Т 19 Тарасова, Олена Володимирівна. Психологічні умови розвитку професійного мислення учнів професійно-технічних навчальних закладів гірничного профілю [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Тарасова Олена Володимирівна ; наук. кер. Кульчицька О. І. ; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України. - Київ, 2010. - 312 с. : рис., табл. - Бібліогр.: с. 177-206. -
Кл.слова (ненормовані): професійне мислення -- технічне мислення -- технічна творчість -- навчальні задачі -- інформаційні технології Анотація: На основі теоретичного аналізу проблеми виявлено особливості професійного мислення, обгрунтовано психолого-педагогічні засади розвитку професійного мислення в учнів ПТНЗ, охарактеризовано специфіку професійної діяльності гірничного профілю. У результаті проведеного дослідження розроблено та апробовано технологію розвитку професійного мислення учнів ПТНЗ гірничного профілю. Розроблену технологію успішно впроводжено у навчально-виробничий процес професійно-технічних навчальних закладівгірничного профілю. За результатами дисертаційного дослідження підготовлено методичні рекомендації викладачам спеціальних дисциплін і майстрам виробничого навчання щодо стимулювання розвитку професійного мислення учнів ПТНЗ гірничого профілю. Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Кульчицька, Олена Іполитівна \наук. кер.\; Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України (Київ) Примірників всього: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
В 64 Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ) Воздействие информационной среды на психическое и соматическое здоровье ребенка [Текст] / О. А. Панченко [и др.]> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 10. - С. 100-108 : табл. - Бібліогр.: с. 107-108 (6 назв)
Кл.слова (ненормовані): дитина -- підліток -- інформаційні технології -- безпека -- здоров'я -- комп'ютер Анотація: В роботі проведено оцінку комплексу діагностики психічного благополуччя дітей в умовах інформаційного впливу. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Панченко, О. А.; Симоненко, Е. Б.; Зарубайко, А. В.; Цапро, Н. П.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ) Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |
В 35 Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ) Вернік, Олексій Леонідович. Соціальні мережі і самовідчуження особистості [Текст] / О. Л. Вернік> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2015. - Т. 7 : Екологічна психологія., Вип. 40. - С. 21-32. - Бібліогр.: с. 30 (11 назв)
Кл.слова (ненормовані): авторитаризм -- відчуження -- інформаційні технології -- потреби -- роботизація -- самовідчуження -- соціальні мережі Анотація: Здійснено аналіз сучасних підходів до психологічних аспектів проблеми занурення людини у соціальні мережі. Упорядковано зовнішні і внутрішні причини даного явища, проаналізовано мотиваційну структуру залучення. Досліджуються явища сучасних ІТ в контексті їх відповідності засобам активації базових механізмів самовідчуження - авторитаризму, руйнівності і роботизації. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ) Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2) Вільні: ЧЗ (2) |
П 86 Виноградна, Олена Володимирівна. Особливості використання новітніх інформаційних технологій в психологічному консультувані [Текст] / О. В. Виноградна> // Психологічний часопис : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2015. - № 2 (2). - С. 16-23. - Бібліогр.: с. 22 (8 назв) . - ISBN 978-966-189-358-9
Рубрики: Загальна психологія Кл.слова (ненормовані): інтернет-консультація -- психологічна допомога -- інформаційна компетентність -- самопрезентація -- онлайн-консультація -- інформаційні технології Анотація: Розглянуто актуальні проблеми надання психологічної допомоги он-лайн в реальному часі. Розкриваються перспективні засоби надання психологічної допомоги дистанційно для людей з обмеженими можливостями, та для тих, хто хоче зберегти анонімність консультації. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |
А 43 Назар, М. М. Інформаційні технології у дистанційному навчанні як чинник розвитку суб'єктної активності [Текст] / М. М. Назар> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2019. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 33. - С. 137-148. - Бібліогр.: с. 146-148 (12 назв)
Рубрики: Психологія навчання Генетична психологія Медична психологія Кл.слова (ненормовані): інтернет -- дистанційне навчання -- інформаційні технології -- e-learning Анотація: У статті досліджена та розкрита роль інформаційних технологій у дистанційному навчанні для розвитку суб'єктної активності. Показано, що психологічний феномен суб'єктної активності визначається як міра прояву в діяльності індивідууму цілеспрямованості, що є націленою на перетворення зовнішньої (об'єктивної) та/або внутрішньої (суб'єктивної) дійсності. У зв'язці з формуванням самостійності, критичності сприйняття, інтенції та вмінь до постійного самонавчання, активності та ініціативності інформаційні навчальні технології підключаються для створення умов, в яких формується високоефективне мислення, суб'єктна активність. Людина, яка навчається, сприймається не як пасивний суб'єкт навчання, а як активний суб'єкт, який інтеріоризує знання у процесі своєї діяльності, здійснює суб'єктну активність, ставить навчальні цілі та досягає їх. Встановлення цілей навчання учням з боку вчителя замінюється визначенням ними власних навчальних цілей, побудовою індивідуальних траєкторій і темпів навчання, в залежності від власних особистісних особливостей, потреб, переваг і переконань. Завдяки цьому інформаційні технології стають не інструментами впливу \вчителя на учнів для трансляції "готових знань", а інструментами розкриття їх власної суб'єктної активності, самостійної інтелектуальної творчості, мислення. Дистанційні навчання та освіта, перш за все в контексті функціонування віртуальних освітніх середовищ, є чинником розвитку суб'єктної активності учасників навчального процесу. Серед технологій, що сприяють цьому розвитку, особливо виділяються дистанційні навчальні курси, інтернет-тренінги, вебінари, відео-конференції, онлайн обговорення у форматі чатів та груп у соціальних мережах тощо. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ) Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2) Вільні: ЧЗ (2) |
А 43 Грек, О. М. Особливості використання інформаційних технологій в розвитку креативності підлітків [Текст] / О. М. Грек> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2019. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 26. - С. 86-94. - Бібліогр.: с. 92-93 (8 назв)
Рубрики: Психологія творчості Кл.слова (ненормовані): креативність -- творчі здібності -- інформаційні технології -- комп'ютерні технології -- розвиток -- підлітковий вік -- психологічний тренінг Анотація: Стаття присвячена проблемі використання інформаційних технологій в розвитку креативності підлітків. Представлені сучасні підходи дослідження креативності в психологічній науці, а також особливості розвитку в підлітковому віці. Розглянуто поняття інформаційній технології та їх вплив на розвиток особистості школяра. Емпірично досліджено особливості розвитку креативності в підлітковому віці та виявлено, що рівень розвитку креативності у підлітків є середнім та нижче середнім, а також вивчено вплив індивідуальних особливостей особистості на рівень розвитку структурних компонентів креативності. Представлені особливості розробки психологічного тренінгу з розвитку креативності підлітків з використанням інформаційних технологій та його апробація. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |