Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
в найденном
 Найдено в других БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (8339)Рідкісна книга (12)Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України (132)
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>K=виховання<.>
Общее количество найденных документов : 257
Показаны документы с 1 по 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.


    Івахно, Н. О.
    Вивчення образів-персонажів літературного твору як носіїв власних назв динамічного типу [Электронный ресурс] / Н. О. Івахно // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 2. - С. 54-62
Рубрики:
фывфывфыв:
власна назва, динамічний персонаж, пообразний шлях аналізу, статусна роль, соціальний статус, ціннісно-цільова програма, «зона найближ- чого розвитку»
Аннотация: Статтю присвячено проблемі вивчення образів-персонажів крізь призму їхніх власних назв динамічного типу. У центрі уваги автора зміни, які відбуваються з персонажами на внутрішньому (характер, цілі, цінності) та зовнішньому (статусна роль, вік, власне найменування) рівнях. Поглиблена робота з літературно-художніми антропонімами, носіями яких є динамічні персонажі, на сьогодні не представлена в методиці навчання української літератури.
Дослідження онімів динамічного типу потребує спеціальної системи продуманих навчальних дій, у результаті виконання яких у старшокласників сформується цілісне уявлення про функціональність динамічних персонажів та роль їхніх власних найменувань у відображенні динаміки.
У статті представлено методичну модель роботи, сформовану для поглибленої характеристики образів-персонажів художніх творів, які вивчаються в старших класах, на основі поглибленого дослідження власних назв динамічного типу. Для наукового дослідження взято літературні тексти, передбачені для шкільного аналізу навчальною програмою для старших класів, зокрема комедія «Мартин Боруля», трагікомедія «Мина Мазайло», роман «Місто», кіноповість «Зачарована Десна». У статті запропоновано теми, цілі уроків із вивчення названих творів у 10–11 класах, види діяльності в межах різних варіантів пообразного шляху аналізу як найбільш оптимального для вивчення власних назв динамічного типу.
Визначено ряд спеціальних методико-літературознавчих компетентностей, якими слід оволодіти учням старших класів для ефективної науково- дослідницької діяльності. Окреслено елементи макроструктури уроку з літератури для поглибленого вивчення динамічних персонажів з урахуванням їхніх найменувань. Проаналізовано методи та прийоми для практичної демонстрації ролі власної назви як регулятора вивчення динамічних образів-персонажів.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)

Найти похожие

2.
373.3
І-54


   
    Інноваційні технології навчання і виховання у вищих навчальних закладах [Электронный ресурс] : методичні рекомендації до навчальної дисципліни для студентів І курсу підготовки магістра напряму 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 013 Початкова освіта / уклад. Л. О. Дубровська ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2018. - 52 с. - Загл. с титул. экрана. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Кафедра педагогіки та педагогічної майстерності
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Доп.точки доступа:
Дубровська, Лариса Олександрівна; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Экземпляры всего: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Найти похожие

3.
373.3
І-66


   
    Інноваційні технології навчання і виховання у закладах вищої освіти [Электронный ресурс] : навчально-методичний посібник до навчальної дисципліни для студентів І курсу підготовки магістра напряму 01 Освіта/Педагогіка спеціальності 013 Початкова освіта / уклад. Л. О. Дубровська ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2018. - 138 с. - Загл. с титул. экрана. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Кафедра педагогіки та педагогічної майстерності
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Доп.точки доступа:
Дубровська, Лариса Олександрівна; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Экземпляры всего: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Найти похожие

4.
30
А 43


   
    Актуальні проблеми суспільствознавства [Электронный ресурс] : Збірник наукових праць викладачів кафедри економічної теорії та соціально-економічної політики. Вип. X / Відп. за вип.: Т. М. Пахомова ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2015. - 98 с. - Загл. с титул. экрана. - Электрон. версия печ. публикации. - Б. ц.
    Содержание:
Городецька, Маргарита Олексіївна. Концептуальні основи політичної реклами / М. О. Городецька. - С .7-9
Баранова, Наталія Миколаївна. Естетичний простір української культури / Н. М. Баранова. - С .10-17
Бучин, Олексій Петрович. Соціально-філософські погляди Тараса Шевченка та Миколи Костомарова / О. П. Бучин. - С .18-23
Драчук, Любов Іванівна. Виховання ціннісних орієнтацій у школярів засобами літератури / Л. І. Драчук. - С .24-34
Жук, Тетяна Василівна. Роль невербальних засобів у діловому спілкуванні / Т. В. Жук, А. В. Жук. - С .35-40
Єфремов, Віктор Володимирович. Вибір професії як джерело прискореного розвитку суспільства / В. В. Єфремов. - С .41-53
Єфремов, Віктор Володимирович. Залежність людини від споживання та її вплив на попит / В. В. Єфремов. - С .54-60
Кушерець, Тамара Вікторівна. Плюралізм парадигм як передумова розвитку соціально-гуманітарних наук / Т. В. Кушерець. - С .61-69
Пахомова, Тетяна Михайлівна. Центральний банк України як головна ланка кредитної системи / Т. М. Пахомова, В. В. Мошко. - С .70-84
Пахомова, Тетяна Михайлівна. Аналіз стану справ щодо співробітництва України з міжнародним валютним фондом / Т. М. Пахомова, В. В. Мошко. - С .85-95
ББК 60я4
РУБ 30
Рубрики: суспільствознавство--збірники наукових робіт
   Кафедра економічної теорії та політології--збірники наукових робіт

Аннотация: До збірника включено наукові праці викладачів кафедри економічної теорії та соціально-економічної політики Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя методологічного спрямування з ряду актуальних проблем економічних наук. Статті розкривають аспекти формування й розвитку економічного мислення, методологічні основи використання математичного інструментарію в економічній теорії, ситуацію молодіжного ринку праці, політику доходів населення України та інше. Досліджуються основні проблеми мікро- та макроекономіки, закономірності розвитку світової економіки в умовах загальної глобалізації, зростаюча роль економічних знань у період реформування української економіки.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Доп.точки доступа:
Пахомова, Тетяна Михайлівна; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Экземпляры всего: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Найти похожие

5.
373.2(082)
З-41


   
    Актуальні проблеми та інноваційні пошуки у галузі сучасної дошкільної [Электронный ресурс] : збірник наукових статей студентів, магістрів, молодих науковців спеціальності 012 Дошкільна освіта / Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя ; за заг. ред. проф. О. Л. Кононко. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2023. - 232 с. - Загл. с титул. экрана. - Б. ц.
    Содержание:
Біла, Оксана. Використання ідей вальдорфської педагогіки у сучасному закладі дошкільної освіти / О. Біла. - С .6-8
Білан, Олександра. Програмове забезпечення освітнього процесу з питань формування екологічної компетентності в закладі дошкільної освіти / Олександра Білан, Катерина Іванчишин. - С .9-12
Білан, Олександра. Формування фонетичної компетенції дітей дошкільного віку засобами дидактичної гри / Олександра Білан, Ірина Косик. - С .13-16
Венгер, Алла. Особливості прояву колективізму дітьми передшкільного віку у художньо-продуктивній діяльності / Алла Венгер. - С .17-20
Водоп’янова, Вікторія. Вплив рухливих ігор на фізичний розвиток дітей п’ятого року життя / Вікторія Водоп’янова. - С .21-24
Габура, Вероніка. Особливості впровадження інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти / Вероніка Габура. - С .25-32
Гачевська, Уляна. Ідея національного виховання дітей дошкільного віку у творчій спадщині Софії Русової / Уляна Гачевська. - С .33-36
Гевко, Оксана. Екологічне виховання дітей дошкільного віку засобом ознайомлення із природою / Оксана Гевко, Томаневич Юлія . - С .37-39
Григорук, Любов. Особливості національно-патріотичного виховання старших дошкільників у ЗДО / Любов Григорук. - С .40-46
Грицик, Вікторія. Формування загальнокультурних компетентностей старших дошкільників / Вікторія Грицик. - С .44-46
Давидчик, Тетяна. Ігрова діяльність як засіб виховання моральних якостей у дітей старшого дошкільного віку / Тетяна Давидчик. - С .47-50
Деревянко, Діана. Завдання виховання громадянської культури дітей дошкільного віку / Діана Деревянко. - С .51-53
Динник, Яна. Патріотичне виховання дошкільників у ЗДО як педагогічна проблема / Яна Динник. - С .54-56
Заікіна, Людмила. Особливості виховання дисциплінованості у старших дошкільників / Людмила Заікіна. - С .57-60
Залозна, Наталія. Забезпечення наступності патріотичного виховання дитини на етапі «заклад дошкільної освіти-школа» / Наталія Залозна. - С .61-65
Згода, Вікторія. Особливості розвитку волі та вольової поведінки у період дошкільного дитинства / Вікторія Згода. - С .66-70
Зубкович, Юлія. Організація безбар’єрного простору закладу дошкільної освіти / Юлія Зубкович. - С .71-72
Кавчак, Ірина. Організація інклюзивного освітнього простору в закладах дошкільної освіти / Ірина Кавчак. - С .73-74
Качмар, Марія. Психолого-педагогічні аспекти розвитку пізнавального інтересу у старших дошкільників / Марія Качмар. - С .75-78
Кизим, Наталія. Характеристика поняття «моральна поведінка» у контексті дошкільного дитинства / Наталія Кизим. - С .79-80
Кобилецька, Мар’яна. Виховання моральної культури дошкільників / Мар’яна Кобилецька. - С .81-83
Коваленко, Катерина. Екологічні знання як складова екологічної культури дітей старшого дошкільного віку / Катерина Коваленко. - С .84-89
Кожухівська, Наталія. Організаційно-педагогічні умови розвитку діалогічного мовлення у дітей середнього дошкільного віку / Наталія. Кожухівська. - С .90-93
Корзун, Олена. Впровадження інклюзії в умовах дошкільної освіти / Олена Корзун. - С .94-99
Костюк, Каріна. Ефективні педагогічні технології екологічного виховання дітей старшого дошкільного віку / Каріна Костюк. - С .100-103
Куйбіда, Галина. Особливості педагогічного супроводу дітей старшого дошкільного віку у навчанні образотворчого мистецтва / Галина Куйбіда. - С .104-108
Лаврук, Олена. Діагностика та умови ефективного розвитку соціальних умінь у дітей раннього віку / Олена Лаврук. - С .109-114
Личак, Катерина. Основні чинники розвитку здатності до логічного мислення старших дошкільників / Катерина Личак. - С .115-119
Мартинова, Інна. Специфіка розвитку соціально-комунікативних умінь у дітей передшкільного віку / Інна Мартинова. - С .120-123
Медвідь, Наталія. Особливості сенсорно-пізнавального розвитку дошкільників п’ятого року життя / Наталія Медвідь. - С .124-130
Медвідь, Світлана. Значення художньої літератури у процесі виховання чесності і правдивості у старших дошкільників / Світлана Медвідь. - С .131-135
Мельник, Віта. Роль дошкільної освіти в формуванні національної ідентичності та розвитку освітньої системи / Віта Мельник. - С .136-139
Миколенко, Наталія. Проблема поведінкових відхилень у дітей старшого дошкільного віку / Наталія Миколенко. - С .140-144
Мінчак, Софія. Вплив рухливих ігор на всебічний розвиток і виховання старших вихованців закладу дошкільної освіти / Софія Мінчак. - С .145-147
Могила, Діана. Експериментальне вивчення лексичного розвитку дітей старшого дошкільного віку / Діана Могила. - С .148-149
Нестеренко, Олена. Ігрова діяльність як засіб розвитку емоційного інтелекту у дітей старшого дошкільного віку / Олена Нестеренко. - С .150-154
Нещерет, Вікторія. Особливості розвитку спостережливості у дітей дошкільного віку / Вікторія Нещерет. - С .155-158
Онопрієнко, Вікторія. Проблема комунікативної компетентності дошкільника у педагогічній науці / Вікторія Онопрієнко. - С .159-162
Панасть, Мар’яна. Завдання здоров’язбереження дитини-дошкільника в умовах сучасного суспільства / Мар’яна Панасть. - С .163-164
Панібратюк, Галина. Педагогічні умови формування творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку / Галина Панібратюк. - С .165-168
Парасюк, Людмила. Особливості розвитку екологічної компетентності дітей старшого дошкільного віку / Людмила Парасюк. - С .169-173
Пархоменко, Анастасія. Особливості екологічної культури дітей старшого дошкільного віку / Анастасія Пархоменко. - С .174-178
Пархомчук, Леся. Особливості виховання довільної поведінки дітей молодшого дошкільного віку / Леся Пархомчук. - С .179-184
Плескач, Олена. Особливості розвитку художньо-мовленнєвої компетентності у старших дошкільників / Олена Плескач. - С .185-189
Полікарпова, Марія. Роль вихователя у соціалізації дітей передшкільного віку засобами предметно-перетворювальної діяльності / Марія Полікарпова. - С .190-193
Русин, Оксана. Роль родоводу у патріотичному вихованні дошкільників / Оксана Русин. - С .194-198
Рябоконь, Лариса. Моральна складова соціальної готовності дитини до навчання у школі / Лариса Рябоконь. - С .199-202
Силка, Олена. Діагностика та оптимізація процесу виховання гордості у дітей раннього віку / Олена Силка. - С .203-207
Сінкевич, Алла. Діагностика та активізація соціальної компетентності дітей раннього віку / Алла Сінкевич. - С .208-212
Стрілець, Олена. Педагогічні умови виховання дітей дошкільного віку з негативними проявами у поведінці / Олена Стрілець. - С .213-216
Херович, Софія. Засоби формування логіко-математичної компетентності старших дошкільників / Софія Херович. - С .217-220
Шибунька, Ольга. Змістові засади гендерного виховання старших вихованців закладу дошкільної освіти / Ольга Шибунька. - С .221-223
Шкіра, Анастасія. Виховання креативності старших дошкільників у конструктивній діяльності / Анастасія Шкіра. - С .224-228
Ященко, Альона. Програма та методика вивчення педагогічних умов профілактики негативних проявів у поведінці дошкільників, зумовлених кризами психовікового розвитку / Альона Ященко. - С .229-232
УДК
Рубрики: Кафедра дошкільної освіти
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Доп.точки доступа:
Кононко, О. Л. \сост.\; Пихтіна , Н. П. \сост.\; Матвієнко , С. І. \сост.\
Экземпляры всего: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Найти похожие

6.
15
Н 34


    Алєксєєнко, Тетяна Федорівна.
    Концептуальні засади соціально-педагогічної парадигми виховання [Электронный ресурс] / Т. Ф. Алєксєєнко. - Электрон. текстовые дан. // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки : Науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2014. - № 3. - С. 7-11
ББК 88я5 + 74я5
РУБ 15

Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Доп.точки доступа:
Коваленко, Євгенія Іванівна \ред.\; Міністерство освіти і науки УкраїниНіжинський державний університет імені Миколи Гоголя

Заказаны экз-ры для отделов: ВІТКЗ

Найти похожие

7.


    Аніщук, A. М.
    Організація інклюзивного освітнього середовища у закладі дошкільної освіти [Электронный ресурс] / А. М. Аніщук // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 3. - С. 42-49
Рубрики:
фывфывфыв:
освітнє середовище, інклюзивна освіта, інклюзивне освітнє середовище, діти з особливими освітніми потребами, універсальний дизайн, розумне пристосування
Аннотация: У статті висвітлено проблему формування інклюзивного освітнього середовища в закладі дошкільної освіти, яке передбачає створення рівних можливостей для всіх дітей, в тому числі з порушеннями психофізичного розвитку, на здобуття якісної освіти і забезпечення їх успіху в подальшому суспільному житті. Подано аналіз наукової літератури з проблеми дослідження. Акцентовано увагу на тлумаченні поняття, дослідженні ґенези інклюзивного освітнього середовища багатьма науковцями. Розкрито особливості організації інклюзивного середовища в сучасних закладах дошкільної освіти. Особлива увага приділена створенню такого середовища в умовах воєнного стану, що пов’язано з інтенсивним пошуком нових інноваційних форм організації освітнього середовища, де на перший план виноситься безпека дитини. Створення інклюзивного освітнього середовища базується на загальнодидактичних принципах і принципах інклюзивної освіти, на демократичних цінностях та повазі до основних прав дитини і створює умови для максимальної участі в освітньому процесі усіх дітей, у тому числі й дітей з особливими освітніми потребам. У статті виділено основні ознаки інклюзивного освітнього середовища закладу дошкільної освіти, однією з яких є врахування принципів універсального дизайну та розумного пристосування. Виділено та охарактеризовано структурні компоненти інклюзивного освітнього середовища. Звернено увагу на створення в закладі дошкільної освіти ресурсної кімнати, використання якої дає можливість підвищити ефективність освітнього процесу та соціалізацію дітей з відхиленнями в розвитку на основі сенсорної стимуляції та емоційного розвантаження. На основі наукових досліджень виділено особливості організації інклюзивного освітнього середовища у закладі дошкільної освіти: створення універсального дизайну та розумного пристосування; організація психолого-педагогічного супроводу вихованців і їхніх родин на засадах співпраці; забезпечення рівноваги між організованістю й різноманітністю; усунення бар’єрів у взаємодії дитини з довкіллям; модифікація освітніх програм; забезпечення командної взаємодії всіх учасників освітнього процесу.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)

Найти похожие

8.
372(075.3)
А 67


    Аніщук, Антоніна Миколаївна.
    Індивідуалізація виховання і навчання дітей дошкільного віку [Электронный ресурс] : Тексти лекцій (для студентів спеціальності "Дошкільне виховання; практична психологія" денної та заочної форм навчання) / А. М. Аніщук ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2010. - 102 с. - Загл. с титул. экрана. - Электрон. версия печ. публикации. - Б. ц.
ББК 74.10я73
РУБ 372(075.3)
Рубрики: Дошкільне виховання--індивідуальне
   дошкільне навчання--індивідуальне

   Індивідуальний підхід (психол.)--дошкільний вік

Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Доп.точки доступа:
Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Экземпляры всего: 2
ВІТКЗ (2)
Свободны: ВІТКЗ (2)
Найти похожие

9.
373.2.17.024.1[(076)а67
А 64


    Аніщук, Антоніна Миколаївна.
    Розвиток почуття совісті у старших дошкільників як регулятора міжособистісних взаємин [Электронный ресурс] : методичний посібник для вихователів, практичних психологів, батьків, аспірантів та студентів спеціальності "Дошкільна освіта" / А. М. Аніщук, В. В. Бойко ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2017. - 136 с. - Загл. с титул. экрана. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Дошкільне виховання--міжособистісне спілкування
Аннотация: У посібнику, орієнтуючись на основні засади Базового компонента дошкільної освіти, враховано державні вимоги щодо рівня сформованості особистісно-оцінної компетенції старшого дошкільника та розкрито важливі аспекти, що стосуються розвитку внутрішніх етичних інстанцій, зокрема, совісті як регулятора міжособистіс-них взаємин дітей, створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей. Розкрито зміст поняття ―совість‖ та близькі за змістом етичні категорії: ―сором‖, ―провина‖, ―самооцінка‖, ―моральна свідомість‖, ―моральні принципи‖, формуванням зачатків елементарної совісті у дітей дошкільного віку, визначено рівні сформованості почуття совісті у дітей старшого дошкільного віку, виділено педагогічні умови розвитку почуття совісті як регулятора міжособистісних стосунків у старших дошкільників. Посібник містить діагностичні методики для дітей, анкети для педагогів та батьків, перелік художніх творів, етичні бесіди, розповіді вихователя, методичні рекомендації педагогам, пам’ятки для батьків, ігри та вправи для поглиблення уявлень старших дошкільників про етичну категорію - совість та інші поняття, близькі за змістом. Мето-дичний матеріал надасть педагогові інструментальну допомогу щодо їх реалізації. Доцільний для вихователів дошкільних навчальних закладів, практичних психологів, батьків, студентів, магістрів та аспірантів спеціальності "Дошкільна освіта".
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Доп.точки доступа:
Бойко, Валентина Володимирівна; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Экземпляры всего: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Найти похожие

10.
15
Н 34


    Апрєлєва, Ірина Вікторівна.
    "Сталінська естафета" за доступність суспільного дошкільного виховання в УРСР (на початку 30-х рр. ХХ століття) [Электронный ресурс] / І. В. Апрєлєва. - Электрон. текстовые дан. // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки : Науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2015. - № 4. - С. 241-245
ББК 88я5 + 74я5
РУБ 15

Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Доп.точки доступа:
Коваленко, Євгенія Іванівна \ред.\; Міністерство освіти і науки УкраїниНіжинський державний університет імені Миколи Гоголя

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)

Найти похожие

11.


    Білоусова, Н. В.
    Формування дослідницьких умінь молодших школярів на уроках із «Я досліджую світ» [Электронный ресурс] / Н. В. Білоусова, Т. В. Гордієнко // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 2. - С. 20-25
Рубрики:
фывфывфыв:
дослідницькі вміння, молодші школярі, «Я досліджую світ», етапи формування дослідницьких умінь, умови формування дослідницьких умінь, прик- лади завдань
Аннотация: Стаття присвячена вивченню ефективних методів формування дослідницьких умінь у молодших школярів під час занять з інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Розглядаються актуальні підходи та стратегії, зокрема проблемне навчання, проєктне навчання та використання інтерактивних технологій.
Визначено етапи формування дослідницьких умінь у молодших школярів: зацікавлення, визначення дослідницького завдання, планування дослідження, збір даних, аналіз даних, представлення результатів дослідження.
Визначено ефективні умови формування дослідницьких умінь у молодших школя- рів: створення стимулюючого освітнього середовища, розвиток пізнавального інтересу, навчання за допомогою дослідницьких методів, формування самостійності, залучення учнів до розв язання реальних проблем, налагодження позитивної атмосфери в класі.
Наведено приклади умов, які сприяють формуванню дослідницьких умінь. Наголошено, що дослідницькі уміння відіграють ключову роль у розвитку інтелектуальних здібностей та розвитку критичного мислення учнів і є основою для подальшого навчання та вдалого кар єрного зростання.
З ясовано, що дослідницькі уміння є важливим елементом розвитку молодших школярів і сприяють формуванню їхнього креативного мислення та критичного аналізу. Описується, що перш за все, важливо зацікавити учнів до дослідницької діяльності, використовуючи стимулююче освітнє середовище та цікаві завдання, серед яких можна виділити наступні: спостереження за природою, проведення експериментів та дослідів, залучення молодших школярів до проєктної діяльності, уміння розробляти припущення (гіпотези), проведення опитування, аналіз інформації та отриманих даних тощо.
Наголошено, що формуючи дослідницькі вміння доцільно навчити учнів ставити дослідницькі питання, розробляти план дослідження та збирати дані, спостерігати за зміною фізичних властивостей досліджуваних об єктів, робити виснов- ки й оформлювати результати. У статті робиться акцент на тому, що такі дослідницькі вміння не лише сприяють розвитку пізнавальних здібностей учнів, а і зацікавлюють до вивчення навколишнього світу та допомагають вирішувати реальні проблеми в майбутньому житті.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Доп.точки доступа:
Гордієнко, Т. В.

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)

Найти похожие

12.
74.200.412
Б 61


    Білоусова, Надія Валентинівна.
    Самовдосконалення молодших підлітків [Электронный ресурс] : монографія / Н. В. Білоусова, Є. І. Коваленко ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2016. - 200 с. - Загл. с титул. экрана. - Электрон. версия печ. публикации. - ISBN 978-617-527-140-7 : Б. ц.
ББК 74.200.412
Рубрики: Педагогіка--виховання школярів
Аннотация: В монографії розкрито сутність потреби у самовдосконаленні у молодших підлітків, проаналізовано особливості її формування у позаурочній виховній діяльності, представлено результати емпіричного дослідження. Книга розрахована на широке коло читачів – вчителів і вихователів, студентів і викладачів педагогічних вишів, науковців у сфері теорії та методики виховання.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Доп.точки доступа:
Коваленко, Євгенія Іванівна; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Экземпляры всего: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Найти похожие

13.
1МИ.72(075.3)
Б 24


    Баранова, Наталія Миколаївна.
    Етика [Электронный ресурс] : навчальний посібник / Н. М. Баранова ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2015. - 323 с. - Загл. с титул. экрана. - Электрон. версия печ. публикации. - Бібліогр.: с. 156-164. - Б. ц.
ББК 87.7я73
РУБ 1МИ.72(075.3)
Рубрики: Етика--підручники та посібники для ВНЗ
   Етика--категорії

   Мораль (етика)

   Моральні цінності

   Толерантність

   Моральна свідомість

   Самосвідомість

   Морально-етичне виховання

   Релігійна культура

   Професійна етика

   Педагогічна етика

   Етика бізнесу

фывфывфыв:
добро -- моральне зло -- сенс життя -- свобода -- щастя -- моральне спілкування -- моральний обов’язок -- справедливість -- відповідальність -- гідність і честь -- повага -- співчуття -- милосердя -- етика вченого
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Доп.точки доступа:
Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Экземпляры всего: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Найти похожие

14.
15
Н 34


    Белан, Владислав Юрійович.
    Виховання соціальної ініціативності підлітків у Всеукраїнському дитячому громадському русі "Школа безпеки" [Электронный ресурс] / В. Ю. Белан. - Электрон. текстовые дан. // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки : Науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2014. - № 3. - С. 91-95
ББК 88я5 + 74я5
РУБ 15

Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Доп.точки доступа:
Коваленко, Євгенія Іванівна \ред.\; Міністерство освіти і науки УкраїниНіжинський державний університет імені Миколи Гоголя

Заказаны экз-ры для отделов: ВІТКЗ

Найти похожие

15.
15
Н 34


    Благініна, Світлана Вікторівна.
    Досвід духовно-морального виховання молоді в Німеччині [Электронный ресурс] / С. В. Благініна. - Электрон. текстовые дан. // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки : Науковий журнал / Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2012. - № 2. - С. 158-160
ББК 88я5 + 74я5
РУБ 15

Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Доп.точки доступа:
Коваленко, Євгенія Іванівна \ред.\; Міністерство освіти і науки, молоді та спорту УкраїниНіжинський державний університет імені Миколи Гоголя

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)

Найти похожие

16.
373.2:159.922.7 (043.2)
Б 72


    Бобро, Лілія Вікторівна.
    Виховання уміння долати страхи у дітей 5–7 років в умовах закладу дошкільної освіти [Электронный ресурс] : монографія / Л. В. Бобро ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2020. - 204 с. - Загл. с титул. экрана. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Кафедра дошкільної освіти
фывфывфыв:
страх
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Доп.точки доступа:
Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Экземпляры всего: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Найти похожие

17.


    Боклах, Д. Ю.
    Теоретичні аспекти формування естетичної компетентності майбутніх учителів англійської мови [Электронный ресурс] / Д. Ю. Боклах // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 3. - С. 71-76
Рубрики:
фывфывфыв:
естетична компетентність, учитель англійської мови, освітній процес, навчання, творчий потенціал, естетичне виховання, естетична культура, уміння, знання, навички
Аннотация: У статті висвітлено особливості формування естетичної компетентності майбутніх учителів англійської мови. Автор наголошує, що у підготовці учителя англійської мови велике значення має розвиток у нього потреби пізнавати прекрасне, розуміти естетичні цінності та творити красу як у собі, так і в майбутніх учнях, тому вона має здійснюватися шляхом гармонійного поєднання традиційних та інноваційних методик навчання. Визначено естетичну компетентність майбутнього учителя англійської мови як здатність такого фахівця естетично сприймати та розуміти прекрасне, включаючи формування естетичних знань, умінь, навичок, естетичних суджень, емоцій, цінностей, ідеалів, поведінки тощо. Автором встановлено, що формування естетичної компетентностей у майбутніх учителів англійської мови – це процес поступового засвоєння естетичних знань, розуміння та прийняття естетичних цінностей, який сприяє формуванню естетичного смаку та естетичних здібностей у таких фахівців. Виділено складові парадигми естетичної краси, без яких неможливе формування естетичної компетентності майбутніх учителів англійської мови. Виявлено, що естетична культура є важливою частиною ефективної навчальної та позааудиторної виховної роботи щодо формування професійної майстерності у майбутніх учителів англійської мови. Виділено педагогічні умови, на основі яких має здійснюватися формування естетичної компетентності майбутніх учителів англійської мови. Автором стверджено, що формування естетичної компетентності майбутніх учителів англійської мови неможливо здійснити без знайомства з кращими зразками британської та американської поезії та прози, адже уміння уважно читати й розуміти текст у єдності змісту й форми сприяє створенню умов для всебічного й цілісного розвитку, збагаченню естетичних переживань і формуванню стійкого інтересу до естетики мовлення та постійного вдосконалення, реалізації творчих можливостей. Встановлено, що формуванню естетичної компетентності майбутніх учителів англійської мови також сприяє участь таких фахівців у рольових іграх, конференціях, інтерв’ю, симпозіумах та дискусіях, які проводяться виключно англійською мовою.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)

Найти похожие

18.


    Бондаренко, Ю. І.
    Формування природничої компетентності школярів засобами української літератури [Электронный ресурс] / Ю. І. Бондаренко // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 2. - С. 26-36
Рубрики:
фывфывфыв:
природнича компетентність, позасюжетні елементи (пейзажі), архетипна образність, проблема «людина й природа», стильові домінанти, дослідницька діяльність, творча діяльність, шляхи аналізу літературного твору
Аннотация: Автор статті активізує проблему компетентнісного навчання на уроках української літератури. Зокрема, його увага зосереджена на природничій компетентності, її змісті, шляхах і способах формування. Він підкреслює особливу роль навчальної дисципліни «українська література» у вирішення поставленої проблеми. На відміну від таких наук, як фізика, біологія, хімія, географія, що покликані знайомим учнів із явищами, законами й закономірностями природного довкілля, література – це той предмет, який може ввести учнів у створений людиною світоглядний та художньо-естетичний простір, де одне з центральних місць займають образи природних реалій. Крім того, автор матеріалу накреслює основні способи формування природничої компетентності засобами художнього слова. У науковому матеріалі встановлено напрямки такої діяльності, розкрито комплекс заходів, можливих під час
організації літературно-дослідницької та літературно-творчої діяльності школярів. Сюди віднесено поглиблене опрацювання учнями позасюжетних елементів (пейзажів), виявлення особливостей мовно-художньої образності у відповідних описах, осягнення архетипної структури художнього мислення (більшість архетипів – образи природного походження), проблеми «людина і природа» на матеріалі багатьох літературних творів, стильових впливів та світоглядних орієнтирів вітчизняних письменників, які зумовлюють завдання, покладені на змальовані природні явища. Окреме місце виділено творчій діяльності школярів – виконанню різноманітних описів природи, роздумів над проблемами взаємодії людини і природи, виходячи із прочитаних літературних текстів. Автор наголошує при цьому на важливості використання основних шляхів аналізу художніх творів, елементів ейдетики та евристики, активізації творчих зусиль учнів.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)

Найти похожие

19.


    Бондаренко, Ю. І.
    Формування способів мислення школярів на уроках літератури в контексті компетентнісного навчання [Электронный ресурс] / Ю. І. Бондаренко // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 1. - С. 22-31
Рубрики:
фывфывфыв:
спосіб мислення, компетентнісне навчання, шляхи аналізу, конкретизація, уявлення, оперування, аналіз, синтез, інтерпретація, теоретизування, висунення суджень та міркувань
Аннотация: Реалізація компетентнісного підходу до шкільного навчання української літератури потребує розуміння його складників та особливостей їх дисциплінарного застосування. Автор статті звертає увагу на формування в учнів способів мислення, пов’язаних із опрацюванням різних видів літературного матеріалу (художніх творів та історико-літературних джерел). Він вважає, що способи мислення школярів значною мірою зумовлені шляхами аналізу літературних текстів, адже саме з їх допомогою учитель-словесник установлює процесуальні алгоритми інтелектуальної діяльності на уроках літератури. У зв’язку із цим поданий науковий матеріал спрямований на те, щоб у загальному вигляді окреслити мисленнєві механізми під час застосування подієвого, композиційного, хронотопного, пообразного, словесно-образного, проблемно-тематичного, ідеаційно-концептуального, філософського, структурно-стильового та жанрового (для художніх джерел), хронологічного та тематико-фактографічного шляхів аналізу (для історико-літературних матеріалів). З іншого боку, способи мислення зумовлені операціями, які в принципі властиві інтелектуальній діяльності людини. Автор статті розглядає конкретизацію, уявлення, оперування, аналіз, синтез, інтерпретацію, теоретизування, висунення суджень та міркувань, їх місце у сфері діяльності здобувачів літературної освіти. Він показує особливості їх використання в процесі опрацювання навчальних матеріалів філологічного змісту й тим самим оприявнює інтелектуальні дії, спрямовані на вивчення літературних джерел. У такий спосіб продемонстровано зв’язок загальнопсихологічних та методико-літературних підходів до організації навчальної діяльності, конкретизовано мисленнєвий потенціал дослідницької роботи школярів під час опрацювання художніх та історико-літературних текстів.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)

Найти похожие

20.


    Бугаєць, Н. О.
    Формування і розвиток stem-навичок у процесі навчання інформатики [Электронный ресурс] / Н. О. Бугаєць, Бобро А. А., Т. М. Чабала // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 2. - С. 37-46
Рубрики:
фывфывфыв:
STEM-навички, STEM-навчання, STEM-освіта, компетентнісний підхід, компетентності, інтердисциплінарне навчання
Аннотация: У статті розглядається актуальна проблема формування і розвитку STEM- навичок учнів у процесі навчання інформатики. Автори наголошують на те, що питання впровадження STEM-навчання в освітню діяльність і розвиток STEM- навичок є важливим для успішного навчання учнів, їх майбутньої професійної діяльності та самореалізації. STEM-навчання розглядається як однин із шляхів упровадження компетентнісного підходу в навчанні, метою якого і є комплексне формування ключових, предметних і соціально-особистісних компетентностей учнів, які створюють передумови для успішної діяльності, розв язування теоретичних і практичних задач у конкретних життєвих ситуаціях, що добре узгоджується з концепцією нової української школи.
На основі аналізу наукових літературних джерел визначені основні завдання STEM-навчання на кожному етапі освітньої діяльності в системі загальної серед- ньої освіти, сформульовано основні категорії навичок STEM, до яких відносяться компетентності в науці та техніці, уміння розв язувати прикладні задачі та проблеми з використанням наукового, інженерного підходів, навички проєктуван- ня та дизайну, навички інноваційної діяльності, навички виявлення релевантності між наукою, технологіями, математикою, інженерією, їх взаємозв язок з іншими предметами та реальним життям, математичні компетентності, навички критичного, творчого, алгоритмічного мислення, компетентності з комп ютер- них наук, цифрові навички, навички опрацювання і аналізу даних, їх візуалізації, соціальні компетентності, навички співробітництва, спілкування, лідерські навички.
Методика формування і розвитку STEM-навичок розглядаються на прикладах уроків з інформатики, що присвячені темам моделювання, кодування даних та дизайну. На уроці вчитель ставить за мету залучити учнів до різностороннього дослідження, вивчення проблемного питання, використання власного досвіду і знань з інших предметів. Учні на заняттях розв язують проблемне питання за допомогою використання цифрових ресурсів, здійснення пошуку, аналізу, оціню- вання, математичних розрахунків, експериментування, креативності, дизайну, використання засобів проєктування і програмування, презентації результатів.
Робота на STEM-уроці виконується спільно в міні-групах, у процесі спілкування і взаємодії з однокласниками.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Доп.точки доступа:
Бобро, А. А.; Чабала, T. М.

Имеются экземпляры в отделах: всего 1 : ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)

Найти похожие

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
Статистика
за 18.09.2024
Число запросов 4126
Число посетителей 395
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя