159.922.7-053.5:616.89-008.441.1
Г 51


    Гірченко, Олена Леонідівна.
    Комп`ютерні ігри як фактор впливу на підвищений рівень тривожності дітей молодшого шкільного віку [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Гірченко Олена Леонідівна ; наук. кер. Кондратенко Л. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2010. - 242 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 161-187. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Тривожність--Дисертації
   Вікова психологія--Молодші школярі--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
тривожність -- комп`ютерна гра -- казка -- казкотерапевтичний тренінг
Анотація: У дисертації досліджуються психологічні чинники впливу комп`ютерних ігор з казковим сюжетом на тривожність дітей молодшого шкільного віку. Виявлено та проаналізовано психологічні чинники впливу комп`ютерної гри на зростання рівня тривожності дітей. Встановлено, що комп`ютерна грана відміну від традиційної сюжетно-рольової гри негативно впливає на тривожність молодших школярів. представлені феномелогічні відмінності комп`ютерної гри-казки, традиційної гри та народної чи літературної казки. В процемі порівняння емоційно-чуттєвих складових комп`ютерної гри, традиційної гри та народної чи літературної казки виявлені їхні змістовні складові. Доведено, що незакінченність та надмірна розтягненність у часі комп`ютерної гри породжує внутрішню напругу і стає підгрунтім для розвитку тривожності.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кондратенко, Лариса Олександрівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

15(06)
П 86


   
    Психологічний часопис [Текст] : збірник наукових праць. № 2 (2) / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України ; голов. ред. С. Д. Максименко . - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2015. - 120 с. : табл., рис. - ISBN 978-966-189-358-9 : 8.00 грн.
    Зміст:
Антюхова, Наталія Ігорівна. Рецепція проблеми творчого потенціалу майбутнього вчителя іноземних мов / Н. І. Антюхова. - С .4-9. - Бібліогр.: с. 9 (12 назв)
Ботіна, Л. Й. До проблеми трансформації форм і способів усної презентації своїх досліджень психологами-науковцями в умовах інформаційного суспільства / Л. Й. Ботіна. - С .10-15. - Бібліогр.: с. 15 (7 назв)
Виноградна, Олена Володимирівна. Особливості використання новітніх інформаційних технологій в психологічному консультувані / О. В. Виноградна. - С .16-23. - Бібліогр.: с. 22 (8 назв)
Володарська, Наталія Дмитрівна. Роль світоглядних орієнтацій особистості та образу "Я" у самотворення особистості / Н. Д. Володарська. - С .24-29. - Бібліогр.: с. 28-29 (12 назв)
Гріньова, О. М. Психологічні аспекти дослідження феномена проектування життєвого шляху особистості / О. М. Гріньова. - С .30-35. - Бібліогр.: с. 34-35 (18 назв)
Дембицька, Наталія Миколаївна. Метафоричні моделі особистої власності в економічній свідомості підлітків / Н. М. Дембицька. - С .36-41. - Бібліогр.: с. 40-41 (9 назв)
Зарецька, Ольга Олександрівна. Потенціал методів письмового інтерв'ювання для дослідження ціннісних аспектів свідомості / О. О. Зарецька. - С .42-48. - Бібліогр.: с. 47-48 (11 назв)
Кондратенко, Лариса Олександрівна. Роль психологічної культури вчителя у подоланні шкільної неуспішності учнів / Л. О. Кондратенко. - С .49-55. - Бібліогр.: с. 53-54 (19 назв)
Костюченко, Е. В. Психотехники сенсорно-перцептивной активизации / Е. В. Костюченко. - С .56-64. - Бібліогр.: с. 63-64 (24 назви)
Максименко, Сергій Дмитрович. Переживание как категориальная основа современной общей и медицинской психологии / С. Д. Максименко. - С .65-70. - Бібліогр.: с. 70 (12 назв)
Манилова, Лідія Михайлівна. Діти з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивної освіти / Л. М. Манилова. - С .71-76. - Бібліогр.: с. 75-76 (21 назва)
Музичук, О. О. Особливості становлення провідних напрямків дослідження в українській психології середини ХХ ст. у одеському та харківському наукових осередках / О. О. Музичук. - С .77-83. - Бібліогр.: с. 82 (14 назв)
Пророк, Наталія Василівна. Індивідуально-психологічні властивості та прагнення до професійного самовдосконалення як внутрішні чинники професійного розвитку / Н. В. Пророк. - С .84-91. - Бібліогр.: с. 90 (6 назв)
Серьогін, Юрій Володимирович. Психокорекція мовних розладів у дітей, що страждають на дитячий церебральний параліч / Ю. В. Серьогін. - С .92-99. - Бібліогр.: с. 98-99 (6 назв)
Царенко, Л. Г. Українські традиційні моделі здоров'я / Л. Г. Царенко. - С .100-113. - Бібліогр.: с. 112 (13 назв) : табл.
Чекстере, Оксана Юріївна. Особливості поведінки та взаємин дітей у сучасному суспільстві / О. Ю. Чекстере. - С .114-119. - Бібліогр.: с. 119 (6 назв) : табл.
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
загальна психологія

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

15(06)
П 86


    Кондратенко, Лариса Олександрівна.
    Роль психологічної культури вчителя у подоланні шкільної неуспішності учнів [Текст] / Л. О. Кондратенко // Психологічний часопис : Збірник наукових праць / Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, 2015. - № 2 (2). - С. 49-55. - Бібліогр.: с. 53-54 (19 назв) . - ISBN 978-966-189-358-9
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
психологічна культура -- шкільна неуспішність -- педагоги-новатори -- ефективність навчання
Анотація: Аналізуються чинники, які лежали в основі успішності роботи педагогів-новаторів, висловлюється припущення, що ефект подолання шкільної неуспішності педагогами-новаторами досягався не стільки за рахунок ефективних нових методик, скільки був наслідком високої психологічної культури педагогів-новаторів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(06)
Д 70


   
    Досвід України та країн Європейського союзу у вирішенні актуальних питань психології в сучасних соціально-політичних умовах [Текст] : збірник наукових статей / За ред. С. Д. Максименка, Л. М. Карамушки, О. В. Креденцер, Ю. Горбанюк ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, Ін-т Наук про Родину і Працю Соціальну Католицького Ун-ту Любліна Яна Павла ІІ. - Київ-Люблін : Логос, 2016. - 147 с. : табл., рис. - ISBN 978-966-171-987-2 : 10.00 грн.
    Зміст:
Говорун, Тамара Василівна. Провісники девіантної поведінки дітей та підлітків / Т. В. Говорун. - С .12-18. - Бібліогр.: с. 17 (11 назв)
Кл.слова: девіантна поведінка, показники загрози, дисфункціональна сім'я
Карамушка, Людмила Миколаївна. Ставлення персоналу до змін та творчий потенціал організації як психологічні детермінанти розвитку організаційної культури закладів освіти / Л. М. Карамушка, К. В. Терещенко, О. В. Креденцер, В. М. Івкін, В. І. Лагодзінська, О. С. Ковальчук. - С .40-49. - Бібліогр.: с. 46-47 (22 назви) : табл.
Кл.слова: організаційна культура, ПСИХОЛОГІЧНІ ДЕТЕРМІНАНТИ, заклади освіти
Карамушка, Людмила Миколаївна. Лідерство в організації: гуманістична парадигма / Л. М. Карамушка, Т. Г. Фелькель. - С .49-56. - Бібліогр.: с. 54-55 (24 назви)
Кл.слова: ЛІДЕРСТВО
Кокун, Олег Матвійович. Проблема професійного самоздійснення особистості в умовах соціально-економічних перетворень / О. М. Кокун. - С .56-62. - Бібліогр.: с. 61 (11 назв)
Кл.слова: професійне самоздійснення, професійне становлення, фахівці
Креденцер, Оксана Валеріївна. Підприємницька активність персоналу освітніх організацій: теоретична модель та емпіричне дослідження / О. В. Креденцер. - С .62-69. - Бібліогр.: с. 68-69 (18 назв) : табл.
Кл.слова: внутрішньоорганізаційне підприємництво, підприємницька активність, персонал освітніх організацій
Луньов, В. Є. Психологія порубіжжя: етно-національні виміри свідомості громадян України / В. Є. Луньов. - С .75-84. - Бібліогр.: с. 82-83 (16 назв) : рис.
Кл.слова: етнічна ідентичність, жителі АТО, вимушені переселенці
Максименко, Сергій Дмитрович. Експериментально-генетичний метод проектування психологічних новоутворень / С. Д. Максименко . - С .84-91. - Бібліогр.: с. 90-91 (8 назв)
Кл.слова: вищі психічні функції, генетична психологія, експерементально-генетичний метод
Мельничук, Тетяна Іванівна. Психологічні закономірності формування економічних відносин у молодого подружжя / Т. І. Мельничук. - С .92-97. - Бібліогр.: с.96-97 (13 назв)
Кл.слова: молода сім'я, економічні відносини у молодого подружжя, функції сім'ї
Москаленко, Валентина Володимирівна. Соціально-психологічне забазпечення економічної соціалізації особистості / В. В. Москаленко. - С .98-104. - Бібліогр.: с. 103-104 (6 назв)
Кл.слова: економічна соціалізація, соціально-психологічне забезпечення, особистість
Пророк, Наталія Василівна. Психологічні особливості роботи вчителя початкової школи з дітьми, постраждалими внаслідок бойових дій / Н. В. Пророк, Л. О. Кондратенко. - С .105-110. - Бібліогр.: с. 109 (23 назв)
Кл.слова: посттравматичні стресові розлади, розлади адаптації, гібридна війна
Слободяник, Наталія Володимирівна. Особистісний розвиток сучасної молоді у нових вимірах освітнього простору / Н. В. Слободяник. - С .111-117. - Бібліогр.: с. 116-117 (10 назв)
Кл.слова: освіта, освітній простір, особистісний розвиток
Терещенко, Кіра Володимирівна. Толерантність персоналу інноваційних і традиційних закладів освіти / К. В. Терещенко. - С .118-124. - Бібліогр.: с. 122-123 (15 назви) : табл.
Кл.слова: толерантність, персонал освітніх закладів, традиційні заклади освіти
Турбан, Вікторія Вікторівна. Експерементальне дослідження розв'язання моральних ділем / В. В. Турбан. - С .124-132. - Бібліогр.: с. 131 (9 назв) : табл.
Кл.слова: етика, мораль, етична свідомість
Чепелєва, Наталія Василівна. Дослідження самопроектування особистості у дискурсивному просторі / Н. В. Чепелєва. - С .132-138. - Бібліогр.: с. 137-138 (15 назв)
Кл.слова: постнекласична психологія, самопроектування особистості, наратив
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
актуальні проблеми психології -- сучасні соціально-політичні умови -- Україна -- Європейський союз

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \ред.\; Карамушка, Людмила Миколаївна \ред.\; Креденцер, Оксана Валеріївна \ред.\; Горбанюк, Ю.
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

15(06)
Д 70


    Пророк, Наталія Василівна.
    Психологічні особливості роботи вчителя початкової школи з дітьми, постраждалими внаслідок бойових дій [Текст] / Н. В. Пророк, Л. О. Кондратенко // Досвід України та країн Європейського союзу у вирішенні актуальних питань психології в сучасних соціально-політичних умовах : Збірник наукових статей / За ред. С. Д. Максименка, Л. М. Карамушки, О. В. Креденцер, Ю. Горбанюк. - Київ-Люблін : Логос, 2016. - С. 105-110. - Бібліогр.: с. 109 (23 назв)
УДК
РУБ 15(06)
Рубрики: Загальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
посттравматичні стресові розлади -- розлади адаптації -- гібридна війна
Анотація: У статті на основі проведеного тестування вчителів за Місісіпською шкалою висловлено припущення, що складності, які зараз виникають в процесі навчання дітей, які пережили стрес викликані не тільки особливостями учнів з ПТСР, але й тим, що у більшості вчителів можна фіксувати розлади адаптації, які поєднують ознаки наслідків комулятивного, вторинного і травмівного стресів.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \ред.\; Карамушка, Людмила Миколаївна \ред.\; Креденцер, Оксана Валеріївна \ред.\; Горбанюк, Ю.; Кондратенко, Лариса Олександрівна

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


153.6
А 43


    UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ).
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 6. Психологія обдарованості. Вип. 9 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2013. - 563 с. : табл., рис. - ISSN 2072-4772. - 30.00 р.
    Зміст:
Семенова, Р. О. Теоретико-методологічні основи розробки системи підготовки педагогів до роботи з обдарованими дітьми і молоддю / Р. О. Семенова, Д. К. Корольов. - С .7-46. - Бібліогр.: с. 44-46 (31 назва)
Кл.слова: обдарована особистість, професійна культура педагога
Корольов, Дмитро Констянтинович. Теоретичні засади дослідження освітнього середовища для обдарованих у зарубіжній науці / Д. К. Корольов. - С .46-61. - Бібліогр.: с. 59-60 (18 назв)
Алексеева, Т. В. Відповідальність як значущий показник професійної компетентності майбутнього фахівця / Т. В. Алексеева. - С .61-71. - Бібліогр.: с. 71 (5 назв)
Арефнія, С. В. Специфіка професійної діяльності державних службовців як один з факторів їх професійного вигорання / С. В. Арефнія. - С .71-80. - Бібліогр.: с. 80 (10 назв)
Білоконь, Ігор Вікторович. Аналіз психологічного механізму трансляції соціальних смислів / І. В. Білоконь. - С .81-90. - Бібліогр.: с. 90 (6 назв)
Волошин, В. М. Становлення психологічних та морально-етичних поглядів у творчий спадщині І. О. Сікорського: теоретико-методологічні засади дослідження / В. М. Волошин. - С .90-97. - Бібліогр.: с. 97 (10 назв)
Вус, В. І. Релігійний підхід до вивчення проблеми цінностей та ціннісних орієнтацій особистості. Сучасний етап / В. І. Вус. - С .98-105. - Бібліогр.: с. 105 (8 назв)
Добровольська, Наталія Анатоліївна. Психологічний аналіз структурних компонентів педагогічної обдарованості / Н. А. Добровольська. - С .105-112. - Бібліогр.: с. 113 (6 назв)
Дробот, О. В. Динаміка становлення управлінської свідомості в професіогенезі / О. В. Дробот. - С .113-123. - Бібліогр.: с. 123 (6 назв)
Євченко, І. М. Формування у студентів здатності до самоствердження / І. М. Євченко. - С .123-130. - Бібліогр.: с. 130 (8 назв)
Іщенко, Д. В. Характеристика "образу професій" у майбутніх офіцерів-прикордонників різних років навчання / Д. В. Іщенко, В. О. Назаренко, О. М. Ставицький. - С .131-140. - Бібліогр.: с. 139 (6 назв)
Капустюк, Олена Миколаївна. Особистісний смисл як складова самодетермінації особистості / О. М. Капустюк. - С .140-148. - Бібліогр.: с.147-148 (10 назв)
Карабаєва, Ірина Іванівна. Понятійно-термінологічне забазпечення процесу створення розвивального середовища ДНЗ / І. І. Карабаєва. - С .148-157. - Бібліогр.: с. 157 (14 назв)
Карапетова, Олена Володимирівна. Засоби невербальної комунікації вчителя як чинник ефективності навчальної діяльності / О. В. Карапетова. - С .158-166. - Бібліогр.: с. 166 (10 назв)
Карпенко, Виталий Владимирович. Задача як модель вивчення мислення / В. В. Карпенко. - С .167-176. - Бібліогр.: с. 174-176 (45 назв)
Кікінежді, О. М. Андрогінність як основа життєздійснення зростаючої особистості / О. М. Кікінежді. - С .177-183. - Бібліогр.: с. 183 (14 назв)
Климчук, Ю. П. особистісні і сімейні причини формування насильницької поведінки підлітка / Ю. П. Климчук. - С .184-190. - Бібліогр.: с.190 (16 назв)
Козлова, О. С. Соціально-психологічні чинники професійного іміджу викладача ВНЗ / О. С. Козлова. - С .191-200. - Бібліогр.: с. 199-200 (20 назв)
Колодяжна, А. В. Основні аспекти вивчення проблеми творчої реалізації особистості в психології / А. В. Колодяжна. - С .201-208. - Бібліогр.: с. 208 (9 назв)
Кондратенко, Лариса Олександрівна. Роль метафори у психологічному знанні / Л. О. Кондратенко. - С .209-216. - Бібліогр.: с. 215-216 (13 назв)
Король, А. С. Зміст та структура психологічної готовності керівника до організаційних змін / А. С. Король. - С .216-227. - Бібліогр.: с. 225-227 (33 назв)
Крилов, С. М. Психологічний аналіз проблеми наукових збідностей майбутнього фахівця юридичного профілю / С. М. Крилов. - С .227-235. - Бібліогр.: с. 235 (6 назв)
Лазуренко, Олена Олексіївна. Емоційність як особливий психологічний феномен і предмет сучасних досліджень / О. О. Лазуренко. - С .236-243. - Бібліогр.: с. 242-243 (19 назв)
Легун, О. М. Самовизначення і сенс життя особистості / О. М. Легун. - С .243-252. - Бібліогр.: с. 252 (7 назв)
Лопата, В. В. Про деякі особливості мотивації до професійної діяльності молодих офіцерів оперативно-розшукових підрозділів державної прикордонної служби України / В. В. Лопата. - С .252-260. - Бібліогр.: с. 259-260 (10 назв)
Лясковська, І. Л. Вплив дисгармонійних рис характеру особистості на кризу середнього віку / І. Л. Лясковська. - С .260-269 : Бібліогр.: с. 268-269 (5 назв)
Макух, О. І. Психологічна роль сім'ї у забезпечені власної соціальної активації / О. І. Макух, Н. М. Хома. - С .269-278. - Бібліогр.: с. 277-278 (10 назв)
Медведєва, Надія Віталіївна. Особливості художнього сприймання у молодшому шкільному віці / Н. В. Медведева. - С .278-288. - Бібліогр.: с. 288 (12 назв)
Мельник, Оксана Андріївна. Проблема особистісного буття людини у працях представників релігійної філософсько-психологічної думки ХІХ-початку ХХ століття / О. А. Мельник. - С .289-297. - Бібліогр.: с. 296 (13 назв)
Мельник, Мирослава Олексіївна. Проблема інтелектуальної обдарованості в контексті побудови розвивального освітнього середовища / М. О. Мельник. - С .297-308. - Бібліогр.: с. 308 (16 назв)
Мойсеєва, О. Є. Соціально-психологічні чинники агресії підлітків / О. Є. Мойсеєва. - С .309-318. - Бібліогр.: с. 316-317 (26 назв)
Мудрак, І. А. Методичний тезаурус діагностики особистісної тривожності підлітків в умовах пенітенціарного закладу / І. А. Мудрак. - С .318-327. - Бібліогр.: с. 327 (6 назв)
Науменко, Ольга Степанівна. Психологічні особливості побудови розвивального освітнього середовища для соціально обдарованихмолодших школярів і підлітків / 328-336. - Бібліогр.: с. 336 (11 назв)
Нечаєва, Ольга Сергіївна. Принципи побудови освітнього середовища для інтелектуально обдарованих підлітків / О. С. Нечаєва. - С .337-345. - Бібліогр.: с. 344-345 (13 назв)
Никоненко, Ю. В. Становлення творчого потенціалу майбутніх соціальних працівників під час навчання у ВНЗ / Ю. В. Никоненко. - С .345-354. - Бібліогр.: С. 353-354 (4 назви)
Олефір, В. П. Модель розвитку індивідуальності молодшого школяра у сфері музичної діяльності / В. П. Олефір. - С .354-362. - Бібліогр.: С. 362 (7 назв)
Онисько, О. О. Особливості віктимізації осіб, що постраждали від повені / О. О. Онисько. - С .363-372. - Бібліогр.: С. 361-372 (14 назв)
Павелків, Роман Володимирович. Взаємозв'язок просоціального та морального контексту соціальної взаємодії / Р. В. Павелків. - С .373-381. - Бібліогр.: С. 380-381 (7 назв)
Приходько, А. М. Психологічні детермінанти прийняття рішень професіоналами різних ланок управління, зайнятих у галузі охорони здоров'я та довкілля / А. М. Приходько. - С .392-399. - Бібліогр.: С. 398-399 (15 назв)
Радзівіл, К. П. Професійні очікування майбутніх психологів у навчальному процесі / К. П. Радзівіл. - С .400-407. - Бібліогр.: С. 407 (10 назв)
Сахнік, О. В. Оптимізація роботи з резервом кадрів на висунення у Державній пенітенціарній службі України / О. В. Сахнік. - С .408-414. - Бібліогр.: С. 413-414 (6 назв)
Святенко, Ю. О. Вплив едіпального періоду розвитку сиблінгів на їх поведінку / Ю. О. Святенко. - С .414-420. - Бібліогр.: С. 419 (11 назв)
Сніжна, Марина Анатоліївна. Аналіз сучасних підходів до освіти образотворче обдарованих дітей та молоді / М. А. Сніжна. - С .420-437. - Бібліогр.: С. 436-437 (19 назв)
Субота, Марія Василівна. Особливості музики та її сприймання як психологічна проблема / М. В. Субота. - С .437-445. - Бібліогр.: С. 445 (8 назв)
Третяк, Тетяна Миколаївна. Психологічні передумови готовності учнів до творчого сприймання інформації / Т. Н. Третяк. - С .445-453. - Бібліогр.: С. 453 (3 назви)
Федько, О. О. Діагностика мотиваційної сфери обдарованих студентів економічного профілю / О. О. Федько. - С .454-462. - Бібліогр.: С. 461-462 (4 назви)
Філіппов, М. О. Розвиток професійно-психологічної компетентності офіцера-прикордонника у сфері неінструментальної детекції недостовірної інформації правопорушників / М. О. Філіппов. - С .462-470. - Бібліогр.: С. 469 (10 назв)
Хан, О. О. Тренінг розвитку громадянського самовизначення та громадської активності молоді / О. О. Хан. - С .470-478. - Бібліогр.: С. 478 (6 назв)
Черевко, І. С. Становлення екологічної відповідальності у підлітковому віці / І. С. Черевко. - С .479-487. - Бібліогр.: С. 486-487 (23 назв)
Черкаський, А. В. Соціально-психологічні особливості спілкування в процесі спільної групової діяльності / А. В. Черкаський. - С .487-495. - Бібліогр.: С. 495 (11 назв)
Чорна, О. М. Творча педагогічна діяльність учителя як фактор розвитку фантазії молодших школярів / О. М. Чорна. - С .495-507. - Бібліогр.: С. 506-507 (30 назв)
Шавиро, Г. С. Формування саморегуляції поведінки студентської молоді / Г. С. Шавиро. - С .508-515. - Бібліогр.: С. 515 (6 назв)
Шевченко, Л. Ю. Сучасні підходи до наукового вивчення лідерства / Л. Ю. Шевченко. - С .516-524. - Бібліогр.: С. 523-524 (13 назв)
Щербатюк, Богдана Анатоліївна. Гуманистическая психотерапия в ХХІ веке: преодоление кризиса и новые перспективы / Б. А. Щербатюк. - С .524-531. - Бібліогр.: С. 530-531 (7 назв)
Яланська, Світлана Павлівна. Зміст та етапи розвитку творчої компетентності студентів педагогічних навчальних закладів / С. П. Яланська. - С .531-539. - Бібліогр.: С. 539 (3 назви)
Яценко, Тетяна Володимирівна. Психологічна діагностика обдарованих дошкільників / Т. В. Яценко. - С .540-545. - Бібліогр.: С. 545 (3 назви)
Янковчук, Марина Миколаївна. Теоретичні аспекти побудови освітнього середовища для соціально обдарованої учнівської молоді / М. М. Янковчук. - С .546-559. - Бібліогр.: С. 558-559 (16 назв)
УДК
РУБ 153.6

Кл.слова (ненормовані):
Психологія обдарованості

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

153.6
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Кондратенко, Лариса Олександрівна.
    Роль метафори у психологічному знанні [Текст] / Л. О. Кондратенко // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2013. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 9. - С. 209-216. - Бібліогр.: с. 215-216 (13 назв)
УДК
РУБ 153.6
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
психологічне знання -- метафора -- науковий пошук -- особливості психологічної термінології
Анотація: Як і всі інші науки психологія широко використовує метафору для первинного опису виявлених феноменів. Однак психологічна метафора відрізняється від метафор, які використовують інші науки, оскільки вона описує явища недоступні безпосередньому сприйманню іншої людини; є особистісної метафорою її творця і водночас є особистісною метафорою сприймаючої особи.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


15(06)
Н 34


   
    Науковий вісник Чернівецького університету [Текст] : збірник наукових праць. Вип. 743. Педагогіка і психологія / Чернівецький національний університет ; ред. І. С. Руснак. - Чернівці : ЧНУ, 2015. - 310 с. : табл. - 18.00 грн.
    Зміст:
Володарська, Наталія Дмитрівна. Життєві цінності - основа світоглядних орієнтацій особистості / Н. Д. Володарська. - С .23-27. - Бібліогр.: С. 27 (7 назв)
Кл.слова: цінності особистості, світоглядні орієнтації, процес розвитку особистості
Грись, Антоніна Михайлівна. Задоволеність життям студентів-психологів як складова профілактики їх емоційного вигорання у процесі роботи з соціально дезадаптованими неповнолітніми / А. М. Грись. - С .57-62. - Бібліогр.: С. 62 (7 назв)
Кл.слова: задоволеність життям, емоційне вигорання, профілактика
Кокун, Олег Матвійович. Детермінація самоздійснення фахівців різниз професій / О. М. Кокун. - С .109-115. - Бібліогр.: С. 114-115 (5 назв) : табл.
Кл.слова: самоздійснення, професійне становлення, фахівці
Кондратенко, Лариса Олександрівна. Психологічні особливості сприймання своєї ситуації дітьми-переселенцями із зони АТО та Криму / Л. О. Кондратенко, С. А. Гончаренко. - С .115-119. - Бібліогр.: С. 118-119 (15 назв)
Кл.слова: діти-переселенці, посттравматичний стресовий розлад, ставлення до себе та оточуючих
Максименко, Сергій Дмитрович. Джерела і рушійні сили самоздійснення особистості / С. Д. Максименко. - С .141-145
Кл.слова: життєва енергія, атрибут, особистість
Пенькова, Олена Іванівна. Роль самооцінки у процесі самовдосконалення особистості / О. І. Пенькова. - С .172-177. - Бібліогр.: С. 177 (13 назв)
Кл.слова: самосвідовість, самооцінка, самовдосконалення
Пилипенко, Л. І. Духовне самовизначення особистості в міжособистісній взаємодії: ціннісний підхід / Л. І. Пилипенко. - С .182-185. - Бібліогр.: С. 185 (5 назв)
Кл.слова: духовний розвиток, міжособистісні взаємини, самовизначення
Сердюк, Людмила Захарівна. Ціннісні основи духовного розвитку особистості / Л. З. Сердюк. - С .230-235. - Бібліогр.: С. 235 (11 назв)
Кл.слова: духовність, духовний розвиток, цінності духовності
Терещук, Ангеліна Дмитрівна. Дослідження емоційної складової особистості в різні періоди її розвитку / А. Д. Терещук. - С .236-240. - Бібліогр.: С. 240 (5 назв)
Кл.слова: емоції, емоційні розлади, афект
Турбан, Вікторія Вікторівна. Становлення етичної думки в Україні: провідні ідеї та історія розвитку / В. В. Турбан. - С .252-257. - Бібліогр.: С. 256 (5 назв)
Кл.слова: етика, мораль, психологічна думка
Яблонська, Тетяна Миколаївна. Особливості самовдосконалення особистості в підлітковому та юнацькому віці / Т. М. Яблонська. - С .290-296. - Бібліогр.: С. 296 (5 назв) : рис.
Кл.слова: самовдосконалення, саморозвиток, самопізнання
Яворська-Вєтрова, Ірина Вікторівна. Динаміка розвитку рефлексивності як механізму становлення особистісної ефективності на межі молодшого шкільного і підліткового віку / І. В. Яворська-Вєтрова. - С .296-301. - Бібліогр.: С. 301 (5 назв) : табл.
Кл.слова: рефлексія, самоаналіз, саморозуміння
УДК
РУБ 15(06)


Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23
Дод.точки доступу:
Руснак, І. С. \ред.\; Чернівецький національний університет
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

15(06)
Н 34


    Кондратенко, Лариса Олександрівна.
    Психологічні особливості сприймання своєї ситуації дітьми-переселенцями із зони АТО та Криму [Текст] / Л. О. Кондратенко, С. А. Гончаренко // Науковий вісник Чернівецького університету : збірник наукових праць / Чернівецький національний університет. - Чернівці : ЧНУ, 2015. - Вип. 743 : Педагогіка і психологія. - С. 115-119. - Бібліогр.: С. 118-119 (15 назв)
УДК
РУБ 15(06)

Кл.слова (ненормовані):
діти-переселенці -- посттравматичний стресовий розлад -- ставлення до себе та оточуючих


Дод.точки доступу:
Руснак, І. С. \ред.\; Гончаренко, С. А.; Чернівецький національний університет

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


371.015
К 64


    Кондратенко, Лариса Олександрівна.
    Психологія первинної шкільної неуспішності [Текст] : монографія / Л. О. Кондратенко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Чернігів : Десна Поліграф, 2017. - 488 с. - ISBN 978-617-7491-80-3 : 30.00 грн
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Педагогічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
неуспішність -- історія навчальної неуспішності -- шкільна неуспішність -- психологічні механізми

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

371.015
П 86


   
    Психологічна діагностика особливостей когнітивного розвитку молодших школярів в умовах інформаційного суспільства [Текст] : монографія / С. А. Гончаренко [и др.] ; за ред.: С. А. Гончаренко, Л. О. Кондратенко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ ; Кіровоград : Імекс - ЛТД, 2014. - 228 с. - 45 грн.
УДК
РУБ 371.015
Рубрики: Педагогічна психологія
Кл.слова (ненормовані):
психологічна діагностика -- когнітивний розвиток -- молодші школярі -- інформаційне суспільство

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Гончаренко, С. А.; Ваврик, А. Й.; Верещак, Евгеній Прокопович; Гнатюк, Ольга Владиславівна; Захарчук, Т. П.; Гончаренко, С. А. \за ред.\; Кондратенко, Лариса Олександрівна \за ред.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 5
ЧЗ (5)
Свободны: ЧЗ (5)

37.015.3:159.937-027.233.4(091)](043.5)
К 64


    Кондратенко, Лариса Олександрівна.
    Проблеми первинної шкільної неуспішності в історії вітчизняної психології [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Л. О. Кондратенко ; наук. керів. Н. В. Чепелєва ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 497 с. - Бібліогр.: С. 392-477 (908 назв). -
УДК
Рубрики: Історія психологія
Кл.слова (ненормовані):
принципи історичного дослідження в психології -- генетико-моделюючий метод -- модель -- шкільна неуспішність -- учитель -- пропедевтика -- подолання шкільної неуспішності
Анотація: В диссертации представлены результаты всестороннего анализа исто рии становления современных взглядов отечественных психологов на особенности первичной школьной неуспеваемости, которая рассматривается как сложное многоаспектное явление, в возникновении и развитии которого главная роль принадлежит не отдельным (пусть даж е и очень весомым причинам), а общей реакции личности на комплекс влияний, которые оказывают на неё разнотипные и разнонаправленные факторы, имеющие как объективный, так и субъективный характер. Предложенный в диссертации подход к историко - психологическом у исследованию позволил охарактеризовать специфику развития отечественной психологической мысли в представленный в исследовании период и выделить этапы становления современных взглядов на природу первичной школьной неуспеваемости, показать влияние политиче ских факторов на научный процесс. Проанализированы причины и следствия подчинения анализа сугубо научных явлений как в имперской России, так и в СССР, определенной конъюнктуре. Выявлено, что и в период вхождения украинских земель в Российскую империю, сущ ествования УССР в составе СССР, так и в независимой Украине украинские психологи выделяются своими подходами к решению проблем неуспеваемости, повышенным интересом к личности отстающего в учении ребенка. Показано, что первичную школьную неуспеваемость нель зя сводить только исключительно к академической неуспеваемости. Академическая неуспеваемость есть ее наиболее очевидной, но не единственной составляющей. Первичная школьная неуспеваемость возникает при наличии комплекса действующих негативных факторов, кот орые включают педагогические, психологические, социальные и даже физиологичные причины. Главная опасность первичной школьной неуспеваемости заключается даже не столько в недостаточной подготовке детей начальной школы к учебе в основной школе, сколько в фор мировании дефицитарной детской личности, опустошенной чувством собственной неполноценности, оценивающей себя как « человека - неудачника », неспособного самостоятельно преодолеть не только учебные, но и жизненные проблемы. Изучение истории более чем столетней борьбы отечественных психологов и педагогов со школьной неуспеваемостью показало, что исправить ее исключительно педагогическими методами невозможно. Анализ работы учителей, которые достигали прекрасных результатов в преодолении академической неуспешности детей, убедительно свидетельствует о том, что наряду с применением абсолютно разных методов учебы, они всегда (осознанно или чаще даже неосознанно) широко использовали механизмы психологического влияния на своих воспитанников. Доказано, что эффективная кор рекция первичной школьной неуспеваемости возможна лишь при условии учета действия всех механизмов, который детерминируют ее возникновение и развитие. Показано, что современные условия стремительного развития новых информационных технологий, изменения социа льных условий жизни, возрастания опасности военных конфликтов приводят к появлению ранее не фиксируемых причин первичной школьной неуспеваемости и даже требуют перестройки всего учебно - воспитательного процесса.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепелєва, Наталія Василівна \наук. керів.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.937-027.233.4(091)](043.5)
К 64


    Кондратенко, Лариса Олександрівна.
    Проблеми первинної шкільної неуспішності в історії вітчизняної психології [Рукопис] : автореф. дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 / Л. О. Кондратенко ; наук. керів. Н. В. Чепелєва ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2018. - 43 с. - Бібліогр.: с. 32-40 (88 назв). -
УДК
Рубрики: Історія психологія
Кл.слова (ненормовані):
принципи історичного дослідження в психології -- генетико-моделюючий метод -- модель -- шкільна неуспішність -- учитель -- пропедевтика -- подолання шкільної неуспішності
Анотація: В диссертации представлены результаты всестороннего анализа исто рии становления современных взглядов отечественных психологов на особенности первичной школьной неуспеваемости, которая рассматривается как сложное многоаспектное явление, в возникновении и развитии которого главная роль принадлежит не отдельным (пусть даж е и очень весомым причинам), а общей реакции личности на комплекс влияний, которые оказывают на неё разнотипные и разнонаправленные факторы, имеющие как объективный, так и субъективный характер. Предложенный в диссертации подход к историко - психологическом у исследованию позволил охарактеризовать специфику развития отечественной психологической мысли в представленный в исследовании период и выделить этапы становления современных взглядов на природу первичной школьной неуспеваемости, показать влияние политиче ских факторов на научный процесс. Проанализированы причины и следствия подчинения анализа сугубо научных явлений как в имперской России, так и в СССР, определенной конъюнктуре. Выявлено, что и в период вхождения украинских земель в Российскую империю, сущ ествования УССР в составе СССР, так и в независимой Украине украинские психологи выделяются своими подходами к решению проблем неуспеваемости, повышенным интересом к личности отстающего в учении ребенка. Показано, что первичную школьную неуспеваемость нель зя сводить только исключительно к академической неуспеваемости. Академическая неуспеваемость есть ее наиболее очевидной, но не единственной составляющей. Первичная школьная неуспеваемость возникает при наличии комплекса действующих негативных факторов, кот орые включают педагогические, психологические, социальные и даже физиологичные причины. Главная опасность первичной школьной неуспеваемости заключается даже не столько в недостаточной подготовке детей начальной школы к учебе в основной школе, сколько в фор мировании дефицитарной детской личности, опустошенной чувством собственной неполноценности, оценивающей себя как « человека - неудачника », неспособного самостоятельно преодолеть не только учебные, но и жизненные проблемы. Изучение истории более чем столетней борьбы отечественных психологов и педагогов со школьной неуспеваемостью показало, что исправить ее исключительно педагогическими методами невозможно. Анализ работы учителей, которые достигали прекрасных результатов в преодолении академической неуспешности детей, убедительно свидетельствует о том, что наряду с применением абсолютно разных методов учебы, они всегда (осознанно или чаще даже неосознанно) широко использовали механизмы психологического влияния на своих воспитанников. Доказано, что эффективная кор рекция первичной школьной неуспеваемости возможна лишь при условии учета действия всех механизмов, который детерминируют ее возникновение и развитие. Показано, что современные условия стремительного развития новых информационных технологий, изменения социа льных условий жизни, возрастания опасности военных конфликтов приводят к появлению ранее не фиксируемых причин первичной школьной неуспеваемости и даже требуют перестройки всего учебно - воспитательного процесса.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Чепелєва, Наталія Василівна \наук. керів.\; Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

15(08)
А 43


    UA.Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ).
    Актуальні проблеми психології [Текст] : збірник наукових праць. Т. 6. Психологія обдарованості. Вип. 15 / За ред. С. Д. Максименка ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - 459 с. : табл., рис. - ISSN 2072-4772. - 28.00 р.
    Зміст:
Аршава, Ірина Федорівна. Опис та адаптація опитувальника "Коротка шкала вимірювання стану потоку" (Ф. Рейнберг, Р. Воллейер) / І. Ф. Аршава, В. Ю. Кутєпова-Бредун. - С .6-15. - Бібліогр.: с. 14-15 (14 назв)
Біла, Ірина Миколаївна. Сім'я як простір формування цінностей дитини / І. М. Біла. - С .16-24. - Бібліогр.: с. 23-24 (10 назв)
Данилюк, Іван Васильович. Проблема впливу етнолінгвістичної ідентичності на психологічне благополуччя та здоров'я особистості / І. В. Данилюк, С. О. Шиковець. - С .25-32. - Бібліогр.: с. 30-32 (32 назви)
Дубчак, Галина Михайлівна. Психодіагностична модель прогнозування рівнів професійної стресостійкості майбутніх фахівців соціономічних професій / Г. М. Дубчак. - С .33-40. - Бібліогр.: с. 38-40 (13 назв)
Єршова-Бабенко, Ірина Вікторівна. Явище і механізм "неврахованого суб'єкта/продукту" в поведінці обдарованої особистості: психологічний аспект (основи психосинергетики) / І. В. Єршова-Бабенко. - С .41-48. - Бібліогр.: с. 46-48 (16 назв)
Єршова-Бабенко, Ірина Вікторівна. Психологічні ресурси обдарованої особистості, схильної до інноваційно-дослідницької діяльності, з позицій психосинергетики (Діагностична К-методика "Видалення зайвого") / І. В. Єршова-Бабенко, Н. В. Кривцова. - С .49-62. - Бібліогр.: с. 60-62 (22 назви)
Івашкевич, Едуард Зеновович. Здібності особистості до виконання певного виду діяльності як складові компоненти її соціального інтелекту / Є. З. Івашкевич. - С .63-74. - Бібліогр.: с. 73-74 (11 назв)
Кондратенко, Лариса Олександрівна. Нові проблеми в психології, породжені впливом цифрових технологій на людину / Л. О. Кондратенко, Л. М. Манилова. - С .75-86. - Бібліогр.: с. 83-86 (25 назв)
Кутішенко, Валентина Петрівна. Рефлексія як метаздібність до вибудовування цілісності життя та успішності спілкування майбутніх фахівців / В. П. Кутішенко, С. О. Ставицька. - С .87-98. - Бібліогр.: с. 95-98 (25 назв)
Лозова, Ольга Миколаївна. Абревіація як мнемотехнічний прийом запам'ятовування інформації студентами / О. М. Лозова, М. Є. Паламарчук. - С .99-106. - Бібліогр.: с. 105-106 (12 назв)
Москаленко, Валентина Володимирівна. Особливості когнітивного компоненту твочого мислення в процесі розв'язання суб'єктом недситуативної проблемності / В. В. Москаленко. - С .107-113. - Бібліогр.: с. 112-113 (7 назв)
Сердюк, Людмила Захарівна. Фактори внутрішньої мотивації та самодетермінації учіння студентської молоді / Л. З. Сердюк. - С .114-122. - Бібліогр.: с. 120-122 (15 назв)
Музика, Олександр Леонідович. Методика "Профіль сіннісної свідомості обдарованості особистості": теоретичні передумови й результати апробації / О. Л. Музика. - С .122-137. - Бібліогр.: с. 135-137 (13 назв)
Балахтар, Валентина Візіторівна. Ціннісні орієнтації як показник професійного становлення фахівців з соціальної роботи / В. В. Балахтар. - С .138-147. - Бібліогр.: с. 145-147 (19 назв)
Володарська, Наталія Дмитрівна. Почуття благополуччя у контексті психології цінностей особистості / Н. Д. Володарська. - С .148-155. - Бібліогр.: с. 153-154 (16 назв)
Гоцуляк, Наталія Євгенівна. Креативність як показник розвитку професійної діяльності викладача ЗВО / Н. Є. Гоцуляк, Н. С. Славіна, С. О. Ренке. - С .156-162. - Бібліогр.: с. 162 (6 назв)
Губенко, Олександр Володимирович. Застосування теорії креативного капіталітичного полісемантичного поля в дослідженні психосемантичних механізмів наукового відкриття (інтегративний підхід) / О. В. Губенко. - С .163-169. - Бібліогр.: с. 167-169 (15 назв)
Зарембо, Наталія Олександрівна. Роль емоційної саморегуляції в підвищенні інклюзивної готовності педагогів / Н. О. Зарембо, В. Є. Малиш. - С .170-180. - Бібліогр.: с. 177-180 (21 назва)
Кордунова, Наталія Олександрівна. Роль емоційного фактора в міжособистісній взаємодії студентів / Н. О. Кордунова, Н. С. Дмитріюк. - С .181-188. - Бібліогр.: с. 187-188 (7 назв)
Коханова, Олена Петрівна. Особистісний потенціал як засіб самореалізації сучасної молоді / О. П. Коханова, О. А. Столярчук. - С .189-196. - Бібліогр.: с. 195-196 (7 назв)
Кузнецов, Олексій Ігоревич. Взаємозв'язок духовного інтелекту і духовних цінностей особистості / О. І. Кузнецов. - С .197-207. - Бібліогр.: с. 206-207 (12 назв)
Лантух, Ігор Валерійович. Моделювання процесу розвитку особистісної надійності суб'єктів підприємницької діяльності / І. В. Лантух. - С .208-217. - Бібліогр.: с. 215-217 (16 назв)
Левицька, Ірина Мирославівна. Концептуальна модель образу фізичного Я дівчат раннього юнацького віку / І. М. Левицька, М. І. Попіль. - С .218-228. - Бібліогр.: с. 226-228 (13 назв)
Литвиненко, Олена Олександрівна. Особистісні чинники формування навичок довгострокового планування у підлітків / О. О. Литвиненко. - С .229-236. - Бібліогр.: с. 235-236 (9 назв)
Мазяр, Олег Васильович. Валідність психологічного дослідження: математика абсурду / О. В. Мазяр. - С .237-244. - Бібліогр.: с. 243-244 (10 назв)
Музика, Олена Оксентівна. Смисложиттєві орієнтації та самоефективність у ціннісному розвитку музично обдарованих студентів / О. О. Музика. - С .245-255 : Бібліогр.: с. 253-255 (17 назв)
Назар, Максим Миколайович. Психологічні потенціали віртуального навчання у постіндустріальному суспільстві / М. М. Назар. - С .256-265. - Бібліогр.: с. 262-265 (18 назв)
Никончук, Наталія Олександрівна. Порівняльне дослідження образу України в етнічній свідомості молодших школярів та підлітків / Н. О. Никончук, К. І. Хохлова. - С .266-278. - Бібліогр.: с. 276-278 (16 назв)
Нікітіна, Ірина Всеволодівна. Індивідуальний підхід до особистості студентів-першокурсників у процесі адаптації: результати експерименту / І. В. Нікітіна. - С .279-289. - Бібліогр.: с. 288-289 (10 назв)
Пенькова, Олена Іванівна. Психологічні чинники процесу саморегуляції особистості у системі суспільних взаємин / О. І. Пенькова. - С .290-297. - Бібліогр.: с. 296-297 (15 назв)
Подофєй, Світлана Олексіївна. Особливості формування емоцій та емоційного вигорання у педагогів / С. О. Подофєй. - С .298-304. - Бібліогр.: с. 303-304 (7 назв)
Портницька, Наталія Федорівна. Образ інтимного партнера у свідомості юнаків: ціннісні аспекти / Н. Ф. Портницька, О. В. Хомутовська. - С .305-312. - Бібліогр.: с. 311-312 (11 назв)
Руденок, Алла Іванівра. Спонтанність як важлива складова самоактуалізації / А. І. Руденок, К. І. Максимчук. - С .313-320. - Бібліогр.: с. 319-320 (13 назв)
Савиченко, Ольга Михайлівна. Психічне здоров'я юнаків з різним рівнем розвитку ігрової інтернет залежності / О. М. Савиченко, Д. Р. Міров. - С .321-328. - Бібліогр.: с. 327-328 (9 назв)
Сторож, Олена Василівна. Теоретичні основи вивчення творчої соціалізації особистості / О. В. Сторож. - С .329-339. - Бібліогр.: С. 337-339 (13 назв)
Терещенко, Людмила Анатоліївна. Психологічний підхід до визначення поняття "психічне здоров'я" суб'єктів взаємодії в освітньому просторі / Л. А. Терещенко, Т. В. Петровська. - С .340-348. - Бібліогр.: С. 347-348 (8 назв)
Ткачишина, Оксана Романівна. Обдарованість особистості у конектсі вивчення проблеми соціальних стереотипів / О. Р. Ткачишина. - С .349-356. - Бібліогр.: С. 355-356 (11 назв)
Чайка, Галина Василівна. Особистісна автономія і позитивні стосунки з іншими у підлітковому віці / Г. В. Чайка. - С .357-367. - Бібліогр.: С. 364-367 (24 назви)
Чиханцова, Олена Анатоліївна. Життєстійкість самодетермінованої особистості / О. А. Чиханцова. - С .368-375. - Бібліогр.: С. 374-375 (10 назв)
Шамич, Олександр Миколайович. Психологічні фактори суб'єктивного благополуччя паралімпійців / О. М. Шамич. - С .376-384. - Бібліогр.: С. 382-384 (15 назв)
Шаумян, Олена Георківна. Духовність менеджерів освіти як чинник гармонізації управління / О. Г. Шаумян. - С .385-392. - Бібліогр.: С. 391-392 (21 назва)
Боковець, О. І. Порівняльний аналіз конструювання концепту "інноваційний потенціал" студентами "інноваторами" та "консерваторами" / О. І. Боковець. - С .393-403. - Бібліогр.: С. 402-403 (9 назв)
Курбатова, Альона Олександрівна. Особистісні чинники мотивації навчання студентів з інвалідністю у закладах вищої освіти / А. О. Курбатова. - С .404-413. - Бібліогр.: С. 411-413 (12 назв)
Нечаєва, Ольга Сергіївна. Становлення й розвиток ціннісної сфери молодших школярів з ознаками інтелектуальної обдарованості / О. С. Нечаєва. - С .414-422. - Бібліогр.: С. 420-422 (27 назв)
Окнова, Анастасія Сергіївна. Психологічні особливості розвитку креативності підлітків / А. С. Окнова. - С .423-429. - Бібліогр.: С. 428-429 (13 назв)
Поканевич, Олена Анатоліївна. Програма формування психологічної готовності до професійної діяльності майбутніх пожежних-рятувальників / О. А. Поканевич. - С .430-441. - Бібліогр.: С. 440-441 (10 назв)
Чудакова, Олена Миколаївна. Особливості та проблеми педагогічної взаємодії між вчителем і обдарованими школярами / О. М. Чудакова. - С .442-453. - Бібліогр.: С. 450-453 (29 назв)
УДК
РУБ 15(08)

Кл.слова (ненормовані):
Психологія обдарованості

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

15(08)
А 43


Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України (Київ)

    Кондратенко, Лариса Олександрівна.
    Нові проблеми в психології, породжені впливом цифрових технологій на людину [Текст] / Л. О. Кондратенко, Л. М. Манилова // Актуальні проблеми психології : Збірник наукових праць / За ред. С. Д. Максименка. - Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2019. - Т. 6 : Психологія обдарованості, Вип. 15. - С. 75-86. - Бібліогр.: с. 83-86 (25 назв)
УДК
РУБ 15(08)
Рубрики: Психологія обдарованості
Кл.слова (ненормовані):
нові інформаційні технології -- девайси -- цифрові діти -- світь реальний та ірреальний
Анотація: Життя людини ХХІ століття багато в чому разюче відрізняється від життя попередніх поколінь. Вперше нефізичний світ став об'єктивною реальністю, яку люди не просто сприймають і нутрішньо переживають (книга, театр, кіно, телебачення), але з якою безпосердньо взаємодіють і навіть маніпулюють її об'єктами. Поява цифрового світу викликає потребу у вивченні феноменів, які є наслідком як би паралельного існування особистості в реальному і ірреальному світах. Особливо важливо вивчити вплив комп'ютерних технологій на дітей, які частіше контактують з предметами, представленими в девайсах, ніж з тими предметами, що існують реально.


Дод.точки доступу:
Максименко , Сергій Дмитрович \голов. ред.\; Манилова, Лідія Михайлівна; Інститут психології ім. Г. С. Костюка Національної академії педагогічних наук України(Київ)

Є примірники у відділах: всього 1 : ЧЗ (1)
Вільні: ЧЗ (1)


159.922.73-053.6-056.49:004.738.5
П 88


    Пугачов, Дмитро Леоныдович.
    Психологічні особливості формування образу "Я" комп'ютерно-залежними молодшими підлітками [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Д. Л. Пугачов ; наук. кер. Л. О. Кондратенко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 206 с. : табл. + 1 додатки 56 с. - Бібліогр.: с. 185-206 (275 назв). -
УДК
Рубрики: Психологія дітей підліткового віку
   Діти з дивіантною поведінкою

   Психологія залежності

Кл.слова (ненормовані):
образ "Я" -- комп'ютерна залежність -- Інтернет -- віртуальне татуювання -- нікнейм -- аватар -- підлітки -- віртуальний світ
Анотація: Дисертація присвячена проблемі формування образу "Я" компютерно-залежних молодших підлітків у мережі Інтернет та багатокористувацьких комп'ютерних іграх. У роботі розкрито психологічний зміст поняття образу "Я". Виявлено функціональні особливості поняття самосвідомість, що виступає визначальним фактором формування образу "Я". Виявлено функціональні особливості поняття самосвідомість, що виступає визначальним фактором формування образу "Я" у підлітковому віці. Результатом дослідження стало самоінтерв'ю "Віртуальне татуювання", засноване на низці унікальних самопрезентаційних характеристиках молодших підлітків у реальному та віртуальному світах. Виявлено основні механізми, за допомогою яких відбувається формування унікального образу "Я" молодших підлітків у віртуальному світі, значення іх "Нікнеймів" та "Аватарів" у багатокористувацьких комп'ютерних іграх, соціальних мережах, мессенджерах, форумах та інших Інтернет-спільнотах. Емпірично доведено, що за більшістю унікальних самопрезентаційних характеристик існує значна та середня залежність між рівнем комп'ютерної адикції, засобами, які використовує підліток для комунікації у мережі Інтернет, та формуванням унікального образу "Я" у реальному та віртуальному світах. Розроблена комплексна корекційна програма, спрямована на підвищення рівня реальної комунікації та сприйняття віртуального простору як такого, що може дати додаткові переваги у навчанні, творчому зростанні та інших аспектах пов'язаних з реальним життям. В ході повторного тестування була емпірично підтверджена ефективність корекційної програми: констатовано зменшення загального рівня комп'ютерної залежності серед молодших підлітків, формування цілей та мотивів у експериментальних групах підлітків у реальному світі.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кондратенко, Лариса Олександрівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.922.73-053.6-054.49:004.738.5(043.5)
П 88


    Пугачов, Дмитро Леонідович.
    Психологічні особливості формування образу "Я" комп'ютерно-залежними молодшими підлітками [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Д. Л. Пугачов ; наук. кер. Л. О. Кондратенко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2020. - 21 с. : табл. -
УДК
Рубрики: Психологія дітей підліткового віку
   Діти з дивіантною поведінкою

   Психологія залежності

Кл.слова (ненормовані):
образ "Я" -- комп'ютерна залежність -- Інтернет -- Віртуальне татуювання -- Нікнейм -- Аватар -- підлітки -- віртуальний світ
Анотація: Дисертація присвячена проблемі формування образу "Я" компютерно-залежних молодших підлітків у мережі Інтернет та багатокористувацьких комп'ютерних іграх. У роботі розкрито психологічний зміст поняття образу "Я". Виявлено функціональні особливості поняття самосвідомість, що виступає визначальним фактором формування образу "Я". Виявлено функціональні особливості поняття самосвідомість, що виступає визначальним фактором формування образу "Я" у підлітковому віці. Результатом дослідження стало самоінтерв'ю "Віртуальне татуювання", засноване на низці унікальних самопрезентаційних характеристиках молодших підлітків у реальному та віртуальному світах. Виявлено основні механізми, за допомогою яких відбувається формування унікального образу "Я" молодших підлітків у віртуальному світі, значення іх "Нікнеймів" та "Аватарів" у багатокористувацьких комп'ютерних іграх, соціальних мережах, мессенджерах, форумах та інших Інтернет-спільнотах. Емпірично доведено, що за більшістю унікальних самопрезентаційних характеристик існує значна та середня залежність між рівнем комп'ютерної адикції, засобами, які використовує підліток для комунікації у мережі Інтернет, та формуванням унікального образу "Я" у реальному та віртуальному світах. Розроблена комплексна корекційна програма, спрямована на підвищення рівня реальної комунікації та сприйняття віртуального простору як такого, що може дати додаткові переваги у навчанні, творчому зростанні та інших аспектах пов'язаних з реальним життям. В ході повторного тестування була емпірично підтверджена ефективність корекційної програми: констатовано зменшення загального рівня комп'ютерної залежності серед молодших підлітків, формування цілей та мотивів у експериментальних групах підлітків у реальному світі.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кондратенко, Лариса Олександрівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)

376.015.31+159.922.76]-056.4:616.896:316.772.4(043.3)
С 61


    Цимбаленко, Олена Олександрівна.
    Психологічні особливості формування здатності до комунікативної взаємодії у дітей з порушеннями спілкування [Рукопис] : автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. О. Цимбаленко ; наук. кер. Л. О. Кондратенко ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2021. - 22 с. : табл. -
УДК

Кл.слова (ненормовані):
діти з порушеннями спілкування -- поведінка -- комунікативна взаємодія -- емоційно значуща взаємодія -- авторитет дорослого -- корекція порушень спілкування -- інклюзія
Анотація: Робота присвячена пошуку чинників, що здатні сприяти розвитку комунікативної взаємодії у дітей з порушеннями спілкування, а також шляхів психолого-педагогічної корекції з метою формування здатності до комунікативної взаємодії у дітей з порушеннями спілкування. У роботі проведено аналіз та порівняння найбільш відомих успішних моделей психолого-педагогічного втручання, що застосовували до дітей з порушеннями розвитку, зокрема з порушеннями спілкування, видатні педагоги та психологи. Визначено, що незважаючи на різні психологічні та педагогічні методи, спільною рисою усіх цих втручань була зміна сімейної моделі та усталенням авторитету батьків та/або дорослих, що є найбільшим колом дитини, і які могли набути авторитету у дитини з порушенням спілкування та утвердитись як її референтні особи. Запропоновано методику психолого-педагогічної корекційної роботи, спрямовану на формування комунікативної взаємодії у дітей з порушеннями спілкування. Методика передбачає використання певної моделі поведінки дорослих, що оточують дитину, для формування у неї мотивації та здатності до комунікативної взаємодії. Запропонована модель поведінки спрямована на залучення дитини в емоційно значущої взаємодії, формування авторитету значущого дорослого та становлення його як референтної особи для дитини з порушеннями спілкування. Для підтвердження ефективності даної методики було проведено експериментальне дослідження. Результати експерименту свідчать про численні позитивні зміни, що відбулися в поведінці та розвитку дітей за період експериментальтного втручання, що підтверджено результатами структурованого спостереження і тестами АТЕС. Шляхом структурованого спостереження виявлено, що в результаті експериментального втручання якісно змінилися моделі взаємодії у дітей: зросла кількість епізодів активної взаємодії і знизилася кількість епізодів взаємодії під тиском. У результаті втручання частина дітей почали ініціювати взаємодію, чого на момент первинного спостереження не відбувалося. За результатами тестування АТЕС можна відзначити значне зниження балів за всіма категоріями питань, зокрема в розділах "Мова/комунікативні навички" і "Соціалізація", які були пріоритетними для нас в цьому дослідженні. Такий результат свідчить про значний прогрес у дітей і ефективність запропонованої методики.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Кондратенко, Лариса Олександрівна \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)