37.015.3:159.955-053.6
В 31


    Верьовкіна, Олена Євгенівна.
    Психологічні чинники формування мисленнєвої культури підлітків [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.05 / Верьовкіна Олена Євгенівна ; наук. кер. Михальчук Н. О. ; Рівенський держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2010. - 297 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 191-210. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Вікова психологія--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
мисленнєва культура -- мотиваційна сфера -- когнітивна сфера -- соціальна сфера -- психолого-педагогічний вплив -- мисленнєва культура -- психологічні чинники
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню психологічних чинників та умов ефективного формування мисленнєвої культури підлітків на уроках зарубіжної літератури. У роботі розроблено модель мисленнєвої культури підлітка. Зазначено, що мисленнєва культура вміщує мотиваційну, когнітивну та соціальну сфери, кожна з яких складається зі змістового, операційного, особистісно-смислового шарів та компонентів. Запропоновано систему психолого-педагогічних впливів вчителя на учнів на уроках зарубіжної літератури з метою формування мисленнєвої культури школярів.Доведено, що психологічними чинниками формування мисленнєвої культури є: підготовленність вчителя до організації ефективної суб"єкт-суб"єктної взаємодії підлітків на уроках зарубіжної літератури; підготовленність підлітків до адекватного сприймання та розуміння літературних творів з метою їх інтерпритації та аналізу; позитивна мотивація діяльності учнів, сформованість мотивації досягнення; здатність учнів до соціальної саморегуляції, до управління власною діяльністю; оволодіння учнями прийомами мисленнєвої діяльності; здатність підлітків до реалізації творчих здібностей, особистісних якостей, що сприяють здійсненню успішної творчої діяльності; оволодіння учнями стратегіями ефективної комунікації.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Михальчук, Наталія Олександрівна \наук. кер.\; Рівенський державний гуманітарний університет (Рівне)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.953.5-053.6:81`243
Б 60


    Бігунова, Світозара Анатоліївна.
    Психологічний потенціал культурологічно орієнтованого навчання старшокласників іноземної мови [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Бігунова Світозара Анатоліївна ; наук. кер. Михальчук Н. О. ; Рівенський держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2008. - 325 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 205-225. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Іноземна мова--Дисертації
   Вікова психологія--Старшокласники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
зорієнтоване навчання -- когнітивна складність -- особистість -- полікультурна компетентність -- міжкультурна свідомість -- крос-культурна взаємодія
Анотація: У роботі розроблено ефективні психолого-педагогічні принципи культурологічно зорієнтованого навчання старшокласників іноземної мови: а) принцип залучення старшокласників до загальнокультурних цінностей народу, мова якого вивчається; б) принцип врахування особливостей рідної мови; в) принцип формування соціокультурної компетенції; г) принцип формування іншомовної комунікативної компетенції; д) принцип активної комунікації; е) принцип багатовимірності моделі спілкування; є) принцип формування особистісного соціокультурного досвіду. Показано, що організація вчителем культурологічно зорієнтованої творчої діяльності стимулює як підвищення рівня засвоєння учнями іноземної мови, так і підвищення когнітивної складності особистості школярів і збагачення її ціннісно-смислової сфери. психологічними умовами становлення когнітивної складності особистості старшокласника і збагачення її ціннісно-смислової сфери в культурологічно зорієнтованому навчальному просторі є: формування полікультурної компетентності школярів; розвиток потреби у самореалізації та суб"єктного самовизначення учнів; розвиток здатності виявляти толерантність по відношенню до представників інших культур, неупереджено ставитись до різної інформації, бути ідеологічно нейтральним, до засвоєння культурних явищ, властивих народові, мова якого вивчається, до уникання стереотипів у мислення, до усвідомлення себе суб"єктом культури, до здійснення розумових операцій на високому рівні; формування міжкультурної свідомості особистості, відкритої до крос-культурної взаємодії.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Михальчук, Наталія Олександрівна \наук. кер.\; Рівенський державний гуманітарний університет (Рівне)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.946+81'233+159.953.5:81'243
Д 64


    Долга , Тетяна Олександрівна.
    Психологічні передумови вдосконалення усної перекладацької діяльності студентів-філологів [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Долга Тетяна Олександрівна ; наук. кер. Михальчук Н. О. ; Рівенський держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2011. - Бібліогр.: с. 194-218. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Перекладацька діяльність--Дисертації
   Вікова психологія--Студенти-філологи--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
перекладацька діяльність -- готовність студента до перекладацької діяльності -- фази діяльності -- спеціальні знання -- вміння -- навички -- професійно важливі якості фахівця -- стратегії здійснення перекладу
Анотація: У роботі показано. що ефективність здійснення студентом-фіоллогом перекладацької діяльності забезпечується не лише спеціальними знаннями, вміннями і навичками, а й розвитком професійно важливих якостей фахівця. Доведено, що дотримання студентом стратегії здійснення перекладу в усній формі, які орієнтуються на розуміння картини світу носія мови, сприяє актуалізації перекладацької діяльності філологів та здійсненню адекватного перекладу. З`ясовано психологічні передумови вдосконалення усної перекладацької діяльності філологів, а саме: 1) готовність студентів-філологів до здійснення перекладацької діяльності (сформованість мотиваційної, змістової та операційної її складових); 2) сприймання та розуміння інформації, що сприяють її адекватній передачі іншою мовою; 3) дотримання трьох фраз здійснення перекладацької діяльності: мотиваційно-спонукальної, орієнтаційно-дослідницької та виконавчої; 4) сформованість у студентів знань, вмінь та навичок, необхідних для здійснення усної перекладацької діяльності фахівцем; 5) високий рівень розвитку творчого мислення майбутнього перекладача.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Михальчук, Наталія Олександрівна \наук. кер.\; Рівенський державний гуманітарний університет (Рівне)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.323:378/Ч-12-547779

    Чала, Юлія Миколаївна.
    Особливості набуття професійно значущого досвіду майбутніми психологами [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Чала Юлія Миколаївна ; наук. кер. Михальчук Н. О. ; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2012. - 302 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 193-222. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Професійний досвід--Дисертації
Кл.слова (ненормовані):
професійно значущий досвід -- особистісний досвід -- соціальний досвід -- мнемічний досвід -- досвід психологічної освіченості -- майбутні психологи
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню особливостей та передумов набуття професійно значущого досвіду майбутніми психологами під час їх навчання у вищій школі.У роботі розроблено модель професійного досвіду майбутнього психолога, виокремлено компоненти досвіду та охарактеризовано функції, властиві кожному компонентові. Зазначено, що професійний досвід вміщує три шари: особистісний, соціальний та мнемічний. Було підтверджено гіпотезу дослідження про те, що процес набуття майбутніми психологами професійно значущого досвіду детермінується дотриманням комплексу особливостей - залучення студентів до участі в різних видах професійно-нормативних стосунків, зокрема в рольових іграх, бесідах, дискусіях, тренінгах.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Михальчук, Наталія Олександрівна \наук. кер.\; Рівненський державний гуманітарний університет (Рівне)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.946.4+028.02+37.016:82
М 69


    Михальчук, Наталія Олександрівна.
    Психологія читання літературних творів старшокласниками [Рукопис] : дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.07 / Михальчук Наталія Олександрівна ; наук. конс. Максименко С. Д. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ, 2013. - 577 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 407-465. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Психологія читання--Дисертації
   Вікова психологія--Старшокласники--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
читацька діяльність -- розуміння літературних творів -- старшокласники -- модель читання -- психологічні механізми -- види діалогізму -- психологія читання
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню психологічних особливостей читання тв розуміння літературних творів старшокласниками. Розроблено нормативну модель читання та розуміння старшокласниками літературних творів. Виділено компоненти читацької діяльності учнів стосовно художньої літератури та розкрито їх зміст. Описано можливості застосування категорії діалогу в аналізі читацької діяльності школярів та виокремлено види діалогізму. Виокремлено психологічні механізми розуміння школярами літературних творів та обґрунтовано їх зміст. Обґрунтовано значущість врахування вчителем характерологічних якостей старшокласників.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Максименко, Сергій Дмитрович \наук. консультант.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

378-057.875:37.011.3-051:811+81'233
М 22


    Мамчур, Інна Анатоліївна.
    Формування комунікативного потенціалу майбутнього вчителя іноземної мови засобами культурологічно орієнтованого навчання [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Мамчур Інна Анатоліївна ; наук. кер. Михальчук Н. О. ; Міжнар. екон.-гуманіт. ун-т ім. акад. С. Дем'янчука. - Рівне, 2007. - 392 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 186-208. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Комунікативний потенціал--Дисертації
   Педагогічна психологія--Вчитель іноземної мови--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
комунікативний потенціал -- комунікативна підготовка -- актуалізація комунікативного потенціалу -- засоби навчання -- культурологічна орієнтація навчання
Анотація: Дисертацію присвячено вивченню ефективних засобів культурологічно орієнтованого навчання, які найбільшою мірою сприяють формуванню комунікативного потенціалу майбутнього вчителя іноземної мови. В дисертації уточнені і конкретизовані уявлення про зміст, сутність та особливості комунікативного потенціалу педагога, виявлені шляхи його актуалізації на етапі вузівської підготовки майбутнього вчителя англійської мови. Обґрунтовано доцільність комунікативної підготовки майбутніх спеціалістів, її детермінованість як індивідуальними комунікативноми властивостями особистості, так і педагогічними впливами викладача на студентів. Доведено, що рівень розвитку комунікативного потенціалу майбутнього вчителя англійської мови обумовлений системою комунікативних якостей, знань, вмінь та навичок, притаманних педагогу.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Михальчук, Наталія Олександрівна \наук. кер.\; Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем`янчука (Рівне)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.091.3
М 69


    Михальчук, Наталія Олександрівна.
    Психологічні умови ефективності дискусії як форми навчальної роботи (на матеріалі курсу "Світова література") [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Михальчук Наталія Олександрівна ; наук. кер. Балл Г. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2001. - 267 с. : табл. - Бібліогр.: с. 177-199. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Дискусія--Навчальна робота--Дисертації
   Вікова психологія--Школярі --Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
дискусія -- навчальна дискусія -- ініціативна дія -- оригінальна думка -- обґрунтоване висловлювання
Анотація: У дисертації розкриваються основні умови ефективності дискусії як форми навчальної роботи на уроках світової літератури. Обґрунтовано принципи організації навчальної дискусії, визначено критерії ефективності навчальної дискусії. Проаналізовано особливості формальної структури діалогу підлітків та зміст смислових зв'язків між послідовними висловлюваннями учнів, спрямованість висловлювань школярів. Виділено дві групи прийомів, за допомогою яких можна обґгунтувати свою точку зору : змістовні та незмістовні, а також вказано основні психологічні умови, що впливають на ефективність навчальної роботи.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Балл , Георгій Олексійович \наук. кер.\; Інститут психології ім. Г. С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

159.922.7-053.6+159.937.53
О-66


    Орлова, Світлана Іванівна.
    Психологічні особливості розвитку сприймання підлітками поетичної форми [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Орлова Світлана Іванівна ; наук. кер. Михальчук Н. О. ; Рівненський держ. пед. ун-т. - Рівне, 2005. - 225,[9] с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 183-225. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Сприймання поезії--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
сприймання поетичної форми -- семантичний простір -- конотативна семантика -- поетичний стиль -- програма "Поетика"
Анотація: В дисертації з'ясовано рівні і детермінанти розвитку сприймання підлітками поетичної форми. Розкрито співвідношення естетичних і загальнопсихологічних складників у структурі цього процесу. Сформульовано психолого-педагогічні умови активізації розвитку сприймання підлітками поетичної форми. Встановлені критерії успішності сприймання поетичної форми, рівні розвитку такого сприймання в підлітковому віці, а також чинники, від яких залежить досягнення цих рівнів. Розроблено й апробовано методи діагностики рівня розвитку сприймання поетичної форми підлітками, а також педагогічні засоби підвищення цього рівня.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Михальчук, Наталія Олександрівна \наук. кер.\; Рівненський державний педагогічний університет (Рівне)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

37.015.3:159.922.7
Т 35


    Терновик, Наталія Анатоліївна.
    Психологічні умови розвитку підлітка як суб'єкта пізнавальної діяльності (на матеріалі курсу "Світова література") [Рукопис] : дис. ... канд. психол. наук: 19.00.07 / Терновик Наталія Анатоліївна ; наук. кер. Михальчук Н. О. ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка АПН України. - Київ, 2006. - 354 с. : табл., рис. - Бібліогр.: с. 204-224. -
УДК
Рубрики: Педагогічна психологія--Пізнавальна діяльність--Дисертації
   Вікова психологія--Підлітки--Дисертації

Кл.слова (ненормовані):
пізнавальна діяльність -- підлітки -- проблемна ситуація -- рефлексивне середовище -- пізнавальна активність -- педагогічний вплив
Анотація: У роботі розроблено концептуальну модель формування суб'єктних якостей у школярів на уроках світової літератури. Показано, що педагогічні впливи вчителя на підлітків сприяють їх розвитку як суб'єктів пізнавальної діяльності. Визначено основні фактори, які впливають на активізацію пізнавальної діяльності підлітків. Розроблено способи стимуляції розвитку підлітка як суб'єкта пізнавальної діяльності на уроках світової літератури. Розроблено систему характеристик, які дозволяють аналізувати психологічні умови розвитку підлітка як суб'єкта пізнавальної діяльності та розкрито значення цих характеристик на уроках світової літератури.

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Михальчук, Наталія Олександрівна \наук. кер.\; Ін-т психології ім. Г.С. Костюка АПН України (Київ)
Примірників всього: 1
ЧЗ (1)
Свободны: ЧЗ (1)

151.04
М 69


    Михальчук, Наталія Олександрівна.
    Психологія читання та розуміння літературних творів [Текст] : монографія / Н. О. Михальчук ; Ін-т психології ім. Г. С. Костюка НАПН України. - Київ : Принт Хауз, 2012. - 360 с. - ISBN 978-966-8333-45-0 : 22.00 грн
УДК
РУБ 151.04
Рубрики: Психологія навчання
Кл.слова (ненормовані):
читання -- розуміння -- літературні твори -- старшокласники

Утримувачі документа:
Інститут психології імені Г. С. Костюка НАПН України. Бібліотека : Україна, 01033, м. Київ, вул. Паньківська, 2, тел.: +38(044)288-27-23

Дод.точки доступу:
Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України (Київ)
Примірників всього: 2
ЧЗ (2)
Свободны: ЧЗ (2)