159.922.7-053.5:615.851.4
Г 82


    Грищук, Майя Михайлівна.
    Психопрофілактика та психокорекція початкової невротизації дітей шкільного віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Грищук Майя Михайлівна ; наук. кер. Юрченко В. М. ; Рівенський ін-т слов`янознавства Київського славістичного ун-ту. - Київ, 2010. - 325 с. : табл. - Бібліогр.: с. 179-192. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Невротизація--Дисертації
   Вікова психологія--Школярі --Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
початкова невротизація -- школяри -- сімейна психотерапія -- засоби психопрофілактики -- засоби психокоррекції
Анотація: У дисертаційному доследженні наведено теоретичне узагальнення і нове вирішення психологічної проблеми запобігання та корекції початкової невротизації дітей шкільного віку за допомогою вперше розробленого комплексу засобів психологічної допомоги, який складається з авторської модифікації класичної технології системної сімейної психотерапії та авторської методики суб"єктивної експрес-діагностики рівня невротизації системи "дитина-батьки", адаптованих до особливостей роботи практичного психолога системи оствіти України. Експериментальна апробація авторської модифікації класичної технології системної сімейної психотерапії підтвердила її ефективність, як засобу профілактики та корекції початкової невротизації дітей шкільного віку. Про це свідчить той факт, що після спрямованої симптоморієнтованої психологічної корекції засобами "АМССП" у невротизованих дітей виявлено: зменшення пізнавального та особистісного егоцентризму; підвищення ступеня самосприйняття; забалнсувалось відреагування емоційного напруження (тривога, страх, агресія тощо); підвищення фрустраційної толерантності та вмотивованості до діяльності; розширення репертуару форм самовираження у взаємодії в підсистемі сиблінгів; формування адекватної диспозиції дітей у системі "дитина-батьки".

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Юрченко, Вікторія Михайлівна \наук. кер.\; Рівенський інститут слов`янознавства Київського славістичного університету (Рівне)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3+37.018.1:81'243+81'243
А 56


    Альперіна, Вікторія Юхимівна.
    Психологічні проблеми організації домашнього навчання іноземної мови на ранніх етапах онтогенезу [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Альперіна Вікторія Юхимівна ; наук. кер. Швалб Ю. М. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2002. - 165 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 148-163. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Домашнє навчання--Дисертації
   Педагогічна психологія--Іноземна мова--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
онтогенез -- мовленнєвий розвиток -- навчання -- білінгвізм -- домашня освіта -- сімейна система
Анотація: Дисертація містить результати теоретичного та експериментального дослідження особливостей мовленнєвого розвитку дитини у процесі засвоєння іноземної мови на ранніх етапах онтогенезу. Показано можливості раннього засвоєння дітьми іноземної мови та формування психологічного білінгвізму. Експериментально долведено, що мовленнєвий розвиток дошкільника в умовах білінгвізму набирає специфічних рис і суттєво відрізняється від розвитку у мономовному середовищі. Виявлено особливості функціонування сім"ї при здійсненні раннього навчання. Доведено, що раннє навчання інозумній мові стає значущим фактором мовленнєвого розвитку дитини за умов, коли навчання здійснюється як домашня освіта, а родина включається у цей процес як цілісна сімейна ситема. Розроблено психолого-педагогічні засоби і методи організації домашнього навчання іноземній мові, які можуть бути використані широким батьківським загалом в процесах організації домашнього навчання дітей раннього та молодшого дошкільного віку іноземній мові.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Швалб, Юрій Михайлович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.913:616-036.86]:392.3
Л 82


    Лунгул, Ірина Володимирівна.
    Психологічна профілактика сімейних криз неприйняття дитячої інвалідності [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Лунгул Ірина Володимирівна ; наук. кер. Болтівець С. І. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2013. - 215 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 166-187. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Сімейні кризи--Дисертації
   Вікова психологія--Діти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
сімейна криза -- дитяча інвалідність -- психічне здоров'я сім'ї -- фобії -- виховання дитини-інваліда
Анотація: В дослідженні розроблені теоретико-методичні засади вивчення сімейних криз неприйняття батьками дитячої інвалідності. Обґрунтовані концептуальні засади експериментального дослідження.Визначені психологічні особливості сімейних криз неприйняття дитячої інвалідності. Розроблена психокорекційна програма профілактики сімейних криз неприйняття дитячої інвалідності та експериментально перевірено її ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Болтівець, Сергій Іванович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.923.2-057.875:331.54+316.614.5:316.362(043.5)
У 27


    Угрин, Ольга Георгіївна.
    Сімейна ідентифікація як чинник психологічної готовності до професійної самореалізації особистості [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. Г. Угрин ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2014. - 180+додатки с. : табл. - Бібліогр.: с. 165-180. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Сімейна ідентифікація--Професійна самореалізація--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
сімейна ідентифікація -- психологічна готовність -- професійна діяльність -- студенти -- професійне становлення -- професійна самореалізація
Анотація: У дисертації охарактеризовано психологічну готовність до професійної самореалізації студентської молоді. З'ясовано психологічні особливості осіб з високим рівнем готовності до професійної самореалізації. Розкрито психологічні особливості сімейної ідентифікації студентської молоді. Досліджено взаємозв'язок між психологічною готовністю до професійної самореалізації та сімейною ідентифікацією. Виявлено статеві відмінності в осіб з різним рінем психологічної готовності до професійної самореалізації. Проаналізовано роль сиблінгової позиції у психологічній готовності до професійної самореалізації. Побудовано модель психологічної готовності студентської молоді до професійної самореалізації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.922.8:316.362-058.83(043.5)
К 56


    Ковальова, Євгенія Олегівна.
    Особливості розвитку уявлень про батьківство в юнаків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Є. О. Ковальова ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Донецький національний університет. - Донецьк, 2014. - 236 с. : табл. - Бібліогр.: с. 195-215. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Батьківство--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
БАТЬКІВСТВО -- БАТЬКІВСЬКЕ ставлення -- СІМЕЙНА соціалізація -- батьківська роль -- СІМЕЙНІ цінності -- уявлення про батьківство -- образ батька
Анотація: У дисертації проаналізовано і систематизовано основні теоретико-методологічні підходи в дослідженні сутнісних і функціональних особливостей уявлень про батьківство в юнаків. Показані психологічні особливості реалізації батьківської ролі та її вплив на формування юнацьких уявлень про батька. Здійснено емпіричне вивчення психологічної специфіки генези уявлень про батьківство у юнаків. Виявлено змістовні характеристики, що є складовими уявлень про батьківство у юнаків та визначено чинники, що зумовлюють розвиток у них уявлень про батьківство.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Донецький національний університет (Донецьк)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.922
В 18


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Варга, Вікторія Степанівна.
    Аналіз результатів оптимізації адаптації дітей угорської та української етнічних груп у шкільному середовищі [Текст] / В. С. Варга // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 39. - С. 57-66 : рис. - Бібліогр.: с. 65 (1 назва)
УДК
Рубрики: Екологічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
емоційно-вольова сфера -- психічні процеси -- сімейна дисфункція -- сімейне виховання -- етнопсихологічна адаптація -- дитячо-батьківські стосунки -- психологічна адаптація -- соціальна адаптація -- шкільне середовище
Анотація: Висвітлено основний практичний зміст програми корекції емоційно-вольової сфери молодших школярів через дитячо-батьківські стосунки у контексті оптимізації адаптації дітей угорської та української етнічних груп у шкільному середовищі. Розкрито окремі фактори,які впливають на адаптацію на психологічному і соціальному рівні у молодшому шкільному віці.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(06)
П 78


   
    Проблеми сучасної психології [Текст] : збірник наукових праць. Вип. 31 / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України ; наук. ред.: С. Д. Максименко , Л. А. Онуфрієва. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2016. - 671 с. : табл., рис. - ISSN 2227-6246. - 40.00 грн.
    Зміст:
Максименко, Сергій Дмитрович. Генетична психологія особистості: психічний розвиток і навчання / С. Д. Максименко. - С .7-18. - Бібліогр.: с. 17 (10 назв)
Астремська, І. В. Особливості включеної та невключеної супервізії в структурі вищої освіти соціальних працівників [анг. мовою] / І. В. Астремська. - С .19-30. - Бібліогр.: с. 28-29 (10 назв)
Кл.слова: супервізія, імітаційні консультативні сесії, психологічне консультування
Будник, О. Б. Соціально-психологічний контекст підготовки майбутнього педагога / О. Б. Будник. - С .31-47. - Бібліогр.: с. 43-45 (14 назв) : рис.
Кл.слова: професійна освіта, майбутні педагоги, психологічна готовність
Грицюк, І. М. Біохімічна специфіка центральних механізмів емоцій та їх вплив на здоров'я особистості / І. М. Грицюк. - С .48-57. - Бібліогр.: с. 55-56 (9 назв)
Кл.слова: нервова система, емоційне здоров'я, психічне здоров'я
Дроздова, Ю. В. Особливості застосування психологічної програми розвитку професійного самовизначення майбутніх фахівців торговельного підприємництва під час викладання іноземної мови / Ю. В. Дроздова. - С .58-66. - Бібліогр.: с. 65 (10 назв)
Кл.слова: професійне самовизначення, мовленнєві дії, викладання іноземної мови
Земба, Беата. Домашнее насилие - проблема воспитания и социума / Б. Земба, А. Питинский. - С .67-79. - Бібліогр.: с. 78-79 (15 назв)
Кл.слова: насильство, виховання, соціальна патологія
Івашкевич, Е. З. Психологічні підвалини процесуально-діяльнісного та регуляційного підходів до визначення структури соціального інтелекту педагога / Е. З. Івашкевич. - С .80-93. - Бібліогр.: с. 91-92 (10 назв)
Кл.слова: інтелект, соціальний інтелект
Івашкевич, І. В. Професійна компетентність юриста як психологічна проблема / І. В. Івашкевич. - С .94-107. - Бібліогр.: с. 103-105 (18 назв)
Кл.слова: професійна компетентність, психологічні якості
Комар, Т. В. Психологічна структура професійної зрілості фахівця освітянської галузі / Т. В. Комар. - С .108-117. - Бібліогр.: с. 115-116 (5 назв)
Кл.слова: професійна компетентність, професійна зрілість
Крауз, Антони. Консультирование как корректирующая и профилактическая деятельность для поддержки развития современного человека / А. Крауз. - С .118-131. - Бібліогр.: с. 129-131 (37 назв)
Кл.слова: консультування, профорієнтація, професійний консалтинг
Лимар, Леся Володимирівна. Впровадження елементів деонтологічного тренінгу на заняттях іноземної мови як метод формування альтруїстичного ставлення майбутніх медиків до пацієнтів / Л. В. Лимар. - С .132-141. - Бібліогр.: с. 139-140 (11 назв)
Кл.слова: деонтологічний тренінг, альтруїстичне ставлення, майбутні медики
Лупло, С. Є. Типологічні особливості життєвих взаємодій дорослої особистості з досвідом дитячих психотравм сімейного походження / С. Є. Лупло. - С .142-155. - Бібліогр.: с. 153-154 (7 назв)
Кл.слова: психотравма, травматичний досвід
Ляшин, Я. Є. Копінг як вихід із ситуації конфлікту / Я. Є. Ляшин. - С .156-169. - Бібліогр.: с. 167-168 (10 назв)
Кл.слова: копінг, конфлікт
Макарчук, Л. О. Домінантні види копінг-стратегій поведінки підлітків із розумовою відсталістю / Л. О. Макарчук. - С .170-185. - Бібліогр.: с. 182-183 (11 назв)
Кл.слова: опановуюча поведінка, копінг-стратегії, розумова відсталість
Максименко, Ксенія Сергіївна. Психологическая специфика непсихотических личностніх расстройств / К. С. Максименко. - С .186-201. - Бібліогр.: с. 200 (9 назв)
Кл.слова: поведінкові порушення, соматичні порушення, особистісні розлади
Марценюк, Марина Олексіївна. Структура та алгоритм індивідуального консультування батьків у практиці психолого-педагогічного консультування / М. О. Марценюк. - С .202-212. - Бібліогр.: с. 200 (9 назв)
Кл.слова: консультативна практика, психологія розвитку, поведінкові розлади
Мельничук, О. Б. Емпатія в структурі професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери / О. Б. Мельничук. - С .213-226. - Бібліогр.: с. 224-225 (12 назв)
Кл.слова: професійна підготовка, професійна емпатія, емпатичні здібності
Михальська, С. А. Спілкування батьків і дітей як фактор розвитку особистості дитини / С. А. Михальська. - С .227-237. - Бібліогр.: с. 235 (12 назв)
Кл.слова: психічний розвиток, дошкільний вік, дитячо-батьківські стосунки
Мишко, Н. М. Особливості мотиваційно-ціннісної сфери студента-психолога, який здобуває другу вищу освіту / Н. М. Мишко. - С .238-247. - Бібліогр.: с. 246 (5 назв)
Кл.слова: мотивація, мотиваційно-ціннісна сфера, цінності
Наконечна, М. М. Просоціальна взаємодія як діалог / М. М. Наконечна. - С .248-256. - Бібліогр.: с. 254-255 (11 назв)
Кл.слова: просоціальна активність, особистісна активність, альтруїзм
Онуфрієва, Л. А. Теоретико-методологічні засади професійної зрілості фахівців соціономічних професій (анг. мовою) / Л. А. Онуфрієва. - С .257-270. - Бібліогр.: с. 268-269 (14 назв)
Кл.слова: професійна зрілість, професійна компетентність, психологічна зрілість
Осика, К. С. Життєвий і творчий шлях Масутацу Оями як вчинок буття: психологічний аспект / К. С. Осика. - С .271-281. - Бібліогр.: с. 280 (5 назв)
Кл.слова: тренувальний процес, карате
Осика, О. В. Психологічні обрії вчинкового світу літературних творів В.А. Роменця / О. В. Осика. - С .282-292. - Бібліогр.: с. 291 (5 назв)
Кл.слова: Роменець В.А., вчинкове коло
Павелків, В. Р. Агресія як феномен сучасності в системах молодіжних субкультур / В. Р. Павелків. - С .293-303. - Бібліогр.: с. 301-302 (6 назв)
Кл.слова: субкультура, агресія, соціалізація особистості
Палюх, Марек. Оказание социальной помощи и поддержки современным семьям - приоритетное задание социальных служб Польши / М. Палюх. - С .304-316. - Бібліогр.: с. 315-316 (22 назви)
Кл.слова: соціальна допомога, соціальна робота
Петровська, І. Р. Типи громадянської ідентичності студентської молоді / І. Р. Петровська. - С .317-330. - Бібліогр.: с. 327-328 (11 назв)
Кл.слова: громадянська ідентичність, самореалізація, патріотизм
Поліщук, О. В. Організаційні засади лабораторного дослідження зв'язку психологічного часу особистості з прийняттям рішень у ситуації стресу / О. В. Поліщук. - С .331-340. - Бібліогр.: с. 339 (4 назви)
Кл.слова: стрес, психологічний час
Помиткіна, Л. В. Психологічні механізми переживання особистості у процесі прийняття стратегічних життєвих рішень / Л. В. Помиткіна. - С .341-354. - Бібліогр.: с. 351-352 (16 назв)
Кл.слова: переживання, прийняття рішень
Попович, І. С. Прикладний аспект досліджень соціальних очікувань особистості в англомовній науковій літературі (анг. мовою) / І. С. Попович. - С .355-366. - Бібліогр.: с. 363-366 (34 назви)
Кл.слова: соціальні очікування, ретроспективний аналіз, плацебо-ефект
Посвістак, О. А. Комунікативна парадигма психології сім'ї / О. А. Посвістак. - С .367-376. - Бібліогр.: с. 374-375 (9 назв)
Кл.слова: сімейна система, психологія сім'ї
Потапчук, Н. Д. Інтенсифікація діяльності органів виконавчої влади щодо протидії чуткам при виникненні надзвичайної ситуації / Н. Д. Потапчук. - С .377-392. - Бібліогр.: с. 390 (12 назв)
Кл.слова: змі, надзвичайна ситуація
Сазонова, О. В. Трудоголізм як форма професійної мотиваційної деформації програмістів / О. В. Сазонова. - С .393-406. - Бібліогр.: с. 404-405 (10 назв) : рис.
Кл.слова: трудоголізм, особистісний ріст
Самкова, О. М. Дослідження професійних стереотипів психолога / О. М. Самкова. - С .407-417. - Бібліогр.: с. 415-416 (7 назв) : рис.
Кл.слова: професійний стереотип, професійні якості
Сизоненко, А. В. Психологические особенности гендерных стереотипов личности / А. В. Сизоненко. - С .418-426
Кл.слова: гендерний стереотип, гендерна роль
Солинська, Уршуля. Профессиональное выгорание учителя и его последствия / У. Солинська, А. Юрчак
Кл.слова: професійне вигорання
Ткач, Богдан Миколайович. Соціальний чинник виникнення девіантної поведінки / Б. М. Ткач
Кл.слова: девіантна поведінка, нейропсихологія
Уварова, С. Г. Актуальні проблеми психологічної підтримки фахівців з подолання наслідків травматичних подій / С. Г. Уварова
Кл.слова: травматичні події, кризові ситуації, психічне вигорання
Фальова, О. Є. Індекс життєвого стилю: взаємозв'язок психологічних захистів та самоактуалізації жінок з різним сімейним статусом / О. Є. Фальова
Кл.слова: життєвий стиль, психологічний захист, кризовий стан
Хілл, Т. О. Роль ситуативної психологічної готовності в професійній тренажерній підготовці майбутніх фахівців управління повітряним рухом / Т. О. Хілл
Кл.слова: психологічна готовність, діяльність в особливих умовах, професійна підготовка
Царькова, О. В. Провина як складова частина емоційного стану у батьків дітей із психофізіологічними вадами / О. В. Царькова
Кл.слова: провина, емоційний стан, психофізіологічні вади
Цвєткова, О. Є. Практичне мислення офіцера в процесі прийняття управлінського рішення / О. Є. Цвєткова
Кл.слова: практичне мислення, екстремальні умови, конструктивні тренажери
Цимбал, С. В. До проблеми психологічного обґрунтування інтеграційної теорії мовлення на засадах комплексного багатофункціонального підходу / С. В. Цимбал
Кл.слова: іншомовне мовлення, психічні процеси, мовна здатність
Чайковська, О. М. Особливості конфліктності за комунікативно-поведінковим компонентом у молодших підлітків, схильних до девіантної поведінки / О. М. Чайковська
Кл.слова: конфліктність, підлітки, агресивність
Чанцева-Коваленко, О. М. Особливості теоретико-методологічного інструментарію дослідження особистісного розвитку дитини під впливом стосунків батьків / О. М. Чанцева-Коваленко
Кл.слова: стосунки батьків, ціннісні орієнтації, підлітки
Шпак, М. М. Роль переживання у структурі емоційного інтелекту особистості / М. М. Шпак
Кл.слова: емоційний інтелект, емоційний стан, переживання
Штепа, О. С. Психологічні ресурси як медіатор внутрішнього та зовнішнього "Я" людини / О. С. Штепа
Кл.слова: психологічні ресурси, Я-концепція
Щербан, Т. Д. Деякі психологічні особливості підготовки успішного фахівця / Т. Д. Щербан, В. В. Гоблик
Кл.слова: професійна підготовка, рефлексивне навчання, професійне становлення
Яновська, Т. А. Психологічні основи профілактики конфліктів у роботі соціального працівника з підлітками / Т. А. Яновська, Ю. І. Калюжна
Кл.слова: конфлікт, підлітки, соціальний працівник
Яцків, О. С. Нейропсихологічний підхід у діяльності практичного психолога дошкільного навчального закладу / О. С. Яцків
Кл.слова: нейропсихологія, вищі психічні функції, функціональний діагноз
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
ЗАГАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

371.015
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Царькова, О. В.
    Психологічний клімат у родині як основний чинник становлення особистості дитини з психофізіологічними вадами [Текст] / О. В. Царькова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2015. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 27. - С. 607-616. - Бібліогр.: с. 614 (10 назв)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
сім'я -- дитина -- психологічний клімат -- становлення особистості -- психофізіологічні вади -- психічні порушення -- сімейна психотерапія
Анотація: У статті висвітлюються основні функції сім'ї та їх порушення в зв'язку з появою дитини з особливими потребами. Акцентується увага на емоційному стані батьків. Розглядається негативний вплив батьківських переживань на психоемоційний стан дитини.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (1), (1)
Вільні: ЧЗ (1), (1)


159.923.2-053.6:316.362.1-055.52-025.18](043.5)
Ч-18


    Чанцева-Коваленко, Олена Миколаївна.
    Гармонійні стосунки батьків як чинник особистісного розвитку дитини [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / О. М. Чанцева-Коваленко ; наук. кер. А. В. Толстоухов ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2016. - 273 с. : табл., ил. - Бібліогр.: с. 190-228. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Стосунки батьків--Особистісний розвиток дитини--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
особистісний розвиток -- сімейна система -- гармонійні стосунки батьків -- автономність та залежність -- ціннісно-орієнтаційна єдність -- емпатійна наповненість стосунків -- узгодженість виховних підходів -- вебінар
Анотація: Дисертація присвячена дослідженню особистісного розвитку дитини під впливом стосунків батьків. Обгрунтовано, що стосунки батьків виступають одним з важливих факторів особистісного розвитку дитини. Окрім цього відзначено позитивну динаміку щодо гармонізації стосунків у батьків-учасників вебінарів. Виходячи з цього, можна стверджувати, що розроблені на основі проведеного дослідження онлайн-вебінари мають позитивний вплив на розвиток дитячої особистості та гармонізацію батьківських стосунків.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Толстоухов, Анатолій Володимирович \наук. кер.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

152/617.9
В 54


    Вітенко, Іван Семенович.
    Психологічні основи лікувально-профілактичної діяльності та підготовки лікаря загальної практики - сімейного лікаря [Текст] : монографія / І. С. Вітенко. - Харків : Золоті сторінки, 2002. - 392 с. - ISBN 966-8032-10-1 : 23.00 грн
УДК
РУБ 152/617.9
Рубрики: Медична психологія
Кл.слова (ненормовані):
майбутній лікар -- сімейний лікар -- хвороба -- психіка -- психосоматика -- сімейна медицина -- медичні колективи -- медичний психолог

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

615.851
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Єрмусевич, О. І.
    Діалог у сім'ї: психологічна допомога засобами системної сімейної терапії та екзистенційно-гуманістичного підходу [Текст] / О. І. Єрмусевич // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ-Ніжин : Видавець ПП Лисенко М. М., 2013. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 9. - С. 198-208. - Бібліогр.: с. 207-208 (10 назв)
УДК
РУБ 615.851
Рубрики: Консультативна психологія--Психотерапія
Кл.слова (ненормовані):
сім'я -- діалог -- екзистенційно-гуманістична психологія -- системна сімейна терапія
Анотація: У статті розглядається діалог як наукове поняття і як метод психологічної допомоги сім'ї. Висвітлено можливості поєднання засобів системної сімейної терапії та екзистенційно-гуманістичного підходу у роботі з сучасною сім'єю. Представлена методика "Сімейна дошка" як інструмент розвитку комунікації в сімейній системі.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)


15(06)
П 86


    Чанцева-Коваленко, Олена Миколаївна.
    Проблема формування готовності до сімейного життя та відповідального батьківства у молоді [Текст] / О. М. Чанцева-Коваленко // Психологічний часопис : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2015. - № 1 (1). - С. 98-101. - Бібліогр.: с. 101 (8 назв) . - ISBN 978-966-189-359-6
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- готовність молоді до сімейного життя -- відповідальне батьківство -- становлення молодої сім'ї -- подружжя -- суспільство -- молодь -- сімейна адаптація
Анотація: У статті розглядаються проблеми формування у сучасної молоді уявлення про створення власної родини та готовності до відповідального батьківства. Процеси становлення молодих сімей зараз у більшості випадків проходить у складних і суперечливих умовах, які характеризуються зміною суспільних відносин та появою нових цінностей. Розглянуто шляхи вирішення цієї проблеми, запропоновано заходи щодо її попередження через особливості підготовки молодого покоління до створення сім'ї.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


153.6
А 43


    Володарська, Наталія Дмитрівна.
    Технології активізації процесу самодетермінації розвитку особистості: діалогово-феноменологічний підхід [Текст] / Н. Д. Володарська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 13. - С. 32-38. - Бібліогр.: с. 37-38 (10 назви)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
самодетермінація розвитку особистості -- діалогово-феноменологічний підхід -- технології активізації самодетермінації -- життєві перспективи -- кризові ситуації -- арт-терапія -- гештальт-підхід -- сімейна терапія
Анотація: У статті досліджено феноменологічний метод діалогу як технологію усвідомлення особистістю власних потреб, уявлення про майбутнє, побудови життєвих перспектив, стратегій досягнення поставлених цілей, творчого пристосування до умов кризових ситуацій. Розкрито особливості індивідуальної та групової роботи з сім'ями учасників АТО.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


153
А 43


    UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ).
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 11. Психологія особистості. Психологічна допомога особистості. Вип. 15 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : ТОВ "Талком", 2017. - 636 с. - ISSN 2072-4772. - 38.00 грн.
    Зміст:
Баранов, В. В. Домашня освіта як сфера особистісно-орієнтованої педагогіки / В. В. Баранов. - С .8-17. - Бібліогр.: с. 16-17 (6 назв)
Біла, Ірина Миколаївна. Формування адаптивних здібностей дітей в умовах сім'ї / І. М. Біла. - С .17-29. - Бібліогр.: с. 28-29 (11 назв)
Блінов, Олег Анатолійович. Особливості проведення психокорекції та психологічної психотерапії в умовах військової лікувальної установи / О. А. Блінов. - С .30-36. - Бібліогр.: с. 35-36 (5 назв)
Богдан, Л. М. Актуальні проблеми формування психологічної готовності до соціально-психологічної реабілітації учасників АТО у майбутніх фахівців соціальної сфери / Л. М. Богдан. - С .42-44. - Бібліогр.: с. (12 назв)
Вакуліч, Т. М. Психологічні особливості посттравматичного стресового розладу військовослужбовців / Т. М. Вакуліч. - С .45-53. - Бібліогр.: с. 52-53 (3 назви)
Виходцева, О. А. Соціальна відповідальність та альтруїзм як складова мотивації волонтера / О. А. Виходцева. - С .53-62. - Бібліогр.: с. 661-62 (5 назв)
Войтенко, О. В. Активізація психологічних ресурсів особистості у ситуації емоційної депривації / О. В. Войтенко. - С .62-69. - Бібліогр.: с. 68-69 (7 назв)
Володарская, Наталя Дмитрівна. Проблеми психологічного забезпечення адаптації жінок до повернення їх чоловіків з зони АТО / Н. Д. Володарская. - С .69-75. - Бібліогр.: с. 74-75 (8 назв)
Вольнова, Л. М. Попередження психологічної дезадаптації поранених у системі соціально-психологічної реабілітації військовослужбовців / Л. М. Вольнова. - С .76-84. - Бібліогр.: с. 82-83 (13 назв)
Гандзілевська, Г. Б. Психологічний аналіз патріотично зорієнтованого життєвого шляху Д. Нитченка / Г. Б. Гандзілевська. - С .84-90. - Бібліогр.: с. 89-90 (5 назв)
Герасіна, С. В. Практичний досвід психологічної реабілітації учасників АТО у рекреаційно-оздоровчому центрі міста Хирів / С. В. Герасіна, З. В. Гуріна. - С .90-102. - Бібліогр.: с. 101-102 (5 назв)
Грись, Антоніна Михайлівна. Практика роботи психологів із військовослужбовцями, що повернулися із зони АТО: досвід та перспективи / А. М. Грись, С. Д. Максименко . - С .102-113. - Бібліогр.: с. 112 (2 назви) : табл.
Гудінова, Ірина Леонідівна. Літературна сповідь як засіб подолання посттравматичних розладів / І. Л. Гудінова. - С .113-121. - Бібліогр.: с. 119-120 (14 назв)
Дереча, А. А. Специфіка організації ефективної діяльності груп взаємодопомоги у роботі з військовослужбовцями, що повернулися із зони АТО / А. А. Дереча, Л. О. Ніколаєв. - С .121-129. - Бібліогр.: с. 127-128 (4 назви)
Дідик, Н. М. Соціально-психологічна адаптація внутрішньо переміщених осіб / Н. М. Дідик. - С .129-137. - Бібліогр.: с. 135-136 (10 назв)
Доріченко, В. А. Психологічний супровід взаємодії військовослужбовців з мирним населенням / В. А. Доріченко. - С .137-146. - Бібліогр.: с. 145-146 (5 назв)
Зливков, Валерій Лаврентійович. Психологічна допомога учасникам бойових дій: історичний контекст і сучасність / В. Л. Зливков. - С .146-154. - Бібліогр.: с. 153-154 (8 назв)
Каламаж, В. О. Метакогнітивні стратегії як складова метапізнання у процесі вивчення іноземної мови засобами групової проектної діяльності / В. О. Каламаж. - С .155-166. - Бібліогр.: с. 163-165 (16 назв) : табл.
Каплуненко, Я. Ю. Вплив травми на екзистенційну структуру особистості. Екзистенційно-аналітичний підхід до опрацювання психотравмівного досвіду / Я. Ю. Каплуненко. - С .166-173. - Бібліогр.: с. 172-173 (7 назв)
Каськов, І. В. Теоретичні аспекти психологічної безпеки особистості в складних умовах сьогодення / І. В. Каськов. - С .174-183. - Бібліогр.: с. 180-182 (15 назв)
Киричевська, Л. П. Етнопсихологічні засоби розвитку творчої самодіяльності дітей специфічних категорій за умов ведення АТО в країні / Л. П. Киричевська. - С .183-192. - Бібліогр.: с. 191-192 (6 назв)
Кіричевська, Е. В. Релігійна творчість як стратегія подолання складних життєвих ситуацій учасниками БД, ветеранами АТО та волонтерами / Е. В. Кіричевська. - С .192-201. - Бібліогр.: с. 200-201 (6 назв)
Ковальчук, О. П. Психологічне відновлення військовослужбовців після участі в бойових діях (на прикладі армії США) / О. П. Ковальчук. - С .201-209. - Бібліогр.: с. 208 (5 назв)
Коляденко, Н. В. Досвід арт-терапії ПТСР у бійців АТО в проекті "Творча криївка" / Н. В. Коляденко, Н. П. Фесенюк, Н. Ю. Євстратьева. - С .209-214. - Бібліогр.: с. 212-214 (10 назв)
Кокун, Олег Матвійович. Аналіз складових самоактуалізації як чинників професійного самоздійснення особистості / О. М. Кокун, В. О. Гомонюк. - С .215-223. - Бібліогр.: с. 221-222 (5 назв)
Котик, І. О. Концептуальні положення особистісної надійності людини / І. О. Котик. - С .223-231. - Бібліогр.: с. 230 (5 назв)
Крупельницька, Л. Ф. Психологічна практика у постнекласичній парадигмі... / Л. Ф. Крупельницька. - С .231--240. - Бібліогр.: с. 238-239 (9 назв)
Литвиненко, Л. І. Комплексний підхід до реабілітації ветеранів АТО: медико-психологічна модель / Л. І. Литвиненко. - С .240-248. - Бібліогр.: с. 246-247 (5 назв)
Литвинчук, Леся Михайлівна. Мотиваційний діалог як новий досвід альтернативної поведінки у психологічній реабілітації / Л. М. Литвинчук. - С .248-256. - Бібліогр.: с. 255 (7 назв)
Лукомська, Світлана Олексіївна. Прощення інших і прощення себе в контексті надання психологічної допомоги учасникам АТО / С. О. Лукомська. - С .256-264. - Бібліогр.: с. 262-264 (12 назв)
Лук'яненко, М. М. Дебрифінг як метод попередження розвитку синдрому посттравматичних розладів / М. М. Лук'яненко. - С .264-276. - Бібліогр.: с. 275-276 (7 назв)
Максим, О. В. Корекція ціннісно-смислової сфери як механізм реабілітації учасників бойових дій / О. В. Максим. - С .277-285. - Бібліогр.: с. 284 (4 назви)
Максимов, Н. В. Творчість як складова реабілітаційного процесу учасників бойових дій / Н. В. Максимов. - С .285-292. - Бібліогр.: с. 291 (6 назв)
Максимова, Наталя Юріївна. Психологічна травма як чинник адитивної поведінки / Н. Ю. Максимова. - С .292-298. - Бібліогр.: с. 297 (3 назви)
Матласевич, О. В. Метакогнітивно-рефлексивний компонент у структурі педагогічних здібностей: результати емпіричного дослідження / О. В. Матласевич. - С .298-308. - Бібліогр.: с. 305-307 (16 назв)
Метласевич, О. В. Альтернативні форми організації амбулаторної реабілітації у малому місті / О. В. Метласевич, У. І. Нікітчук. - С .308-316. - Бібліогр.: с. 314-315 (10 назв)
Мельник, О. А. Розуміння психології людини у ХІХ - початку ХХ століття представниками української університетської психології: принцип етизму / О. А. Мельник. - С .316-323. - Бібліогр.: с. 322-323 (8 назв)
Мельник, О. В. Вплив копінг-стратегій на соціальну адаптацію учасників АТО / О. В. Мельник. - С .323-331. - Бібліогр.: с. 329-330 (11 назв)
Мельниченко, Л. М. Арт-терапевтичні технології соціально-психологічної реабілітації у роботі з учасниками АТО / Л. М. Мельниченко. - С .331-338. - Бібліогр.: с. 336-338 (10 назв)
Мельничук, О. Б. Актуальні проблеми формування професійного інтелекту майбутніх фахівців соціальної сфери в контексті професійної підготовки до соціально-психологічної реабілітації учасників бойових дій / О. Б. Мельничук. - С .338-346. - Бібліогр.: с. 344-346 (8 назв)
Музика, О. Л. Факторно-семантичне моделювання здібних ресурсів особистості для долання ціннісних криз / О. Л. Музика. - С .346-355. - Бібліогр.: с. 354 (4 назви)
Митник, Олександр Якович. Підвищення ефективності процесу навчання у ВНЗ: реалії та перспективи / О. Я. Митник. - С .355-363. - Бібліогр.: с. 362 (7 назв)
Назар, Максим Миколайович. Розвиток суб'єктної активності при дистанційнійгруповій роботі з постраждалими в зоні АТО / М. М. Назар, Д. С. Мещеряков. - С .363-372. - Бібліогр.: с. 370-372 (13 назв)
Недвига, О. В. Психологічне забезпечення військово-професійної діяльності: ретроспектива та перспектива розвитку / О. В. Недвига. - С .373-383. - Бібліогр.: с. 382-383 (4 назви)
Некіз, Т. А. Особливості розвитку особистісних ресурсів військовослужбовців / Т. А. Некіз. - С .383-389. - Бібліогр.: с. 388 (5 назв)
Омельченко, Ю. О. Мотивація як чинник збереження психологічного здоров'я бійців / Ю. О. Омельченко. - С .389-395. - Бібліогр.: с. 394 (4 назви)
Османова, Алімє Маметівна. Психологічні детермінанти розвитку ідентичності особистості у працях зарубіжних та вітчизняних вчених / А. М. Османова. - С .395-405. - Бібліогр.: с. 404-405 (11 назв)
Павлюк, Марія Михайлівна. Самостійність у контексті розвитку адаптивного потенціалу військовослужбовців, що повернулися із зони АТО / М. М. Павлюк. - С .405-414. - Бібліогр.: с. 414 (1 назва)
Пенькова, Олена Іванівна. Психологічні детермінанти самореалізації особистості / О. І. Пенькова, В. Ф. Вінтоняк. - С .415-422. - Бібліогр.: с. 420-421 (10 назв)
Поклад, Ірина Миколаївна. Соціально-психологічна допомога особистості засобами мистецтва / І. М. Поклад. - С .422-431. - Бібліогр.: с. 429-431 (20 назв)
П'янківська, Л. В. Взаємозв'язок синдрому "емоційного вигорання" з ціннісно-смисловою сферою військовослужбовців... / Л. В. П'янківська. - С .431-437. - Бібліогр.: с. 436-437 (5 назв)
Рибик, Л. А. Методика "Лабіринт. Шлях до себе" як інструмент групової корекції при психологічній травмі / Л. А. Рибик. - С .437-450. - Бібліогр.: с. 449 (5 назв)
Рябовол, Т. А. Особливості психологічного супроводу учасників АТО... / Т. А. Рябовол. - С .450-458. - Бібліогр.: с. 457 (5 назв)
Савіна, М. І. Психологічна допомога учасникам АТО методами арт-терапії / М. І. Савіна. - С .458-466. - Бібліогр.: с. 465 (7 назв)
Савченко, Ганна Володимирівна. Професійна деформація судді, як наслідок дезадаптації до соціономічних умов діяльності... / Г. В. Савченко. - С .466-473. - Бібліогр.: с. 472-473 (3 назви)
Святенко, Ю. О. Особливості використання проективної методики "Дитинство" (Childhood) у роботі з дітьми / Ю. О. Святенко. - С .473-481. - Бібліогр.: с. 480-481 (4 назви)
Сердюк, Людмила Захарівна. Психологічні засади підвищення життєстійкості особистості / Л. З. Сердюк, О. І. Купрєєва. - С .481-491. - Бібліогр.: с. 489-490 (7 назв)
Сидоренко, О. Б. Саморегуляція як механізм психологічної реабілітації військовослужбовців / О. Б. Сидоренко. - С .491-502. - Бібліогр.: с. 501 (4 назви)
Синіцька, Т. В. Особливості психокорекційної допомоги особам із посттравматичними стресовими порушеннями, які вживають психоактивні речовини / Т. В. Синіцька. - С .502-509. - Бібліогр.: с. 508-509 (4 назви)
Старков, Денис Юрійович. Інтегративна мотиваційна сімейна психотерапія хімічних залежностей / Д. Ю. Старков. - С .510-518. - Бібліогр.: с. 517-518 (6 назв)
Терещенко, Людмила Анатоліївна. Психологічні особливості саморозвитку студентів-практичних психологів як чинника подолання невротичних розладів / Л. А. Терещенко. - С .518-526. - Бібліогр.: с. 525 (4 назви)
Терещук, Ангеліна Дмитрівна. Психоемоційний стан і поведінка військовослужбовців, що повернулися із зони АТО / А. Д. Терещук. - С .526-534. - Бібліогр.: с. 533-534 (12 назв)
Ткач, Богдан Миколайович. Нейропсихологічний підхід до соціоцентричного та персоноцентричного розуміння феномену девіантної поведінки... / Б. М. Ткач. - С .534-547. - Бібліогр.: с. 544-546 (27 назв)
Ткачук, Т. Л. Особливості підготовки психологів до реабілітації військовослужбовців, що повернулися із зони АТО / Т. Л. Ткачук. - С .547-553. - Бібліогр.: с. 552-553 (6 назв)
Філоненко, Л. А. Особливості психологічної роботи з підлітками, батьки яких брали участь бойових діях / Л. А. Філоненко. - С .553-560. - Бібліогр.: с. 559-560 (6 назв)
Хміляр, Олег Федорович. Психологічна допомога пораненим військовослужбовцям, які переживають фантомні болі / О. Ф. Хміляр, О. В. Красницька. - С .560-571. - Бібліогр.: с. 570 (5 назв)
Хомич, Галина Олексіївна. Актуальні аспекти підготовки фахівців до надання психологічної допомоги учасникам бойових дій / Г. О. Хомич. - С .571-578. - Бібліогр.: с. 577-578 (5 назв)
Чайка, Галина Василівна. Напрямки корекції я - концепції комп'ютерних гравців / Г. В. Чайка. - С .579-584. - Бібліогр.: с. 583-584 (9 назв)
Черемшинська, Н. М. Особливості корекції віктимної поведінки жінок методом кататимно-імагінативної психотерапії / Н. М. Черемшинська. - С .584-595. - Бібліогр.: с. 594 (4 назви)
Цвєткова, О. Є. Практичне мислення офіцера та ірраціональні установки / О. Є. Цвєткова. - С .595-605. - Бібліогр.: с. 603-604 (15 назв)
Шамич, Олександр Миколайович. Загальна модель самореалізації особистості / О. М. Шамич. - С .605-613. - Бібліогр.: с. 612-613 (9 назв)
Шусть, В. В. Соціально-психологічні механізми формування політичних цінностей молоді засобами сучасних мережевих комунікацій / В. В. Шусть. - С .613-620. - Бібліогр.: с. 619-620 (5 назв)
Яблонська, Тетяна Миколаївна. Проблеми соціально-психологічної адаптації учасників бойових дій до мирного життя / Т. М. Яблонська, Н. М. Дембицька, В. І. Вус. - С .620-631. - Бібліогр.: с. 628-630 (13 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
психологія особистості -- психологічна допомога

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

153
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Старков, Денис Юрійович.
    Інтегративна мотиваційна сімейна психотерапія хімічних залежностей [Текст] / Д. Ю. Старков // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ТОВ "Талком", 2017. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 15. - С. 510-518. - Бібліогр.: с. 517-518 (6 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості--Психологічна допомога особистості
Кл.слова (ненормовані):
мотивационная интегративная семейная психотерапия -- химическая зависимость -- созависимость
Анотація: В статье рассмотрены энваероцентрические мотивационные подходы при проблемах химических зависимостей в семье. Предложена теоретическая модель рассмотренмя семейной системы как опредмечивания потребности в свободе членов семьи в виде структурного образования. Зависимое и созависимое поведение рассмотрены как патологическая реализация потребности в свободе в депривирующей эту потребность семейной структуре. На основе предложенной модели разработаны принципы и техники мотивационной интегративной семейной психотерапии.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Компанович, М. С.
    Особливості використання психокорекційних технік у роботі з підлітками із психосоматичними серцево-судинними захворюваннями [Текст] / М. С. Компанович // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 263-272. - Бібліогр.: с. 270-271 (10 назв) . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія--Історична психологія--Етнічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
психосоматичні серцево-судинні захворювання -- підлітковий вік -- психокорекційні техніки -- індивідуальна -- сімейна -- групова психокорекція
Анотація: У статті розглянуто особливості психосоматичних серцево-судинних захворювань у підлітковому віці, проаналізовано специфіку використання психокорекційних технік з огляду на вікові особливості підлітків, основну увагу звернено на доцільність застосування психокорекції та чинники її ефективності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


372
А 43


    Біла, І. М.
    Родиноцентризм у розвитку здібностей дитини [Текст] / І. М. Біла // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Харків : КЦ ФОП Іванової М. А., 2015. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 14. - С. 57-78
УДК
РУБ 372
Рубрики: Психологія розвитку дошкільника
Кл.слова (ненормовані):
сім'я -- дитина -- сімейне спілкування -- сімейна взаємодія -- здібності -- розвивальний взаємовплив
Анотація: Первинною мікросистемою соціуму, через яку дитина засвоює уміння та знання є сім'я. Сім'я виступає головним агентом впливу на особистість, що детермінує її характеристики та якості. Особливості взаємин, стиль виховання у сім'ї впливає на розвиток дитини. У сумісній творчій діяльності, реалізуючи закладений потенціал, дитина прагне наслідувати значущому дорослому, що є передумовою формуваня її здібностей та талантів. Сімейна взаємодія, яка відбувається при спілкуванні та сумісній діяльності дитині і дорослого є вирішальним середовищним фактором її соціального, когнітивного розвитку, становлення здібностей дитини. Для правильного психічного розвитку малюка першочерговим є стосунки з матір'ю, материнська любов дає почуття безпеки, сприяє розвитку образу себе і соціалізації. Батько є для сина прикладом для наслідування і значно впливає на формування статевої ідентичності. З перших хвилин зародження нового життя батьківська любов визначає життєвий сценарій, вона є величезним та незамінним джерелом розвитку дитини, емоцій, моральних якостей, позитивного світосприймання, впевненості в собі, творчої самореалізації. Головна, обов'язкова особливість сім'ї будь-якої обдарованої дитини-незвично висока увага, чуйність та вимогливість до дитини. Підтримка дорослих призводить до закріплення тих чи інших форм поведінки, реакція батьків визначає та стимулює подальший розвиток здібностей та обдарувань дітей. Динаміка формування всіх компонентів розвитку здібностей (мотиваційно-вольовий, когнітивно-творчий, особистісно-ціннісний та операційний) оволодіння пізнавальним, соціальним досвідом, запас дитячих знань у більшості залежить від того, наскільки батьки забезпечують дитині змістовне пізнавальне спілкування, підтримують захоплення, інтереси дитини, пропонують різні пізнавальні розвивальні джерела та стимули, створюючи розвивальне, освітнє середовище.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


364.62:316.362]:159.922.7-056.34(043.5)
М 93


    Мушкевич, Мирослава Іванівна.
    Психологічний супровід сімей, що мають проблемних дітей [Рукопис] : дис. ... докт. психол. наук: 19.00.07 / М. І. Мушкевич ; наук. конс. Г. В. Ложкін ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 427 с. : табл. + 1 додатки 77 с. - Бібліогр.: с. 370-427 (593 назви). -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
   Вікова психологія

   Соціальна робота

Кл.слова (ненормовані):
психологічний супровід -- ядерна сім'я -- сімейна система -- шлюбна підсистема -- батьківська підсистема -- проблемна дитина -- психодіагностика -- психоедукація -- психоконсультування -- психотерапія -- заклади позашкільної освіти -- організаційна культура -- типи організаційної культури -- психологічні чинники розвитку організаційної культури -- тренінгова програма
Анотація: У дисертації теоретично проаналізовано й емпірично досліджено систему психологічного супроводу сімей, що мають проблемних дітей. Визначено зміст, динаміку, напрями, фокуси тощо системи такого супроводу, які зумовлені сімейним статусом, віковими характеристиками, гендерною диференціацією членів сімей, функційністю чи дисфункційністю сімейної системи. Указано на технологію реалізації психологічного супроводу сімей, що мають проблемних дітей, яка здійснюється за допомогою надання комплексних взаємопов'язаних і взаємообумовлених заходів, організаційно-методичною основою котрих є цілеспрямованих, поетапний процес (психодіагностика, психоедукація, психоконсультування, психотерапія), представлений різними методами й прийомами, зумовлений знаннями індивідуальних і міжособистісних особливостей членів сімей, які реалізовуються задля забезпечення оптимальних умов послідовного розвитку та збереження психологічного здоров'я всієї сім'ї як системи на рівні шлюбної й батьківської підсистем. Доведено виражену позитивну динаміку за всіма емпіричними показниками, котрі змістовно визначають структуру психотипічного профілю членів сімей, що мають проблемних дітей, після проведення психологічного супроводу. Виявлено, що програма психологічного супроводу стала важливим фактором якісної трансформації змістовно-структурних елементів психотипів у напрямі розвитку властивостей здорового функціонування особистості. Відзначено, що дисертаційна робота містить перспективні напрями наукової роботи, що передбачають удосконалення програми психологічного супроводу сімей, що мають проблемних дітей; поглиблення знань про структурно-функційні особливості її складників; детальне розкриття "особистісного та сімейного виміру" особистості відповідно до структурних компонентів, таких як вік, гендерна диференціація, тип і склад сім'ї; розроблення емпірико діагностичних програм формування змісту психологічного супроводу сімей.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ложкін, Георгій Володимирович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

364.62:316.362]:159.922.7-056.34(043.5)
М 93


    Мушкевич, Мирослава Іванівна.
    Психологічний супровід сімей, що мають проблемних дітей [Рукопис] : автореф. дис. ... докт. психол. наук: 19.00.07 / М. І. Мушкевич ; наук. конс. Г. В. Ложкін ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 43 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія
   Вікова психологія

   Соціальна робота

Кл.слова (ненормовані):
психологічний супровід -- ядерна сім'я -- сімейна система -- шлюбна підсистема -- батьківська підсистема -- проблемна дитина -- психодіагностика -- психоедукація -- психоконсультування -- психотерапія -- заклади позашкільної освіти -- організаційна культура -- типи організаційної культури -- психологічні чинники -- розвиток організаційної культури -- тренінгова програма
Анотація: У дисертації здійснено теоретичне обгрунтування й експериментально вивчено психологічні чинники розвитку організаційної культури закладів позашкільної освіти. Визначено психологічні особливості закладів позашкільної освіти як освітніх організацій. Розроблено модель психологічних чинників та умов розвитку організаційної культури закладів позашкільної освіти. На основі емпіричного дослідженя констатовано, що педагогічні працівники закладів позашкільної освіти орієнтовані на посилекння впровадження в їхніх закладах "прогресивних" і зниження "концервативних" типів організаційної культури. Доведено наявність зв'язку між "внутрішніми і зовнішніми" чинниками мезорівня й мікрорівня та рівнями розвитку типів організаційної культури закладів позашкільної освіти. Розроблено й апробовано авторську тренінгову програму для психологічної підготовки педагогічних працівників до розвитку організаційної культури закладів позашкільної освіти.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Ложкін, Георгій Володимирович \наук. конс.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

159.922.4.98-048.88(043.5)
Ч 65


    Чиркова, Тетяна Ігорівна.
    Психологічні особливості консультування міжетнічних подружніх пар [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Т. І. Чиркова ; наук. кер. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 236 с. : табл. + 1 додатки 11 с. - Бібліогр.: с.222-236 (158 назв). -
УДК
Рубрики: Сімейна психологія
Кл.слова (ненормовані):
етапи консультування -- алгоритм -- міжособистісні стосунки -- конфліктологія -- особистісний конфлікт -- процедура підготовки -- умови сімейного консультування -- крос-культурний конфлікт -- ментальні кризи
Анотація: У дисертації запропоновано покрокове описання алгоритму консультування кросс-культурних пар з точки зору практичного експериментального дослідження, побудованому на опрацюванні основних методів вітчизняного сучасного крос-культурного консультування. Приведено та обгрунтовано основну специфіку та головні риси даного алгоритму. Доведено його практичну необхідність. Визначено, за якими основними характеристиками потрібно його побудувати в залежності від індивідуальних та загальних характеристик та властивостей пари у міжнаціональному, ментальному та гендерному розрізі аспектах. Здійснене методологічне обгрунтування побудови даного алгоритму проведення консультування. Надані рекомендації щодо застосування даного алгоритму у розрізі роботи із міжнаціональною парою для психолога консультанта. Обгрунтовані основні причини для створення даного алгоритму. Розроблені практичні рекомендації та надані приклади. Детально пояснено, для чого саме необхідно створювати такий алгоритм та до якого результати призведе робота за таким алгоритмом. Описані історичні передумови проведення даних експериментів у сфері міжнаціонального сімейного консультування і обгрунтована причина, чому саме це останніми роками призвело, у наукових дослідженнях, до активних пошуків методології для проведення експериментальних спроб. Пояснено як саме активно робилися спроби створення алгоритмів, схем та систем безпосередньо консультування, які спрямовані на покращення якості самого консультування та допомоги практичному психологові-консультанту, в першу чергу. Констатовані спроби вчених систематизувати теоретичні знання та практичні експериментальні здобутки, які поступово систематизувалися у сукупносутіц та знайшли своє практичне застосування, що призвело до покращення та виведення на новий рівень сімейного міжнаціонального консультування. Доведено, що необхідно створити єдиний алгоритм, який допоможе психологові-консультанту працювати із парами на високопрофесійному рівні та завжди мати готову схему, для того, щоб працювати із нею при роботі із крос-культурними парами.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)