Т 50 Товкач, Ірина Євгеніївна. Індивідуальні особливості пізнавальної активності старших дошкільників [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / І. Є. Товкач ; наук. кер. Т. О. Піроженко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2017. - 318 с. - Бібліогр.: с. 204-260. -
Вікова психологія--Дисертації Кл.слова (ненормовані): активність -- пізнавальна активність -- психічний розвиток -- дитина старшого дошкільного віку -- індивідуальні особливості -- індивідуалізація -- диференціація -- мовленева діяльність Анотація: Дисертацію присвячено проблемі індивідуальних особливостей пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку в процесі мовленнєвої діяльності. Обгрунтовано та експерементально перевірено психолого-педагогічні умови ефективного впливу на розвиток пізнавальної активності з урахуванням індивідуальних особливостей старших дошкільників у мовленнєвій діяльності та шляхи впровадження названих умов у практику роботи закладів дошкільної освіти. Дод.точки доступу: Піроженко, Т. О. \наук. кер.\ Примірників всього: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
А 43 Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 4. Психологія розвитку дошкільника. Вип. 14 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Харків : КЦ ФОП Іванової М. А., 2015. - 356 с. - ISSN 2072-4772. - 21.00 грн. Зміст: Піроженко, Тамара Олександрівна. Якість дошкільної освіти: сучасна ситуація та погляд у перспективу / Т. О. Піроженко. - С .6-28 Балицька, І. М. Психологічний портрет сучасного вихователя дошкільного закладу в контексті ціннісного ставлення батьків до даної професії / І. М. Балицька. - С .28-43 Барсуковська, М. В. Ціннісно-смислова сфера педагога в аспекті психологічної готовності до професійної діяльності / М. В. Барсуковська. - С .43-57 Біла, І. М. Родиноцентризм у розвитку здібностей дитини / І. М. Біла. - С .57-78 Васильєва, С. А. Теоретичні засади формування соціально-доцільної поведінки дітей старшого дошкільного віку у предметно-перетворювальній діяльності з об'єктами природи / С. А. Васильєва. - С .78-91 Горбатих, В. В. Батьки як чинник впливу на становлення самоставлення дітей старшого дошкільного віку / В. В. Горбатих. - С .91-103 Гулько, Ю. А. Розуміння дошкільниками емоцій / Ю. А. Гулько. - С .103-116 Завадська, Т. В. Фактори впливу на професійне самоздійснення вихователів дитячих дошкільних закладів / Т. В. Завадська. - С .116-128 Кабанцева, А. В. "Лялька-персона"-іноваційна методика зміцнення та розвитку психічного здоров'я дітей / А. В. Кабанцева, О. Л. Корнєєва, О. О. Стягунова. - С .128-141 Каплунова, К. А. РЕальні та ігрові взаємовідносини дітей старшого дошкільного віку у відображенні міжособистісної взаємодії в творчій грі / К. А. Каплунова. - С .141-158 Карабаєва, Ірина Іванівна. Особливості ціннісних орієнтацій сучасних старших дошкільників / І. І. Карабаєва. - С .158-167 Кондратець, І. В. Вербальне заохочення як ефективний засіб формування впевненості у дітей дошкільного віку / І. В. Кондратець. - С .167-180 Кролівець, О. В. Психологічні і психолінгвістичні особливості розповідного мовлення дітей дошкільного віку / О. В. Кролівець. - С .180-196 Маршицька, В. В. Соціокультурні передумови формування особистості старшого дошкільника у багатовимірному соціальному просторі / В. В. Маршицька. - С .196-208 Пуйо, О. І. Формування моральних якостей дітей дошкільного віку засобами рухливих ігор / О. І. Пуйо. - С .208-219 Рагозіна, В. В. Спостережливість старшого дошкільника: сутність і діагностика / В. В. Рагозіна, Н. В. Очерятина. - С .219-234 Рейпольска, О. Д. Психолого-педагогічні засади ціннісного самоставлення / О. Д. Рейпольска. - С .234-251 Савченко, Ю. Ю. Арт-терапія як засіб естетичного виховання дітей дошкільного віку / Ю. Ю. Савченко. - С .251-262 Соловйова, Людмила Іванівна. Цінності дитини:шляхи привласнення в дошкільному віці / Л. І. Соловйова. - С .262-276 Телесенко, О. В. Відвертий діалог: нові форми взаємодії з батьками / О. В. Телесенко. - С .276-289 Товкач, І. Є. Індивідуалізація освітнього процесу з дітьми старшого дошкільного віку за авторською методикою "Розглядай та впізнавай" / І. Є. Товкач. - С .289-304 Токарєва, Л.Д. Специфіка прояву термінальних і інструментальних цінностей старшого дошкільника в сім'ї / Л.Д. Токарєва. - С .304-318 Федорчук, О. І. Батьківська безвідповідальність як чинник деструктивної поведінки дошкільника / О. І. Федорчук. - С .318-331 Чернов, А. А. Розвиток особистості дітей раннього віку методом бінарних занять в парі "вихователь-психолог" / А. А. Чернов. - С .331-354
Рубрики: Психологія дошкільника Кл.слова (ненормовані): психологія дошкільника Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ Примірників всього: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
А 43 Товкач, І. Є. Індивідуалізація освітнього процесу з дітьми старшого дошкільного віку за авторською методикою "Розглядай та впізнавай" [Текст] / І. Є. Товкач> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Харків : КЦ ФОП Іванової М. А., 2015. - Т. 4 : Психологія розвитку дошкільника, Вип. 14. - С. 289-304
Рубрики: Психологія розвитку дошкільника Кл.слова (ненормовані): індивідуалізація -- індивідуальні особливості -- пізнавальна активність -- діти старшого дошкільного віку -- методика -- принципи Анотація: У статті представлено зміст авторської методики "Розглядай та пізнавай" - психолого-педагогічної роботи з ілюстрованим змістом для дітей старшого дошкільного віку з ігровими й творчими завданнями для організації індивідуальної і групової роботи з дітьми зазначеного віку з творами художньої літератури (загадками, віршами, казками, зокрема й авторськими) в умовах закладу дошкільної освіти та сім'ї, побудований на результатах психолого-педагогічного дослідження щодо індивідуальних особливостей пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку в мовленнєвій діяльності. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |
А 43 Хохліна, О. П. Проблема змісту особистості як базової категорії психології [Текст] / О. П. Хохліна> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 388-397. - Бібліогр. с. 395-396 (5 назв)
Рубрики: Методологія і теорія психології Кл.слова (ненормовані): особистість -- людина -- індивід -- індивідуальність -- об'єкт та суб'єкт впливів -- біологічні та соціальні умови -- соціалізація -- індивідуалізація -- ознаки та критерії сформованості особистості Анотація: У статті висвітлено результати теоретичного вивчення проблеми змісту особистості як базової категорії психології. Концептуальне уявлення про особистість є необхідною складовою теоретико-методологічних засад наукової та практичної діяльності психолога, проведення конкретного психологічного дослідження та надання психологічної допомоги клієнтові. Розкриття змісту категорії здійснюється на основі з'ясування найважливішого у визначенні суті особистості, детермінації її становлення, ознак та критеріїв сформованості. Основою для визначення особистості слугував порівняльний аналіз споріднених понять "людина", "індивід", "індивідуальність". Важливим для розуміння особистості виявилося і використання дотичних понять - "об'єкт" та "суб'єкт" впливів. Відмічається, що якщо людина-індивід - це носій біологічних (природних) властивостей, то людина-особистість є носієм соціально-зумовлених властивостей. Людина ж як індивідуальність - це носій єдності неповторних в ній біологічних та соціально-зумовлених особливостей. Повнота ж розгляду особистості забезпечується її розумінням як об'єкта так суб'єкта впливів. У результаті особистість визначається як саморегульоване системне утворення, що складається з соціально-значущих психічних властивостей, які забезпечують вибірковість відношень та регуляцію поведінки людини як поведінки суб'єкта активності, в тому числі щодо себе, свого розвитку. У статті розкриття змісту категорії особистості пов'язується також з розглядом проблеми причинної зумовленості становлення явища в аспекті біологічної й соціальної детермінації та в аспекті детермінації процесами соціалізації й індивідуалізації; проблеми ознак, критеріїв та рівнів сформованості особистості. Зокрема, як ознаки особистості визначаються відносна сталість, певна прогнозованість, наявності стрижня, стійкий психічний склад людини, особистісна рефлексія, духовність, а також цілісність, унікальність, активність, вираження, відкритість, саморегуляція. Як критерії сформованості особистості відмічається ефективність діяльності, успішність життєвого шляху; максимальна самореалізація (професійна та ексзестенційна задоволеність); досягнення найвищого рівня розвитку (реалізація здібностей); як інтегративний критерій розглядається зрілість особистості. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ |
А 43 Пустовий, О. М. Дослідження особистісних чинників групової згуртованості у військовому колективі [Текст] / О. М. Пустовий> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2018. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 48. - С. 3-8. - Бібліогр.: С. 7-8 (10 назв)
Кл.слова (ненормовані): адаптація -- індивідуалізація -- інтеграція -- групова взаємодія -- групова згуртованість -- психологічна атмосфера у колективі -- індивідуальні риси особистості Анотація: У статті акцентовано увагу на залежності групової згуртованості та психологічної атмосфери в військовому колективі від індивідуальних рис особистості військовослужбовців. Обґрунтована актуальність визначення показників, що впливають на входження військовослужбовців у військовий колектив. Показано переваги дослідження індивідуальних рис особистості для укомплектування підрозділів військовослужбовцями, для підвищення групової взаємодії під час військово-професійної діяльності. Проаналізовано результати емпіричного дослідження індивідуальних і групових чинників групової взаємодії військовослужбовців, які брали участь у бойових діях на Сході України. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |