159.923.2+159.923.32
Н 21


    Наконечна, Марія Миколаївна.
    Допомога іншому як психологічний засіб розвитку особистості [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Наконечна Марія Миколаївна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2009. - 207 с. : табл. - Бібліогр.: с. 170-188. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Розвиток особистості--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
допомога іншому -- психологічний засіб -- розвиток особистості -- мотивація допомоги -- суб`єктивність -- самоактуалізація
Анотація: Показано, що психологічний зміст допомоги іншому полягає в сприянні входженню іншої людини в стан суб`єктивності, що передбачає певні особливості обох суб`єктів взаємодії, а саме-активність, рефлексивність, емпатичність і креативність, а також відповідний рівень мотивації. Результати емпіричного дослідження повністю підтвердили гіпотези, що були висунуті на початаку роботи. Виявлено, що, з психологічної точки зору, допомога іншому-це взаємодія з іншим, що здійснюється з метою: 1) полегшення його страждань; 2) сприяння його розвитку, розкриттю потенціалу його здібностей. Виділено три рівні надання допомоги: реципієнтний, предметний і суб`єктивний.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.922.73-053.6+159.923.32
В 88


    Вус, Віктор Ілларіонович.
    Особливості аксіогенезу підлітків у процесі релігійної освіти [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Вус Віктор Ілларіонович ; наук. кер. Кокун О. М. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2012. - 248 с. : табл. - Бібліогр.: с. 226-248. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Релігійна освіта--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
аксіогенез -- аксіосфера особистості -- релігійна освіта -- підлітки
Анотація: Дисертація присвячена питанню генези духовно-моральної сфери особистості сучасних підлітків. Висвітлюються теоретичні та практичні аспекти цієї проблеми. Визначаються чинники, що обумовлюють аксіогенез людини з вираженим інтересом до містично-трансцендентальної сфери. Обгрунтовуються методологічні засади емпіричного дослідження особливостей духовно-морального становлення підлітків. Здійснюється виклад отриманих емпіричних даних;обговорюються позитивні та негативні наслідки релігійно-етичної спрямованості навчально-виховного процесу закладів освіти на розвиток ціннісно-смислової сфери підлітків. Аналізується ефективність застосування різних форм та методів християнської релігійної освіти при здійсненні ціннісно-формувального впливу на аксіосферу підлітків. Здійснюється визначення особливостей формуання духовно-моральних цінностей у підлітків в умовах сільського та урбаністичного соціокультурного середовища; порівнюється ієрархія системи цінностей підлітків-учнів закладів традиційної освіти та підлітків-вихованців закладів християнської релігійної освіти. Розглядаються сучасні психолого-педагогічні методи формування духовно-моральних цінностей, що застосовуються у навчально-виховному процесі християнських релігійних закладів освіти. Запропонована навчальна програма, яка спрямована на формування в учнівської молоді духовно-моральних цінностей. Визначаються шляхи оптимізації практичних підходів щодо формування цих цінностей.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кокун, Олег Матвійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.922.74:2+159.923.32
К 55


    Коптюк, Леонид Михайлович.
    Психология суеверности учащихся и особенности ее преодоления [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Коптюк Леонид Михайлович ; науч. рук. Николаенко Д. Ф., Павлик В. В. ; Киев. гос. пед. ин-т им. А. М. Горького. - Киев, 1980. - 203 с. : табл., рис., фот. - Библиогр.: с. 188-202. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Суеверность--Диссертации
   Возрастная психология--Учащиеся--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
суеверность -- суеверно-бытовые предрассудки -- религиозные представления -- мистика -- атеизм -- ШКОЛЬНИКИ -- СТУДЕНТЫ
Анотація: Данная работа посвящена психологии суеверности учащихся и особенности ее преодоления. В работе раскрыты особенности проявлений эмоциональной напряженности лиц подросткового и юношеского возраста в момент их суеверных переживаний, проанализирована функциональная взаимообусловленность установок суеверности на уровнях сознания и бессознательного психологического. Изучены поло-возрастные особенности проявлений религиозно-бытовой суеверности учащихся и раскрыто психологическое содержание комплекса проблемных методов атеистического переубеждения религиозных школьников и студентов.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Николаенко, Д. Ф. \науч. рук.\; Павлик, В. В. \науч. рук.\; Киевский государственный педагогический институт им. А. М. Горького (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.923.2+159.923.32
К 11


    Кязи-Заде, Эльмина Мобиль кызы.
    Критическое отношение к себе как фактор нравственного самосознания личности (на материале академических студенческих групп) [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Кязи-Заде Эльмина Мобиль кызы ; науч. рук. Байрамов А. С. ; Азербайджан. Гос. Ордена Трудового Красного Знамени Ун-т им. С. М. Кирова. - Баку, 1988. - 113 с. : табл. - Библиогр.: с. 78-87. -
УДК
Рубрики: Общая психология--Самосознание--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
критичность -- нравственность -- критическое отношение -- самоотношение -- САМОСОЗНАНИЕ -- самопрезентация -- нравственный поступок -- нравственные нормы -- этнические нормы
Анотація: Диссертация посвящена изучению критического отношения к себе как фактор нравственного самосознания личности (на материале академических студенческих групп). В работе выявлена роль категорий нравственного самосознания в зависимости от включенности личности в этноспецифические и этноиндифферентные ситуации. Раскрыты механизмы регуляции поведения личности в ситуации нравственного выбора, опосредованной этническими представлениями. Установлены семантические структуры, отражающие когнитивный компонент нравственного самосознания, на материале студенческой выборки.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Байрамов, А. С. \науч. рук.\; Азербайджанский Государственный Ордена Трудового Красного Знамени Университет им. С. М. Кирова (Баку)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Вус, В. І.
    Релігійний підхід до вивчення проблеми цінностей та ціннісних орієнтацій особистості. Сучасний етап [Текст] / В. І. Вус // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2013. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 9. - С. 98-105. - Бібліогр.: с. 105 (8 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
релігія -- цінності -- ціннісні орієнтації -- особистість
Анотація: У статті розглянуто розуміння феномену цінностей та ціннісних орієнтацій особистості у християнській теології.Аналізуються сучасні підходи до формування ціннісних орієнтацій особистості у системі релігійної освіти.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


159.923.32
К 93


    Курапов, Антон Олександрович.
    Психологічні чинники вибору стратегії акультурації особистості [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / А. О. Курапов ; наук. кер. І. В. Данилюк ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - Київ, 2018. - 20 с. - Бібліогр.: с. 16-18 (16 назв). -
УДК
Рубрики: Загальна психологія
   Історія психології

Кл.слова (ненормовані):
акультурація -- стратегії вибору акультурації -- психологічні чинники акультурації -- стадії акультурації -- криза ідентичності як як стадія акультурації -- профіль особистості
Анотація: Дисертаційна робота присвячена дослідженню психологічних чинників вибору стратегії акультурації особистості. У роботі узагальнено теоретичні положення крос - культурного та психолого - ан тропологічного, одновимірного та двовимірного підходів, які покладено в основу обґрунтування психологічного змі сту та детермінант акультурації; з ’ясовано типові профілі особистості, яка обирає відповідну стратегію ; встановлено залежність вибору стратегії акультурації від індивідуальних психологічних та соціально - демографічних чинників ; визначено найбільш сензитивну до змін стадію акультурації . У роботі з’ясовано, що інтеграцію найчастіше обирають особи із яскраво вираженою фем інінністю , відкритістю та цілеспрямованістю; в основному представники юнацького віку з невеликим рівнем культурно ї дистанції, які спілкуються не рідною мовою, виїхали на навчання або за програмою обміну та почувають себе культурно захищеними. Асиміляцію оби рають особи, які мають яскраво виражену довіру до суспільства - реципієнта; особи молодого віку , які мають низьку культурну дистанцію, спілкуються нерідною мовою та почувають себе в безпеці. Сепарацію обирають чуттєві, замкнені, істеричні, цілеспрямовані, ім пульсивні та схильні до агресії особи , з високою культурною дистанцією, які спілкуються рідною мовою та не відчувають культурної безпеки. Маргіналізацію обирають інфантильні особи зрілого віку, які виїжджають працювати, спілкуються здебільшого нерідною мов ою та не відчувають культурної безпеки.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Данилюк, Іван Васильович \наук. кер.\; Київський національний університет ім. Тараса Шевченка (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

15(08)
А 43


    Кутішенко, В. П.
    Вплив релігійних цінностей на формування моральоно-ціннісної сфери особистості [Текст] / В. П. Кутішенко, О. П. Патинок, В. В. Сидоркін // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 154-164. - Бібліогр.: с. 162-164 (18 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
релігійні цінності -- морально-ціннісна сфера особистості -- духовні цінності -- трансценденція -- релігійна мораль -- духовність -- зовнішня релігійність -- внутрішня релігійність
Анотація: У статті розкрито сутність поняття "релігійні цінності", їх суспільні та індивідуальні аспекти. Проаналізовано підходи до розуміння проблеми релігійності та духовних цінностей особистості у психологічних дослідженнях. Висвітлено взаємозв'язок між релігійними цінностями та функціонуванням індивідуально-духовної організації особистості. Обгрунтовано переваги християнських духовно-моральних цінностей над світською мораллю та важливість звернення до релігійних цінностей як до основи формування морально-ціннісної сфери особистості. Представлено порівняльний аналіз результатів емпіричного дослідження особливостей морально-ціннісної сфери парафіян храму православної сфери і "світської" групи осіб, у яких відсутня потреба відвідувати храм, а також груп осіб з внутрішньою та зовнішньою релігійною орієнтацією.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Патинок, О. П.; Сидоркін, В. В.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)