівнювалися системи ціннісних орієнтацій геймерів в залежності від жанру обраних комп'ютерних ігор.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


371.015
А 43


    Пода, Т. О.
    Перспективи застосування технологій віртуальної реальності та спеціальних віртуальних середовищ у психологічних дослідженнях та експериментальній психології [Текст] / Т. О. Пода // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 28. - С. 315-330. - Бібліогр.: с. 327-328 (13 назв)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Психологія навчання
Кл.слова (ненормовані):
ВІРТУАЛЬНА РЕАЛЬНІСТЬ -- ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ -- ПСИХОЛОГІЧНИЙ експеримент -- спеціальні віртуальні середовища -- увага -- сприйняття -- психологічні образи -- когнітивні функції -- екологічна валідність
Анотація: У статті досліджуються особливості та перспективи застосування технологій віртуальної реальності в експериментальних психологічних дослідженнях, а також проаналізовано переваги їхнього використання. На відміну від традиційних методів, експерименти у ВР дозволяють досягти максимальної екологічної валідності при гнучкій контрольованості умов експерименту.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)


153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Семенова, Римма Олександрівна.
    Психологічні засади становлення обдарованості як психічної реальності [Текст] / Р. О. Семенова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2011. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 6. - Ст. 1. - С. 5-14. - Бібліогр.: с. 13 (11 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
обдарованість -- психічна реальність -- освітнє середовище -- освітні технології -- творчий акт -- проблемно-розвивальна ситуація
Анотація: Визначено психологічні засади які сприяють розкриттю і оптимальному прояву обдарованості як творчої природи психіки.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)


150.1
С60


    Соловьёв, О.
    Моделирование будущего или человек и его сознание в структуре объективной реальности [Текст] : монографія / О. Соловьёв. - Луганськ : Луганська обласна друкарня, 1997. - 328 с. - ISBN 7763-8768-Х : 40.00 грн
УДК
РУБ 150.1
Рубрики: свідомість
Кл.слова (ненормовані):
моделювання майбутнього -- свідомість -- об'єктивна реальність

Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

15(08)
А 43


    Гарькавець, С. О.
    Проблема норми та криза соціальної нормативності [Текст] / С. О. Гарькавець // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2018. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 1. - С. 75-84. - Бібліогр.: с. 81-83 (19 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
алгоритм функціонування -- віртуальна реальність -- інформаційне суспільство -- норма -- соціальна норма -- соціальна ситуація -- соціально-нормативна активність
Анотація: У статті розглянуто проблему соціально-нормативного існування індивідуума. Проаналізована поняття "норма" та "соціальна норма", їх прояви у реальному житті людей. З'ясовано, що соціальні норми виступають функціональним алгоритмом прояву доброчесної, бажаної, соціально-схвальної поведінки індивідуумів. Зазначено, що соціально-нормативне існування особистості є продуктом узгодження дії соціальних норм та її внутрішніх інтенцій. Розглянуто сучасні трансформації норм та їхні соціально-психологічні інсталяції, що визначають кризу нормативності в інформаційному суспільстві. Запропоновано шляхи подолання кризи соціальної нормативності та окреслено основні аспекти проведення подальших наукових студій.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


154
А 43


    Шаумян, О. Г.
    Дослідження особистості менеджера у сфері інформаційної безпеки [Текст] / О. Г. Шаумян // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2019. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 54. - С. 63-68. - Бібліогр.: с. 67-68 (17 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Організаційна психологія
Кл.слова (ненормовані):
менеджер -- інформаційна безпека -- комп'ютерні ризики -- віртуальна реальність -- особистісна ідентичність -- соціальна ідентичність
Анотація: На сучасному етапі розвитку нашої держави актуальним є формування духовно багатої, емоційно стабільної особистості менеджера, спроможного протистояти викликами інформаційного суспільства. Для ефективного використання внутрішнього потенціалу менеджерові необхідно: створити сприятливі умови у внутрішньому і зовнішньому середовищах; провадити цілеспрямовану самоуправлінську діяльність з використанням відповідних методів самоуправління та технологій, впливаючи на інформаційні й енергетичні потоки тощо. Практичне значення отриманих результатів дослідження полягає в тому, що в соціально-психологічному аспекті проаналізовано особистість менеджера у сфері інформаційної безпеки, і це дає підстави для наукових розвідок та подальших розробок у зазначеному напрямі.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(08)
А 43


    Бугайова, Н. М.
    Трансформація особистості в епоху цифрових технологій [Текст] / Н. М. Бугайова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 12. - С. 26-35. - Бібліогр.: с. 35 (1 назва) . - ISBN 2072-4772
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
цифрова особистість -- віртуальна особистість -- кіберсередовище -- віртуальна реальність -- інтернет-простір -- кіберагресія
Анотація: У статті розглядаються особливості віртуального простору, кіберагресія, пропонується класифікація типів віртуальних особистостей та аналізується трансформації особистості в епоху цифрових технологій.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)


159.923.2:111.852-057.875
Н 34


    Науменко, Оксана Анатоліївна.
    Психологічні особливості розвитку екстетичної свідомості студентів соціономічних спеціальностей [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. А. Науменко ; наук. кер. І. В. Кукуленко-Лук'янець ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 202 с. : табл. + додатки 27 с. - Бібліогр.: с. 184-202 (204 назви). -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
естетична свідомість -- життєвий простір -- студентська молодь -- досвід -- самопізнання -- реальність -- образ світу
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене аналізу психологічних особливостей розвитку естетичної свідомості студентів-першокурсників соціономічних спеціальностей, та розробці на цій основі програми розвитку такої професійно важливої риси. Теоретично зв'ясовано, що естетична свідомість є наслідком єдності чуттєво-образних та понятійно-логічних форм досвіду. Складниками, що утворюють специфіку естетичної свідомості, на відміну від інших її форм, є почуття, оцінки, смаки, ідеали, теорія. Вони потребують уточнення з допомогою поняття "естетичне" щодо кожного зі структурних елементів. Установлено, що успішність формування та розвитку естетичної свідомості майбутніх фахівців соціономічних професій залежить від розвиненості їхніх естетичних потреб, умотивованості до сприймання та засвоєння естетичної інформації, від їхньої заглибленості в освітній процес і визначення особистісної позиції у ньому та пов'язана зі сприйняттям навколишнього середовища, естетичним досвідом, який уже було набуто в процесі життєдіяльності, ціннісними перевагами, рівнем інтелектуального розвитку. Запропоновано комплексний підхід емпіричного дослідження особливості естетичної свідомості студентської молоді, результати якого були інтегровані у формувальну частину дослідження. До експриментальної групи увійшло 146 студентів, а контрольна група склала 112 студентів різних ЗВО. Використання аксіологічного, системно-діяльнісного, особистісно-орієнтованого та акмеологічного підходів до розробки цієї моделі дало змогу представити її як цілісну систему, утворену сукупністю функціонально пов'язаних і закономірних компонентів. Складовими розробленої моделі є цільовий, концептуально-змістовний та критеріальний компоненти. Оскільким на констатувальному етапі відбулося повне діагностування досліджуваних, це сприяло виокремленню найбільш сладких місць у системі знань, умінь, навичок, особистісних ставлень, здатностей, необхідних для розвитку естетичної свідомості та впровадженню комплесної програми з розвитку естетичної свідомості студентів соціономічних спеціальностей. Розроблена програма була експериментально апробована та підтвердила свою ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.923.2:111.852-057.875
Н 34


    Науменко, Оксана Анатоліївна.
    Психологічні особливості розвитку естетичної свідомості студентів соціономічних спеціальностей [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. А. Науменко ; наук. кер. І. В. Кукуленко-Лук'янець ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 20 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
естетична свідомість -- життєвий простір -- студентська молодь -- досвід -- самопізнання -- реальність -- образ світу
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене аналізу психологічних особливостей розвитку естетичної свідомості студентів-першокурсників соціономічних спеціальностей, та розробці на цій основі програми розвитку такої професійно важливої риси. Теоретично зв'ясовано, що естетична свідомість є наслідком єдності чуттєво-образних та понятійно-логічних форм досвіду. Складниками, що утворюють специфіку естетичної свідомості, на відміну від інших її форм, є почуття, оцінки, смаки, ідеали, теорія. Вони потребують уточнення з допомогою поняття "естетичне" щодо кожного зі структурних елементів. Установлено, що успішність формування та розвитку естетичної свідомості майбутніх фахівців соціономічних професій залежить від розвиненості їхніх естетичних потреб, умотивованості до сприймання та засвоєння естетичної інформації, від їхньої заглибленості в освітній процес і визначення особистісної позиції у ньому та пов'язана зі сприйняттям навколишнього середовища, естетичним досвідом, який уже було набуто в процесі життєдіяльності, ціннісними перевагами, рівнем інтелектуального розвитку. Запропоновано комплексний підхід емпіричного дослідження особливості естетичної свідомості студентської молоді, результати якого були інтегровані у формувальну частину дослідження. До експриментальної групи увійшло 146 студентів, а контрольна група склала 112 студентів різних ЗВО. Використання аксіологічного, системно-діяльнісного, особистісно-орієнтованого та акмеологічного підходів до розробки цієї моделі дало змогу представити її як цілісну систему, утворену сукупністю функціонально пов'язаних і закономірних компонентів. Складовими розробленої моделі є цільовий, концептуально-змістовний та критеріальний компоненти. Оскільким на констатувальному етапі відбулося повне діагностування досліджуваних, це сприяло виокремленню найбільш сладких місць у системі знань, умінь, навичок, особистісних ставлень, здатностей, необхідних для розвитку естетичної свідомості та впровадженню комплесної програми з розвитку естетичної свідомості студентів соціономічних спеціальностей. Розроблена програма була експериментально апробована та підтвердила свою ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

159.923.2
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Лебединська, І. В.
    Феномен досвіду в контексті ідей конструктивізму [Текст] / І. В. Лебединська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2021. - Т. 2 : Психологічна герменевтика, Вип. 13. - С. 52-62. - Бібліогр.: с. 60-62 (16 назв)
УДК
Рубрики: Психологічна герменевтика
Кл.слова (ненормовані):
комунікативний конструктивізм -- досвід -- множинна реальність
Анотація: У статті проаналізовано окремі положення дослідницької практики комунікативного конструктивіста П. Вацлавіка. Обговорюються ідеї реальності першого і другого порядків, ідея тлумачення досвіду як комунікативної реальності, як сукупності взаємовідносин, які є процесом "чистого конструювання", а також втілення цих ідей у методиці "As if", яка базується на впевненості автора у здатності людини реконструювати власний досвід шляхом появи спонтанної наративної ідентичності, рефлексія над якою відкриває нові можливості і перспективи у побудові автобіографічного наративу. Стверджується, що конструктивізм як когнітивна практика артикулює активну позицію суб'єкта здатного силою власних очікувань, переконань та передбачень конструювати особистісний досвід. Уточнюється і розвивається авторська версія інтерпретації особистісного досвіду як множинної реальності. Пропонується досвід повсякденності [everyday world] інтерпретувати як опорний у множинній реальності особистісного досвіду. Передбачається, що досвід повсякденності сам потребує опертя на особистісні смисли, ресурсами яких виступають психологічні смисли, тотожність яких гарантується безперервністю таких понять як світ, бог, свобода, безсмертя тощо.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


   159.9(09)
   Я 77


    Ярошевский, Михаил Григорьевич.
    Психология в XX столетии. Теоретические проблемы развития психологической науки [Текст] / М. Г. Ярошевский. - Москва : [б. в.], 1971. - 368, [1] с. - 8 грн.30 к. р., 8 грн.30 коп. р.
УДК
Рубрики: Історія психології--Навч. посіб. для самоосвіти
   Історична психологія--Навч. посіб. для самоосвіти

Кл.слова (ненормовані):
історія психології -- історична психологія -- психологічна наука -- психічна реальність -- гештальтпсихологія -- фрейдизм -- марксизм

Примірників всього: 4
ЧЗ (4)
Свободны: ЧЗ (4)