37.015.3:159.922.7
Д 43


    Дзюбко, Людмила Віталіївна.
    Психологічні особливості ранньої шкільної дезадаптації і шляхи її подолання [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Дзюбко Людмила Віталіївна ; наук. кер. Бондаренко О. Ф. ; Київ. держ. лінгв. ун-т. - Київ, 2000. - 196 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 156-176. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Дезадаптація--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
рання шкільна дезадаптація -- психосоціогенез -- соціальна ситуація розвитку -- психосемантичний підхід -- каузальна атрибуція -- моделюючий тренінг
Анотація: Дисертація присвячена експериментальному дослідженню феномена ранньої шкільної дезадаптації молодших школярів. Установлено, що причини збільшення випадків ранньої шкільної дезадаптації не тільки в особистісних властивостях дітей, а й в специфіці сучасної соціальної ситуації. Розкриті психологічні механізми та психосоціальна специфіка виникнення ранньої шкільної дезадаптації. Шляхом експериментального дослідження установлено, що психологічним механізмом активації ранньої шкільної дезадаптації є, зокрема, негативна каузальна атрибуція, під дією якої вчителі, не усвідомлюючи справжніх причин, мимовільно приписують стан дезаптованості дітям. Розроблена та апробована методика моделюючого експерименту для подолання психологічно деструктивного спілкування з дітьми.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Бондаренко, Олександр Федорович \наук. кер.\; Київський державний лінгвістичний університет (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.091.33-027.22:130.12]:159.96-053.5/.6
К 78


    Красновський, Валерій Миколайович.
    Вплив гуманістично орієнтованого навчання на психічні стани школярів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Красновський Валерій Миколайович ; наук. кер. Балл Г. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1999. - 201 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 168-201. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Психічні стани--Дисертації
   Вікова психологія--Школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
ПСИХІЧНІ СТАНИ -- СОЦІАЛЬНА СИТУАЦІЯ РОЗВИТКУ -- ГУМАНІЗАЦІЯ ОСВІТИ -- МОЛОДШІ ШКОЛЯРІ -- ПІДЛІТКИ -- ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНого процесу -- СТАВЛЕННЯ УЧНІВ ДО ШКОЛИ
Анотація: У дисертації розкривається значення категорії "психічного стану" для дослідження і вдосконалення навчально-виховного процесу. Проведено теоретичний аналіз соціальної ситуації розвитку сучасного підлітка. Простежено основні історичні етапи руху за гуманізацію освітнього процесу та сучасні тенденції цього руху. Експериментально вивчено вплив організації навчально-виховного процесу на показники психічних станів школярів. Зроблено висновок, що спроби гуманізації освітнього процесу в тому чи іншому навчальному закладі потребують об'єктивного психологічного аналізу, при цьому показники психічних станів учнів мають бути важливими експертними критеріями, характеризуючи ступінь збалансованості навчально-виховного процесу. Розроблено практичні рекомендації щодо гуманізації навчально-виховного процесу у загальноосвітній школі.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Балл , Георгій Олексійович \рук. работы.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Семенова, Рима Олександрівна.
    Теоретичні основи побудови концептуальної моделі психодіагностики обдарованості [Текст] / Р. О. Семенова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2012. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 7. - С. 5-27. - Бібліогр.: с. 25-27 (17 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
обдарованість -- психодіагностика -- соціальна ситуація розвитку -- діагностика обдарованості
Анотація: Представлено концептуальну модель психодіагностичного обстежеження обдарованих дітей та молоді, спрямована на розкриття системної взаємодії психічних можливостей індивіда.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


159.922.73-056.49:004.738.5(043.5)
М 11


    Мустафаєв, Сейдамет Мустафайович.
    Особливості комунікативної компетентності підлітків з інтернет-залежною поведінкою [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / С. М. Мустафаєв ; наук. кер. Н. Ю. Максимова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 266 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 188-210 (236 назв). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- комунікативна компетентність -- інтернет-залежна поведінка -- невербальне спілкування -- експресивна поведінка -- соціальна ситуація розвитку
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню соціально-психологічних умов формування комунікативної компетентності у підлітків з інтернет-залежною поведінкою. Представлено основні напрями і підходи до вивчення феномену інтернет-залежності в сучасній науці. Аналізуються основні фактори зміненої соціальної ситуації розвитку у підлітків з інтернет-залежною поведінкою, що зумовлюють ускладненню формування комунікативної компетентності. Теоретично обґрунтовано та емпірично наявність низької комунікативної компетентності підлітків з інтернет-залежною поведінкою, особливо її невербальної складової (стисло перелчіити). Розроблено, апробовано ф корекційно-розвивальну програму, що спрямована на розвиток комунікативної компетентності і зниження рівня інтернет-залежності у підлітків, та доведено її ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максимова, Наталя Юріївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.922.73-056.49:004.738.5(043.5)
М 11


    Мустафаєв, Сейдамет Мустафайович.
    Особливості комунікативної компетентності підлітків з інтернет-залежною поведінкою [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / С. М. Мустафаєв ; наук. кер. Н. Ю. Максимова ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2019. - 19 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 15-16 (6 назв). -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- комунікативна компетентність -- інтернет-залежна поведінка -- невербальне спілкування -- експресивна поведінка -- соціальна ситуація розвитку
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню соціально-психологічних умов формування комунікативної компетентності у підлітків з інтернет-залежною поведінкою. Представлено основні напрями і підходи до вивчення феномену інтернет-залежності в сучасній науці. Аналізуються основні фактори зміненої соціальної ситуації розвитку у підлітків з інтернет-залежною поведінкою, що зумовлюють ускладненню формування комунікативної компетентності. Теоретично обґрунтовано та емпірично наявність низької комунікативної компетентності підлітків з інтернет-залежною поведінкою, особливо її невербальної складової (стисло перелчіити). Розроблено, апробовано ф корекційно-розвивальну програму, що спрямована на розвиток комунікативної компетентності і зниження рівня інтернет-залежності у підлітків, та доведено її ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максимова, Наталя Юріївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

   159.922.73(043.5)
   С 38


    Синякова, Віра Богданівна.
    Психологічні засади оптимізації соціальної ситуації розвитку підлітків в умовах замісного батьківства [Текст] : дис.. на здобуття наук. ступеня д-ра психол. наук: Спец. 19.00.05 - соціальна психологія, психологія соціальної роботи / Синякова Віра Богданівна ; наук. консультант Максимова Н. Ю. ; НАПН України, Ін-т психології ім. Г. С. Костюка. - Київ, 2024. - 410, 1 с. - Бібліогр.: с. 344-385. -
УДК
Рубрики: Психологічний супровід--Підлітки--Україна--Дисертація
Кл.слова (ненормовані):
замісне батьківство -- психологічний супровід -- підлітки -- Україна -- соціальна ситуація розвитку -- соціалізація -- діти, які позбавлені батьківського піклування -- замісні форми батьківства
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню проблеми оптимізації соціальної ситуації розвитку підлітків в умовах замісного батьківства. Теоретично обґрунтовано й експериментально досліджено сутність, особливості та умови оптимізації соціальної ситуації розвитку підлітків в умовах замісного батьківства. Проблема влаштування дітей підліткового віку, які позбавлені 39 батьківського піклування, набуває особливої актуальності в наш час, оскільки реалії сьогодення спричиняють збільшення цієї категорії дітей. Найсприятливіша соціальна ситуація розвитку можлива в середовищі, максимально наближеному до родинного. На жаль, саме підлітки є тією віковою категорією, яка найрідше потрапляє до прийомних родин і дитячих будинків сімейного типу. Причиною цього є неготовність батьківвихователів до взаємодії саме з підлітками. Зважаючи на те, що підлітковий вік є складним, а тим більше в тих дітей, які зазнали психологічних травм, постає питання про професійне батьківство. Іншою формою замісного батьківства, в якій соціальна ситуація розвитку відрізняється від ситуації в прийомній сім’ї, але наближена до сімейної, може бути така форма їх життєвлаштування, як груповий будинок. Надано результати емпіричного дослідження щодо основних психологічних відмінностей підлітків, які виховуються в інтернатних закладах та в замісних формах батьківства. Експериментально доведено, що соціальна ситуація розвитку в умовах групового будинку «Наш дім» сприяє позитивній соціалізації підлітків, які позбавлені батьківського піклування. Розроблено та впроваджено модель функціонування групового будинку "Наш дім" та доведено ефективність її функціонування.


Дод.точки доступу:
Максимова , Наталя Юріївна \наук. консультант.\; Національна академія педагогічних наук УкраїниІнститут психології імені Г. С. Костюка
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)