А 43 Чулкова, К. О. Асертивна поведінка під час ведення ділових переговорів: психологічні аспекти [Текст] / К. О. Чулкова> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2018. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 31. - С. 179-186. - Бібліогр.: с. 183-185 (14 назв)
Рубрики: Психологія навчання Генетична психологія Медична психологія Кл.слова (ненормовані): асертивна поведінка -- риса -- ділові переговори -- психологічні аспекти -- принципи ведення ділових переговорів Анотація: У статті висвітлюється питання асертивної поведінки особистості як риси, яка необхідна для результативної діяльності людини в процесі взаємодії з іншими людьми. Ця риса є актуальною в сучасних умовах, коли успіх взаємин між людьми під час переговорів залежить від їхньої впевреності в собі, ініціативності, наполеглевості, інергійності, відпрацьованого вміння вести переговори та певних індивідуально-психологічних особливостей особистості. Виділяється п'ять основних аспектів асертивної поведінки, а також акцентується увага на невідповідності поведінки учасників взаємин шести основним принципам асертивної поведінки під час ведення ділових переговорів. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ) Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ |
С 17 Самощук, Оксана Петрівна. Інваріантні психологічні особливості динаміки творчого процесу [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. П. Самощук ; наук. кер. В. О. Моляко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 432 с. : табл. + 1 додатки 10 с. - Бібліогр.: с. 416-432 (211 назв). -
Кл.слова (ненормовані): творчий процес -- здібності -- творча криза -- образ -- психологічні механізми -- риса особистості -- мотиви творчості -- індивідуальний стиль творчості Анотація: У дисертаційному дослідженні проаналізовано основні підходи та методології для розв'язання поставлених завдань з проблеми динаміки творчого процесу. Оскільки об'єктом вивчення стала творча діяльність видатних митців, підбір методологічної бази наукового дослідження було здійснено, виходячи з наступних умов: ретроспективність дослідження та феноменологічність. Таким чином, було підібрано групу методів, які відносяться до якісного дослідження. Реалізовано теоретичний аналіз категорій "творчість" та "творчий процес"; розглянуто центральні концепції та теорії творчості; реалізовано класифікацію творчості як діяльності на основі критерію професійності. Здійснено теоретичний вклад в розробку авторського термінологічного апарату, в якому розглянуті наступні поняття: здібності; тимчасовий та стійкий інтерес; інтуїція; функції інтуїції у творчому процесі; підсвідомий елемент творчості; творчість; творчий продукт; катарсис; інсайт та натхнення. В роботі представлені результати дослідження рис особистості та загальні психологічні особливості творчого процесу видатних митців на основі комплексного аналізу інформації об'єктивного та суб'єктивного характеру. В результаті дослідження вивчений взаємозв'язок внутрішніх структур особистості з формою і змістом творчого акту та продуктів творчості. Були віділені спільні риси психологічного портрету досліджуваних митців, а саме: підвищена емоційна чутливість та наявність дитячих психологічних травм; особлива чутливість модальностей сприйняття, які відповідали здібностям творців; прояви перфекціонізму у творчості; ознаки біполярного розладу (маніакально-депресивного синдрому); відсутність інтересу до слави та інші. Також встановлені основні психологічні механізми творчого процесу. Серед таких варто виділити наступні: вибір вузького жанру мистецтва, в якому творили досліджувані, визначався захопленнями юнацького віку або враженнями з дитинства; центральною темою творчості індивідуальним стилем, стають інтенсивні та часто травматичні переживання дитинства; зміст творчих доробків митців часто носить автобіографічний характер; встановлено існування феномену відвертості у художній творчості; інтенсивні емоції (переживання) стають основою творчого процесу та продукту; через певні психологічні механізми вкладена у художній твір емоція здійснює відповідний вплив на реципієнта. Розуміння глибинних процесів, які закладені у феномені творчості, дає змогу побудувати ефективні стратегії розвитку обдарованої молоді в освітньому процесі, а також розробляти індивідуальні автодидактичні тренінги чи рекомендації. Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ) Примірників всього: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
С 17 Самощук, Оксана Петрівна. Інваріантні псхологічні особливості динаміки творчого процесу [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. П. Самощук ; наук. кер. В. О. Моляко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 23 с. : табл. -
Кл.слова (ненормовані): творчий процес -- здібності -- творча криза -- образ -- психологічні механізми -- риса особистості -- мотиви творчості -- індивідуальний стиль творчості Анотація: У дисертаційному дослідженні проаналізовано основні підходи та методології для розв'язання поставлених завдань з проблеми динаміки творчого процесу. Оскільки об'єктом вивчення стала творча діяльність видатних митців, підбір методологічної бази наукового дослідження було здійснено, виходячи з наступних умов: ретроспективність дослідження та феноменологічність. Таким чином, було підібрано групу методів, які відносяться до якісного дослідження. Реалізовано теоретичний аналіз категорій "творчість" та "творчий процес"; розглянуто центральні концепції та теорії творчості; реалізовано класифікацію творчості як діяльності на основі критерію професійності. Здійснено теоретичний вклад в розробку авторського термінологічного апарату, в якому розглянуті наступні поняття: здібності; тимчасовий та стійкий інтерес; інтуїція; функції інтуїції у творчому процесі; підсвідомий елемент творчості; творчість; творчий продукт; катарсис; інсайт та натхнення. В роботі представлені результати дослідження рис особистості та загальні психологічні особливості творчого процесу видатних митців на основі комплексного аналізу інформації об'єктивного та суб'єктивного характеру. В результаті дослідження вивчений взаємозв'язок внутрішніх структур особистості з формою і змістом творчого акту та продуктів творчості. Були віділені спільні риси психологічного портрету досліджуваних митців, а саме: підвищена емоційна чутливість та наявність дитячих психологічних травм; особлива чутливість модальностей сприйняття, які відповідали здібностям творців; прояви перфекціонізму у творчості; ознаки біполярного розладу (маніакально-депресивного синдрому); відсутність інтересу до слави та інші. Також встановлені основні психологічні механізми творчого процесу. Серед таких варто виділити наступні: вибір вузького жанру мистецтва, в якому творили досліджувані, визначався захопленнями юнацького віку або враженнями з дитинства; центральною темою творчості індивідуальним стилем, стають інтенсивні та часто травматичні переживання дитинства; зміст творчих доробків митців часто носить автобіографічний характер; встановлено існування феномену відвертості у художній творчості; інтенсивні емоції (переживання) стають основою творчого процесу та продукту; через певні психологічні механізми вкладена у художній твір емоція здійснює відповідний вплив на реципієнта. Розуміння глибинних процесів, які закладені у феномені творчості, дає змогу побудувати ефективні стратегії розвитку обдарованої молоді в освітньому процесі, а також розробляти індивідуальні автодидактичні тренінги чи рекомендації. Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ) Примірників всього: 2 ЧЗ (2) Свободны: ЧЗ (2) |