159.953.5:81'243+37.091.31-059.2
Т 46


    Тихонова, Тетяна Борисівна.
    Психолого-педагогічні резерви підвищення ефективності групової учбово-пізнавальної діяльності з вивчення іноземної мови на неспеціальних факультетах вузів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук. 19.00.07 / Тихонова Тетяна Борисівна ; наук. кер. Казіміренко В. П. ; Київ. ун-т ім.Т. Шевченка. - Київ, 1994. - 179 с. : табл. - Бібліогр.: с. 159-179. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Учбово-пізнавальна діяльність--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
учбово-пізнавальна діяльність -- індивідуальна діяльність -- групова діяльність -- викладання іноземної мови -- лінгвістичні ігри
Анотація: В дослідженні психологічно обґрунтовано й розроьлено системно-функціональну модель курсу іноземної мови на неспеціальних факультетах з урахуванням спільної групової навчальної діяльності. Розкрито психологічний зміст лінгвістичних ігор, ігрових і ролевих прийомів, які є невід'ємною частиною нетрадиційних методів навчання. Визначено основні шляхи підвищення ефективності спільної учбово-пізнавальної діяльності через актуалізацію резервних можливостей суб'єктів навчання.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Казіміренко, Вячеслав Петрович \наук. кер.\; Київський університет ім. Тараса Шевченка (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

316.6+159.923.2:316.462
В 20


    Васютинський, Вадим Олександрович.
    Інтеракційна психологія влади [Текст] : монографія / Васютинський В. О. ; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ : Київський славістичний університет, 2005. - 491 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 447-491. - ISBN 966-7486-27-3
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Психологія влади--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
психологія влади -- мотивація влади -- індивідуальна суб'ктність -- інтерсуб'єктивність -- владно-підвладні стосунки
Анотація: У монографії розглядаються соціально-психологічні джерела влади. Аналізуються процеси поставання владно-підвладних стосунків у людському середовищі, обгрунтовується їхня інтерактивно-феноменологічна природа.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепелєва, Наталія Василівна \рец.\; Каліна, Надія Федорівна \рец.\; Казміренко, Вячеслав Петрович \рец.\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

153
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Мельниченко, Л. М.
    Соціально-психологічна реабілітація дітей із зони АТО засобами арт-терапії [Текст] / Л. М. Мельниченко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 14. - С. 82-90. - Бібліогр.: с. 88-89 (9 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
арт-терапія -- арт-терапевтична діяльність -- соціально-психологічна реабілітація -- діти із зони АТО -- індивідуальна арт-терапія -- групова арт-терапія -- особливості арт-терапевтичної роботи
Анотація: У статті проаналізовано соціально-психологічну реабілітацію дітей із зони АТО засобами арт-терапії. Соціально-психологічна реабілітація є необхідною умовою ефективного здійснення професійної допомоги дітям із зони АТО засобами арт-терапії. Наведено форми та особливості арт-терапевтичної роботи з дітьми із зони АТО. Розглянуто модель ресурсів арт-терапевтичної діяльності у роботі із даною категорією осіб: 1) творчі (художня діяльність, продукція, інструменти у роботі з дітьми із зони АТО); 2) методологічні (зв’язки арт-терапії з іншими дисциплінами у практичній діяльності соціально-психологічної реабілітації); 3) технологічні (системність та концептуальність в процесі надання допомоги дітям із зони АТО); 4) терапевтичні (багатофункціональність арт-терапії у роботі з проблемними ситуаціями даної категорії осіб).


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)


372
А 43


    Федорик, В. В.
    Проблема формування ціннісних орієнтацій молодших школярів в процесі самовиховання [Текст] / В. В. Федорик // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Харків : КЦ ФОП Іванової М. А., 2015. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 11. - С. 266-274. - Бібліогр.: С. 273-274 (8 назв)
УДК
РУБ 372
Рубрики: Психологія розвитку дошкільника
Кл.слова (ненормовані):
формування ціннісних орієнтацій -- молодші школярі -- самовиховання -- ідеали -- морально-духовні цінності -- індивідуальна позиція -- вплив суспільства
Анотація: У статті визначена сутність ціннісних орієнтацій, розглянуто їх роль у активізації процесу самовиховання молодших школярів. Проаналізовано вплив змін, що відбуваються в суспільстві, на вибір підростаючим поколінням ціннісних орієнтирів, ідеалів. Представлено результати дослідження наявних ідеалів серед учнів четвертих класів. Визначено проблеми, які негативно впливають на вибір молодшими школярами ідеалів для наслідування.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)


159.923.2(043.3)
Ш 33


    Швайкін, Станислав Анатолійович.
    Предиктори емоційно-цінного прийняття себе [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / С. А. Швайкін ; наук. керів. З. О. Кіреєва ; Одес. нац. ун-т ім. І. І. Мечникова. - Одеса, 2017. - 20 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Історія психології
Кл.слова (ненормовані):
самосвідомість -- самоставлення -- сенсожиттєві орієнтації -- індивідуальна вікова ідентифікація -- внутрішня картина здоров'я -- часовий континуум
Анотація: Об’єкт дослідження - самосвідомість особистості.Предмет дослідження – предиктори емоційно-ціннісного прийняття себе. Методи дослідження. Для розв’язання поставлених задач було використано наступний комплекс методів: теоретичні: теоретико-методологічний аналіз психологічних першоджерел з досліджуваної проблеми, узагальнення та порівняння теоретичних даних, класифікація та систематизація матеріалу;методи психологічної діагностики та методи математичної обробки даних (описова статистика, кореляційний аналіз, однофакторний дисперсійний аналіз (ANOVA), регресійний аналіз, критерій U- Манна – Вітні, критерій Колмогорова). Розрахунки виконувалися з використанням пакету прикладних комп'ютерних програм універсальної обробки табличних даних Microsoft Excel XP і пакету статистичного аналізу SPSS for Windows v 20.0.Метод психологічної діагностики містив: Особистісний опитувальник Г. Айзенка (Тест на темперамент EPI), Методика діагностики самоставлення (МДС С.Р. Пантілєєв), методика «Тест смисложиттєвих орієнтацій» (СЖО, Д.О.Леонтьєв), «Графічний тест Коттла» за Р.Б.Браун та Р.Херінг, вправи«Суб’єктивний вік» і «Суб’єктивний стан здоров’я».Наукова новизна одержаних результатів дисертаційного дослідження полягає у тому, що вперше: встановлено предиктори, які обумовлюють окремі компоненти емоційно- ціннісного ставлення в досліджуваних групах. В групі «Здоров’я» в більшому ступеню впливають наступні змінні (з відповідним знаком): “Локус контролю життя”, “Нейротизм”, “Внутрішня конфліктність”, “Цілі у житті”, “Самозвинувачення”; в групі «Кардіо» - “Усвідомленість життя”, “Самоприйняття” “Внутрішня конфліктність” і “Зв’язаність часових зон”, в групі «Астма» - “Локус контролю –Я”, “Самовпевненість”, “Самоприйняття”, “Внутрішня конфліктність”; продемонстровано вплив сенсожиттєвих орієнтацій, нейротизму, екстраверсії, зв’язаності часових зон на складові самоставлення; показано, що зв’язність/незв’язність часових зон є однією зі змінних, що детермінують складові самоставлення ( в групі «Астма» таким компонентом самоставлення є “Відображене самовідношення”, а в групі «Кардіо» - “Самомовпевненість” і “Самопривязаність” ); встановлено статєві розбіжності в емоційно-ціннісному ставленні до себе у досліджуваних різних груп; констатвано відсутність негативного самоставлення у досліджуваних групах «Кардіо» і «Астма» не встановлено, що свідчить про адаптаційні механізми особистості, що працюють; припущено, що досліджувані через емоційно-ціннісний компонент проявляють сенсоутворювальні мотиви: у групі «Кардіо» і групі «Астма» відповідно: «жити повним життям, як би незважаючи на хворобу» та «активно жити, контролюючи хворобу»; встановлено низький рівень усвідомлюваності життя у 27% досліджуваних групи «Здоров'я»; продемонстровано існування самосвідомості досліджуваних групи «Здоров’я» в інтегрованому часовому континуумі, а досліджуваних груп "Кардіо" та "Астма" - в диференційованому, що можливо пов’язано з хворобою, внутрішньою картиною здоров’я і адаптацією до захворювання; встановлено, що більшість досліджуваних групи «Кардіо» живе в сьогоденні, а в групі «Астма» - в майбутньому; порівняно особливості предикторів самоставлення у здорових і хворих осіб в залежності від індивідуальної вікової ідентифікації - суб’єктивно молодих і суб’єктивно старших. Практичне значення дисертації полягає в тому, що результати дослідження включено у зміст викладання курсів для студентів-психологів ОНУ імені І. І. Мечникова, застосовують при проведені курсів підвищення кваліфікації психолого-педагогічних кадрів; упроваджено в науково - дослідницьку й практичну діяльність кафедри загальної психології та психології розвитку особистості, санітарної допомоги. Сфера використання вищі навчальні заклади, психологічні служби.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кіреєва, Зоя Олександрівна \наук. керів.\; Одеський національний університет імені І. І. Мечникова (Одеса)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Компанович, М. С.
    Особливості використання психокорекційних технік у роботі з підлітками із психосоматичними серцево-судинними захворюваннями [Текст] / М. С. Компанович // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 263-272. - Бібліогр.: с. 270-271 (10 назв) . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія--Історична психологія--Етнічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
психосоматичні серцево-судинні захворювання -- підлітковий вік -- психокорекційні техніки -- індивідуальна -- сімейна -- групова психокорекція
Анотація: У статті розглянуто особливості психосоматичних серцево-судинних захворювань у підлітковому віці, проаналізовано специфіку використання психокорекційних технік з огляду на вікові особливості підлітків, основну увагу звернено на доцільність застосування психокорекції та чинники її ефективності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)