Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (30)Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України (2)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=архетипи<.>
Загальна кількість знайдених документів : 3
Показані документи с 1 за 3
1.

Форма документа : Видання, що продовжується
Шифр видання : 8У/Л 64
Автор(и) : Самойленко, Григорій Васильович
Назва : Література та культура Полісся [Електронний ресурс] : збірник наукових праць. Вип. 89 : Серія "Філологічні науки". № 9
Вихідні дані : Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2017
Кільк.характеристики :231 с
Колективи : Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Серія: Філологічні науки; № 9
Форма і об'єм ресурсу: Электрон. текстовые дан.
Примітки : Літ. в кінці кожної статті. - Збірник з 2013 року виходить двома серіями: "Історичні науки", "Філологічні науки". - Загл. с титул. экрана. - Электрон. версия печ. публикации
ISSN: 2520-6966
Ціна : 140.83 грн.
УДК : 80:008
ББК : 83.3(4Укр)5 + 81.411.1 + 63.3(4Укр)0-7
Предметні рубрики (Галузі знань): Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя-- історія
Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя-- наукові праці викладачів
Українська література-- періодичні видання
Філологічні науки-- збірники
Літературознавство-- дослідження
Мовознавство
Кафедра української літератури
Кафедра української мови
Кафедра російської та зарубіжної літератури та історії культури
Зміст : ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВО ; Повість М. Гоголя "Тарас Бульба" та однойменний кіносценарій О. Довженка (до проблеми текстуального і мистецького виміру)/ Г. В. Самойленко. Трансформація мікрообразів в архетипи у прозі Агатангела Кримського/ Н. М. Мохненко. Голоси трубадурів революції та голоси "вчорашніх" у прозі М. Хвильового/ О. Г. Ковальчук. История, не имеющая аналогов: время и его герои в романе-кино Б. Акунина "Батальон ангелов"/ Т. И. Тверитинова. МОВОЗНАВСТВО ; Шляхи словотворення української мови,їх активізація/ А. Л. Старунова. К вопросу об исследовании эмотивности и эмотивной лексики/ Н. И. Клыпа. Чернігівщина та Львівщина в контексті спільних ойконімних домінант/ В. В. Котович. Слова со значением "время суток": лексический и деривационный аспекты/ Н. А. Бондарь. Семантичні типи метафор в українському радянському дискурсі 70-х років XXст./ О. В. Калиновська. Комплексна вербалізація світу емоцій в ідіолекті Михайла Коцюбинського/ Н. І. Бойко. Адвербіальний простір поетичного мовлення Лесі Українки/ В. М. Бойко, Л. Б. Давиденко. Особливості внутрішньотекстових синтаксичних зв’язків у художньому мовленні Ліни Костенко/ Г. М. Вакуленко. Лингвостилистический анализ сравнений в повести Н. Гоголя "Ночь перед рождеством"/ О. В. Банзерук. Окказионализмы в поэтической системе Анны Ахматовой/ В. А. Сидоренко, И. В. Панчук. Constructions in English: from paradigmatic to syntagmatic relations/ S. I. Potapenko. Реалізація естетичної функції прикметників у перекладному тексті/ О. М. Петрик, А. А. Сухомлін. Відтворення у перекладі мовних засобів вираження оцінки (на матеріалі гуморески О. Кобилянської "Він і Вона" та її англомовного перекладі)/ О. С. Грабовецька. Трансформація хайку в поезії Соні Санчес/ І. В. Яковенко. Мова для людини чи людина для мови?/ Т. Л. Хомич. Изучение сложного синтаксического целого на материале эпосов "Песнь о Нибелунгах" и "Книга моего деда Коркута"/ Ф. Г. Салимова.
Примірники :ВІТКЗ(1)
Вільні : ВІТКЗ(1)Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 159.923.2/Ф 75
Автор(и) : Фокіна, Вікторія
Назва : Феноменологія музичних архетипів у просторі особистісного самоздійснення [Електронний ресурс]
Місце публікування : Психологія особистості: науковий теоретико-методологічний і прикладний психологічний журнал/ Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника. - 2010. - N 1. - С. 10 (Шифр ПО-1/2010/1)
Форма і об'єм ресурсу: Электрон. текстовые дан.
УДК : 159.923.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Кафедра психології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): музикотерапія--міфологічна структура музичного твору--музичні архетипи--особистісне самоздійснення Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Шовкопляс Г. Є.
Назва : Бінарна опозиція архетипів мати / мачуха як композиційна основа комедії-сатири Івана Багряного «Генерал» (1948 р.)
Місце публікування : Література та культура Полісся. - 2022. - 21f. - С. 32-40 (Шифр 80:008/Л 64-264216)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): архетип, образи архетипи, сатиричний мінус – ідеал, бінарна опозиція образів, композиційна структура твору
Анотація: У статті розглянуто функціонування бінарної опозиції архетипних образів матері / мачухи в сатиричній комедії українського письменника Івана Багряного «Генерал». Бінарна опозиція становить композиційну основу комедії, де зображено ситуацію, яка є типовою для творчого методу Багряного, а саме – лінія межового напруження та позиція вибору між двох принципових положень. У сатиричній комедії «Генерал», що була написана у 1944 році та видана у 1948 році, такою ситуацією вибору є вибір між двома Вітчизнами – радянською та українською. Багряний створює такий вибір між постатями двох архетипних образів – української матері та радянської мачухи. Предмет дослідження актуалізується у контексті руйнації радянських міфів, зокрема пропагандистських стереотипів сталінської доби щодо масового радянського героїзму під час Великої Вітчизняної війни та безмежної любові радянського народу до радянської Батьківщини. Мета дослідження полягає в аналізі образів – архетипів матері / мачухи, традиційних для української ментальності як протиставлення позитивного та негативного ідеалів, що притаманно принципам сатиричної п’єси підходить до створення таких сатиричних полюсів – ідеалів у досить парадоксальний спосіб, а саме: візуалізує позитивний ідеал – архетипний образ Матері України як традиційний для української ментальності образ української жінки поважного віку, мудру і сміливу, тоді ж як «радянська Батьківщина» – мачуха. не має портретної візуалізації, її негативний образ складається лише через сприйняття персонажів комедії – немила, немилосердна, жорстока. У процесі аналізу враховані поняття національного забарвлення образів-архетипів. Значення такої інтерпретації для всієї творчості Івана Багряного як автора листа-памфлету «Чому я не хочу повертатися до СРСР», де «радянська родіна» отримує назву мачухи. Новизна дослідження полягає в аналізі саме драматургічного твору Івана Багряного: драматургічні твори Багряного досліджені значно менше, ніж його проза, зокрема великі романи «Тигролови» та «Сад Гетсиманський». Між тим, сатирична комедія «Генерал» має досить складну структуру, до якої входить не тільки сюжетний текст, але і ремарки та передмова, де викладені не лише вимоги та настанови автора до театральної постанови твору, але і політичне кредо Багряного з утопічними картинами мрій про майбутнє України. Драматургічні твори Багряного є важливою частиною його творчого спадку, без якої неможливо осягнути естетичну програму та комплекс політичних поглядів письменника. Розгляд бінарної опозиції образів-архетипів, крім традиційних методів літературознавчого дослідження, зумовлений кросдисциплінарним баченням, що враховує досвід етнології та етнографії, філософії та психоаналізу. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

 
Статистика
за 06.08.2024
Кількість запитів 84254
Кількість відвідувачів 1537
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя