153
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Павлюк, Марія Михайлівна.
    Суб'єктність у контексті самостійності особистості [Текст] / М. М. Павлюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2016. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 14. - С. 109-119. - Бібліогр.: с. 118-119 (6 назв)
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
суб’єктність -- самостійність -- активність -- особистість -- ініціативність -- саморегуляція
Анотація: У статті здійснено аналіз наукових підходів до інтерпретації понять «суб’єкт» та «суб’єктність» як психологічних феноменів у контексті вивчення самостійності особистості майбутніх фахівців. Проаналізовано окремі аспекти розвитку суб’єктних властивостей особистості. Висвітлено основні суб’єктні характеристики особистості та визначено рівні суб’єктності у процесі становлення самостійності майбутніх фахівців. Описано стадії розвитку суб’єктності, як ключові механізми формування ціннісної системи особистості. Підкреслено, що несформованість ціннісних орієнтацій призводить до стану особистісної безпорадності, яка характеризується відсутністю підпорядкування в ієрархії цінностей, заміщенні активних дій, розрізненими нецілеспрямованими невротичним фрустраційними реакціями. Ціннісна невизначеність може призводити до поспішних, руйнівних дій та необґрунтованих рішень і вчинків.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)


153
А 43


    Павлюк, М. М.
    Модель розвитку самостійності майбутніх фахівців в межах ресурсно-компетентнісного підходу [Текст] / М. М. Павлюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 17. - С. 163-181
УДК
РУБ 153
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
самостійність особистості -- модель розвитку -- суб'єктність -- самоусвідомлення -- свобода -- ініціативність
Анотація: У статті розглянуто підходи до розуміння психологічного розвитку самостійності майбутнього фахівця. Сутність самостійності визначається як складна інтегративна якість особистості, яка характеризується рівнем усвідомленості, автономності, ціннісним ставленням до себе та інших, свободою та незалежністю з одного боку, а також відповідальністю та рушійчістю з іншого боку, гнучкістю, креативністю. Представлено модель розвитку самостійності майбутнього фахівця в основі якої складові суб'єктивного досвіду, компоненти розвитку самостійності: когнітивний, інтерактивний, особистісно рефлексивний, операційний. Описано наступні блоки запропонованої моделі розвитку самостійності майбутнього фахівця: мотиваційний, теоретичний, практичний блоки. Єдність, взаємозвязок і взаємообумовленість цих блоків визначає цілісність самостійності як системної якості особистості майбутнього фахівця. Зроблено висновок про те, що розвиток самостійності майбутнього фахівця надзвичайно складний та багатогранний процес, який розглядається в межах як окремих методологічних підходів: особистісного, діяльнісного, ціннісного, так і інтегрованих: суб'єктно-екзистенційного, системно-синергетичного, ресурсно-компетентнісного. Підкреслено, що самостійність відіграє роль пускового механізму самовизначення особистості. Самостійна особистість володіє внутрішнім потенціалом постійного активного вибору, самовизначення в різних життєвих і професійних ситуаціях


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


153(06)
А 43


    Павлюк, М. М.
    Досвід розробки технологій розвитку самостійності студента [Текст] / М. М. Павлюк // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2018. - Т. 11 : Психологія особистості. Психологічна допомога особистості, Вип. 18. - С. 192-209. - Бібліогр.: С. 207-208 (7 назв)
УДК
РУБ 153(06)
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
самостійність особистості -- технології розвитку -- досвід -- самоусвідомлення -- свобода -- ініціативність
Анотація: У статті обґрунтовано досвід розробки технологій розвитку самостійності майбутнього фахівця. Зокрема йдеться про застосування особистісно-розвивальних і суб’єктно-орієнтованих психолого-педагогічних технологій у процесі формування автономної, незалежної, самостійної поведінки студента. Запропоновано технологію розвитку самостійності майбутнього фахівця, що дає змогу психологу брати активну участь у своєму професійному становленні, ставлячи мету - досягнення «акме» – вершини, розквіту професіоналізму. Використано інтеграційні технології, що мають на меті об’єднання різних самостійних розділів дисциплін, що вивчаються, в комплексно-цільову, організаційно-змістовну основу розвитку самостійності майбутнього фахівця. Зроблено висновок про те, що успішний розвиток фахівця-психолога здійснюється в особистісно-діяльнісному, індивідуально-творчому контексті за умови не лише інтеграції базових професійних знань, умінь і навичок, але й при здійсненні діагностики, самодіагностики, проектування, самопроектування особистості майбутнього фахівця. Ця умова дає змогу, використовуючи активні методи, види і форми психологічної підготовки, розвивати адекватну самооцінку особистості студента, внутрішнб мотивацію, його самоконтроль, самореалізацію, самокорекцію, саморозвиток. Підкреслено, що інтеграційна технологія дає особистості не лише набувати професійної компетентності, особистісно-функціональної, поведінкової готовності до діяльності, а й дає змогу їй проектувати і прогнозувати свій подальший професійний саморозвиток.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(08)
А 43


    Цимбал, М. Р.
    Дослідження вільного часу курсанта в період підготовки у вищому військовому навчальному закладі [Текст] / М. Р. Цимбал // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2020. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 34. - С. 321-330. - Бібліогр.: с. 328-330 (10 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
підготовка майбутніх офіцерів -- вільний час -- дозвіллєва діяльність -- задоволення вільним часом -- ставлення до виконання навчальних завдань -- ініціативність -- пасивність -- особистісний ріст -- деструктивність
Анотація: У статті висвітлено низку теоретичних підходів до проблематики вільного часу та дозвіллєвої діяльності. Розглянуто дослідження сучасних вчених щодо дозвілля. На основі емпіричного дослідження, проведеного серед курсантів Військової академії, виявлено значущий взаємозв'язокміж виконанням навчальних завдань і ефективністю самоорганізації дозвіллєвої діяльності. Детально проаналізовано показники, характерні для психологічних особливостей організації вільного часу майбутніх офіцерів в умовах підготовки у вищому військовому навчальному закладі. Проаналізовано сутність задоволеності вільним часом, орієнтованості майбутнього офіцера на самовдосконалення, ініціативності курсанта або пасивності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)