37.015.3:159.955
Д 69


    Дорофей, Світлана Василівна.
    Психологічні особливості формування здатності до логічної класифікації у молодших школярів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Дорофей Світлана Василівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2007. - 191 с. : табл. - Бібліогр.: с. 173-189. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Логіка--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
молодші школяри -- логічна класифікація -- емпірична класифікація -- мисленнєва діяльність -- навчання
Анотація: Проблема психологічної організації формування логічної класифікації в молодших школярів є досить актуальною для педагогічної та вікової психології. У межах теоретико-експериментального дослідження виявлено: логічна класифікація є однією з фундаментальних операцій мислення й основою подальшого розумового розвитку дитини. У молодшому шкільному віці дитина вже здійснює три види групувань: класифікацію, серацію, заміщення, встановлення симетрії, тобто групування адитивного порядку. У межах нашого дослідження проняття "класифікація" розумілося як узагальнення виокремлених ознак предметів і явищ, що дає можливість групувати об`єкти за видовими, родовими та іншими ознаками. Важливим теоретико-експериментальним положенням дослідження є встановлення зв`язку між показниками інтелекту й особливостями логічної класифікації. Це підтверджує наше припущення, що вищий рівень інтелекту в певній мірі пов`язаний з рівнем й особливостями розвитку логічної класифікації. Водночас виявилося: показник "логічна класифікація" найтіснішим чином пов`язаний із академічною успішністю й інтелектом. У процесі формуючого експерименту вдалося покращити операції логічної класифікації. Розвиток логічних операцій у молодших школярів провадиться непрямим методом навчання та методом моделювання. Вони сприяють підвищенню показників класифікації та покращенню академічної успішності учнів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.955
И 18


    Іванова , Вікторія Вікторівна.
    Особливості розвитку творчого мислення у перехідній період від дошкільного до молодшого шкільного віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Іванова Вікторія Вікторівна ; наук. кер. Марусинець М. М. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2011. - 212 с. : табл. - Бібліогр.: с. 198-216. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Творче мислення--Дисертації
   Вікова психологія--Дошкільний вік--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
творче мислення -- гнучкість -- креативність -- образність -- оригінальність -- швидкість -- творчий тренінг
Анотація: У роботі представлені результати аналізу досліджувальної проблеми, виокремлено головні підходи до аналізу творчого мислення загалом та особливостей розвитку у дошкільному й молодшому шкільному віці, зокрема. З`ясовано, що системотвірною властивістю творчого мислення є гнучкість. Визначено головні підходи до аналізу проблеми кризи 6-7 років у психолого-педагогічній літературі. Отримані результати емпіричного дослідження дали змогу зробити висновок про негативну динаміку розвитку інтелектуально-когнітивної сфери у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку загалом та показників творчого мислення зокрема. Подано зміст розробленої програми розвитку творчого мислення у перехідний період від дошкільного до молодшого шкільного віку, що містить тренінгові заняття, метою яких є розвиток гнучкості мислення. Проведене контрольне вимірювання головних показників творчого мислення та інтелектуально-когнітичної сфери свідчить про наявність значних відмінностей між показниками творчого мислення дітей експериментальної групи до і після народження, а також дітей експериментальної та контрольної груп.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Марусинець, Мар`яна Михайлівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.955
А 89


    Аршавина, Людмила Ивановна.
    Развитие аналитических компонентов мышления у младших школьников при различных типах обучения [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Аршавина Людмила Ивановна ; науч. рук. Максименко С. Д. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1982. - 156 с. : табл. - Библиогр.: с. 144-156. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Аналитическое мышление--Диссертации
   Возрастная психология--Младшие школьники--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
мышление -- аналитическое мышление -- приемы мыслительной деятельности -- анализ -- младшие школьники -- типы обучения

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергей Дмитриевич \наук. кер.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.955+159.944
Б 43


    Белоус, Павел Данилович.
    Динамика умственной работоспособности учащихся 3-4 классов [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Белоус Павел Данилович ; науч. рук. Скрипниченко А. В.,Компанец В. С. ; Киев. гос. пед. ин-т им. А. М. Горького. - Киев, 1976. - 255 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 142-170. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Умственная работоспособность--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
младшие школьники -- умственная работа -- работоспособность

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Скрипченко, А. В. \науч. рук.\; Компанец, В. С. \науч. рук.\; Киевский государственный педагогический институт им. А. М. Горького (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.955+37.015.31:331
Б 35


    Бех, Иван Дмитриевич.
    Формирование у школьников обобщенных способов решения практических задач [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Бех Иван Дмитриевич ; науч. рук. Максименко С. Д. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - , 1977. - 162 с. - Библиогр.: с. 148-162. -
УДК
Рубрики: Возрастная психология--Младшие школьники--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
учебный материал -- обучение -- школьники -- решение задач -- практические задачи

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергей Дмитриевич \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:005.32+37.015.3:159.922.7+37.015.3:159.955
В 41


    Вічалковська , Наталія Калинівна.
    Активація розвитку допитливості школярів підліткового віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Вічалковська Наталія Калинівна ; наук. кер. Денисюк А. С. ; Волин. держ. ун-т ім. Лесі Українки. - Луцьк, 2003. - 213 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 195-213. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Допитливість--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
допитливість -- формування -- активація -- компоненти допитливості -- психологічна структура -- метафора
Анотація: Розкрито зміст поняття допитливості як системної якості особистості, що забезпечує її пізнавальну активність, готовність до засвоєння нової інформації. Дано узагальнену характеристику особливостей особливостей допитливості. Визначено психологічну структуру допитливості учнів-підлітків, розкрито рівні її розвитку допитливості школярів. Розроблено й апробовано діагностичну процедуру, спрямовану на вивчення динаміки в умовах динаміки допитливості в умовах навчального процесу, а також комплексну програму Активізація розвитку школярів у процесі учбової діяльності". На основі експерименту обгрунтовано вплив засобу на метафори на розвиток допитливості учнів у навчальному процесі при вивченні ними предметів не лише гуманітарного, але й природно-математичного циклів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Денисюк , Антоніна Степанівна \наук. кер.\; Волинський державний університет ім. Лесі Українки (Луцьк)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.955
Г 20


    Гарнец, Оксана Николаевна.
    Развитие гибкости мыслительных действий у школьников [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Гарнец Оксана Николаевна ; науч. рук. Гильбух Ю. З. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1979. - 151 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 129-147. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Мышление--Диссертации
   Возрастная психология--Школьники--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
школьники -- мышление -- гибкость -- мыслительная деятельность

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Гильбух, Юрий Зиновьевич \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.954+159.955+37.015.3:159.955
Г 94


    Гулько, Юлія Анатоліївна.
    Стратегії розуміння учнями творчих задач у звичайних та ускладнених умовах [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Гулько Юлія Анатоліївна ; наук. кер. Моляко В. О. ; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2006. - 238 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 167-184. -
УДК
Рубрики: Загальна психологія--Розуміння творчих задач--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
творча діяльність -- мислення -- розуміння -- стратегія розуміння -- аналогізування -- комбінування -- задача -- ускладнені умови
Анотація: У дисертації подано методи і методику емпіричного дослідження, описано види і рівні прояву в учнів стрптегіальних тенденцій розуміння вербальних і графічних творчих задач. Описано вплив ускладнених умов стратегіальні тенденції розуміння; з'ясовано, що в ускладнених умовах блокується прояв стратегіальної діяльності, і у більшості випадків учні починають користуватися шаблонними методами аналогізування і комбінування. З'ясовано вплив творчого тренінгу на реалізацію учнями стратегіальних тенденцій розуміння.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.922.73-053.6+37.015.3:159.955
Г 93


    Гуменюк, Галина Вадимівна.
    Психологічні особливості антиципатії в процесі розв'язання старшокласниками мисленєвих задач [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Гуменюк Галина Вадимівна ; наук. кер. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2006. - 188 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 158-171. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Антиципація--Дисертації
   Педагогічна психологія--Розв'язання задач--Дисертації

   Вікова психологія--Старшокласники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
антиципація -- моделювання майбутнього результату -- рівні розвитку антиципації -- розв'язання мисленнєвих задач
Анотація: Дисертаційне дослідження присвячено теоретико-експериментальногму вивченню психологічних особливостей антиципації, які проявляються в процесі розв'язання мисленнєвих задач учнями старшого шкільного віку. Визначено особливості антиципації, які впливають на ефективність розв'язування задач. Показано, що вирішальне значення в комплексі цих особливостей має мисленнєве моделювання образу розв'язку задачі. Його ефективність визначається специфікою інтуїтивних (образних) і логічних компонентів мислення.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.955
Д 33


    Денисенко, Василь Васильович.
    Психологічні умови формування теоретичного мислення у підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Денисенко Василь Васильович ; наук. кер. Чепелєва Н. В. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 1998. - 193 с. : табл., рис., граф. - Бібліогр.: с. 164-173. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Мислення--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
теоретичне мислення -- учбова задача -- моделювання -- ідеалізація -- засвоєння -- генетично-моделюючий метод
Анотація: Дисертація присвячена вивченню процесу та закономірностей розвитку теоретичного имслення в підлітковому віці. Розкриті психологічні умови оволодіння школярами теоретичними поняттями курсу фізики. Встановлено, що центральним компонентом психологічної структури учбової діяльності при вивченні фізики є система форм та засобів моделювання ідеалізованих об'єктів. Показана роль та можливості застосування комп'ютерних технологій у сучасному навчанні. Використовуючи генетико-моделюючий метод, розроблено початковий курс фізики, заснований на принципі сходження від абстрактного до конкретного, та запропонована система учбових задач, що забезпечують розвиток теоретичного мислення у учнів в середніх класів.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепєлева , Наталія Василівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.955
Д 81


    Дудик, Владислав Степанович.
    Психологические особенности развития экономического мышления учащихся в условиях НТР [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Дудик Владислав Степанович ; науч. рук. Моляко В. А. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1990. - 177 с. : табл. - Библиогр.: с. 165-177. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Мышление--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ -- МЫШЛЕНИЕ -- экономическое мышление -- научно-техническая революция -- ученики
Анотація: В диссертационной работе исследуются проблемы изучения экономического мышления в условиях научно-технического прогресса и особенностей его формирования у учащихся общеобразовательных школ, ПТУ, молодых рабочих. Разработаны психологические и методические приемы управления формированием творческого экономического мышления у учащихся путем реализации специального тренинга.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Алексеевич \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.955
Л 63


    Лисянская, Таиса Николаевна.
    Динамика взаимосвязи мыслительных операций у младших школьников [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Лисянская Таиса Николаевна ; науч. рук. Скрипченко А. В. ; Киев. гос. пед. ин-т им. А. М. Горького. - Киев, 1979. - 198 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 163-180. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Мыслительные операции--Диссертации
   Возрастная психология--Младшие школьники--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
МЫСЛИТЕЛЬНЫЕ операции -- ДИНАМИКА -- ИНДИВИДУАЛЬНЫЕ ОСОБЕННОСТИ -- МЛАДШИЕ ШКОЛЬНИКИ -- мышление
Анотація: В диссертационной работе реализован системный подход к изучению мыслительного процесса у младших школьников. При этом на основе раскрытия особенностей развития мыслительных операций и применения вариационных статистических методов были обнаружены существующие взаимосвязи мыслительных операций, определены ведущие их места в операционной структуре мышления у учащихся различных возрастных групп, установлена зависимость формирования взаимосвязей мыслительных операций от обучения, направленного на совершенствование анализа и синтеза, рассмотрена динамика мыслительного процесса у младших школьников с точки зрения качественных преобразований - дифференциации, происходящих в операционной структуре мышления.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Скрипченко, А. В. \науч. рук.\; Киевский государственный педагогический институт им. А. М. Горького (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.955+37.016:51
П 19


    Пасечник, Игорь Демидович.
    Психологические особенности систематизации математических понятий учащимися 5-8 классов [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Пасечник Игорь Демидович ; науч. рук. Николенко Д. Ф., Максименко С. Д. ; Киев. гос. пед. ин-т им. А. М. Горького. - Киев, 1980. - 153 с. : рис., табл. - Библиогр.: с. 141-153. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Усвоение понятий--Диссертации
   Возрастная психология--5-8 классы--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
систематизация понятий -- систематизация математических понятий -- восьмилетняя школа -- умственные операции -- алгоритм систематизации
Анотація: В работе определен уровень сформированностиу учащихся восьмилетней школы умений выполнять систематизацию математических понятий. Определена структура мыслительного процесса систематизации. Установлено влияние способов обучения на формирование операции систематизации. Разработан алгоритм выполнения операции систематизации учащимися 5-8 классов и выяснены особенности его формирования.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Николенко, Д. Ф. \науч. рук.\; Максименко , Сергей Дмитриевич \науч. рук.\; Киевский государственный педагогический институт им. А. М. Горького (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.954.4+37.015.3:159.955
П 27


    Перепелица, Петр Степанович.
    Психология решения старшеклассниками сложных конструктивно-технических задач [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Перепелица Петр Степанович ; науч. рук. Костюк Г. С., Моляко В. А. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1985. - 177 с. : табл. - Библиогр.: с. 157-167. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Решения задач--Диссертации
   Возрастная психология--Старшеклассники--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
техническое конструирование -- подготовка к труду -- техническое творчество -- формирование умений
Анотація: Диссертация посвящена изучению особенностей процесса решения старшеклассниками сложных конструктивно-технических задач,его последовательности, динамики и эффективных мыслительных стратегий. Выяснены механизмы взаимодействия разных видов мышления учащихся, становления и осуществления форм и содержания их конструктивной деятельности. Разработаны психологические приемы управления процессом решения сложных задач учащимися при возникновении чрезмерных трудностей. Установлены методические приемы руководства учением старшеклассников в процессе конструктивно-технической деятельности.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Костюк, Григорий Силович \науч. рук.\; Моляко, Валентин Алексеевич \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.955+37.016:808.1
П 68


    Прайсман, В. Д.
    Понимание младшими школьниками мотивов поведения литературных персонажей [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Прайсман В. Д. ; науч .рук. Костюк Г. С. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1952. - 267 с. - Библиогр.: с. 256-267. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Понимание--Мотивы поведения--Диссертации
   Возрастная психология--Младшие школьники--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
мотивы поведения -- мотив долга -- мотив дружбы -- поведение литературного персонажа
Анотація: Диссертация посвящена вопросу о понимании детьми художественных произведений. Анализируется понимание младшими школьниками мотивов поведения литературных персонажей. Установлено, что понимание младшими школьниками изучаемых мотивов осуществляется с неодинаковым успехом, и зависит от способа руководства детским чтением, и от раскрытия мотивов в каждом отдельном произведении, а также от умения читать и адекватно воспринимать, запоминать и воспроизводить прочитанный текст. Показано, что младшие школьники не всегда осознают противоречивую мотивацию, даны рекомендации для составления книг для чтения в младших классах.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Костюк, Григорий Силович \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.954+37.015.3:159.955
С 42


    Скалич, Любов Йосипівна.
    Діагностика та формування творчого математичного мислення молодших школярів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Скалич Любов Йосипівна ; наук. кер. Коваленко А. Б. ; Київ. нац. ун-т ім. Тараса Шевченка. - Київ, 2006. - 184 с. : табл. - Бібліогр.: с. 161-175. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Творче мислення--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
мислення -- творче мислення -- вербальний інтелект -- невербальний інтелект -- проблемне навчання -- молодший шкільний вік
Анотація: У дисертаційній роботі визначені вікові особливості математичного творчого мислення дітей молодшого шкільного віку. Розроблена програма діагностики та формування творчого математичного мислення. Встановлено взаємозв'язок між окремими розумовими здібностями та рівнем розвитку математичного творчого мислення. З'ясовано характер впливу смислових та операційних настановлень молодших школярів на ефективність процесу творчого математичного мислення. Визначено основні вимоги до системи творчих завдань та критерії їх добору.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Коваленко , Алла Борисівна \наук. кер.\; Київський національний університет імені Тараса Шевченка (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.955
С 45


    Скрипченко, О. В.
    Особливості узагальнень в учнів 1-2 класів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Скрипченко О. В. ; Н.-д. ін-т психології УССР. - Київ, 1954. - 275,[27] с. : табл., граф. - Бібліогр.: с. 1-27. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Узагальнення--Дисертації
   Вікова психологія--Учні 1-2 класів--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
узагальнення -- молодші школярі
Анотація: В дисертації досліджено психологію узагальнення учнями першого і другого класів. Вивчено особливості узагальнення учнями зображених предметів, а також узагальнення назв предметів. Досліджено способи, якими користуються учні для узагальнення предметів, встановлено залежність цих способів від змісту і характеру об'єктів. Виявлено ефективність різних видів узагальнень. Просліджено динаміку розвитку способів і результатів узагальнення під впливом навчання.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Науково-дослідний інститут психології УРСР (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.954+37.015.3:159.955
Т 66


    Третяк, Татьяна Николаевна.
    Формирование стратегии комбинирования как средство развития творческого технического мышления учащихся [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Третяк Татьяна Николаевна ; науч. рук. Моляко В. А. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1985. - 152 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 140-151. -
УДК
Рубрики: Общая психология--Творческое мышление--Комбинирование--Диссертации
Кл.слова (ненормовані):
творчество -- техническое творчество -- творческое мышление -- творческие способности -- комбинирование -- решение задач -- технические задачи
Анотація: В исследовании определены роль и место комбинирования в процессе решения учащимися творческих технических задач. Определены приемы и тенденции комбинирования, доминирующие при решении технических задач. Разработана методика формирования стратегии комбинирования в процессе конструктивно-технической деятельности.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Моляко, Валентин Алексеевич \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.955
Ш 95


    Шулдык, Галина Алексеевна.
    Психологические особенности формирования у учащихся обобщенных способов действия различными средствами моделирования [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Шулдык Галина Алексеевна ; науч. рук. Бех И. Д. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1991. - 165 с. : табл., рис. - Библиогр.: с. 142-157. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Моделирование--Способы действия--Диссертации
   Возрастная психология--Учащиеся--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
способы действия -- моделирование -- учебные модели -- ШКОЛЬНИКИ -- решение математических задач -- задачи на движение
Анотація: В исследовании раскрыты особенности усвоения учащимися обобщенных способовдействия. Разработана методика диагностики сформированности обобщенного способа решения математических задач шестиклассниками. Выявлены психологические особенности процесса овладения различными средствами моделирования учащимися. Дифференцированы функции различных средств моделирования в процессе овладения обобщенным способом решения задач на движение.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Бех, Иван Дмитриевич \рук. работы.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.955
Г 67


    Горобец, Т. К.
    Особенности формирования у учащихся стратегий решения задач [Рукопись] : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Горобец Т. К. ; науч. рук. Косма Т. В. ; Науч.-исслед. ин-т психологии УССР. - Киев, 1970. - 266 с. : табл., рис., фотогр. - Библиогр.: с. 232-266. -
УДК
Рубрики: Педагогическая психология--Решение задач--Диссертации
   Возрастная психология--Школьники--Диссертации

Кл.слова (ненормовані):
решение задач -- специально организованное обучение -- ШКОЛЬНИКИ -- стратегии решения задач -- обучение по образцу

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Косма, Татьяна Васильевна \науч. рук.\; Научно-исследовательский институт психологии УССР (Киев)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)