Д 44 Дідук, Інна Анатоліївна. Взаємини між дітьми в сім'ї як чинник їх психосоціального розвитку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Дідук Інна Анатоліївна ; наук. кер. Алексєєва М. І. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2001. - 166, [5] с. : табл. - Бібліогр.: с. 152-166. -
Вікова психологія--Діти--Дисертації Кл.слова (ненормовані): сім'я -- взаємини між дітьми -- сиблінгова взаємодія -- адаптація дітей -- емоційна взаємодія -- старша дитина в сім'ї -- молодша дитина в сім'ї Анотація: У дисертації розкриваються психологічні особливості психосоціального розвитку особистості у контексті сиблінгової взаємодії. Значимість сиблінгової взаємодії полягає у прагненні знайти один в одному емоційну підтримку, психологічну безпеку, схвлення, відчути власну значимість, цінність та компетентність. Встановлено, що важливим продуктом сиблінгової взаємодії є накопичення дитиною власного досвіду взаємодії, вдосконалення образу "Я", зокрема, знань про свої можливості та їх межі. Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Алексєєва, М. І. \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ) Примірників всього: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |
К 26 Карпа, Мар'яна Ігорівна. Особливості психосоціального розвитку сиблінгів дітей з психофізичними вадами [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Карпа Мар'яна Ігорівна ; наук. кер. Католик Г. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2007. - 214 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 158-176. -
Вікова психологія--Діти з психічними вадами--Дисертації Кл.слова (ненормовані): СИБЛІНГОВА ВЗАЄМОДІЯ -- діти з психофізичними вадами -- сиблінги неповносправних дітей -- психосоціальна адаптація -- самосприйняття -- адаптаційні ресурси -- ПСИХОКОРЕКЦІЙНА РОБОТА -- психосоціальний розвиток Анотація: Дисертація містить результати теоретичного та емпіричного дослідження детермінант розвитку особистості у контексті взаємодії з неповносправним сиблінгом. Здійснено експериментальне дослідження самооцінки, складників психоемоційної сфери, рис характеру, психосоціальної адаптації сиблінгів дітей з фізичними вадами. Встановлено, що такі сиблінги переживають значні емоційні та соціальні труднощі. Проаналізовано індивідуально-психологічні та соціально-психологічні чинники, які за цих умов негативно впливають на психологічну адаптацію. Розроблено та апробовано теоретико-методологічні засади профілактичної та корекційної роботи з сиблінгоами молодшого шкільного віку, що містить програму групових занять з батьками та групову психокорекційну роботу. Утримувачі документа: Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23 Дод.точки доступу: Католик, Галина Вікторівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ) Примірників всього: 1 ЧЗ (1) Свободны: ЧЗ (1) |