С 82 Сторож, Олена Василівна. Психологічні особливості творчої соціалізації старшокласників [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Сторож Олена Василівна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2011. - 358 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 199-232. -
Кл.слова (ненормовані): соціалізація -- творче мислення -- творча соціалізація -- старшокласники Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню психологічних особливостей творчої соціалізації старшокласників в умовах трансформації суспільства. Виявлено рівні розвитку соціалізації і творчого мислення у старшокласників. Встановлено взаємозв'язок між показниками складових соціалізації і творчого мислення у старшокласників з їх певними соціально-демографічними характеристиками (вік, стать) і типом навчального закладу, в якому вони навчаються. Виділено типи та визначено психологічні особливості творчої соціалізації старшокласників. Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ) Примірників всього: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
А 43 Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ) Сторож, Олена Василівна. Теоретичні основи вивчення творчої соціалізації особистості [Текст] / О. В. Сторож> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 329-339. - Бібліогр.: С. 337-339 (13 назв)
Рубрики: Психологія обдарованості Кл.слова (ненормовані): соціалізація -- адаптація -- творча соціалізація -- творча самореалізація -- акомодація -- асиміляція -- соціальна творчість -- творча обдарованість -- творча адаптація -- інтелектуальна обдарованість Анотація: Статтю присвячено теоретичним основам вивчення творчої соціалізації особистості. Здійснено аналіз наукових джерел, що розкривають погляди на "пасивну" і "активну" соціалізацію. Зокрема проаналізовані активні й пасивні реакції формування середовища "під себе" (процес асиміляції) і пристосування під уже існуючі умови (активна роль середовища - процес акомодації), які протікають паралельно, існують в єдності і важливі для реалізації цілей. Досліджено поняття "соціальна творчість", "соціальна креативність", "соціальна обдарованість". З'ясовано, що ці поняття розкривають соціальну перетворювальну сутність суб'єкта в процесі взаємодії з самим собою і з оточуючими об'єктами. Розкрито зміст понять "творча адаптація", "творча дезадаптація", "творча адаптованість". З'ясувалося, що деякі змістовні та процесуальні характеристики адаптації й творчості містять як спільні, так і відмінні риси. Основним вихідним моментом обох процесів дослідники визначають проблемну ситуацію, яка нібито "дає старт" для включення як адаптаційних, так і творчих механізмів. Проаналізовано, що поняття "творча адаптація" характеризується новим, оригінальним пристосуванням індивіда до соціального швидко плинного середовища, створюючи соціально цінні нестандартні продукти, успішно самореалізовуючись в ньому на підставі незахисних адаптивних механізмів. Цей вид адаптації існує як інноваційний, з творчо соціальним підходом і складає основу для розвитку творчої соціалізації особистості. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ) Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |