Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (11)Рідкісна книга (1)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=кобза<.>
Загальна кількість знайдених документів : 4
Показані документи с 1 за 4
1.


   
    Український дім [Электронный ресурс] : Освітньо-пізнавальний часопис про Україну та українців діаспори : Видання Центру гуманітарної співпраці з українською діаспорою Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Число 1(63)/2014 / Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя, Центр гуманітарної співпраці з українською діаспорою ; Ред. : О. Д. Бойко [та ін.]. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2014. - 8 с. - Загл. с титул. экрана. - Электрон. версия печ. публикации. - Видання для читання є тільки в електронному вигляді. - Б. ц.
    Зміст:
Стребкова, Ірина Олексадрівна. І генія осмислять скорбний путь... : До 200-річчя від дня народження Тараса Шевченка / І. О. Стребкова. - С .1, 8
Онищенко, Надія Петрівна. Добрі жнива з Кобзаревої ниви : інтерв’ю з кандидатом філологічних наук, доцентом кафедри української літератури Ніжинського держуніверситету імені Миколи Гоголя Оленою Моціякою / Н. П. Онищенко. - С .2-3
ЮНЕСКО внесло ювілей Тараса Шевченка до Календаря пам’ятних дат . - С .4-5
Монастирська, Любов. Домбра і кобза звучать в унісон / Л. Монастирська. - С .5
Вовк-Карачевський, Василь Васильович. Співець свободи : біографічний нарис про Т. Шевченка / В. В. Вовк-Карачевський. - С .6-7
Неділько, Георгій Якович. Шевченко і художник з Ніжина : [про взаємини Т. Г. Шевченка з ніжинським художником О. Ф. Сенчилом-Стефановським] / Г. Я. Неділько. - С .6-7
Гадзінський, Олександр Євгенович. Він вдивляється в нас із-під грізних повік... : вірш, присвячений Т. Г. Шевченку / Є. Гадзінський О. - С .7
Рубрики: Ніжинщина - видатні земляки
   Чернігівщина - видатні земляки

Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Бойко, Олександр Дмитрович; Мельничук, Олександр Володимирович; Астаф’єв, Олександр Григорович; Михед, Павло Володимирович; Онищенко, Надія Петрівна; Самойленко, Григорій Васильович; Стребкова, Ірина Олексадрівна; Шевченко, Тарас Григорович (укр. поет, письменник, художник ; 1814-1861) \о нем\; Сенчило-Стефановський, Олександр Фролович (художник ; 1808-1866) \о нем\; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя; Центр гуманітарної співпраці з українською діаспорою
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

2.


    Клапчук, В.
    Кобза та бандура в Україні: регіональні аспекти [Электронный ресурс] / В.Клапчук // Література та культура Полісся. - 2022. - 21f. - С. 177-189
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
кобза, бандура, лютне подібні інструменти, приструнки, харківська бандура, київська бандура, полтавська бандура
Анотація: Метою статті є розкриття понять кобза та бандура, вивчення історичних шляхів їх розвитку, що уособлювало українське культурне надбання. У вітчизняній історіографії досі відсутні спеціальні дослідження цієї тематики. Наукові підходи базуються на застосуванні принципу історизму, загально-наукових методів (аналіз, синтез, індукція, дедукція, конкретизування та ін.). Наукова новизна дослідження полягає у висвітленні походжень понять «кобза» та «бандура», специфіки змін конструкції інструментів під час побутування в Україні. Висновки. На основі історичних фактів вивчено обставини появи цих музичних інструментів від перших згадок до загального поширення на українській землі на основі аналізу різних дослідницьких версій. Бандура – це лютнеподібний інструмент, аналоги якого були поширені в середньовічній Європі. Кобза, згідно найбільш поширеної теорії, є азійського походження. Традиційно, музикантів, які грали на кобзах, називали кобзарями. Однак такий виконавець міг тримати і бандуру в руках, яка досить схожа на кобзу, тож його все одно називатися кобзарем. Останній зразок української кобзи – інструмент О. Вересая. Кобза та бандура першої стадії (до XVIIIстоліття) були лютнеподібними інструментами, струни розміщувалися лише на грифі, у кобзи – 3 струни, у бандури 5–6. Кобза та бандура другої стадії (з другої половини XVIII століття) має приструнки. Граючи на кобзі, виконавець укорочував струни на грифі, поєднуючи це з щипком відкритих струн. Граючи на бандурі виконавець застосую щипок пальцем з потрібної відкритої струни. Модернізація бандури здійснювалася протягом тривалого часу. На основі трьох типів конструкції склались три найвідоміші виконавські школи: харківська, київська та полтавська. Ці школи мають різні конструкції бандур, відрізняються способом гри на інструменті. Удосконалення конструкції бандури сприяло значному розширенню виконавського репертуару, який збагатився творами як традиційних композиторів, так і сучасних. Це нова сучасна музика, яка являє собою переплетення традиційних стилів з елементами джазу, експресіонізму, імпресіонізму тощо. Композитори додали бандурі нового звучання, відкрили новітні способи звуковидобування на бандурі, значно доповнили технічні можливості виконавця.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі

3.
80:008
Л 64


   
    Література та культура Полісся [Электронный ресурс] : збірник наукових праць. Вип. 107. Серія Філологічні науки. №21 / відп. ред. і упоряд. Г. В. Самойленко ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2022. - 201 с. - Загл. с титул. экрана. - ISSN 2618-0022. - Б. ц.
    Зміст:
Привітання Блохин Доріана . - С .5
Привітання Rita Giuliani . - С .6-7
Привітання Жиленко Ірина . - С .8
Привітання Серебрянська Ірина . - С .9
Привітання Семашко Тетяна . - С .10
Літературознавство
Самойленко, Г. В. Барокова своєрідність у творах письменників Чернігівської літературної школи XVII ст. / Г. В.Самойленко. - С .11-31
Шовкопляс, Г. Є. Бінарна опозиція архетипів мати/мачуха як композиційна основа комедії-сатири Івана Багряного «Генерал» (1948 р.) / Г. Є.Шовкопляс . - С .32-40
Плотніков, Є. О. «Щастя порядної людини» або мотив Відходу-і-Повернення в художній літературі / Є.О.Плотніков ,А.В.Ролік . - С .41-48
Остапенко, Л. М. Біблійний вимір роману Паоло Коельо «Алхімік» / Л. М.Остапенко. - С .49-58
Мовознавство
Бойко, Н. І. Українське мовознавство в іменах Ніжинської вищої школи / Н. І.Бойко . - С .59-83
Бондаренко, А. І. Рекламний дискурс: структурно-семіотичний і функційний аспекти / А. І.Бондаренко . - С .84-91
Петрик, О. М. Структурна організація складних слів у збірці Василя Стуса «Палімпсести» / О. М.Петрик ,О. Ю.Коваль . - С .92-101
Ковтун, Н. А. Особливості вжитку термінів англомовного походження до жанру фільмів жахів / Н. А.Ковтун . - С .102-112
Бойко, Н. І. До проблеми академічного видання творів В. Винниченка: компаративний аналіз видань оповідання «Краса і сила» / Н. І.Бойко , Т. В.Бойко . - С .113-127
Баран, І. М. Фігури експресивного синтаксису в поетичній творчості Василя Симоненка / І. М.Баран . - С .128-139
Краєзнавство та історія культури
Самойленко, Г. В. Лазар Баранович – видатний церковний і культурний діяч другої половини XVII ст. / Г. В.Самойленко . - С .140-166
Крупенко, О. В. Кролевецький повіт 1917–1918 років у контексті локальної історії / О. В.Крупенко, О. В.Пластун . - С .167-177
Клапчук, В. Кобза та бандура в Україні: регіональні аспекти / В.Клапчук . - С .177-189
Шкурко, М. П. Двоєдина задача нової «Просвіти» / М. П.Шкурко . - С .190-197
УДК
ББК 81+83
Рубрики: Кафедра української літератури, методики її навчання та журналістики
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Свободных экз. нет
Знайти схожі

4.


    Леп’явко, С. А.
    Сторінки музичного мистецтва Чернігівщини XVII–XVIII ст. [Электронный ресурс] / С. А. Леп’явко // Література та культура Полісся. - 2024. - Вип. 110. - С. 181-189
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
музична культура, мистецтво, кобза, бандура, бандурне мистецтво, Чернігівщина, соціокультурний вимір, Глухівська школа півчих, музичні цехи
Анотація: У статті проведений аналіз розвитку музичного життя Чернігівщини XVII– XVIII століть, зокрема кобзарського та бандурного мистецтва, оркестрової культури, впливу освітніх закладів та видатних виконавців на формування музичної освіти і практики. Висвітлюючи історичну динаміку музичної культури Чернігівщини, стаття звертає увагу на значення регіону в національному та європейському контекстах, що сягнуло національного та міжнародного визнання. Значний акцент робиться на практичній та теоретичній діяльності музикантів, які піднімали рівень музичної освіти і сприяли формуванню теоретичних засад мистецтва. Розкривається проблематика відпливу талановитих музикантів з регіону, що ставило під загрозу розвиток місцевої музичної культури. Висновки статті підкреслюють важливість Чернігівщини у контексті національної музичної історії та її роль у збереженні та розвитку української музичної ідентичності.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Є примірники у відділах: всього 1 : ВІТКЗ (1)
Вільні: ВІТКЗ (1)

Знайти схожі

 
Статистика
за 01.06.2024
Кількість запитів 25286
Кількість відвідувачів 1194
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя