37.015.3:159.954
Ш 79


    Шопіна, Марина Олександрівна.
    Образна символіка як чинник розвитку творчого потенціалу молодшого школяра [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Шопіна Марина Олександрівна ; наук. кер. Піроженко Т. О. ; Київ. міжнар. ун-т. - Київ, 2009. - 152 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 140-152. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Творчий потенціал--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
молодший школяр -- творчий потенціал -- образна сомволіка -- творче мислення -- символічне мислення -- творча уява -- учіннєва діяльність -- творчий процес -- творча реалізація
Анотація: У дисертації досліджується розвиток творчого потенціалу молодших школярів засобами образної символіки. Розглянуто різні підходи до розуміння понять "творчий потенціал", "інтелектуальний потенціал", "трудовий потенціал", "образна символіка", "розвиток творчої особистості", "творча здібність", "творча обдарованість" тощо, а також їхнє співвідношення. Поняття "творчий потенціал молодшого школяра" із психїологічної точки зору розглядається як синтетична якість дитини молодшого шкільного віку, що характеризує міру її можливостей ставити і виконувати нові завдання у сфері учіннєвої діяльності. Творчий потенціал пов"язується із здатністю учнів часмостійно ставити й розв"язувати в тому чи іншому вигляді значущі проблеми.Його можна представити як сукупність різних можливостей, потенціалів: перетворювальні здібності), аксіологічний (ціннісні орієнтації), комунікативний (морально-психологічні якості), художній (естетичні здібності). Аналіз і систематизація зазначених понять надали можливості на практичному рівні розглянути образну символіку як визначальний чинник на етапі розвитку творчого потенціалу в дітей молодшого шкільного віку. У результаті експериментального дослідження встановлено, що розуміння, використання і сприймання дітьми образної символіки впливає на підвищення ефективності учіннєвої діяльності молодших школярів. Розроблена й апробована спеціальна програма розвитку творчого потенціалу засобами образної символіки для психорозвивальної роботи з молодшими школярами.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Піроженко, Тамара Олександрівна \наук. кер.\; Київський міжнародний університет (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.942+159.954/.955
К 55


    Кочерга, Олександр Васильович.
    Взаємозв'язок мислення, почуттів та уяви у розвитку критичності людини [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Кочерга Олександр Васильович ; науч. рук. Клименко В. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2003. - 232 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 209-224. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Мислення--Дисертації
   Загальна психологія-- Почуття--Дисертації

   Загальна психологія--Уява--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
гармонія -- взаємозв'язок -- МИСЛЕННЯ -- ПОЧУТТЯ -- УЯВА -- критичність людини -- процес розвитку
Анотація: В роботі викладаються результати теоретико-експериментального дослідження розвитку критичності людини на основі стимулювання взаємозв'язку мислення, почуттів та уяви. Показано, що взаємозв'язок мислення, почуттів та уяви може мати три рівні: цілісності, стійкості й руйнації, які по-різному впливають на розвиток критичності людини. Знайдено, що критичність людини пов'язана з підвищенням продуктивності навчання учнів у початкових класах. Розроблені завдання з української мови, математики, читання для учнів початкових класів спрямовані на розвиток їх мислення, почуттів та уяви.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Клименко, Віктор Васильович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.954.2-057.875
М 88


    Мрака, Наталія Миколаївна.
    Психологічні особливості формування літературної творчої уяви студентської молоді [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Мрака Наталія Миколаївна ; наук. кер. Жигайло Н. І. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2011. - 212 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 181-199. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Творча уява--Дисертації
   Вікова психологія--Студенти--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
творча уява -- творча особистість -- психологія літературного тексту -- допитливість -- естетична спрямованість -- гнучкість уяви
Анотація: У дисертації проаналізовано закономірності формування літературної творчої уяви студентів ВНЗ в умовах навчальної діяльності. Охарактеризовано специфіку функціонуваннялітературної уяви як спроби самоствердження молоді у творчій діяльності. Здійснено психологічний теоретико-методологічний аналіз проблеми формування творчої літературної уяви студентів ВНЗ. Розроблено діагностичну систему для визначення особливостей та динаміки літературної творчої уяви студентів. Розроблено й апробовано програму тренінгу розвитку творчої уяви студентів ВНЗ.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Жигайло, Наталія Ігорівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.922.72+159.955(043.5)
С 52


    Смульсон, Марина Лазарівна.
    Психологія розвитку інтелекту в ранній юності [Рукопись] : дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.07 / Смульсон Марина Лазарівна ; науч. конс. Чепелева Н. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Киев, 2002. - 461 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 387-427. -
УДК
Рубрики: Педагогіічна психологія--Інтелект--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
ІНТЕЛЕКТ -- діагностика інтелекту -- мислення -- УЯВА -- рефлексія -- рання юність -- інтелектуальний тренінг -- інтелектуально-насичене середовище -- професійний інтелект -- майбутні програмісти -- інтелектуально-творча діяльність
Анотація: В дисертації проведено теоретичний аналіз сутності, структури та функцій інтелекту. З'ясовано психологічні особливості інтелекту та інтелектуальної діяльності в ранній юності як об'єкта проектування. Здійснено психологічний аналіз тренінгу як форми навчання, з'ясовано теоретичні засади і особливості проектування інтелектуального тренінгу. Досліджено основні психологічні чинники, які сприяють розвитку інтелекту юнаків в умовах спроектованого тренінгу.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека. : Украина, 01033, г. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепелєва, Наталія Василівна \наук. консультант.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159/922
К 82


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Кривопишина, Олена Анатоліївна.
    Психологічна характеристика психосоціотипу творчої особистості юнацького віку [Текст] / О. А. Кривопишина // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2014. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 20. - С. 147-154 : рис. - Бібліогр.: с.153 (3 назви)
УДК
Рубрики: Психологія особистості
   Психологія творчості

Кл.слова (ненормовані):
психосоціотип -- творча особистість -- креативність -- творчі здібності -- мислення -- уява
Анотація: У статті подано результати емпіричного аналізу психологічних особливостей розвитку психосоціотипу творчої особистості юнацького віку. Виявлено структурні складові психосоціотипу творчої особистості. Проведено констатувальне експериментальне дослідження особливостей розвитку складових психосоціотипу творчої особистості у період юності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


159.922.75-053.4-056.45(043.5)
Я 92


    Яценко, Тетяна Володимирівна.
    Психологічні особливості розвитку творчої уяви обдарованих дітей старшого дошкільного віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Т. В. Яценко ; наук. кер. І. І. Карабаєва ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2016. - 243 с. : табл., рис., фот. - Бібліогр.: с. 168-195. -
УДК
Рубрики: Педагогічна та вікова психологія--Психологія обдарованості--Творча уява--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
обдарованість -- обдаровані діти -- дошкільники -- психологічний портрет -- уява -- творча уява
Анотація: У дослідженні проаналізовано теоретико-методологічні підходи до вивчення проблеми розвитку уяви та обдарованості в дошкільні роки. Досліджено особливості прояву творчої уяви обдарованих дошкільників. Створено модель комплексної програми розвитку обдарованих дошкільників і експериментально перевірено її ефективність.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Карабаєва, Ірина Іванівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Яценко, Тетяна Володимирівна.
    Особливості дослідження творчої уяви обдарованих дошкільників [Текст] / Т. В. Яценко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2013. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 9. - С. 540-545. - Бібліогр.: С. 545 (3 назви)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
обдарованість -- творча уява -- індивідуальний лонгітюд -- психодіагностичний інструментарій -- психологічна діагностика
Анотація: У статті розкрито особливості дослідження творчої уяви обдарованих дітей старшого дошкільного віку. Описано психодіагностичний інструментарій та результати проведеної психологічної діагностики, участь у якій прийняли педагоги, психолог, батьки обдарованих дошкільників та самі діти.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


372
А 43


    Метелюк, В. І.
    Розвиток уяви дошкільників в ігровій діяльності [Текст] / В. І. Метелюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Срібна хвиля, 2016. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 12. - С. 113-123. - Бібліогр.: с. 123 (5 назв)
УДК
РУБ 372
Рубрики: Психологія розвитку дошкільника
Кл.слова (ненормовані):
уява -- творчість -- закономірності уяви -- механізми уяви
Анотація: Зміст статті привертає увагу до проблеми розвитку уяви дошкільника - важливого пізнавального процесу, що тісно переплетений з грою, провідною діяльністю віку та пронизуючи усі сторони життєдіяльності дитини, її мотиваційної сфери, передумов творчості. В статті узагальнено матеріали спостережень за іграми сучасних дітей, розглянуто ряд доцільних форм взаємодії дітей і педагога, що збагачують гру та розвивають уяву.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Віннічук, І. П.
    Особливості розвитку творчої уяви молодших школярів у сучасних умовах [Текст] / І. П. Віннічук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2015. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 21. - С. 87-95. - Бібліогр.: с. 94-95 (12 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
творча уява -- стратегія -- тренінгова система КАРУС -- комбінування -- аналогізування -- реконструювання -- універсальна стратегія
Анотація: В статті вивчається роль сучасних умов соціуму в розвитку творчої уяви молодших школярів, аналізуються фактори негативного впливу інформаційного суспільства на особистість, що формується. Розповідається про трансформацію ігрової діяльності в житті дитини, дефіцит спілкування. У тренінговій системі КАРУС, розробленій В.О. Моляко, вбачається засіб розвитку творчої уяви.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)


371.015
А 43


    Лісойван, О. В.
    Концептуальні підходи до візуальної реконструкції системи символів особистості [Текст] / О. В. Лісойван // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 106-114. - Бібліогр.: с. 112-113 (14 назв)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
символ -- реконструкція символів -- візуальна реконструкція -- активна уява -- візуалізація -- дезадаптація
Анотація: У статті розглядаються різні теоретичні підходи до візуальної реконструкції системи символів особистості. Здійснено огляд та узагальнення концепцій щодо застосування візуальної реконструкції символів. Систематизовано та узагальнено методи роботи з візуальною реконструкцією символів, визначено особливості їхнього застосування.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)


159.954(043.5)
Ш 85


    Шрагіна, Лариса Ісаківна.
    Теоретико-методологічні засади дослідження вербальної уяви особистості [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Л. І. Шрагіна ; наук. конс. С. Д. Максименко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 452 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 400-446. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
Кл.слова (ненормовані):
вербальна уява -- функціонально-системний підхід -- метакогнітивні процеси -- метасистемна функція -- системотвірна функція
Анотація: Розроблений теоретико-методологічний підхід, який об’єднує функціонально-системний підхід як загальнонаукову міждисциплінарну методологію з метакогнітивним підходом, що відображає конкретно-науковий рівень досліджень у психології, дозволив довести, що вербальна уява в процесі довільного цілеспрямованого конструювання вербальних образів є метакогнітивним процесом, що виконує керувально-інтегрувальні функції. У термінах функціонально-системного підходу «вербальна уява» є метасистемою – комплексом певних психічних операцій (дій) суб’єкта, який виникає і функціонує тільки при необхідності суб’єкта контролювати й управляти своїми когнітивними процесами в ході створення вербального образу. Взаємодія цих операцій створює системну властивість, що забезпечує суб’єкту здатність контролювати і керувати процесом. Такі види вербальної уяви, як метафорична і поетична, в контексті функціонально- системного підходу існують як метасистеми – тільки в процесі, під час виконання своєї функції, тому форму їх існування можна розглядати як метасистемну функцію – психічну функцію, що виконує керувально-інтегрувальні дії в процесах метапізнання, необхідні при створенні штучної системи як у зовнішньому середовищі, так і у внутрішньому світі суб’єкта.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. конс.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

153.6
А 43


    Марчук, К. А.
    Роль несвідомого у процесі творення поетичного тексту (за естетико-психологічним трактатом І. Франка "Із секретів поетичної творчості") [Текст] / К. А. Марчук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2017. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 13. - С. 95-100. - Бібліогр.: с. 100 (3 назви)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
творчість -- свідомість -- підсвідомість -- образ -- асоціація -- уява -- фантазія -- відчуття
Анотація: У статті розкрито особливості наукового підходу Івана Франка до питання психологічної природи літературної творчості. Зокрема проаналізовано трактат "Із секретів поетичної творчості", в якому дослідник наполягає на винятковій ролі підсвідомого у творчій діяльності письменника, акцентує увагу на особливостях творчої уяви, фантазії, асоціативного мислення.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


153
П 86


    Калюжна, Ю. І.
    Методичні засади розвитку творчого потенціалу студентів у самостійній навчально-пізнавальній діяльності [Текст] / Ю. І. Калюжна // Психологія і особистість : Науковий журнал / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Полтавськ. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. - Київ ; Полтава : ПНПУ, 2017. - № 1(11). - С. 202-212. - Бібліогр.: С. 211 (10 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
творчість -- творчий потенціал -- творчі здібності -- творче мислення -- творча уява -- творча особистість -- мотивація досягнення -- самостійна навчально-пізнавальна діяльність
Анотація: У статті розглядається проблема цілеспрямованої організації самостійної пізнавальної роботи студентів у навчальному процесі та висвітлюються можливості включення в неї майбутніх фахівців у контексті розвитку їхнього творчого потенціалу. Вказується значення різних рівнів самостійного освоєння навчального матеріалу студентами для створення умов реалізації основних складових їхніх творчих зусиль на шляху оволодіння майбутньою професією. Окреслюються основні напрямки розвитку компонентів творчого потенціалу молоді в навчальному процесі в умовах вищої школи.


Дод.точки доступу:
Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ); Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка(Полтава)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


151.5
Ш 85


    Шрагіна, Лариса Ісаківна.
    Психологія вербальної уяви: функціонально-системний підхід [Текст] : монографія / Л. І. Шрагіна. - Київ : Вид. дім "Києво-Могилянська академія", 2016. - 284 с. - ISBN 978-966-518-710-3 : 17.00 грн
УДК
РУБ 151.5
Рубрики: Психологія уявлення
Кл.слова (ненормовані):
уява -- психологія уяви -- уява особистості -- вербальна уява -- поетична уява -- ннннн

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

372
А 43


    Товкач, І. Є.
    Психологічні особливості прояву креативності у старшому дошкільному віці [Текст] / І. Є. Товкач // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Харків : КЦ ФОП Іванової М. А., 2015. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 11. - С. 242-249. - Бібліогр.: С. 247-248 (10 назв)
УДК
РУБ 372
Рубрики: Психологія розвитку дошкільника
Кл.слова (ненормовані):
творча особистість -- креативність -- індивідуальний розвиток -- закономірності -- старший дошкільний вік -- спілкування -- уява
Анотація: У статті порушується проблема психологічних особливостей прояву креативності у дітей старшого дошкільного віку, розкрито підходи до вивчення вікових закономірностей розвитку креативності; підкреслюється значення гри як основного виду діяльності дошкільнят, як способу прояву індивідуальних особливостей та відображення рівня розвитку психічних процесів; розкрито фактори прояву креативності у старшому дошкільному віці.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)


151.51
А 43


    Ваганова, Наталія Аркадіївна.
    Синергійний характер проявів уяви в процесах сприймання дошкільниками складних об'єктів [Текст] / Н. А. Ваганова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2017. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 23. - С. 52-60. - Бібліогр.: с. 58-59 (12 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
синергія -- уява -- сприймання -- складні об'єкти -- сприймання -- нова інформація -- старший дошкільний вік
Анотація: У статті аналізуються прояви уяви в процесах сприймання дошкільниками відносно складних об’єктів. Відомо, що види сприймання умовно поділяються на дві групи: прості та складні. До першої групи входять сприймання властивостей предметів (форми, кольору, величини), сприймання цілісних предметів, простору, часу, руху, в сприйманні яких активну участь беруть відчуття. До другої групи відносяться складні об’єкти, складні за змістом образи, а саме: ілюстрації, тексти, природа, музика, відношення людей, у сприйманні яких беруть участь мислення, пам’ять, уява. Для кожного виду сприймання існують набір перцептивних дій і еталонів, які дитина засвоює в образах і вербальній формі, спираючись на свій попередній досвід. Поступово розвиток процесу сприймання у дітей удосконалюється, збагачується новими перцептивними діями, еталонами, словниковим запасом, комплексною організацією пізнавальної діяльності, узгодженістю з іншими психічними процесами. У даній статті розглядається синергійний характер проявів уяви в процесах сприймання і аналізується певна частина таких синергійних проявів, а саме: коли новий образ об’єкту домінує і мало актуалізує образи уяви; коли образи уяви виходять на перший план і витісняють якоюсь мірою образи нових об’єктів; коли йдеться про досягнення динамічного балансу між образами уяви і образами сприймання. Авторський підхід ґрунтується на положеннях про включення уяви у психічні процеси сприймання нової інформації, про провідну роль творчого аналізу і інтерпретації та актуалізацію оперативної уяви, яка в першу чергу ґрунтується на наявних образах, що є у досвіді дитини; тобто йдеться про синергію відносно автономних процесів сприймання, проявів пам’яті (установка) та уяви, що актуалізується в залежності від міри новизни нового об’єкту. Ці процеси можуть бути описані в парадигмі трансформації образів при розв’язанні нових задач, коли йдеться про перехід від праобразів до образів-орієнтирів та провідних образів (В. О. Моляко).


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


372
А 43


    Шульга, А. М.
    Психологічні особливості дошкільного віку як підгрунтя розвитку творчої особистості [Текст] / А. М. Шульга // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : КЦ ФОП Іванової М.А., 2017. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 13. - С. 213-222
УДК
РУБ 372
Рубрики: Психологія розвитку дошкільника
Кл.слова (ненормовані):
творчі здібності дошкільника -- мислення -- уява -- сприймання -- емоційна чуйність
Анотація: У статті розкрито психологічні особливості дошкільного дитинства як основи розвитку творчих здібностей дитини, висвітлено наукові погляди щодо розвитку творчої особистості дошкільника, охарактеризовано психічні властивості мислення, уяви, сприймання в дошкільному віці та визначено їх вплив на розвиток творчих здібностей дитини. Творчі здібності розглядаються як інтегративна властивість особистості, яка завдяки віковим особливостям - здатності до почуттєвого сприйняття, емоційної чуйності, співпереживання, фантазування, образного і асоціативного мислення, анімізму, синестезії - виводить розвиток психічних процесів - сприймання, відчуття, мислення, уяви на творчий рівень, і дозволяє досягти успіху у будь-якій діяльності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


151.51
А 43


    Грузинська, Наталія Аркадіївна.
    Дослідження рівнів розвитку творчої уяви дітей старшого дошкільного віку [Текст] / І. М. Грузинська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2018. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 24. - С. 50-58. - Бібліогр.: С. 57 (8 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
рівні -- творча уява -- старший дошкільний вік -- критерії -- показник -- компонент -- кореляційний зв'язок
Анотація: В статті обґрунтовано актуальність проблеми диференціації діагностування творчої уяви старших дошкільників. Подано авторську модель розвитку творчої уяви дітей старшого дошкільного віку, структура якої складається із таких компонентів як, когнітивний, мотиваційний, діяльнісний, соціально–комунікативний, емоційний. Відповідно до зазначеної моделі, визначено критеріїв з показниками розвитку творчої уяви. Надано характеристику особливостей рівнів розвитку творчої уяви. На основі проведеного констатувального дослідження доведено наявність прямих кореляційних взаємозв’язків між такими компонентами творчої уяви, як емоційний, мотиваційний та соціально-комунікативний. Подано результати емпіричного та теоретичного аналізу дослідження рівнів розвитку творчої уяви старших дошкільників.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(02)
М 17


    Максименко, С. Д.
    Загальна психологія [Текст] : [навчальний посібник] / С. Д. Максименко ; Міністерство освіти та науки України. - Вид. 3-є, перероб. та доповн. - Київ : [б. в.], 2008. - 272 с. - ISBN 978-966-364-609-1 : 25.00 грн.
УДК
РУБ 15(02)
Рубрики: Підручник з психології
Кл.слова (ненормовані):
предмет психології -- методы психологии -- развиток психіки -- розвиток свідомості -- психологія особистості -- соціальні групи -- психологічний аналіз діяльності -- відчуття -- сприймання -- мислення -- уява -- пам'ять -- емоції -- почуття -- воля -- темперамент -- здібності -- характер


Дод.точки доступу:
Міністерство освіти та науки України
Примірників всього: 4
ЧЗ (4)
Свободны: ЧЗ (4)

15(02)
М 17


    Максименко, С. Д.
    Загальна психологія [Текст] : [навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів] / С. Д. Максименко ; Міністерство освіти та науки України, Національний медичний університет імені О.О. Богомольця. - Вид. 2-є, перероб. та доповн. - Київ : [б. в.], 2004. - 272 с. - ISBN 966-8568-54-0 : 15.00 грн.
УДК
РУБ 15(02)
Рубрики: Підручник з психології
Кл.слова (ненормовані):
предмет психології -- методи психології -- развиток психіки -- розвиток свідомості -- психологія особистості -- соціальні групи -- психологічний аналіз діяльності -- відчуття -- сприймання -- мислення -- уява -- пам'ять -- емоції -- почуття -- воля -- темперамент -- здібності -- характер


Дод.точки доступу:
Міністерство освіти та науки України; Національний медичний університет імені О.О. Богомольця
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)