159.923.2
В 46


    Вільдгрубе, Світлана Олександрівна.
    Структурні особливості самоставлення особистості в умовах соціальної депривації [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Вільдгрубе Світлана Олександрівна ; наук. кер. Ярмиш І. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2011. - 232 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 173-195. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Самоставлення--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
самосвідомість -- самоставлення -- депривація -- соціум -- самооцінка -- структурні компоненти -- модальність
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячене теоретико-емпіричному вивченню особливостей структурних компонентів самоставлення як системно-структурного утворення особистості, яка перебуває в умовах соціальної дипривації. З`ясовано роль, місце і особливості самоставлення в структурі самосвідомості. Уточнені структура, функції та системний характер самоставлення. Проаналізовані особливості зовнішніх і внутрішніх чинників, я кі спричиняють дисгармонічний розвиток самоставлення. З`ясовані відмінності особливостей прояву структурних компонентів самоставлення осіб, які перебувають в умовах соціальної депривації (на матеріалі підлітків, які позбавленні батьківського піклування) та в сприятливих соціальних умовах. Запропоновані шляхи формування самотавлення та корекції деформованого самоставлення у осіб, які перебувають в умовах соціальної депривації. Здійснене дослідження особливостей структурних компонентів самоставлення показало, що забезпечує різний рівень реалізації функцій самоставлення, впливає на зв`язок компонентів самоставлення і ступінь інтегрованості компонентів самоставлення в єдину систему. Обгрунтовано, що характер самоставлення визначається високим рівнем внутрішньої конфліктностіі самозвинуваченням, неприйняттям самого себе, що поєднується з високим рівнем згоди з самим собоюпри нездатності до саморефлекії, небажанні усвідомити своє "Я" і високим рівнем потреби в пошані і прийнятті. Такі особливості самоставлення трансформують уяву про себе вбік зниження впевненості у собі, своїх силах, конфліктності з самим собою, відстороненості, включенням в образ "Я" суперечливих якостей. Таким чином існують можливі підстави для розвитку самоставлення, але наявні обмеження заважають його подальшому становленню у осіб, які перебувають в умовах соціальної депривації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ярмиш , Ірина \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.964.2
С 18


    Саннікова, Анастасія Олександрівна.
    Диференціально-психологічний аналіз сценічних бар'єрів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Саннікова Анастасія Олександрівна ; наук. кер. Кузнєцова О. В. ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К. Д. Ушинського. - Одеса, 2012. - 251 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 194-218. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Диференціально-психологічний аналіз--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
сценічний бар'єр -- емоційність -- схильність -- структурні компоненти -- диференціально-психологічний аналіз
Анотація: У дисертації здійснено теоретико-емпіричний аналіз сценічного бар'єра як мінливого стану і як стійкої властивості особистості. Уточнено поняття "сценічний бар'єр", представлена його структура, що включає: психофізіологічний показник, емоційний, когнітивний, конативний, контрольно-регулятивний, мотиваційно-ціннісний, ергічний, показнпик схильності до "стоп-реакцій". Для діагностики показників схильності до сценічних бар'єрів розроблений тест-опитувальник індивідуальної міри вираженості сценічного бар'єра, який можна використовувати в дослідницьких та практичних цілях. Для діагностики актуальних переживань сценічного бар'єра розроблений варіант пролонгованої щоденникової методики. Виділені і описані психологічні характеристики осіб схильних і не схильних до сценічного бар'єра.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кузнєцова, Оксана Володимирівна \наук. кер.\; Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К. Д. Ушинського (Одеса)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

372
А 43


    Товкач, І. Є.
    Аналіз індивідуальних характеристик структури прояву пізнавальної активності старших дошкільників [Текст] / І. Є. Товкач // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Срібна хвиля, 2016. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 12. - С. 145-155. - Бібліогр.: с. 1153-155 (7 назв)
УДК
РУБ 372
Рубрики: Психологія розвитку дошкільника
Кл.слова (ненормовані):
пізнавальна активність -- структурні компоненти -- особливості взаємозв'язку -- старші дошкільники -- індивідуальні характеристики
Анотація: У статті подано аналіз отриманих нами емпіричних даних. Було визначено динаміку взаємозалежності між рівнем прояву особливостей взаємозв'язку структурних компонентів у диференціації емоційно-мотиваційних, процесуально-операційних, контрольно-оцінних ознак пізнавальної активності старших дошкільників на різних етапах її розвитку в процесі мовленєвої діяльності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(08)
А 43


    Зубіашвілі, І. К.
    Психологічні особливості економічного самовизначення старшокласників [Текст] / І. К. Зубіашвілі // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2020. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 56. - С. 30-36. - Бібліогр.: с. 35-36 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Економічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
самовизначення -- старшокласники -- економічна соціалізація -- економічна ідентичність -- економічні цінності -- структурні компоненти
Анотація: У статті аналізуються результати теоретичного дослідження економічного самовизначення старшокласників, пов'язаного з процесом економічної соціалізації. Проведене дослідження дало змогу визначити, що економічне самовизначення (як вид самовизначення) для учнівської молоді є однією з найважливіших задач на відповідному життєвому етапі та водночас центральним механізмом становлення особистісної зрілості, що полягає в усвідомленому виборі людиною свого місця в системі економічних відносин суспільства. Підкреслюється специфічність поняття економічного самовизначення особистості та його нетотожність змісту професійного самовизначення, незважаючи на спільність їх фундаментальних особистісних детермінант (базових ставлень до світу, до себе, інших людей, життєвих смислів). Якість економічного самовизначення визначає ступінь економічної активності людей не лише в галузі стратегій споживання, але й у соціальній практиці організації життя в цілому.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(08)
А 43


    Симоненко, С. М.
    Психологічні особливості взаємозв’язку інтелектуально-творчого та мотиваційно-особистісного компонентів творчого потенціалу у старшокласників [Текст] / С. М. Симоненко, Е. Б. Лебединський // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 26. - С. 299-310. - Бібліогр.: с. 308-309 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
творчий потенціал -- структурні компоненти -- креативні здібності -- вербальна креативність -- візуальна креативність -- мотивація -- старший шкільний вік -- рекреаційний період -- програма розвитку
Анотація: В статті розкриваються особливості взаємозв'язку інтелектуально-творчого та мотиваційно-особистісного компоненту в структурі творчого потенціалу старшокласників. Розглядається поняття творчого потенціалу, як провідної характеристики здатності особистості до творчого самовираження і самореалізації. Розкрита структура творчого потенціалу, в і яку входять: інтелектуально-творчий, мотиваційно-особистісний та емоційно-вольовий компоненти творчого потенціалу особистості школяра. Показано, що головним джерелом розвитку особистості школяра є творчий потенціал, а провідним мотивом - прагнення до самоактуалізації і самореалізації. Доведено, що сенсативними періодами для розвитку творчого потенціалу та його структурних компонентів є підлітковий та юнацький вік. Важливим для розвитку творчого потенціалу досліджуваних є високий рівень мотивації самовизначення і самовдосконалення, що впливає на оволодіння старшокласниками новими навичками пізнання нового та особистісне зростання. Розглядаються особливості розвитку творчого потенціалу у старшокласників, що відпочивають в рекреаційному закладі Український Дитячий Центр "Молода гвардія". Показано, що рекреаційний період як час відпочинку і відновлення фізичного і психічного здоров'я, є найбільш сприятливим для розвитку творчого потенціалу, самоактуалізації креативних здібностей особистості школярів. Розроблена програма розвитку творчого потенціалу у підлітків і старшокласників в умовах рекреації, яка передбачає психологічний супровід: проведення первинної діагностики, участь у тренінгових заняттях з розвитку структурних компонентів творчого потенціалу, проведення творчих майстерень, метою яких є розвиток у школярів нестандартного мислення, творчої індивідуальності і креативності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Лебединський, Е.Б.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)