159.99
В 25


    Вдовиченко, Оксана Володимирівна.
    Типологія особистості ризику [Текст] / О. В. Вдовиченко // Проблеми сучасної психології : Збірник наукових праць / Кам'янець-Подільський нац. ун-т ім. І. Огієнка; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Кам'янець-Подільський : Аксіома, 2015. - Вип. 29. - С. 115-124 : рис. - Бібліогр.: с. 122-123 (9 назв)
УДК
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
особистість ризику -- ургентна залежність -- толерантність до невизначеності -- губристична мотивація
Анотація: У статті розкрито поняття особистості ризику, що характеризується через інтерговану здатність до до діяльності у ситуаціях невизначеності та небезпеки. Представлено три типи особистості ризику : конструктивний, деструктивний та адаптивний.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. ред.\; Онуфрієва, Ліана Анатоліївна \наук. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


154
А 43


    Чернега, Н. С.
    Погляди вітчизняних та зарубіжних учених на формування позитивного іміджу вищого навчального закладу [Текст] / Н. С. Чернега // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2015. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 43. - С. 64-68. - Бібліогр.: с. 68 (10 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Організаційна психологія
Кл.слова (ненормовані):
ІМІДЖ -- НАВЧАЛЬНИЙ заклад -- ФОРМУВАННЯ -- ПОЗИТИВНИЙ -- ВІТЧИЗНЯНІ -- ЗАРУБІЖНІ -- ВЧЕНІ
Анотація: Визначено особливості та відмінності в наукових підходах до формування іміджу вищого начального закладу. Вітчизняні автори приділяють більше уваги вивченнню внутрішнього іміджу компанії, а зарубіжні - зовнішньому аспекту іміджу організації.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


371.015
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Подкоритова, Лариса Олександрівна.
    Проблеми та перспективи психологічних досліджень самопізнання фахівців соціономічної сфери [Текст] / Л. О. Подкоритова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2015. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 27. - С. 451-460. - Бібліогр.: с. 458-459 (11 назв)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
самопізнання -- соціономічна сфера -- саморозвиток
Анотація: У статті розглянуто наступні напрямки сучасних наукових досліджень: праці з саморозвитку особистості, психотерапії, трансперсональної психології, акмеології, вікової і педагогічної психології тощо. Описано окремі проблеми і суперечності, виявлені у дослідженнях самопізнання фахівців соціономічної сфери.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (1), (1)
Вільні: ЧЗ (1), (1)


371.015
А 43


    Сидоренко, О. О.
    Волонтерський рух у світі та в Україні [Текст] / О. О. Сидоренко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 28. - С. 404-412 : табл. - Бібліогр.: с. 410-411 (8 назв)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
історія волонтерства -- волонтер -- волонтерство -- волонтерський рух -- благодійність -- всесвітній індекс благодійності
Анотація: У статті розглядається історичний шлях виникнення й формування волонтерства та волонтерського руху в світі та в Україні до сьогодення. Наведено приклади, як волонтерськиї рух виглядає в сучасному житті різних країн світу, розглянуто фактори впливу на його формування, вдосконалення та поширення на території певної держави, проведено порівняльну характеристику доброчинності серед країн світу.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)


153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Загурська, Е. В.
    Д. Н. Овсянико-Куликовський як один із фундаторів психології обдарованості [Текст] / Е. В. Загурська // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2016. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 12. - С. 273-280. - Бібліогр.: с. 277-278 (16 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Історія психології
Кл.слова (ненормовані):
психологія обдарованості -- психологічний метод -- підсвідомість -- концепція геніальності
Анотація: Проаналізовано психологічні засади та концепції Д.М. Овсянико-Куликовського - літературознавця, літературного критика, мемуариста, психолінгвіста, дослідника психології художньої творчості та обдарованості.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Овсянико-Куликовський, Д. М. \о нем\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)
Немає відомостей про примірники (Джерело у БД не знайдене)


151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Гусєв, А. І.
    Розвиток толерантності до невизначеності у студентів-психологів [Текст] / А. І. Гусєв // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2015. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 21. - С. 105-114. - Бібліогр.: с. 112-113 (15 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
розвиток толерантності до невизначеності -- навчання студентів психологів -- особистісно-орієнтований підхід -- толерантність
Анотація: В статті стверджується, що сучасні умови існування можна охарактерезувати як " нову повсякденність", визначальною характеристикою якої є високий рівень як зовнішньої, так і внутрішньої невизначеності практично у будь-якій соціальній чи особистісній системі. Досліджується відповідний зарубіжний та вітчизняний досвід практичного навчання таких спеціалістів. В роботі надається теоретико-методологічне обгрунтування програми, та пропонуються засоби психодіагностичного контролю отриманих результатів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)


151.51
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Венцик, О. В.
    Розуміння психології етики Юліаном Охоровичем [Текст] / О. В. Венцик // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Фенікс, 2016. - Т. 12 : Психологія творчості, Вип. 22. - С. 63-70. - Бібліогр.: с. 69-70 (11 назв)
УДК
РУБ 151.51
Рубрики: Психологія творчості
Кл.слова (ненормовані):
Юліан Охорович -- психологія -- етика -- мораль -- описова етика -- нормативна етика -- етологія -- етопластія
Анотація: Стаття присвячена аналізу поглядів на етику Юліана Охоровича - українсько-польського науковця. Науковець є автором проекту про наукову етику, ака складається з трьох частин: описаної та нормативної етики, які разом утворюють етологію. Програма наукової етики Ю. Охоровича викладена в роботі "Метод в етиці".


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Охорович, Ю. \о нем\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)


154
А 43


    Хілько, С. О.
    Сутність і типи ситуацій невизначеності у професійній діяльності психологів [Текст] / С. О. Хілько // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2016. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 45. - С. 144-150. - Бібліогр.: с. 149-150 (15 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
невизначеність -- ситуація невизначеності -- толерантність до ситуації невизначеності -- інтолерантність -- психолог -- профіцитарність
Анотація: У статті розглянуто особливості розуміння невизначених ситуацій та типів ставлення до невизначенності, серед яких інтолерантне і толерантне.З'ясовано, що напрями діяльності психолога характеризуються певними ознаками виконання своїх професійних завдань, у складі яких є невизначеність ситуацій, що потребує толерантного ставлення до них.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


371.015
А 43


    Подкоритова, Лариса Олександрівна.
    Становлення рефлексії майбутніх фахівців соціальної сфери [Текст] / Л. О. Подкоритова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : ДП "Інформаційно-аналітичне агенство", 2016. - Т. 10 : Психологія навчання. Генетична психологія. Медична психологія., Вип. 29. - С. 175-187. - Бібліогр.: с. 183-186 (19 назв)
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Психологія навчання
   Генетична психологія

   Медична психологія

Кл.слова (ненормовані):
рефлексія -- студентський вік -- соціономічна сфера -- студент -- фахівець -- становлення -- рефлексивні механізми
Анотація: У статті представлено теоретичний аналіз особливостей становлення рефлексії у майбутніх фахівців соціономічної сфери. Представлено визначення провідних використаних у дослідженні термінів: "рефлексія", "студентський вік", "соціономічна сфера". Визначено окремі психолого-педагогічні умови, які сприяють цілеспрямованому розвитку рефлексії у майбутніх фахівців соціономічної сфери.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)


154
А 43


    Кушнір, П. Т.
    Культура міжетнічного спілкування у процесі соціалізації особистості [Текст] / П. Т. Кушнір, Ю. В. Кушнір // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2017. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 46. - С. 92-98. - Бібліогр.: с. 96-97 (21 назва)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
етнос -- культура -- спілкування -- культура міжетнічного спілкування -- соціалізація -- міжетнічна взаємодія
Анотація: У статті розглядаються теоретичні підходи до визначення поняття «культура міжетнічного спілкування». У рамках антропологічного, етнологічного напрямів, функціоналізму та культурного релятивізму уточнюється сутність поняття «культура міжетнічного спілкування» як складного інтегративного утворення, що базується на свідомому засвоєнні спеціальних знань про культуру, традиції та звичаї інших народів. Визначається роль культури міжетнічного спілкування у процесі соціалізації особистості через формування поважного й толерантного ставлення до інших точок зору, цінностей, умінні долати труднощі в комунікативних та інших формах взаємодії із членами різних етнічних спільнот.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Кушнір, Ю. В.

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


154
А 43


    Безверхий, О. С.
    Зв'язок гендеру та статі з професійними інтересами старшокласників [Текст] / О. С. Безверхий // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ : Логос, 2017. - Т. 1 : Організаційна психологія. Економічна психологія. Соціальна психологія, Вип. 47. - С. 85-90. - Бібліогр.: с. 89 (14 назв)
УДК
РУБ 154
Рубрики: Соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
стать -- гендер -- професійний інтерес -- соціальні стереотипи -- старшокласники -- фемінність -- маскулінність
Анотація: Професійні інтереси старшокласників мають вирішальний вплив на вибір ними професії. Професійні інтереси старшокласника пов’язані з його статтю та ґендером. У статті описано кореляційне дослідження зв'язку статі та ґендеру з професійними інтересами випускників загальноосвітньої школи. Виявлено, що на професійні інтереси визначальний вплив має стать, вплив ґендеру мінімальний та опосередковується статтю. Автор висуває припущення, що стать впливає на професійний інтерес через соціальні стереотипи щодо «чоловічих» та «жіночих» професій. Автономний вплив ґендеру відсутній, оскільки у старшокласників рефлексія власних ґендерних особливостей є недостатньою та відсутній професійний досвід.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Бугайова, Наталія Михайлівна.
    Особливості розвитку суїцидальної поведінки у періоди вікових криз [Текст] / Н. М. Бугайова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 83-95. - Бібліогр.: с. 93-95 (16 назв) . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія--Історична психологія--Етнічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
суїцидальна поведінка -- суїцидальна спроба -- аутодеструктивна поведінка
Анотація: В роботі розглядаються вікові аспекти суїцидальної поведінки, аналізуються особливості суїцидального ризику у періоди вікових криз та причини, що призводяться до самогубства.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(902.7)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Посвістак, О. А.
    Аналіз взаємозв'язків психології сім'ї з іншими сферами наукових знань [Текст] / О. А. Посвістак // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2016. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 8. - С. 418-427. - Бібліогр.: с. 424-426 (26 назв) . - ISBN 978-617-640-211-4
УДК
РУБ 15(902.7)
Рубрики: Загальна психологія--Історична психологія--Етнічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
психологія сім'ї -- філософія -- соціологія -- соціальна психологія -- соціальна філософія -- філософська антропологія
Анотація: В контексті вивчення історії становлення психології сім’ї як самостійної наукової галузі розглянуто взаємозв’язок психології сім’ї з іншими сферами наукових знань, які їй передували та з яких відбулося її формування. Встановлено, що це, насамперед, філософія, соціологія та соціальна психологія. З’ясовано, як ці науки взаємопов’язані і прослідковано, яким чином філософські теорії слугували для розвитку соціології та психології. Визначено, як ці науки пояснюють індивідуально-психологічні особливості людини, розглядають різні сфери сім’ї. Показано етапи становлення психології сім’ї, зміни її предмету вивчення та основні завдання, які вона покликана вирішувати на сучасному етапі розвитку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Руденок, Алла Іванівра.
    Спонтанність як важлива складова самоактуалізації [Текст] / А. І. Руденок, К. І. Максимчук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 313-320. - Бібліогр.: с. 319-320 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
спонтанність -- оцінка спонтанності -- самоактуалізація -- унікальність -- психодрама -- творчість -- психологічний ресурс
Анотація: Стаття присвячена теоретичному та емпіричному аналізу феномену спонтанності та визначення його ролі в самоактуалізації особистості. Спонтанність розглядається як психологічний ресурс, який забезпечує доступ до глибинних енергетичних джерел всередині нашої психіки; характеристика процесів, викликаних не зовнішніми впливами, а внутрішніми причинами


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Максимчук, Катерина Іванівна; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(08)
А 43


    Сухенко, Я. В.
    Освітня траєкторія та реалізація особистісного потенціалу педагогічного працівника: особливості взаємозв'язку [Текст] / Я. В. Сухенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 16. - С. 251-261. - Бібліогр.: с. 259-261 (14 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
освітня траєкторія -- особистісний потенціал -- особистісний розвиток -- особистісні змінювання -- саморегуляція
Анотація: Стаття присвячена дослідженню взаємозв'язків між ставленням педагогічних представників до власної освітньої траєкторії, їх особистісним потенціалом і розвитком. Підтверджено нелінійний та діалектичний характер взаємозв'язку між даними феноменами. З'ясовано, що освітня траєкторія оцінюється педагогічними працівниками як рутинна переважно в перехідному періоді особистісного розвитку, на стадіях застою та нелоканізованості, коли їх особистісний потенціал розкривається максимально; як дефіцитарна та хаотична - на стадіях травми та постравматичній, коли особистісно-регуляторний потенціал проявляється мінімально; як обтяжлива тактична та профіцитарна - в періоді стабільного особистісного розвитку та помірного вияву особистісного потенціалу.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(08)
А 43


    Акімова, Л. Н.
    Структурні компоненти психологічної зрілості особистості [Текст] / Л. Н. Акімова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2019. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 2. - С. 16-24. - Бібліогр.: с. 23-25 (13 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
особистість -- зрілість -- індивідуальність -- ідентичність -- акме -- деперсоналізація
Анотація: На підставі теоретичного дискурсу поняття "психологічна зрілість" розглядається проблема щодо визначення природи зрілості та її критеріїв. Акцентується увага на багатогранності феномену зрілості котрий описується інтропсихологічними (індивідуально-психологічними) та інтерпсихологічними (соціально-психологічними) критеріями. Йдеться пошук інтегральної характеристики психологічної зрілості яка спрямовує особистість на досягнення акме. Доводиться, що для досягнення зрілості особистість має вирішити внутрішній конфлікт між самоактуалізацією та адаптацією. За результатами емпіричного дослідження студентської молоді представлена компонентна структура особистісної зрілості. Структура зрілості розглядається як динамічне системне утворення, що організують п'ять компонентів до складу яких входять особистісні диспозиції в значенні функцій его-ідентичності. У складі компонент визначені диспозиціїї які перешкоджають адаптації і самоактуалізації особистості. Їх спотворене формування уповільнює досягнення зрілості негативно впливаючи на життєдіяльність студентів за різних умов та чинників.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Замовлені прим-ки для відділів: ЧЗ


15(08)
А 43


    Кальчук, О. С.
    Теоретико-психологічні аспекти готовності керівника до управлінської діяльності [Текст] / О. С. Кальчук // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2012. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 8. - С. 106-113. - Бібліогр.: с. 113 (7 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
психічні процеси -- рівні готовності -- стиль керівництва -- самооцінка -- здібності
Анотація: Дослідження спрямоване на виявлення на основі теоретичного аналізу існуючої літератури та наукових джерел проблеми дослідження суті властивостей і стану готовності керівника до управлінської діяльності, розкриття змісту і структури складових цієї готовності.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Яценко, Т. С.
    Вияви архаїчного мислення в глибинному пізнанні психіки [Текст] / Т. С. Яценко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ,[Ніжин] : [ПП Лисенко М. М.], 2020. - Т. 9 : Загальна психологія. Історична психологія. Етнічна психологія., Вип. 13. - С. 447-489. - Бібліогр.: с. 485-488 (29 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Загальна психологія
   Історична психологія

   Етнічна психологія

Кл.слова (ненормовані):
активне соціально-психологічне пізнання (АСПП) -- архаїзми -- глибинне пізнання -- імпліцитний порядок -- логічне мислення -- паралогічне мислення -- психологічні захисти
Анотація: У статті Т.С. Яценко "Вияви архаїчного мислення в глибинному пізнанні психіки" представлено теоретико-методологічні узагальнення практики глибинного пізнання психіки. Розробка методу активного соціально-психологічного пізнання (далі АСПП) заснована у вісімдесятих роках ХХ ст. і триває до сьогодні. В основу покладено апробовані результати глибинно-корекційної практики, що реалізується в групах АСПП. Метод розвивається в двох напрямках: як глибинно-корекційна практика, так і основа для наукових узагальнень пізнання психіки на засадах аналізу стенограм. Останнє дало змогу нам визначити провідні закони, що стосуються функціональних характеристик психічного в його цілісності (свідоме/несвідоме), що підкорено закону позитивної дезінтеграції психіки учасників АСПП і вторинної її інтеграції на більш високому рівні психічного розвитку суб'єкта". Зміст статті подає: відомості про "психологічні захисти" в організації функціональних характеристик психіки; два різновиди захистів - базові та ситуативні"; науково обгрунтовано і відображено в "моделі внутрішньої динаміки психіки", яка доповнена підструктурою "імпліцитний порядок", що об'єднує інтереси як свідомої так і несвідомої сфер психіки (символізує інь-янь). В останні два роки ми увели категорію "архаїчний спадок психіки" та розкрили його мотиваційно-енергетичний потенціал. Наукове дослідження архаїчних передумов спонтанної активності суб'єкта відкриває нові перспективи глибинного пізнання психіки людини.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 2 : ЧЗ (2)
Вільні: ЧЗ (2)


15(08)
А 43


    Піковець, Н. В.
    Організаційно-методичні засади психологічного супроводу педагогів [Текст] / Н. В. Піковець // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 194-208. - Бібліогр.: с. 205-207 (11 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
психологічний супровід -- психічне здоров'я -- модель -- професійна діяльність -- особистісно-професійне зростання -- ресурси -- розвиток
Анотація: У статті розглядається питання збереження психічного здоров'я педагогів у контексті здійснення ними професійної діяльності. Розглядаються організаційно-методичні засади психологічного супроводу професійної діяльності педагогів. Психологічний супровід у закладі освіти передбачає систему професійної діяльності психолога, що спрямована на створення спеціальних умов для повноцінного розвитку в конкретному професійному середовищі: створення психологічних умов для емоційного благополуччя, успішного професійного розвитку, розвитку професійної свідомості, збереження й оптимізації психічного здоров'я педагога. Запропоновано модель психологічного супроводу викладачів закладу вищої освіти, розглянуто її структурно-змістові компоненти: мета, завдання, рівні організації психологічного супроводу, зміст, критерії та результат. Розглянуто переваги психологічного супроводу професійної діяльності викладача. Підкреслено його позитивну спрямованість, що передбачає пошук прихованих ресурсів людини та опору на власні можливості людини.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(08)
А 43


    Скоростецька, Н. В.
    Сучасний стан проблеми соціального інтелекту та шляхи його дослідження в психології [Текст] / Н. В. Скоростецька // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Київ-Ніжин : ПП Лисенко М. М., 2020. - Т. 14 : Методологія і теорія психології, Вип. 3. - С. 218-226. - Бібліогр.: с. 223-225 (20 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Методологія і теорія психології
Кл.слова (ненормовані):
соціальний інтелект -- соціальна компетентність -- комунікативна компетенція -- соціальна сенсетивність
Анотація: Здійснено теоретичний огляд сучасного стану проблеми соціального інтелекту та шляхи його дослідження в психології, виявлено сутність та зміст цього поняття в роботі вчених різних країн. Зміст поняття "соціальний інтелект" у вітчизняній та зарубіжній психології до теперішнього часу залишається дискусійним. Впродовж тривалого часу у вітчизняній науці сутність цього поняття досліджувалось в межах вивчення соціально-комунікативних здібностей або компетентності. Коло наукових праць, предметом яких є соціальний інтелект, порівняно невелике, хоча останнім часом їх кількість зростає. Теоретичний та емпіричний аналіз цього явища в межах власних концепцій здійснили Куніцина В.М., Ушаков Д.В., Савєнков О.І., Баширов І.Ф. та Луньова О.В. У змістовному плані до дослідження СІ найбільш близькі: соціокультурний підхід Вигодського Л.С., до вивчення інтелекту; особистісний підхід до вивчення мислення, вивчення соціальних уявлень та виділення соціального мислення Абульханової-Славської К.О.; дослідження взаємозв'язку соціалізації та індивідуального соціального розвитку особистості Бобневої М.І., а також вивчення формування комунікативної компетенції Емельяновим Ю.М., соціальної компетентності Петровською Л.А. та ін. Суттєвий внесок до дослідження С.І. зробили Михайлова О.С., Кудрявцева Н.А., Каліна Н.Ф., геранюшкіна Г.П., Бєлова С.С., Ростових Д.А., Саутіна К.С. та інші. У роботі показано наявність протилежних поглядів авторів щодо того, чи являється соціальний інтелект взагалі інтелектом. На основі теоретичного матеріалу нами здійснено спробу з'ясувати, ци є соціальний інтелект самостійним видом інтелекту (Гілфорд Дж, Саллівен М.О., Форд М., Тісак М., Браун Л. і Ентоні Р., Салман Р., Стренберг Р.). Обгрунтовано й уточнено поняття "Соціальний інтелект" за допомогою аналізу провідних теоретичних підходів у психологічній науці. Встановлено, що проблема перебуває у стані теоретичної та практичної розробки. Визначено перспективу подальших досліджень у даному напрямку.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)