159.923.38+005.95-051
Д 36


    Дерябіна, Галина Валеріївна.
    Психологічні особливості розвитку управлінського потенціалу особистості [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Дерябіна Галина Валеріївна ; наук. кер. Каменська Н. Л. ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. - Одеса, 2008. - 204 с. : табл. - Бібліогр.: с. 160-171. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Потенціал особистості--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
управлінська діяльність -- управлінський потенціал -- структура управлінського потенціалу -- тренінг -- психодрама -- арттерапія -- нейролінгвістичне програмування
Анотація: У дисертаційному дослідженні дається аналіз проблеми управлінського потенціалу. Управлінський потенціал розуміється як ресурс управлінських можливостей людини, здатність конкретної людини до здійснення управлінських дій, управлінської діяльності в цілому. Розглядається структура управлінського потенціалу, я ка включає мисленнєві, організаторські, комунікативні здібності та особистісні риси. Виявлено психологічні риси управлінців, які стосуються їх особистісних властивостей (тест Кеттелла) та акцентуацій характеру.Проаналізовано головні труднощі в діяльності управлінців. Виокремлено головні риси високо-та малопродуктивних управлінців. Запропоновано тренінг з розвитку управлінського потенціалу, який містить різні техніки: психодраму, арттерапію, нейролінгвістичне програмування. Показано ефективність тренінгу на різних вікових та професійних групах управлінців.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Каменська , Наталія Леонідівна \наук. кер.\; Одеський національний університет ім. І. І. Мечникова (Одеса)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.922.73-053.4(043.3)
М 48


    Мельник, Інна Сергіївна.
    Особливості впливу взаємин з дорослими і однолітками на самооцінку старшого дошкільника [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Мельник Інна Сергіївна ; наук. кер. Ладивір С. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 198 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 177-197. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Самооцінка--Дисертації
   Вікова психологія--Старші дошкільники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
САМООЦІНКА -- старший шкільний вік -- взаємини -- загальна сомооцінка -- конкретна самооцінка -- спільна діяльність -- структура взаємин
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене теоретико-експериментальному вивченню проблеми особливостей впливу взаємовідносин з дорослими і однолітками на самооцінку старшого дошкільника. Здійснено теоретичний аналіз дослідження даної проблеми вітчизняними та зарубіжними психологами. У ході експериментального дослідження показано наявність розбіжності між рівнями розвитку загальної і конкретної самооцінки, яка проявляється у тенденції до завищення загальної самооцінки дітьми старшого дошкільного віку та у більшій адекватності їх конкретної сомооцінки. Встановлено достовірний зв"язок рівнів розвитку конкретної самооцінки з мірою сформованості поведінкового, когнітивного та афективного структурних компонентів взаємин дітей зазначеного віку у спільній діяльності з однолітками. Виявлено залежність типів прояву самооцінки дітей від характеру їх взаємодії з дорослими. Висвітлено психологічний зміст процесу гармонізації конкретної і загальної самооцінки дітей старшого дошкільного віку та особливості впливу взаємин дітей у спільній діяльності з дорослими і однолітками на його динаміку. Розроблено та апробовано авторську розвивальну програму оптимізації самооцінки старших дошкільників у процесі взаємин з дорослими і однолітками. Матеріали дослідження можуть бути використані у практичній діяльності психологічних служб дошкільних закладів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ладивір, Світлана Олексіївна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.923-055.26:618
П 78


    Проскурняк, Ольга Петрівна.
    Психологічна структура та особливості прояву феномену готовності до материнства [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Проскурняк Ольга Петрівна ; наук. кер. Чепа М-Л. А. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2010. - 251 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 231-251. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Материнство--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
материнство -- компоненти -- структура -- рівень готовності
Анотація: В роботі створень модель ГдМ, розороблено структурно-графічну схему її вивчення. Встановлено, що ГдМ -це складне, динамічне психічне утворення, яке включає: стійку позитивну мотивацію до материнства; актуалізацію знань, формування соціально-психологічних умінь і навичок, необхідних для реалізації базових функцій материнства; розвиток особистісних якостей матері; її здатність до емоційного розуміння дитини та самовладання, конструктивної поведінки з дитиною. Готовність до материнства є системою взаємопов"язаних компонентів-мотиваційно-ціннісного, когнітивного, афективно-регулятивного та поведінкового. оцінка рівня їх розвитку дає змогу здійснити прогноз готовності жінки до виконання материнської ролі. Виявлено, що у більшості опитанних матеріва компоненти ГдМ є сформованими, у частини вагітних і, особливо заміжніх жінок, які ще не вагітніли, вони знаходяться у процесі становлення. Загалом, вибірка заміжніх жінок статистично значимо відрізняється від двох інших вибірок за багатьма параметрами, що свідчить про недостатню сформованість у них як окремих складових, так і готовності молодої жінки до материнства як цілісного феномену. Оптимальний рівень ГдМ формується поступово, причому на кожному етапі розвитку особистості особливої ваги набуває той чи інший компонент готовності. досягаючи свого оптимуму, коли жінка стає матір"ю і бере на себе відповідальність за розвиток і життя дитини. Розроблено систему психолого-педагогічних засобів підвищення рівня готовності до материнства.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепа, Мирослав-Любомир Андрійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.922.27+159.922.73-053.4
Р 50


    Ригель, Олеся Володимирівна.
    Психологічна адаптація дошкільника в ситуації зміни соціального середовища [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ригель Олеся Володимирівна ; наук. кер. Омельчук О. М. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2011. - 211 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 196-211. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Психологічна адаптація--Дисертації
   Вікова психологія--Дошкільники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
психологічна адаптація -- соціалізація -- дошкільник -- адаптаційний потенціал -- трансформація -- вікові особливості -- розвиток -- гармонізація -- структура -- інтегративність
Анотація: В роботі теоретично обгрунтовано й експериментально досліджено вікові особливості співвідношення психічних станів і етапів адаптації дитини до нових для неї ситуацій життєдіяльності (дошкільного закладу). Визначено, що незадовільний рівень психологічної адаптації дитини умов соціалізації зумовлюється впливом як зовнішніх, так і внутрішніх чинників. До перших належать психолого-педагогічні умови організації розвивальних впливів з боку персоналу дошкільного закладу, до других-вікові особливості функціонування механізмі адаптації дитини, що перебуває на даному етапі онтогенетичного розвитку. Доведено існування зв"язку між певними сполученнями психічних станів за їх модальнісними ознаками і оптимальним рівнем сформованості адаптаційного потенціалу. Визначена можливість підвищення психологічної адаптації дитини до нових для неї умов соціалізації завдяки врахуванню вікових особливостей адаптаційного процесу, зокрема через відповідальність застосування з боку дорослих ефективних генетично-розвивальних психолого-педагогічних впливів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ригель, Олеся Володимирівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.922.73-053.6+316.613.42
Т 48


    Ткач, Маргарита Володимирівна.
    Соціально-психологічні чинники генези міжособистісної довіри старшокласників [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Ткач Маргарита Володимирівна ; наук. кер. Москаленко В. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2011. - 230 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 205-230. -
УДК
Рубрики: Соціальна психологія--Міжособистісна довіра--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
довіра -- міжособистісна довіра -- довіра до світу -- довіра до себе -- радіус довіри -- структура міжособистісної довіри -- генеза -- надійність -- передбачуванність -- приязнь -- єдність
Анотація: У дисертації досліджено соціально-психологічні чинники генези міжособистісної довіри старшокласників. Міжособистісна довіра розглядається як соціально-психологічний феномен, який існує, виявляється і динамічно змінюється в інтеріндивідному просторі і здійснює функцію взаємозв"язку між людьми. Обгрунтовано концептуальну модель соціально-психологічних чинників генези міжособистісної довіри як системної взаємодії її структурних компонентів, зміа співвідношення яких є внутрішнім чинником її генези. В експериментально-діагностичній частині роботи встановлено, що найбільше значення у відносинах довіри старшщокласників мають такі індикатори структурних складових міжособистісної довіри як "надійність", "приязнь" та "єдність". встановлено, що до старшого шкільного віку значно зростає кількість учнів, які мають низький рівень довіри як до однокласників так і до вчителів. Практичне значення результатів дослідження полягає в тому, що вони дозволяють врахувати особливості таких чинників формування та розвитку довіри однокласників як: "надійність", "приязнь", "єдність" та "передбачуваність". На цій основі можливо рекомендувати психологічно обгрунтовані засоби корекційної роботи по підвищенню рівня довіри у школярів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ткач, Валентина Володимирівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.923-057.875:316.752+316.752
А 72


    Антонова , Наталья Александровна.
    Ценностные ориентации в системе личностных качеств студентов высшего педагогического учебного заведения [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Антонова Наталья Александровна ; науч. рук. Солодухова О. Г. ; Ин-т психологии им. Г. С. Костюка АНП Украины. - Киев, 2003. - 244 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 180-203. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Ціннісні орієнтації--Дисертації
   Вікова психологія--Студенти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
цінність -- ціннісна орієнтація -- ієархічна структура цінностей -- спрямованість особистості -- акцентуація -- локус контролю
Анотація: У роботі розкривається ієрархічна структура і динаміка рангових структур термінальних та інтсрументальних цінностей студентів різних факультетів. Розроблена автором класифікація цінностей допомогла визначити розходження в життєвій спрямованості студентів різних факультетів. Виявлено взаємозв`язки між ціннісними орієнтаціями та іншими особистісними якостями (спрямованістю особистості, властивостями особистості, визначеними за методикою Р.Кеттела, типом акцентуацій, характеру та рівнем суб`єктивного контролю). Врахування виявлених закономірностей має сприяти здійсненню диференційованного підходу до формування особистості майбутнього вчителя.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Солодухова, Ольга Георгиевна \науч. рук.\; Институт психологии им. Г. С. Костюка АНП Украины (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:005.32+37.015.3:159.922.7+37.015.3:159.955
В 41


    Вічалковська , Наталія Калинівна.
    Активація розвитку допитливості школярів підліткового віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Вічалковська Наталія Калинівна ; наук. кер. Денисюк А. С. ; Волин. держ. ун-т ім. Лесі Українки. - Луцьк, 2003. - 213 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 195-213. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Допитливість--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
допитливість -- формування -- активація -- компоненти допитливості -- психологічна структура -- метафора
Анотація: Розкрито зміст поняття допитливості як системної якості особистості, що забезпечує її пізнавальну активність, готовність до засвоєння нової інформації. Дано узагальнену характеристику особливостей особливостей допитливості. Визначено психологічну структуру допитливості учнів-підлітків, розкрито рівні її розвитку допитливості школярів. Розроблено й апробовано діагностичну процедуру, спрямовану на вивчення динаміки в умовах динаміки допитливості в умовах навчального процесу, а також комплексну програму Активізація розвитку школярів у процесі учбової діяльності". На основі експерименту обгрунтовано вплив засобу на метафори на розвиток допитливості учнів у навчальному процесі при вивченні ними предметів не лише гуманітарного, але й природно-математичного циклів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Денисюк , Антоніна Степанівна \наук. кер.\; Волинський державний університет ім. Лесі Українки (Луцьк)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.922.7:159.954.4
О-31


    Оверчук, Вікторія Валеріївна.
    Креативність як чинник саморозвитку молодших школярів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Оверчук Вікторія Валеріївна; наук. кер. Максименко С. Д ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2012. - 182, [4] с. - Бібліогр.: с. 171-182. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Саморозвиток--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
розвиток -- діяльність -- учбова діяльність -- структура учбової діяльності -- саморозвиток -- креативність -- формувальний експеремент -- молодші школярі
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню креативності та саморозвитку молодших школярів в учбовій діяльності. В дослідженні представлено огляд методик і результатів констатувального, формувального і контрольного етапів психолого-педагогічного експерименту. Концептуалізовано поняття "креативність", виокремлені, описані та вивчені показники формально-динамічного та якісного рівнів даної властивості особистості. Виявлено рівень розвитку форм мислення молодших школярів. Досліджено зв'язок між креативністю та саморозвитком дітей молодшого шкільного віку. Апробовано програму саморозвитку та розвитку креативності, запропоновано шляхи розвитку креативності як чинника саморозвитку молодших школярів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.923.5+37.015.3
З-12


    Заярна, Ірина Миколаївна.
    Формування когнітивних структур особистості як проблема педагогічної психології [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Заярна Ірина Миколаївна ; наук. кер. Носенко Е. Л. ; Дніпропетр. нац. ун-т . - Дніпропетровськ, 2001. - 234 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 174-196. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Когнітивні структури --Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
КОГНІТИВНІ СТРУКТУРИ -- СТУДЕНТИ -- КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗНАННЯ -- ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНО-ГЕНЕТИЧНИЙ метод -- СТРУКТУРА ЕКСПЕРТНОГО ЗНАННЯ -- ТЕЗАУРУС
Анотація: Дисертація присвячена проблемі формування когнітивних структур особистості на вищому етапі навчання в процесі засвоєння концептуальних знань. В якості критерію оцінки ефективності сформованості когнітивних структур особистості був обраний ступінь їх відповідності когнітивним структурам носія експертного знання. На конкретних прикладах продемонстрована перспективність та доцільність використання моделі інформаційного тезаурусу для упорядкування бази декларативних знань та загальних принципів експериментально-генетичного методу для забезпечення формування когнітивних структур особистості.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Носенко, Елеонора Львівна \наук. кер.\; Дніпропетровський національний університет (Дніпропетровськ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.9:331.101.32
К 67


    Корниенко, Антон Анатольевич.
    Удовлетворенность трудом как психосоциальная детерминанта успешности научной деятельности [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Корниенко Антон Анатольевич ; науч. рук. Маноха И. П. ; Ин-т психологии им. Г. С. Костюка АПН Украины. - Киев, 2000. - 200 с. : табл. - Библиогр.: с. 190-200. -
УДК
Рубрики: Социальная психология--Трудовая деятельность--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
удовлетворенность трудом -- научный труд -- малая группа -- структура мотивов труда -- фокус-групповые методы
Анотація: В диссертации исследуется структура удовлетворенности трудом представителей определенных научных микросоциумов с помощью метода сочетание приемов анкетирования и фокус-группового обсуждения. Обосновано положение, что удовлетворенность работой является комплексным феноменом, исследование которого целесообразно осуществлять как в общем плане, так и покомпонентно. Показано, что в иерархии потребностей, мотивов и диспозиций, которые образуют структуру удовлетворенности научной работой, уровень ценностных ориентаций имеет первостепенное значение. Установлено, что удовлетворенность трудом оценивается работником покомпонентно согласно ее структуры, что позволяет ввести к рассмотрению частичную удовлетворенность творческими аспектами труда.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Маноха, Ирина Петровна \науч. рук.\; Институт психологии им. Г. С. Костюка АПН Украины (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:005.32]-053.5
К 95


    Кутішенко, Валентина Петрівна.
    Динаміка емоційно-ціннісного ставлення молодших школярів до учбової діяльності [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Кутішенко Валентина Петрівна ; наук. кер. Дригус М. Т. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2003. - 186 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 157-1177. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Учбова діяльність--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
емоційно-ціннісне ставлення -- учбова діяльність -- структура ставлення -- емоційна спрямованість ставлення -- динаміка ставлення -- тип ставлення
Анотація: У дисертації розкрито особливості динаміки емоційно-ціннісного ставлення молодших школярів до учбової діяльності. Охарактеризовано структуру цього ставлення та особливості розвитку його компонентів. З'ясовано динаміку ієрархії основних чинників, що зумовлюють ставлення різних за модальністю типів емоційно-ціннісного ставлення молодших школярів до учбової діяльності впродовж їх навчання у початковій школі. Висвітлено особливості становлення емоційної спрямованості та мотиваційних тенденцій цих типів ставлення.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Дригус, Марія Трохимівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.922:159.98-051(043.5)
К 88


    Кучеровская, Наталья Александровна.
    Психосемантическая структура профессионального сознания практикующего психолога [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Кучеровская Наталья Александровна ; науч. рук. Бондаренко А. Ф. ; Киев. нац. лингвист. ун-т. - Киев, 2007. - 203 с. : табл. - Библиогр.: с. 167-192. -
УДК
Рубрики: Общая психология--Профессиональное сознание--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
профессиональное сознание -- психосемантика -- практикующий психолог -- парадигмальная рефлексия -- психотерапевтический подход -- парадигмальный семантический дифференциал
Анотація: Диссертация посвящена проблеме построения семантического пространства профессионального сознания практикующего психолога. Работа содержит теоретико-методологическое обоснование и результаты исследования психосемантической структуры профессионального сознания практикующих психологов разного уровня профессиональной квалификации, а также разработку методики парадигмального семантического дифференциала, предназначенного для диагностики уровня профессиональной подготовки, или степени профессиональной зрелости практикующих психологов.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Бондаренко, Александр Федорович \науч. рук.\; Киевский национальный лингвистический университет (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.953.5:81'243+316.454.52+81'233
Н 62


    Никипелова, Лилия Николаевна.
    Формирование оптимальной функциональной структуры общения будущих учителей иностранного языка [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Никипелова Лилия Николаевна ; науч. рук. Малков Н. Е. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1983. - 180 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 136-156. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Общение--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
вербальное общение -- иностранный язык -- структура общения -- студенты-практиканты -- ролевая дискуссия
Анотація: В диссертационной работе исследуется проблема обучения будущих учителей иностранного языка профессионально-речевому общению. Выявлена оптимальная функциональная структура общения. Разработана методика структурно-функционального анализа вербального общения, рассмотрены причины трудностей общения студентов с учащимися на уроке. Также разработана методика организации ролевой дискусии, экспериментально проверена ее эффективность. В результате этого эксперимента выявлены изменения функциональной структуры общения студентов в в процессе обучения.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Малков, Н. Е. \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.922.73-053.4+373.29
П 19


    Пасічніченко, Анжела Василівна.
    Становлення статусу дітей у групі на етапі переходу від старшого дошкільного до молодшого шкільного віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Пасічніченко Анжела Василівна ; наук. кер. Андрієвська В. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2003. - 193 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 178-190. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Групова діяльність--Соціально-психологічний статус--Дисертації
   Вікова психологія--Діти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
соціально-психологічний статус -- міжособистісні взаємини -- статусна структура група -- рефлексія -- адаптація до школи
Анотація: Дисертація містить результати теоретичного та експериментального дослідження процесу становлення соціально-психологічного статусу дитини на етапі переходу від старшого дошкільного до молодшого шкільного віку. У роботі здійснено порівняльний аналіз структурних, діяльнісних, особистісних параметрів соціально-психологічного статусуі чинників його детермінації у групах дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку, виявлено їх значимість на різних вікових етапах, визначено шляхи та умови ефективного регулювання статусу.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Андрієвська, Валерія Вікторівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.923.2-057.875:316.66+378-057.875:316.66
П 36


    Пичурин, Валерий Васильевич.
    Структура и динамика жизненной позиции личности студента педвуза [Рукопись] : дис. ...канд. психол. наук: 19.00.07 / Пичурин Валерий Васильевич ; науч. рук. Бургин М. С. ; Науч.-исслед. ин-т психологии Украины. - Киев, 1992. - 155 с. : табл. - Библиогр.: с. 123-136. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Жизненная позиция--Диссертации
   Возрастная психология--Студенты--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
студенты педвуза -- жизненная позиция -- структура личности -- будущий учитель
Анотація: В исследовании построена оригинальная модель жизненной позиции личности, обеспечивающая возможность прогнозирования ее динамики и характеристик профессиональной деятельности. Выявлены реальные и декларируемые ценностные установки личности. Выделены системные характеристики жизненной позиции личности. Раскрыты основные стороны динамики жизненной позиции студентов. Разработана методика диагностики профессиональных характеристик жизненной позиции у студентов педвузов.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Бургин, М. С. \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии Украины (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.942+159.952
Р 62


    Рожденственский , Юрий Тихонович.
    Взаимосвязь эмоциональной реактивности и устойчивости внимания у старшеклассников [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Рождественский Ю. Т. ; науч. рук. Максименко С. Д. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1981. - 161 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 124-140. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Эмоциональная реактивность--Диссертации
   Пегогическая психология--Внимание--Диссертации

   Возрастная психология--Старшеклассники--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
эмоциональные процессы -- структура личности -- устойчивость внимания -- эмоциональная реактивность -- активизация внимания
Анотація: В диссертации выделен фиксированный набор взаимосвязанных переменных, описанных понятием "эмоциональная реактивность". Установлена ведущая роль эмоциональной реактивности в детерминации психических состояний, которые определяют продуктивность деятельности учащегося при различных условиях работы. Раскрыты особенности проявления эмоциональной реактивности в учебной деятельности, условия ее возникновения и пути преодоления. Разработан диагностический прием исследования эмоциональной реактивности старшеклассников.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека. : Украина, 01033, г. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергей Дмитриевич \рук. работы.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.91:355
Р 65


    Розов, Виталий Игоревич.
    Психологический анализ адаптивности в экстремальных условиях [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Розов Виталий Игоревич ; науч. рук. Карпухина А. М. ; Ин-т психологии АПН Украины . - Киев, 1993. - 147,[9] с. : табл., рис., граф. - Библиогр.: с. 127-147. -
УДК
Рубрики: Общая психология--Адаптивность--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
адаптивность -- экстремальные условия -- индивидуальность -- структура темперамента -- личностные свойства -- диагностика адаптивности
Анотація: В диссертации на основании системного подхода экспликовано психологическое содержание понятия "адаптивность". Разработана концептуальная структурно-функциональная модель адаптивности и методический подход к ее исследованию. Показано адаптивное значение отдельных индивидуальных особенностей и значение структуры индивидуальности. Разработана методика экспресс-оценки адаптивности как необходимого инструмента для классификации испытуемых на группы "адаптивных" и "неадаптивных".

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека. : Україна, 01033, г. Київ, ул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Карпухина, А. М. \рук. работы.\; Институт психологии АПН Украины (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.922.76+159.946.3
Т 46


    Тихая, Элина Викторовна.
    Коррекция психического развития в процессе обучения младших школьников с аномалиями зрения [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Тихая Элина Викторовна ; науч. рук. Деркач Л. Н. ; Днепропетр. нац. ун-т. - Днепропетровск, 2001. - 182 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 161-177. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Психическое развитие--Диссертации
   Педагогическая психология--Обучение--Диссертации

   Возрастная психология--Младшие школьники--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
психическое развитие -- младшие школьники -- психокоррекция -- структура дефекта -- эмоциональная депривация -- психотравмирующая ситуация -- аномалии зрения
Анотація: В исследовании проведен анализ состояния проблемы формирования и развития психики детей с глубокими нарушениями зрения, систематизированы подходы к ее решению. Рассмотрены особенности структуры дефекта, способы его компенсации, а также зависимость восприятия самого себя ребенком с аномалиями зрения от самоотношения его родителей. Выявлены условия процесса психокоррекции на начальном ее этапе, основанной на овладении перцептами невизуальных модальностей. Предложено проводить коррекцию психического развития младших школьников с аномалиями зрения на фоне их ведущей деятельности, т. е. обучения.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Деркач, Лидия Николаевна \науч. рук.\; Днепропетровский национальный университет (Днепропетровск)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.947.5:331.548+37.048:331.548
Я 77


    Ярошенко, Валентина Владимировна.
    Мотивации выбора профессии и особенности ее развития у учащихся VI-Х классов общеобразовательной школы [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ярошенко Валентина Владимировна ; науч. рук. Назимов И. Н. ; Симферопольск. гос. ун-т им. М. В. Фрунзе. - Симферополь, 1975. - 193 с. : табл. - Библиогр.: с. 160-193. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Профессиональное самоопределение--Диссертации
   Возрастная психология--Школьники--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
мотивация -- структура личности -- выбор профессии -- самооценка -- профпригодность -- старшеклассники
Анотація: В диссертации охарактеризованы возрастные особенности мотивации в выборе профессии. Раскрыты характерные признаки процесса становления системы мотивов выбора профессии, выявлена зависимость этого процесса от уровня профессиональной осведомленности. Намечены пути улучшения воспитательной работы в школе с целью воздействия на профессиональное самоопределение учащихся.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Назимов, И. Н. \науч. рук.\; Симферопольский государственній университет им. М. В. Фрунзе (Симферополь)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.923
В 19


    Васильев, Ярослав Васильевич.
    Структура и функции целевого компонента направленности личности [Рукопись] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Васильев Ярослав Васильевич; науч. конс. Максименко С. Д. ; Николаев. гос. ун-т им. В. А. Сухомлинского. - Николаев, 2009. - 416 с. : табл. - Библиогр.: с. 398-416. -
УДК
Рубрики: Общая психология--Направленность личности--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
НАПРАВЛЕННОСТЬ ЛИЧНОСТИ -- ЦЕЛЕНАПРАВЛЕННОСТЬ -- ЛИЧНОСТНЫЕ КАЧЕСТВА -- САМОРАЗВИТИЕ личности
Анотація: В исследовании проведен теоретический анализ проблемы направленности личности в психологической науке. Выявлены возможности ситуационного и деятельностного подходов в психологии для исследования роли целевого компонента в структуре направленности личности. Разработана методика исследования целевого компонента направленности личности. Предложена модель личности и определено место в ней целевого компонента направленности личности. Установлены психологические тенденции и закономерности процесса осознания личностью значимости целей. Определены функции и взаимосвязи различных по удаленности целей.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергей Дмитриевич \науч. консультант.\; Николаевский государственный университет им. В. А. Сухомлинского (Николаев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)