159.922.73-053.6+159.954.4:78
Г 13


    Гаваші, Світлана Йосипівна.
    Психологічні особливості егоцентризму в музичній творчості піділітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Гаваші Світлана Йосипівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2008. - 206 с. - Бібліогр.: с. 184-196. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Егоцентризм--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
егоцентризм -- музична творчість -- музичний розвиток -- підлітковий вік -- рефлексія -- децентрація -- самоактуалізація
Анотація: Егоцентризм відіграє як позитивну, так і негативну роль у музичному розвитку юного музиканта. Позитивний прояв когнітивного егоцентризму пов"язаний зі специфікою музичного мислення і музичної уяви. Тобто, віднайденням власної пізнавальної позиції. Водночас негативна роль особистісного егоцентризму проявляється у центрації підлітків на музичній діяльності, що обумовлено невмінням налагодити контакти з оточуючими.Як когнітивна власність егоцентризм сприяє: а) розумінню самодостатності й предметної визначеності музичних творів; б) зосередженню на предметі творчості та прагненню до целевизначеної організації діяльності; в) розумінню композиційних характеристик музичних творів й особистісному сприйняттю музики. Як особистісна властивість егоцентризм зумовлює такі позитивні прояви: представлення власної музичної творчості як соціально значущої, що накладає на соціальне середовище певні зобов"язання. Виявлено: підлітки з високим рівнем егоцентризму найчастіше засвідчують достатньо високий і середній рівень музичного розвитку, домінування когнітивного, емоційного компонентів. Оптимальнім, за результатами нашого дослідження є середній рівень егоцентризму, що пов"язаний із емоційним і поведінковим компонентами музичного розвитку. Неефективним виявляється поєднання низького рівню егоцентризму та низького рівня показників музичного розвитку. Розвиток рефлексії, децентрації , кумунікативних умінь не лише сприяють профілактиці та корекції егоцентризму, а також формують схильність до самоактулізації й позитивне ставлення до соціальних стосунків.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.954/.955(091)де Боно
Н 73


    Новікова, Олена Володимирівна.
    Проблема розвитку творчого мислення в системі Едварда Де Боно [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Новікова Олена Володимирівна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2008. - 251 с. : табл., граф. - Бібліогр.: с. 209-217. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Творче мислення--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
творчість -- мислення -- творче мислення -- латеральне мислення -- дивергентне мислення -- конвергентне мислення -- інтелектуальна стратегія
Анотація: Проаналізовано концепція творчого мислення Едварда де Боно, розкрито поняття латерального мислення, його ключові сторони, мета і задачі, основні принципи, етапи, проведена диференціація мід творчим мисленням у розумінні вченого та латеральним мисленням. наданий аналіз методів, що спрямовані на розвиток латерального мислення. Подано методи й методику емпіричного дослідження, описаний вплив методів де Боно та системи задач, що передбачає використання певної інтелектуальної стратегії мислення. Показано, що методи де Боно стимулюють розвиток творчого мислення учнів, підвищують його рівень, роблять творче мислення більш ефективним. Однак вони мають і певні слабкі сторони, оскільки можуть фіксувати увагу учнів саме на цих інструментах, а не на процесі творчості і цим обмежувати прояв їх творчості інтуїції. Встановлено, що використовуючи методи де боно, учні реалізують певні інтелектуальні стратегії: аналогізування, комбінування, руконструктуювання.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Эдвард, де Боно \о нем\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.923.2+159.923.5+159.928.23
П 89


    Пурло, Олена Юріївна.
    Екзистенційна криза як чинник формування творчої життєвої позиції особистості [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Пурло Олена Юріївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2010. - 259 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 231-259. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Творчість особистості--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
екзистенційна криза -- життєтворчість -- творча життєва позиція -- особистість -- життєтворчі стратегії
Анотація: У роботі наводяться результати емпіричного дослідження формування життєтворчої позиції особистості під впливом переживання екзистенційної кризи.У результаті експериментального дослідження виявлено етапи екзистенційної кризи (мобілізаційний, дезінтеграційний, інтеграційний), встановлено спеціфіку їх впливу на формування творчої творчої життєвої позиції особистості. Доведено, що екзистенційна криза є чинником формування творчої життєвої позиції особистості. Показано, що під час екзистенційної кризи спостерігається специфічна зміна структури життєтворчих компонентів у особистостей з різними типами життєтворчої стратегії. Сформульовані рекомендації щодо психологічної допомоги при екзистенційній кризі, що включає до себе техніки, сприяючі розвитку життєтворчого потенціалу особистості.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.955:377
Т 19


    Тарасова, Олена Володимирівна.
    Психологічні умови розвитку професійного мислення учнів професійно-технічних навчальних закладів гірничного профілю [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Тарасова Олена Володимирівна ; наук. кер. Кульчицька О. І. ; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України. - Київ, 2010. - 312 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 177-206. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Професійне мислення--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
професійне мислення -- технічне мислення -- технічна творчість -- навчальні задачі -- інформаційні технології
Анотація: На основі теоретичного аналізу проблеми виявлено особливості професійного мислення, обгрунтовано психолого-педагогічні засади розвитку професійного мислення в учнів ПТНЗ, охарактеризовано специфіку професійної діяльності гірничного профілю. У результаті проведеного дослідження розроблено та апробовано технологію розвитку професійного мислення учнів ПТНЗ гірничного профілю. Розроблену технологію успішно впроводжено у навчально-виробничий процес професійно-технічних навчальних закладівгірничного профілю. За результатами дисертаційного дослідження підготовлено методичні рекомендації викладачам спеціальних дисциплін і майстрам виробничого навчання щодо стимулювання розвитку професійного мислення учнів ПТНЗ гірничого профілю.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кульчицька, Олена Іполитівна \наук. кер.\; Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.922.7/.8+159.923.2+159.947.5
Б 24


    Баришева, Олена Іванівна.
    Самовизначення та самореалізація як мотив участі старшокласників у гуртковій роботі [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Баришева Олена Іванівна ; наук. кер. Боришевський М. Й. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2001. - 181 с. : табл. - Бібліогр.: с. 166-181. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Гурткова робота--Дисертації
   Вікова психологія--Старшокласники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
самовизначення -- самореалізація -- самопізнання -- позашкільна діяльність -- потреба -- мотив -- мотивація -- новоутворення -- літературно-драматична творчість -- інноваційний підхід
Анотація: Розкрито психологічну сутність позашкільної нерегламентованої творчої діяльності з елементами психологічного всеобучу учнів і специфіку вияву вказаної діяльності щодо самовизначення старшокласника. З`ясовано специфіку мотивації участі старшокласників в літературно-драматичній діяльності. Розроблено й апробовано програму та модель позашкільної літературно-драматичної діяльності, яка сприяє самовизначенню та самореалізації старшокласника. Виявлено залежність між розвитком особистості, що прагне самовизначитися, та особливостями виховного впливу нерегламентованої творчої діяльності на учнів. Експериментально доведено, що особистісні новоутворення, які формуються у процесі навчання за пропонованою програмою-ініціативність, рефлексія, гуманістична спрямованість, адекватність ставлення до себе й оточуючих, прагнення самореалізації-переростають у відносно стійкі внутрішні регулятори поведінки, сприяють розвитку індивіда як активної особистості.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Боришевський , Мирослав Йосипович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

378-057.875:37.011.3-051]:159.954.4
Я 51


    Яланська, Світлана Павлівна.
    Психологія розвитку творчої компетентності майбутніх вчителів [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.07 / Яланська Світлана Павлівна ; наук. конс. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2012. - 412 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 334-388. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Творча компетентність--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
творча компетентність -- професійна компетентність -- педагогічна творчість -- майбутній учитель -- психологічні умови
Анотація: Дисертацію присвячено проблемі психології розвитку творчої компетентності майбутніх учителів в умовах навчально-виховного процесу. Представлено новий концептуальний підхід до розгляду психологічної сутності та проблем творчої компетентності, створено концепцію розвитку творчої компетентності майбутніх учителів, визначено основні тенденції, психологічні умови і засоби розвитку творчої компетентності студентів. Визначено зміст та структуру моделі розвитку творчої компетентності майбутніх учителів, що базується на основних структурних компонентах професійної компетентності, інтеграція яких на найвищому рівні забазпечує зростання рівня педагогічної творчості. Обгрунтовано програму реалізації концептуальної моделі у спеціально створеному навчально-виховному середовищі ВНЗ.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. консультант.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

378-057.875:37.011.3-051]:159.955
З-36


    Засєкіна, Лариса Володимирівна.
    Особливості формування професійно-творчого мислення майбутнього фахівця іноземної мови [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Засєкіна Лариса Володимирівна ; наук. кер. Кримська Г. І. ; Волин. держ. ун-т ім. Л. Українки. - Луцьк, 2000. - 207 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 165-183. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Мислення--Дисертації
   Педагогічна психологія--Іноземна мова--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
МИСЛЕННЯ -- ТВОРЧІСТЬ -- педагогічна творчість -- педагогічна психологія -- ФАХІВеЦь -- професійно-творче мислення -- навчання іноземної мови
Анотація: Встановлено, що професійно-творче мислення фахівця іноземної мови характеризується специфічним змістом, багатокомпонентною структурою та рівнями розвитку. Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено, що ефективне формування професійно-творчого мислення майбутнього фахівця іноземної мови можливе на основі цілеспрямованого спеціально організованого навчання. Сконструйована та опробована експериментальна технологія формування професійно-творчого мислення майбутнього фахівця іноземної мови, яка представлена системою педагогічних задач на матеріалі англійської мови та інструкціями алгоритмізованого і евристичного типів для їх розв'язання.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кримська, Ганна Іллівна \наук. кер.\; Волинський державний університет ім. Лесі Українки (Луцьк)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.933(043.5)
К 72


    Костюченко, Олена Вікторівна.
    Формування сенсорних образів на основі нюхових відчуттів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Костюченко Олена Вікторівна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2003. - 236 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 170-187. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Сенсорні процеси--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
сенсорні процеси -- нюхові відчуття -- ПСИХІЧНИЙ СТАН -- ТВОРЧІСТЬ -- інтегрований образ -- пахощі -- ароматизація
Анотація: У роботі з'ясовано провідні тенденції у вивченні сенсорних процесів в межах когнітивної психології. Розкрито особливості впливу пахощів на людину, зокрема на її психічну діяльність. Розроблено та апробовано систему аромасеансів, досліджено вплив певної композиції ароматів на працездатність учнів та формування у них позитивних психічних станів. Відзначаються відповідні позитивні зміни самопочуття дітей, їх емоційних переживань, оцінок оточуючого середовища, себе та інших від впливом ароматизації. Проведене експериментальне дослідження аромавпливу на створення інтегрованого образу і творчість дітей виявило підвищення рівня образно-смислового розуміння, довгострокового запам'ятання та відтворення слів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.928
К 82


    Кривопишина, Олена Анатоліївна.
    Психологічний аналіз впливу етноекологічних чинників на формування здібностей до літературної творчості [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Кривопишина Олена Анатоліївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2000. - 250 с. : табл., рис., граф. - Бібліогр.: с. 180-203. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Здібності--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
етноекологічні чинники -- ЗДІБНОСТІ -- партнери -- ЛІТЕРАТУРна творчість -- ЕКСПЕРИМЕНТ -- ТВОРЧИЙ ТРЕНІНГ
Анотація: Дисертація присвячена аналізу впливу етноекологічних чинників на формування здібностей до літературної творчості. В роботі теоретично та експериментально розроблено застосування системно-стратегічного підходу до виявлення психологічних особливостей впливу етноекологічних чинників на формування здібностей до літературної творчості. Визначено особливості впливу системи часо-просторових та фуркаційних чинників на формування здібностей до літературної творчості та залежність формування когнітивних та емоційних структур письменників і літературно обдарованих учнів від впливу зазначених етноекологічних чинників.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.928.22:316.46
М 66


    Мітлош, Антоніна Василівна.
    Психологічний аналіз лідерської обдарованості членів молодіжних громадських об'єднань [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Мітлош Антоніна Василівна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АНП України. - Київ, 2007. - 212 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 169-188. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Лідерські якості--Молодь--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
лідерська обдарованість -- лідерські якості -- творчість лідера -- лідерський потенціал -- молодіжне громадське об'єднання
Анотація: Дисертацію присвячено проблемі лідерської обдарованості членів молодіжних громадських об'єднань. Проаналізовано сучасний стан розвитку проблеми, узагальнено основні концепції лідерства. Подано результати дослідження структури молодіжного громадського об'єднання. Визначено основні типи структур, які характерні для молодіжних організацій різних напрямків діяльності. Визначено основні якості та психологічні особливості лідера, які складають модель лідерської обдарованості. Подано різні типи моделей лідерської обдарованості. Проаналізовано особливості розвязання лідером складних соціальних проблем.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АНП України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.954.4
М 80


    Мороз, Юрій Віталійович.
    Психологічні особливості розвитку тврочої активності старшокласників [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Мороз Юрій Віталійович ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2004. - 210 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 195-210. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Творча діяльність--Дисертації
   Вікова психологія--Старшокласники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
творчість -- творча активність -- самовизначення -- система цінностей -- профілі творчої особистості -- креативність -- розвиток особистості
Анотація: Дисертацію присвячено дослідженню процесу становлення творчої активності особистості в старшому шкільному віці. Уточнено психологічну дефініцію поняття творчої активності в контексті вікової та педагогічної психології. Показано, що творча активність є складною психологічною структурою цілісної особистості і визначається в своєму розвитку взаємодією зовнішніх і внутрішніх чинників. Створено і апробовано систему методичних процедур дослідження і засобів оптимізації функціонування творчої активності в старшому шкільному віці. У роботі містяться нові методичні комплекси, спрямовані на виявлення особливостей розвитку творчої активності особистості.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.955.4+37.015.3:159,954
С 12


    Сабо, Анна Юрьевна.
    Рефлексія як чинник розвитку художньої творчості учнів музичних шкіл [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Сабо Анна Юріївна ; наук. кер. Марусинець М. М. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2007. - 194 с. : табл. - Бібліогр.: с. 173-190. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Рефлексія--Дисертації
   Вікова психологія--Учні--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
підлітки -- музична творчість -- художня творчість -- творче сприймання -- особистісна рефлексія -- спільна діяльність -- комунікація
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено впливу особистісної рефлексії та спільної діяльності на розвиток творчого сприймання і загалом творчих здібностей підлітків-учнів музичних шкіл. У роботі поглиблено розуміння ролі особистісної рефлексії в художній товорчості, зокрема і в творчому сприйманні. З'ясовано залежність творчого сприймання музики підлітками від сформованості в них рефлексивних умінь і спільної діяльності. Розкрито роль поєднання розвитку особистісної рефлексії та спільної діяльності у вдосконаленні творчих здібностей підлітків. Удосконалено методичні засоби формування в підлітків умінь і навичок рефлексії і спільної діяльності.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека. : Україна, 01033, г. Київ, ул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Марусинець, Мар'яна Михайлівна \наук. кер.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.954.2-053.6(048)
Ч-46


    Череповська, Наталія Іванівна.
    Особливості формування символічного образу в художньо-графічній діяльності підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Череповська Наталія Іванівна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2006. - 236 с. : табл., рис., мал. - Бібліогр.: с. 174-192. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Символізація--Художня творчість--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
символічний образ -- процес символізації -- подвійне кодування -- художньо-графічна творчість -- аналогізування -- образотворення -- психологія творчості -- метод піктограми -- підлітки
Анотація: У дисертації досліджено формування символічного образу в художньо-графічній діяльності підлітків та представлено його як творчий процес символізації. Встановлено загальні закономірності пароцесу символізації в художньо-графічній діяльності підлітків та створено класифікацію символічних образів. Виявлено багатофункціональність образу уявлення в процесі символізації. З'ясовано механізм формування символічного образу - мисленнєві дії аналогізування, які наскрізь пронизують процес символізації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.9(091)Сікорський+159.928.22
М 12


    Мазяр, Олег Васильович.
    Концептуалізація проблеми обдарованості у працях І. О. Сікорського [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Мазяр Олег Васильович ; наук. кер. Моляко В. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2013. - 213 с. : табл. - Бібліогр.: с. 173-213. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Праці І. О. Сікорського--Дисертації
   Загальна психологія--Обдарованість--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
праці І. О. Сікорського -- творчість -- обдарованість -- особистість -- здібності -- індивідуальність
Анотація: Дисертація відображає результати дослідження концептуалізації проблеми обдарованості у працях І. О. Сікорського, що здійснювалась на основі розробки фундаментальної проблеми індивідуальності. Розкрито суть цілісного підходу до вивчення індивідуальності і проаналізовані теоретико-методологічні засади досліджень індивідуальних відмінностей та обдарованості у психологічних концепціях кін. ХІХ-поч.ХХст. Систематизовані результати теоретико-емпіричних досліджень І. О. Сікорського і реконструйована запропонована ним ієрархічна структура індивідуальності, що координує взаємодію психобіологічних та соціокультурних властивостей особистості.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \науч. рук.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.923
А 72


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Антоненко, В. В.
    Естетичне: шлях до самотворення [Текст] / В. В. Антоненко // Проблеми загальної та педагогічної психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Гнозіс, 2013. - Т. 15, ч. 2. - С. 13-19. - Бібліогр.: с. 19 (11 назв )
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
самотворення -- духовне -- естетичне -- творчість -- самоактивність
Анотація: У статті аналізується поняття самотворення як прояву самоактивності. Творчість розглядається як діяльність людини, у якій відбувається становлення особистості, а


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


159.954:82-053.67
К 82


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Кривопишина, Олена Анатоліївна.
    Психологічний аналіз розвитку структурних компонентів обдарованої особистості студентів [Текст] / О. А. Кривопишина // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 10. - С. 31-38. - Бібліогр.: с. 38 (5 назв)
УДК

Кл.слова (ненормовані):
творчість -- емпатія -- вербальна креативність -- невербальна креативність -- здібності -- обдарованість -- дивергентне мислення
Анотація: Проаналізовано розвиток структурних компонентів обдарованої особистості студентів. Проведено психодіагностичне дослідження обдарованих студентів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


159.954
М 42


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Медведева, Надія Віталіївна.
    Спостережливість як індикатор творчого сприймання [Текст] / Н. В. Медведева // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2014. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 20. - С. 203-213. - Бібліогр.: с. 212 (9 назв)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
образ -- перетворююче бачення -- спостережливість -- спостереження -- сприймання -- творче сприймання -- художнє сприймання -- перцепція -- творчість -- увага
Анотація: Представлено дослідження психологічних закономірностей творчого сприймання в руслі єдиної стратегіально-діяльнісної теорії. Проаналізовано роль спостережливості у творчому сприйманні. Сприймання, як і інші психічні процеси, розглядається в контексті певних когнітивних процесів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


159.922
Ч-34


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Чеботова, Я. В.
    Креативність як особистісна характеристика студента-дизайнера [Текст] / Я. В. Чеботова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2014. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 20. - С. 336-341. - Бібліогр.: с. 340 (14 назв)
УДК
Рубрики: Психологія особистості
   Психологія творчості

Кл.слова (ненормовані):
креативність -- творчість -- особистість -- дизайн -- проектування -- творчий потенціал -- творчий процес -- творчі задачі
Анотація: В статті проаналізовано сутність поняття "креативність" в вітчизняній та зарубіжній психологічній літературі, виявлено складові творчого потенціалу особистості. Успішність творчої діяльності в сфері дизайну передбачає сформованість психологічних процесів, здатних забезпечити вирішення специфічних творчих задач найбільш продуктивними методами.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


615.34
Ю 83


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Юрченко, Т. П.
    Современная отечественная психотерапевтическая практика : действительность и возможности [Текст] / Т. П. Юрченко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Логос, 2014. - Т. 3 : Консультативна психологія і психотерапія, Вип. 10. - С. 60-73. - Бібліогр.: с. 71-72 (10 назв)
УДК
Рубрики: Психотерапія
Кл.слова (ненормовані):
соціокультурна ситуація -- екзистенціальна криза -- особа -- розвиток -- свобода -- творчість -- персоналістичний підхід
Анотація: Стаття освітлює результати емпіричного дослідження сучасної вітчизняної психотерапевтичної практики з точки зору її дійсності. Акцент ставиться на концептуальні та методологічні завдання, що виникають в нинішніх соціокультурних умовах. Розкрито значення персоналістичного підходу, вкоріненого у вітчизняній філософській традиції.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


159.922.73
Б 61


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Біла, Ірина Миколаївна.
    Пізнавальна активність як вектор творчості [Текст] / І. М. Біла // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Срібна хвиля, 2014. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 10. - С. 4-18. - Бібліогр.: с. 17-18 (19 назв)
УДК
Рубрики: Психологія дошкільника
Кл.слова (ненормовані):
дошкільники -- пізнавальна активність -- дослідницька діяльність -- експеримент -- творчість
Анотація: В дослідженні аналізується специфіка пізнавальної, дослідницької активності дошкільників та форм їх прояву з метою популяризації та розвитку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)