А 43 Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ) Сєргєєнкова, О. П. Психологічні чинники розвитку мотиваційної сфери особистості сучасного студента [Текст] / О. П. Сєргєєнкова, Ф. М. Подшивайлов> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2016. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 22. - С. 260-276. - Бібліогр.: с. 269-276 (45 назв)
Рубрики: Психологія творчості Кл.слова (ненормовані): мотив -- мотивація -- учбова мотивація -- мотиваційна сфера особистості -- розвиток особистості -- психологічні чинники розвитку особистості Анотація: Стаття присвячена визначенню понятійного конструкту "психологічні чинники розвитку мотиваційної сфери особистості" та виділенню ряду психологічних чинників, що сприяють оптимізації розвитку особистості майбутнього фахівця в умовах освітнього середовища вищого навчального закладу. Психологічний чинник розвитку особистості - це внутрішня, психічна передумова, що актуалізує процес розвитку й детермінує спрямованість та характер його протікання. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Подшивайлов, Ф. М.; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ) Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2) Вільні: ЧЗ (2) |
А 43 Подшивайлов, Ф. М. Теоретичне обгрунтування моделі мотиваційної сфери особистості [Текст] / Ф. М. Подшивайлов> // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2017. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 23. - С. 248-263. - Бібліогр.: с. 260-262 (36 назв)
Рубрики: Психологія творчості Кл.слова (ненормовані): мотив -- мотивація -- мотиваційна сфера особистості -- модель мотиваційної сфери особистості -- нужда -- потреба -- спрямованість особистості Анотація: У статті подано узагальнене визначення поняття мотиваційної сфери особистості як центру простору особистості, де перетинаються всі особистісні властивості, що визначають характер мотиваційних процесів, і який задає спрямованість, забезпечує стійкість, стабільність та цілісність особистості. Виділено необхідні й достатні критерії побудови моделі мотиваційної сфери особистості: онтогенетична послідовність, рівень усвідомлення (на шкалі неусвідомлюване – свідоме), вродженість – набутість та функціональність. Представлено модель мотиваційної сфери особистості, що включає в себе орієнтаційну (як систему вроджених задатків, передумов, певних орієнтирів, що забезпечують загальну орієнтацію у зовнішньому середовищі), мобілізаційну (як систему закріплених у прижиттєвому досвіді задатків на рівні характеру, індивідуального стилю, що забезпечують стабільність життєдіяльності особистості), актуалізаційну (як актуалізацію потенційних можливостей особистості у процесі навчально-пізнавальної діяльності) та реалізаційну (систему цінностей, смислів, світоглядних позицій, що реалізують людину як особистість та забезпечують її стійкість у поведінці, вчинках, діяльності) складові, які послідовно переходять одна в одну, утворюючи чотирьохтактний цикл. Дод.точки доступу: Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\ Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1) Вільні: ЧЗ (1) |