Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (5038)Рідкісна книга (2)Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України (442)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>K=формування<.>
Загальна кількість знайдених документів : 362
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання :
Назва : Методика викладання інформатики [Електронний ресурс]
Вихідні дані : б/м: б/в, б/р
Форма і об'єм ресурсу: Электрон. текстовые дан.
Примітки : Автори та вихідні дані видання не вказані. - Загл. с титул. экрана
Ціна : Б.ц.
Предметні рубрики (Галузі знань): Викладання інформатики в школі
Зміст : Інформатика як навчальний предмет. Предмет та методи інформатики. Цілі і задачі навчання інформатики в загальнооосвітній середній школі ; Урок інформатики. Типи уроків. Вимоги до уроку інформатики ; Розвиток i виховання учнiв у процесi навчання iнформатики ; Органiзацiйнi форми навчання iнформатики ; Структура завдань з інформатики ; Психолого-педагогічні основи навчання інформатики ; Методи навчання iнформатики з використанням НIТ ; Типологія ППЗ ; Психолого-педагогічні основи розробки педагогічних програмних засобів ; Тестування при навчанні інформатики ; Перевірка і оцінювання результатів навчання інформатики ; Психолого-дидактичний аналіз помилок учнів при навчанні інформатики та шляхи їх попередження і усунення ; Роль загальних розумових дій і прийомів розумової діяльності у навчанні інформатики ; Профільна диференціація з інформатики ; Формування інформаційної культури участників навчально-виховного процесу ; Дифренційоване навчання інформатики. Профільна диференціація ; Масові заходи позакласної роботи з інформатики ; Факультативні курси з інформатики ; Гуртки з інформатики ; Позакласна робота з інформатики ; Застосування інтерактивних методик на уроках інформатики ; Форми організації навчальної роботи учнів на уроках інформатики ; Дидактичні особливості уроку інформатики ; Типологія уроків інформатики ; Сучасна шкільна інформатична освіта ; Вплив комп’ютера на здоров’я користувача
Примірники :ВІТКЗ(1)
Вільні : ВІТКЗ(1)Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 94(477)"18"/М 80
Автор(и) : Морозов, Олександр Сергійович
Назва : Колекція кириличних стародруків бібліотеки імені академіка М.О.Лавровського Ніжинського державного університету імені М.Гоголя: історія формування та сучасний стан [Електронний ресурс]
Кільк.характеристики :8 с
Форма і об'єм ресурсу: Электрон. текстовые дан.
Примітки : Загл. с титул. экрана
Ціна : Б.ц.
УДК : 94(477)"18"
Предметні рубрики (Галузі знань): Історія України-- освіта, 19 ст.
Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя-- бібліотека-- історія
Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя-- бібліотека-- видання бібліотеки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): музей рідкісних книг
Примірники :ВІТКЗ(1)
Вільні : ВІТКЗ(1)Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 80:008/Л 64
Назва : Література та культура Полісся [Електронний ресурс] . Вип. 110. Серія Філологічні науки. № 24
Вихідні дані : Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2024
Кільк.характеристики :310 с
Форма і об'єм ресурсу: Электрон. текстовые дан.
Примітки : Загл. с титул. экрана
ISSN: 2618-0022
Ціна : Б.ц.
УДК : 80:008
Предметні рубрики (Галузі знань): Кафедра української літератури, методики її навчання та журналістики
Зміст : Літературознавство та мовознавство ; Про предмет і градацію сміху в художньому світі М. В. Гоголя/ 5-16. «Тарас Бульба» Миколи Гоголя в полоні ідеологічних спекуляцій: з досвіду підготовки майбутніх вчителів-словесників/ О. В. Шаф . Повість «Тарас Бульба» Миколи Гоголя – сюжетна основа української класичної героїчної опери/ В. В. Кузик . Галерея жіночих образів опери М. В. Лисенка «Тарас Бульба» за історичною повістю М. В. Гоголя/ В. Г. Антонюк . Стежками Гоголя – музеєм театру та музики/ А. О. Кармазін . Сприйняття особистості і творчості Гоголя К. Гавлічком-Боровським (у контексті його російської подорожі)/ В. Я. Звиняцьковський . Гоголь у рецепції Олександра Довженка/ А. О. Новиков . Сенс Гоголя: етнопсихологічні та культурологічні тлумачення Євгена Маланюка/ О. Р. Баган . Актуалізація стилістично маркованої лексики в ідіолекті Миколи Гоголя/ Г. М. Вакуленко, Н. І. Клипа . Поїздка Тараса Шевченка та Пантелеймона Куліша до Межигір’я і її місце в творчій біографії митців/ Г. В. Самойленко . Сучасний стан мілтонознавства: традиція і опонування їй/ Ю. П. Попович, Т. В. Михед . Дихотомія «герой/монстр» в античній та середньовічній парадигмі: до витоків західноєвропейського розуміння самотності/ А. О. Дранніков . Образ золотої рибки в повісті Лізи Томпсон «Хлопчик Золота Рибка»/ Л. В. Пікун . Художні переклади в інтерпретації українських і польських авторів (Леся Степовичка, Тадей Карабович, Володимир Дячун, Мілош Бєджицький)/ О. В. Василишин, І. Ф. Василишина. Краєзнавство та історія культури ; Перша повна українська Біблія: історія перекладу та видання/ Антоній (Фірлей). Пантелеймон Куліш як «народовивчинець» творчості кобзарів, бандуристів та лірників/ Г. В. Самойленко . Сторінки музичного мистецтва Чернігівщини XVII–XVIII ст./ С. А. Леп’явко . Бібліотекарі Ніжинського юридичного ліцею князя Безбородька та їхній внесок у становлення бібліотеки (1840–1875 рр.)/ Г. С. Осіпова. «Фізичне виховання молоді, нарешті буде піднесено на необхідну висоту…» – проєкт відкриття гімнастичної зали в Ніжинському історико-філологічному Інституті князя Безбородька та його доля/ О. O. Лейберов, К. М. Смалій . З історії формування поняття «нормотворчості» як складової моральної культури України ХІХ ст./ Е. М. Кучменко, Ю. М. Давиденко, А. Г. Бровко . Культурне життя Ніжинщини в період Української революції (1917–1921 рр.)/ В. О. Прудько, В. В. Мартиненко . Нумізматичне зібрання Ніжинської Вищої школи у 20–30-х роках ХХ століття/ О. О. Лейберов . Людмилинська жіноча учительська семінарія як осередок духовності та культури/ А. Г. Бровко, Ю. М. Давиденко, Е. М. Кучменко . Вплив релігії на духовність та культуру давніх єгиптян. Постать композитора, акордеоніста-віртуоза Костянтина Соколова в контексті українського музичного мистецтва другої половини ХХ – поч. ХХІ ст./ Р. А. Дудка . Постать композитора, акордеоніста-віртуоза Костянтина Соколова в контексті українського музичного мистецтва другої половини ХХ – поч. ХХІ ст. / Б. М. Кисляк. Рецензії ; Рецензія на монографію доктора філологічних наук, професора Г. В. Самойленка «З молитвою за Україну. Церковно-культурні діячі Північного Лівобережжя ХVІІ ст.» (Ніжин, 2023 р.)/ А. І. Бондаренко . Рецензія на монографію «З молитвою за Україну: Церковно-культурні діячі Північного Лівобережжя XVII століття» доктора філологічних наук, професора кафедри літератури, методики її навчання, історії культури та журналістики Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя Самойленка Григорія Васильовича (Ніжин, 2023)/ В. М. Пугач .
Примірники :ВІТКЗ(1)
Вільні : ВІТКЗ(1)Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кучменко Е. М., Давиденко Ю. М., Бровко А. Г.
Назва : З історії формування поняття «нормотворчості» як складової моральної культури України ХІХ ст.
Місце публікування : Література та культура Полісся. - 2024. - Вип. 110. - С. 229-245 (Шифр 80:008/Л 64-2232101)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): історія, культура, поняття «нормотворчість», соціально-культурна норма, ментальність, менталітет українського народу, поліфонічність, духовність, моральна культура україни хіх ст., українська народна нормотворчість, бандуристи, «національна дума», національна нормотворчість
Анотація: З історичної точки зору щодо духовності української національної культури зверталися у своїх працях М. Грушевський, Д. Дорошенко, М. Драгоманов, І. Крип’якевич, І.Огієнко, М. Семчишин та ін. Духовна культура України розглядається ними у загальнослов’янському та світовому контексті. Щодо хронологічних меж, які зазначені у статті, то слід відмітити, що ХІХ ст. позначене як доба піднесення і розквіту літератури, образотворчого мистецтва, музики. Саме в цей час з’являються твори, які стали дорогоцінним надбанням духовної культури людства. Аналізуючи розвиток культури за цей період, передусім слід зазначити, що на нього вплинули значні світоглядні та соціальні зміни. Світоглядні уявлення людини цієї доби формувалися під безпосереднім впливом принципу історизму, інтерес до історичних наук у першій половині ХІХ ст. надзвичайно зріс. Майже в усіх європейських країнах утворюються історичні товариства, засновуються музеї, починають видаватися історичні журнали, формуються національні школи істориків. Більш вагомішою серед них була школа, яка склалася у Франції в добу Реставрації ( О. Тьєррі, О. Міньє, Ф. Гізо). Так, О. Тьєррі вважав, що історична наука повинна бути не біографією влади, а біографією маси. У ХІХ ст. завершується процес формування наукового світогляду європейської людини, розпочатий у попередні століття. На українському інтелектуальному ґрунті прищеплюється і добре проростає романтична ідеалізація моралі минулого на народній фольклорній культурі (Т. Шевченко, П. Куліш, М. Максимович, М. Костомаров, П. Юркевич, О. Потебня), які вперше намагалися виділити риси та моральні особливості менталітету українського народу. Питання народної нормотворчості нерозривно пов’язані з національними особливостями моральної культури народу, який себе зберігає. Поява інтересу до цієї проблематики прослідковується в науковій літературі досить давно. Можна досить чітко датувати появу інтересу до цієї проблематики. Вона проглядається особливо яскраво в тих пошуках, які сформувалися вже у літературі та філософії. Філософське бачення світу спиралось на раціоналізовані системні концепції, голосно заявляючи про себе «мовою раціональності», особливістю якої є бачення в центрі буття «людської самості». У статті висвітлюються питання, які, саме, пов’язані з формуванням та формулюванням поняття «нормотворчості» на прикладі історії культури України ХІХ ст. Аналізується моральна культура як реальна об’єктивність людського буття та розглядається історико-практичний зміст культурної норми. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Дорож I. А., Ковальчук A. Ф.
Назва : Формування здоров’язбережувальної компетентності молодших школярів в освітньому процесі НУШ
Місце публікування : Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 1. - С. 43-53 (Шифр 159.9(05)"540.3"+/Н 34-522353)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): початкова освіта, компетентність, здоров’язбережувальна компетентність, нова українська школа--primary education, competence, health care competence, new ukrainian school
Анотація: У статті проаналізовано наукові здобутки щодо формування здоров’язбережувальної компетентності молодших школярів в освітньому процесі НУШ. Обґрунтовано напрями та зміст діяльності вчителя щодо розвитку здоров’язбережувального освітнього середовища НУШ, а саме: застосування інтеграційного підходу та валеологізація навчальних предметів, інтеграція навчальних предметів з предметами, які сприяють формуванню ціннісного ставлення учнів до власного здоров’я та здорового способу життя; розробка та впровадження різних навчальних програм, організація позакласних і позашкільних заходів, які спрямовані на поглиблення знань про здоровий спосіб життя та мотивацію ціннісного ставлення молодших школярів до здоров’я; розробка та проведення разом з шкільним психологом психологічних тренінгів, індивідуальних консультацій з метою розвитку навичок з відновлення емоційного стану учня; організація співпраці з медичними працівниками, психологічною службою школи щодо діагностування порушень фізичного та психічного здоров’я молодших школярів. Уточнено поняття «компетентність», «здоров’язбережувальна компетентність» та «здоров’язбережувальне освітнє середовище». Доведено, що здоров’язбережувальна компетентність є результатом інтеграції еколого-валеологічної та фізичної освіти учнів і виявляється у готовності самостійно вирішувати завдання, пов’язані з підтриманням, зміцненням і збереженням власного здоров’я. встановлено, що здоров’язбережувальна компетентність у молодших школярів формується шляхом підготовки та проведення певних тематичних заходів, оскільки саме сукупність освітньо-виховних, оздоровчих і лікувально-профілактичних заходів може сприяти формуванню та розвитку даної компетентності. Встановлено, що формування здоров’язбережувального освітнього середовища НУШ дає можливість зміцнити здоров’я молодших школярів, сформувати у них культуру ціннісного ставлення до власного здоров’я та здорового способу життя, здійснювати моніторинг показників індивідуального розвитку учнів, прогнозувати можливі зміни здоров’я та проводити відповідні психолого-педагогічні, корегувальні, реабілітаційні позаурочні заходи з метою забезпечення зміцнення здоров’я. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Гудима Н. В., Мєлєкєсцева Н. В., Ковальчук O.
Назва : Формування медіаграмотності молодших школярів на уроках мовно-літературної освітньої галузі як одне із актуальних завдань Нової Української Школи
Місце публікування : Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 1. - С. 32-42 (Шифр 159.9(05)"540.3"+/Н 34-522353)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): медіаосвіта, медіаграмотність, формування медіаграмотності, учні початкових класів, мовно-літературна освітня галузь
Анотація: Глобальна інформатизація сучасного суспільства виконує завдання виховання самодостатньої особистості з критичним мисленням і вільною орієнтацією в медіаосвіті. Формування інформаційної культури та підготовка підростаючого покоління до життя в інформаційному просторі – завдання медіаосвіти. Проблема формування особистості, яка здатна розумно орієнтуватись у швидкоплинному потоці інформації та ефективно здобувати нові знання – сьогодні особливо актуальна, зважаючи на те, що новітні технології стали важливою частиною життя сучасних дітей. Сьогодні перед педагогами є низка нових викликів, які зумовлені стрімким розвитком сучасних школярів. Учителям зараз необхідно навчати інших дітей, які мислять зовсім не так, як їхні батьки. Сучасних дітей називають цифровими дітьми або поколінням Z. У дітей, які ніколи не жили без Інтернету, процеси опанування інформацією та формування уявлень про навколишнє середовище відбуваються з великим впливом медіа. Саме через це для сучасних школярів важливим є формування їх медіаграмотності. Адже досить часто інформація, яку подають медіа, не є правдивою та об’єктивною. Сучасна освіта зорієнтована не тільки на здобуття учнями теоретичних знань про правильне використання медіапристроїв, сучасних технологій і аналіз інформації з медіаджерел, але й на формування практичних навичок самостійного створення та презентації медіапродуктів. Адже саме процес створення таких продуктів розвиватиме медіаграмотність учнів, а також зробить процес навчання більш насиченим та ефективним. Тому вчителеві необхідно спрямовувати педагогічну діяльність на те, щоб формувати в учнів медіаграмотність, яка допоможе правильно та ефективно організувати роботу школярів із використанням медіапродуктів. У статті описано теоретичні аспекти формування навичок медіаграмотності учнів початкових класів, зумовлених використанням медіа в освітньому просторі Нової української школи; виокремлено напрями медіа на уроках мовно-літературної освітньої галузі в початковій школі; визначено й схарактеризовано педагогічні умови формування медіаграмотності здобувачів початкової освіти на уроках української мови та читання. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бондаренко Ю. І.
Назва : Формування способів мислення школярів на уроках літератури в контексті компетентнісного навчання
Місце публікування : Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 1. - С. 22-31 (Шифр 159.9(05)"540.3"+/Н 34-522353)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): спосіб мислення, компетентнісне навчання, шляхи аналізу, конкретизація, уявлення, оперування, аналіз, синтез, інтерпретація, теоретизування, висунення суджень та міркувань
Анотація: Реалізація компетентнісного підходу до шкільного навчання української літератури потребує розуміння його складників та особливостей їх дисциплінарного застосування. Автор статті звертає увагу на формування в учнів способів мислення, пов’язаних із опрацюванням різних видів літературного матеріалу (художніх творів та історико-літературних джерел). Він вважає, що способи мислення школярів значною мірою зумовлені шляхами аналізу літературних текстів, адже саме з їх допомогою учитель-словесник установлює процесуальні алгоритми інтелектуальної діяльності на уроках літератури. У зв’язку із цим поданий науковий матеріал спрямований на те, щоб у загальному вигляді окреслити мисленнєві механізми під час застосування подієвого, композиційного, хронотопного, пообразного, словесно-образного, проблемно-тематичного, ідеаційно-концептуального, філософського, структурно-стильового та жанрового (для художніх джерел), хронологічного та тематико-фактографічного шляхів аналізу (для історико-літературних матеріалів). З іншого боку, способи мислення зумовлені операціями, які в принципі властиві інтелектуальній діяльності людини. Автор статті розглядає конкретизацію, уявлення, оперування, аналіз, синтез, інтерпретацію, теоретизування, висунення суджень та міркувань, їх місце у сфері діяльності здобувачів літературної освіти. Він показує особливості їх використання в процесі опрацювання навчальних матеріалів філологічного змісту й тим самим оприявнює інтелектуальні дії, спрямовані на вивчення літературних джерел. У такий спосіб продемонстровано зв’язок загальнопсихологічних та методико-літературних підходів до організації навчальної діяльності, конкретизовано мисленнєвий потенціал дослідницької роботи школярів під час опрацювання художніх та історико-літературних текстів. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

8.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.9(05)"540.3"+/Н 34-172512
Назва : Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки [Електронний ресурс] . №2
Вихідні дані : Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2023
Кільк.характеристики :172 с
Форма і об'єм ресурсу: Электрон. текстовые дан.
Примітки : Загл. с титул. экрана
ISSN: 2663-4902
Ціна : Б.ц.
УДК : 159.9(05)"540.3"+37(05)"540.3"
Предметні рубрики (Галузі знань): Кафедра психології
Кафедра педагогіки, початкової освіти, психології та менеджменту
Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
Зміст : МЕТОДОЛОГІЯ І ТЕОРІЯ ПЕДАГОГІКИ ; Особливості уявлень дітей п’ятого-сьомого років про час – простір життя/ О. Л. Кононко . МЕТОДИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ ; Формування дослідницьких умінь молодших школярів на уроках із «Я досліджую світ»/ Н. В.Білоусова , Т. В. Гордієнко . Формування природничої компетентності школярів засобами української літератури/ Ю. І. Бондаренко . Формування і розвиток stem-навичок у процесі навчання інформатики/ Н. О. Бугаєць, А. А. Бобро, Т. М. Чабала . Підготовка майбутніх учителів початкової школи до трудового навчання молодших школярів в умовах інклюзії/ Т. В. Гордієнко . Вивчення образів-персонажів літературного твору як носіїв власних назв динамічного типу/ Н. О. Івахно . Формування соціокультурної компетентності на уроці іноземної мови у контексті цифровізації освіти/ Т. В. Калинюк , О. О. Добринчук . Особливості систематизації навчально-пізнавальних інтересів учнів/ В. С.Король . Організація дистанційного та змішаного навчання на платформі Moodle/ І. М. Лисенко . Дослідження поетики антропонімів у процесі шкільного вивчення роману Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»/ Н. І. Михальчук, Т. В. Рудюк . Особливості методики навчання джазової імпровізації Джеймі Еберсольда/ О. М. Павленко . Особливості вивчення творчості Василя Короліва-Старого на уроках української літератури в 5 класі/ Т. В. Рудюк, О. В. Капленко . ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ; Читання англомовних художніх текстів як невід ємна складова навчання іноземної мови у ЗВО/ М. П. Долматова . Підвищення кваліфікації як фактор розвитку компетентностей керівника щодо управління системою забезпечення школи підручниками/ О. М. Ельбрехт . Інклюзивна компетентність викладача ЗВО: сутність, структура/ Т. В. Качалова, Р. Г. Новгородський, Н. С. Останіна, М.Г. Криловець, М. Ю. Левандовський . Формування професійної компетентності працівників позашкільної сфери в умовах вищої школи/ Н. С. Останіна, Т. В. Качалова . Формування виконавсько-сценічної майстерності майбутніх фахівців з хореографії у закладах вищої освіти України/ Ю. О. Ростовська . Ретроспектива синергії міждисциплінарного підходу в освіті та науці: національний та європейський контекст/ Т. О. Шахрай . ВІТЧИЗНЯНИЙ І ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ; Наукова школа професора О. Я. Ростовського/ В. В. Йотка . Наукові родини професора Олександра Ростовського: представники, здобутки/ О. А. Кавунник .
Примірники :ВІТКЗ(1)
Вільні : ВІТКЗ(1)Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

9.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 159.9(05)"540.3"+/Н 34-522353
Назва : Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки [Електронний ресурс] : Серія «Психолого-педагогічні науки» (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя). №1
Вихідні дані : Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2023
Кільк.характеристики :93 с
Форма і об'єм ресурсу: Электрон. текстовые дан.
Примітки : Загл. с титул. экрана
ISSN: 2663-4902
Ціна : Б.ц.
УДК : 159.9(05)"540.3"+37(05)"540.3"
Предметні рубрики (Галузі знань): Кафедра психології
Кафедра педагогіки, початкової освіти, психології та менеджменту
Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
Зміст : МЕТОДОЛОГІЯ І ТЕОРІЯ ПЕДАГОГІКИ ; До сутності поняття «наукова школа»/ В. В.Йотка . Особливості формування організованості дітей 5–6 років засобами предметно-практичної діяльності/ Л. М. Пісоцька . МЕТОДИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ ; Формування способів мислення школярів на уроках літератури в контексті компетентнісного навчання/ Ю. І. Бондаренко . Формування медіаграмотності молодших школярів на уроках мовно-літературної освітньої галузі як одне із актуальних завдань Нової Української Школи/ Н. В. Гудима, Н. В. Мєлєкєсцева, Н. В. Мєлєкєсцева . Формування здоров’язбережувальної компетентності молодших школярів в освітньому процесі НУШ/ І. А. Дорож, А. Ф. Ковальчук . Гра як засіб забезпечення наступності у формуванні логіко-математичної компетентності старших дошкільників і учнів першого класу НУШ/ С. І. Матвієнко . Особливості формування гуманного ставлення дітей 5–6 років до вихователів закладу дошкільної освіти/ О. П. Пісоцький . ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА ; Особливості використання навчального тренінгу як засобу підготовки майбутнього вчителя/ Н. М. Демченко,Т. В. Гордієнко. Особливості впровадження STEM освіти в позакласній роботі учнів/ Т. М. Шовкун, С. О. Коваленко, Л. О. Лобань, Л. П. Кузьменко . ВІТЧИЗНЯНИЙ І ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД ; Підготовка та діяльність учителя як умова функціонування системи забезпечення підручниками шкільної освіти Німеччини/ О. В. Мартинюк .
Примірники :ВІТКЗ(1)
Вільні : ВІТКЗ(1)Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Пісоцький О. П.
Назва : Особливості формування гуманного ставлення дітей 5–6 років до вихователів закладу дошкільної освіти
Місце публікування : Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 1. - С. 63-70 (Шифр 159.9(05)"540.3"+/Н 34-522353)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): гуманне ставлення, гуманне ставлення дитини п’яти-шести років, моральне виховання дошкільників, гуманне ставлення дітей 5–6 років до педагогів, суб’єкт-суб’єктні стосунки
Анотація: У статті розглядається проблема виховання у дітей старшого дошкільного віку гуманного ставлення до вихователів в освітньому процесі. Наголошується, що означена проблема є складовою актуального на сьогодні завдання дошкільної освіти морального розвитку та виховання дітей дошкільного віку. У статті автор вказує на основні компоненти, критерії та показники вихованості гуманного ставлення дітей п’яти-шести років, у відповідності з якими було розроблено емпіричну методику. Крім того, акцентується увага на загальних показниках гуманного ставлення дітей 5–6 років до вихователя, які у своєму дослідженні використовують автори: суб’єкт-суб’єктні стосунки між дітьми та вихователем у спільній діяльності. У емпіричному дослідженні автором зафіксовано, що переважна більшість (60 %) старших дошкільників характеризується низьким рівнем розвиненості гуманного ставлення до вихователя, що виявляється у взаємодії із, 25 % дітей п’яти-шести років властиві лише посередні прояви гуманного ставленні до дорослих, які знаходяться поряд із ними. Найменше виявлено старших дошкільників (15 %), які мають високий рівень сформованості гуманного ставлення до педагогів закладу дошкільної освіти у спільній діяльності. Вивчаючи виховні впливи дорослих з’ясовано, що вихователі 30 % вихователів повною мірою усвідомлюють сутність гуманності та гуманного ставлення і намагають формувати гуманність у дітей 5–6 років, ставлячи за мету виховання основ любові, доброзичливості, співчуття у спілкуванні та спільній діяльності. Ця частина педагогів характеризуються прогресивними педагогічними установками, які ґрунтуються на засадах гуманістичної педагогіки, намагаються їх дотримуватися у стосунках з дітьми та бути зразком для дитячого наслідування. Натомість батьки вихованців слабо орієнтуються у питаннях, пов’язаних з вихованням гуманного ставлення, не розуміють які методи й засоби є більш доцільними для його формування у дітей, а тому використовують їх більше на підсвідомому рівні. Більшість батьків добре знають ознаки гуманного ставлення до особистості у взаєминах, проте не всі з них усвідомлюють, що необхідно розпочинати його формування у дошкільному дитинстві. Лише 25 % батьків мобільні у пошуку сучасних джерел інформації, активно взаємодіють з дітьми, використовуючи різноманітні методи для формування гуманного ставлення до дорослих, зокрема вихователів. За результатами проведеного дослідження зроблено висновок про необхідність оптимізації процесу виховання гуманного ставлення до вихователів дітей п’яти-шести років. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Паливода Ю., Гавій В.
Назва : Фізіолого-біохімічні особливості формування адаптивної відповіді рослин в умовах водного дефіциту
Місце публікування : Наукові записки.Біологічні науки (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя). - 2023. - 1. - С. 52-58 (Шифр НЗБ/2023)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): посуха, посухостійкість, водний дефіцит, осмотичний потенціал, пігментна система рослин
Анотація: Несприятливі умови навколишнього середовища негативно впливають на фізіологічні процеси росту і розвитку сільськогосподарських рослин та призводять до зниження урожайності. Одним із найгостріших серед усіх природних чинників є водний дефіцит, спричинений посухою. Упродовж онтогенезу рослини постійно стикаються з посухою. Під час посухи внаслідок різкого зниження відносної вологості повітря та підвищення температури рослини перегріваються, втрачають воду. У них виникає водний дефіцит. У результаті припиняється ріст, знижується продуктивність, іноді рослина гине. У відповідь на дефіцит води рослини розвивають різні складні механізми стійкості та адаптації, тобто здатність витримувати значне зневоднення та перегрів, зберігаючи при цьому нормальний ріст, розвиток та здатність до відтворення. Водний потенціал рослин підтримується на високому рівні за рахунок ксероморфної характеристики: добре сформованими кореневими системами, зменшенням кількості листків на рослині, зменшенням розміру листків та зниження продихової транспірації. Важливим механізмом посухостійкості сільськогосподарських культур визнано осмотичне регулювання, яке реалізується шляхом зниження осмотичного потенціалу за рахунок накопичення органічних і неорганічних осмолітів (проліну, аланіну, валіну, тощо) у відповідь на дефіцит води. Питання щодо вивчення посухостійкості зернових культур, є актуальними, оскільки вони орієнтовані на вивчення реакцій рослин на водний стрес та впровадження методів підвищення стійкості рослин до посухи. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

12.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 373.2(082)/З-41
Назва : Актуальні проблеми та інноваційні пошуки у галузі сучасної дошкільної [Електронний ресурс] : збірник наукових статей студентів, магістрів, молодих науковців спеціальності 012 Дошкільна освіта
Вихідні дані : Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2023
Кільк.характеристики :232 с
Форма і об'єм ресурсу: Электрон. текстовые дан.
Примітки : Загл. с титул. экрана
Ціна : Б.ц.
УДК : 373.2(082)
Предметні рубрики (Галузі знань): Кафедра дошкільної освіти
Зміст : Використання ідей вальдорфської педагогіки у сучасному закладі дошкільної освіти/ О. Біла. Програмове забезпечення освітнього процесу з питань формування екологічної компетентності в закладі дошкільної освіти/ Олександра Білан, Катерина Іванчишин. Формування фонетичної компетенції дітей дошкільного віку засобами дидактичної гри/ Олександра Білан, Ірина Косик. Особливості прояву колективізму дітьми передшкільного віку у художньо-продуктивній діяльності/ Алла Венгер. Вплив рухливих ігор на фізичний розвиток дітей п’ятого року життя/ Вікторія Водоп’янова. Особливості впровадження інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти/ Вероніка Габура. Ідея національного виховання дітей дошкільного віку у творчій спадщині Софії Русової/ Уляна Гачевська. Екологічне виховання дітей дошкільного віку засобом ознайомлення із природою/ Оксана Гевко, Томаневич Юлія . Особливості національно-патріотичного виховання старших дошкільників у ЗДО/ Любов Григорук. Формування загальнокультурних компетентностей старших дошкільників/ Вікторія Грицик. Ігрова діяльність як засіб виховання моральних якостей у дітей старшого дошкільного віку/ Тетяна Давидчик. Завдання виховання громадянської культури дітей дошкільного віку/ Діана Деревянко. Патріотичне виховання дошкільників у ЗДО як педагогічна проблема/ Яна Динник. Особливості виховання дисциплінованості у старших дошкільників/ Людмила Заікіна. Забезпечення наступності патріотичного виховання дитини на етапі «заклад дошкільної освіти-школа»/ Наталія Залозна. Особливості розвитку волі та вольової поведінки у період дошкільного дитинства/ Вікторія Згода. Організація безбар’єрного простору закладу дошкільної освіти/ Юлія Зубкович. Організація інклюзивного освітнього простору в закладах дошкільної освіти/ Ірина Кавчак. Психолого-педагогічні аспекти розвитку пізнавального інтересу у старших дошкільників/ Марія Качмар. Характеристика поняття «моральна поведінка» у контексті дошкільного дитинства/ Наталія Кизим. Виховання моральної культури дошкільників/ Мар’яна Кобилецька. Екологічні знання як складова екологічної культури дітей старшого дошкільного віку/ Катерина Коваленко. Організаційно-педагогічні умови розвитку діалогічного мовлення у дітей середнього дошкільного віку/ Наталія. Кожухівська. Впровадження інклюзії в умовах дошкільної освіти/ Олена Корзун. Ефективні педагогічні технології екологічного виховання дітей старшого дошкільного віку/ Каріна Костюк. Особливості педагогічного супроводу дітей старшого дошкільного віку у навчанні образотворчого мистецтва/ Галина Куйбіда. Діагностика та умови ефективного розвитку соціальних умінь у дітей раннього віку/ Олена Лаврук. Основні чинники розвитку здатності до логічного мислення старших дошкільників/ Катерина Личак. Специфіка розвитку соціально-комунікативних умінь у дітей передшкільного віку/ Інна Мартинова. Особливості сенсорно-пізнавального розвитку дошкільників п’ятого року життя/ Наталія Медвідь. Значення художньої літератури у процесі виховання чесності і правдивості у старших дошкільників/ Світлана Медвідь. Роль дошкільної освіти в формуванні національної ідентичності та розвитку освітньої системи/ Віта Мельник. Проблема поведінкових відхилень у дітей старшого дошкільного віку/ Наталія Миколенко. Вплив рухливих ігор на всебічний розвиток і виховання старших вихованців закладу дошкільної освіти / Софія Мінчак. Експериментальне вивчення лексичного розвитку дітей старшого дошкільного віку/ Діана Могила. Ігрова діяльність як засіб розвитку емоційного інтелекту у дітей старшого дошкільного віку/ Олена Нестеренко. Особливості розвитку спостережливості у дітей дошкільного віку/ Вікторія Нещерет. Проблема комунікативної компетентності дошкільника у педагогічній науці / Вікторія Онопрієнко. Завдання здоров’язбереження дитини-дошкільника в умовах сучасного суспільства/ Мар’яна Панасть. Педагогічні умови формування творчих здібностей дітей старшого дошкільного віку/ Галина Панібратюк. Особливості розвитку екологічної компетентності дітей старшого дошкільного віку/ Людмила Парасюк. Особливості екологічної культури дітей старшого дошкільного віку/ Анастасія Пархоменко. Особливості виховання довільної поведінки дітей молодшого дошкільного віку/ Леся Пархомчук. Особливості розвитку художньо-мовленнєвої компетентності у старших дошкільників/ Олена Плескач. Роль вихователя у соціалізації дітей передшкільного віку засобами предметно-перетворювальної діяльності/ Марія Полікарпова. Роль родоводу у патріотичному вихованні дошкільників/ Оксана Русин. Моральна складова соціальної готовності дитини до навчання у школі/ Лариса Рябоконь. Діагностика та оптимізація процесу виховання гордості у дітей раннього віку / Олена Силка. Діагностика та активізація соціальної компетентності дітей раннього віку/ Алла Сінкевич. Педагогічні умови виховання дітей дошкільного віку з негативними проявами у поведінці/ Олена Стрілець. Засоби формування логіко-математичної компетентності старших дошкільників/ Софія Херович. Змістові засади гендерного виховання старших вихованців закладу дошкільної освіти/ Ольга Шибунька. Виховання креативності старших дошкільників у конструктивній діяльності/ Анастасія Шкіра. Програма та методика вивчення педагогічних умов профілактики негативних проявів у поведінці дошкільників, зумовлених кризами психовікового розвитку/ Альона Ященко.
Примірники :ВІТКЗ(1)
Вільні : ВІТКЗ(1)Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

13.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 78(082)/П 78
Назва : Проблеми мистецької освіти та виконавства [Електронний ресурс] : збірник науково-методичних статей. Вип. 13
Вихідні дані : Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2023
Кільк.характеристики :235 с
Форма і об'єм ресурсу: Электрон. текстовые дан.
Примітки : Загл. с титул. экрана
Ціна : Б.ц.
УДК : 78(082)
Предметні рубрики (Галузі знань): Кафедра вокально-хорової майстерності-- Кафедра інструментально-виконавської підготовки
Кафедра музичної педагогіки та хореографії
Зміст : РОЗДІЛ І. НАУКОВО-МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ ; Академік А. Т. Авдієвський: митець – педагог – особистість/ С. С. Горбенко. До сутності поняття «творча індивідуальність»/ Я. М. Йотка. До проблеми гуманізації початкової мистецької освіти/ М. В. Палаєва. Професійна підготовка майбутніх викладачів хореографії у системі вищої педагогічної освіти/ Ю. О. Ростовська. Структурно-функціональна модель формування музично-інтонаційного мислення на основі стандарту IDEF0/ О. В. Спіліоті. РОЗДІЛ II. ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН ТА ВЧИТЕЛІВ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА ; Чинники формування виконавської культури майбутнього вчителя музичного мистецтва/ Л. В. Гусейнова. Музична інформатика як міждисциплінарний освітній компонент/ Ю. Ф. Дворник. Проблеми музичної підготовки майбутніх учителів початкових класів в умовах педагогічного коледжу/ І. І. Дяченко. Новітні реалії фахової підготовки студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів в умовах глобалізації освіти. Гедоністичний підхід/ Т. В. Жигінас. Аксіологічні детермінанти педагогічної практики/ О. В. Коваль. Формування національно-культурного досвіду студентів мистецьких спеціальностей засобами української народної пісні/ В. М. Курсон. Питання професійної підготовки у класі фортепіанного ансамблю/ Т. В. Ляшенко. Організаційна культура як необхідна складова професійної діяльності керівника оркестру/ С. С. Ніжинець, Ю. Г. Новгородська. Готовність до музично-педагогічної діяльності майбутнього викладача сольного співу як предмет наукових досліджень/ Янь Чень. Методологічні засади магістерської підготовки хорового диригента/ Л. Ю. Шумська. РОЗДІЛ III. МЕТОДИКА ХУДОЖНЬОЇ ОСВІТИ ШКОЛЯРІВ ; Метод моделювання процесу художньо-творчого розвитку учня-баяніста акордеоніста/ Л. С. Баканов. Навичка читання музичного твору з нот, його структура та принципи розвитку/ Т. С. Гріднева. Музична пам’ять як важливий компонент виховання учня-піаніста/ Л. М. Катаєва. Естрадно-джазове фортепіано у закладах початкової мистецької освіти: проблеми та перспективи/ О. М. Павленко, А. П. Нікуленко. Cторітеллінг як поштовх до творчості/ О. Ю. Томашевська. Використання інноваційних технологій навчання на уроках музичного мистецтва в навчально-реабілітаційному центрі / Л. В. Тянутова. РОЗДІЛ IV. ПРОБЛЕМИ МИСТЕЦТВОЗНАВСТВА ТА ВИКОНАВСЬКОГО МИСТЕЦТВА ; «Думи мої» Тараса Шевченка в хоровій творчості українських композиторів/ Д. І. Бутрей. До сутності поняття «музична архітектоніка»/ Яохуа Вей, А. Б. Хоменко. «Реквієм» В. А. Моцарта: диригентська інтерпретація (на прикладі ч. 1, «Kyrie»)/ В. В. Гливацький, Л. Ю. Шумська. Образи музики на полотнах художників-прерафаелітів/ О. В. Гребенюк. Духовна музика в культурно-мистецькому просторі України/ Л. О. Дорохіна, А. О. Люлько. Мистецькі родини Сергія Голуба: до 75-ти річчя митця/ О. А. Кавунник. Мануальна семантика крізь призму професійної діяльності хорового диригента/ С. В. Приймак, Л. Ю. Шумська. Інтерпретація музичних творів у вокальному мистецтві: основні принципи/ Т. В. Раструба, Б. І. Тонкошкурий. Методичні засади розвитку вокальної майстерності в капелі бандуристів/ А. В. Семеляк. Мистецтво і політика: розмисли в контексті сучасної ситуації/ К. І. Станіславська. Особливості вокальної орфоепії німецькомовних вокальних творів/ М. Р. Тисевич, Т. В. Раструба. Хорове виконавство в Харкові ХІХ – на початку XX ст. у контексті діяльності іноземних фахівців/ В. М. Щепакін. Музичне просвітництво України XVIII – початку XX ст./ А. А. Щербина. Теоретичні засади виконавської інтерпретації вокальних творів/ С. Д. Юскевич, Л. Ю. Шумська. Хоровий менеджмент як важлива складова диригентсько-хорової підготовки здобувачів фахової вищої освіти/ О. В. Ярмолюк. РОЗДІЛ V. ХОРЕОГРАФІЧНЕ МИСТЕЦТВО В КУЛЬТУРНО-ОСВІТНЬОМУ ПРОСТОРІ ; Наукові аспекти психології художньої творчості в мистецтві хореографії/ В. І. Максименко. Використання мультимедійних технологій на уроках хореографії в умовах дистанційного навчання/ І. М. Мойсеєнко. Балетмейстерська інтерпретація літературних образів через призму творчого проєкту студентів-магістрантів/ О. М. Пархоменко. Хореографічне мистецтво епохи Відродження: видатні теоретики танцю/ Ю. О. Ростовська. Танцювальний простір та основні його компоненти/ Г. В. Сірякова. Символіка хореографічного мистецтва Китаю: міфопоетична складова/ Кайшен Чень. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Пісоцька Л. М.
Назва : Особливості формування організованості дітей 5–6 років засобами предметно-практичної діяльності
Місце публікування : Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 1. - С. 14-21 (Шифр 159.9(05)"540.3"+/Н 34-522353)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): організованість дітей 5–6 років, дисциплінованість, предметнопрактична діяльність, формування організованості дошкільників 5–6 років
Анотація: У статті розглядається проблема формування у дітей дошкільного віку (5– 6 років) основ організованості засобами предметно-практичної діяльності. Наголошується, що наразі питання виховання у дошкільників організованості є складовим найбільш загального завдання дошкільної освіти – розвитку особистості та виховання у дітей дошкільного віку особистісних якостей. У статті автор вказує на основні компоненти, критерії та показники розвиненості організованості дітей п’яти-шести років, згідно з якими було розроблено емпіричну методику. Разом з тим, зроблено акцент на загальних показниках організованості дітей 5–6 років, на які звертається увага у дослідженні: здатність обходитися своїми силами у ході виконання завдань, самостійно долати труднощі на шляху до мети, не звертатися без потреби за допомогою. У емпіричному дослідженні авторка зафіксувала, що значна частина дошкільників (38 %) характеризується середнім рівнем розвиненості організованості, який проявляється у їх предметно-практичній діяльності, 34 % дітей п’яти-шести років властивий низький рівень організованості. Найменше виявлено дошкіль[1]ників п’яти-шести років з високим (10 %) і оптимальним (18 %) рівнями сформованості організованості у предметно-практичній діяльності. В цілому відмічено, що 72 % дітей старшої групи ЗДО характеризуються недостатньою мірою сформованості організованості у предметно-практичній діяльності. Авторка, вивчаючи виховні впливи педагогічних працівників ЗДО на формування організованості, дійшла висновку, що вихователі не зовсім чітко розуміють потенціал предметно-практичної діяльності для розвитку організованості старших дошкільників і тому використовують її досить обмежено в освітньому процесі. Також відмічено, що для педагогів властиве неповне й однобічне розуміння сутності організованості дітей 5–6 років, що перешкоджає їм організувати педагогічну взаємодію зі старшими дошкільниками, зорієнтовану на виховання і розвиток у них організованості у предметно-практичній діяльності, показниками якої є незалежність, ініціативність, наполегливість, очікування успіху, зібраність. При цьому зовсім незначна частина педагогів взаємодіють у цьому контексті з батьками вихованців старшої групи. Виховний вплив батьків на формування організованості у дітей 5–6 років не можна назвати системним. Переважна більшість дорослих не цікавиться вміннями дітей організовувати власну предметно-практичну діяльність. Проте 40 % батьків виявляють інтерес у вихованні організованості у своїх дітей, заохочуючи їх до самостійної предметно-практичної діяльності. Разом із тим, зовсім невелика кількість опитаних батьків дітей 5–6 років налаштована на співпрацю із вихователями у контексті освітнього процесу. За результатами проведеного дослідження зроблено висновок щодо необхідності оптимізації процесу формування організованості дітей п’яти-шести років у предметно-практичній діяльності. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

15.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : НЗБ/2023
Назва : Наукові записки.Біологічні науки (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя) [Електронний ресурс] : збірник наукових праць. № 1
Вихідні дані : Б.м., 2023
Кільк.характеристики :98 с
Колективи : Міністерство освіти і науки України, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Форма і об'єм ресурсу: Электрон. текстовые дан.
Примітки : Загл. с титул. экрана
Ціна : Б.ц.
УДК : 57(06)
Предметні рубрики (Галузі знань): Кафедра біології
Зміст : БОТАНІКА ; Абсолютно заповідний режим у степових заповідниках: очікування, реалії, перспективи/ Г. М. Лисенко. Характеристика еколого-ценотичного профілю центральної частини басейну річки Удай (Чернігівська обл.)/ Л. О. Лобань. ЗООЛОГІЯ ; Жуки мертвоїди (Coleoptera: Silphidae) особливо охоронних територій України в фондах зоологічного музею Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя (Чернігівська область, Україна)/ П. М. Шешурак. Орнітонаселення біостаціонару «Лісове озеро» та прилеглих територій (Чернігівська обл.)/ Л. П. Кузьменко. Нові знахідки представників типу Мохуватки (Ectoprocta, або Bryozoa) на території Ічнянського національного природного парку / С. В. Пасічник, Г. М. Лисенко. ФІЗІОЛОГІЯ РОСЛИН ; Влив метаболічно активних речовин на формування коренеплодів моркви/ С. О. Приплавко, В. М. Гавій. Фізіолого-біохімічні особливості формування адаптивної відповіді рослин в умовах водного дефіциту/ Ю. М. Паливода, В. М. Гавій. БІОХІМІЯ ; Антиоксидантні властивості коров’ячого та козиного молока, збагаченого на рослинні екстракти/ Р. П. Осипчук, О. Б. Кучменко. Динаміка вмісту вітаміну D під час вагітності в залежності від віку жінки/ Д. С. Козлова, О. Б. Кучменко, Л. С. Мхітарян. НОРМАЛЬНА І ПАТОЛОГІЧНА АНАТОМІЯ ТА ФІЗІОЛОГІЯ ЛЮДИНИ І ТВАРИН ; Вплив лазерної терапії на показники периферійної крові у людей, що страждають на захворювання опорно-рухового апарату/ В. І. Шейко, О. Б. Кучменко, Гавій В. М. . Стан імунологічних показників на тлі регулярних занять спортом/ В. І. Шейко, О. Б. Кучменко, Гавій В. М. .
Примірники :ВІТКЗ(1)
Вільні : ВІТКЗ(1)Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Приплавко С., Гавій В.
Назва : Влив метаболічно активних речовин на формування коренеплодів моркви
Місце публікування : Наукові записки.Біологічні науки (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя). - 2023. - 1. - С. 44-51 (Шифр НЗБ/2023)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): метаболічно активні речовини
Анотація: Робота присвячена дослідженню дії метаболічно активних речовин: вітаміну Е, параоксибензойної кислоти (ПОБК), метіоніну, MgSO4 (сульфату магнію), кудесану та їх комбінацій, таких як: вітамін Е + убіхінон-10; вітамін Е + параоксибензойна кислота + метіонін; вітамін Е + параоксибензона кислота + метіонін + магнію сульфат, на формування коренеплодів моркви посівної сорту Нантська. Встановлено їх вплив на схожість насіння, накопичення маси сирої та сухої речовини, довжину підземної частини, товщину коренеплоду, середню масу коренеплодів. Найкраще на показник схожості насіння моркви у лабораторних умовах впливав магнію сульфат, який перевищив значення у контролі на 15,8 %. У польових умовах схожість насіння була найвищою у варіанті за впливу комбінації сполук Вітамін Е + ПОБК + Метіонін + MgSO4, яка перевищувала значення контролю на 3,08 %. Було з’ясовано, що передпосівна обробка насіння моркви убіхіноном-10 у більшості випадків мала найвищі результати. За показником довжини коренеплоду найвищі показники були відмічені у варіанті застосування комбінації речовин Вітамін Е + ПОБК + Метіонін + MgSO4, яка протягом всього вегетаційного періоду переважала значення контролю від 5,23 до 14,51 % залежно від етапу дослідження. На діаметр коренеплоду моркви посівної позитивно вплинула така ж комбінація, переважаючи значення контролю на 20,67 % у вересні та на 22,2 % у жовтні. Також було визначено середню масу коренеплоду. Встановлено, що ефективними за цим показником були всі досліджувані сполуки, крім вітаміну Е. Отже, обробка насіння моркви перед висівом метаболічно активними сполуками та їх комбінаціями позитивно впливає на показники схожості насіння, накопичення маси сирої та сухої речовини, збільшення лінійних показників росту, зростання товщини та маси коренеплодів, що сприятиме підвищенню врожайності цієї культури. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Білоусова Н. В., Гордієнко Т. В.
Назва : Формування дослідницьких умінь молодших школярів на уроках із «Я досліджую світ»
Місце публікування : Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 2. - С. 20-25 (Шифр 159.9(05)"540.3"+/Н 34-172512)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): дослідницькі вміння, молодші школярі, «я досліджую світ», етапи формування дослідницьких умінь, умови формування дослідницьких умінь, прик- лади завдань
Анотація: Стаття присвячена вивченню ефективних методів формування дослідницьких умінь у молодших школярів під час занять з інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Розглядаються актуальні підходи та стратегії, зокрема проблемне навчання, проєктне навчання та використання інтерактивних технологій. brВизначено етапи формування дослідницьких умінь у молодших школярів: зацікавлення, визначення дослідницького завдання, планування дослідження, збір даних, аналіз даних, представлення результатів дослідження. brВизначено ефективні умови формування дослідницьких умінь у молодших школя- рів: створення стимулюючого освітнього середовища, розвиток пізнавального інтересу, навчання за допомогою дослідницьких методів, формування самостійності, залучення учнів до розв язання реальних проблем, налагодження позитивної атмосфери в класі. brНаведено приклади умов, які сприяють формуванню дослідницьких умінь. Наголошено, що дослідницькі уміння відіграють ключову роль у розвитку інтелектуальних здібностей та розвитку критичного мислення учнів і є основою для подальшого навчання та вдалого кар єрного зростання. brЗ ясовано, що дослідницькі уміння є важливим елементом розвитку молодших школярів і сприяють формуванню їхнього креативного мислення та критичного аналізу. Описується, що перш за все, важливо зацікавити учнів до дослідницької діяльності, використовуючи стимулююче освітнє середовище та цікаві завдання, серед яких можна виділити наступні: спостереження за природою, проведення експериментів та дослідів, залучення молодших школярів до проєктної діяльності, уміння розробляти припущення (гіпотези), проведення опитування, аналіз інформації та отриманих даних тощо. brНаголошено, що формуючи дослідницькі вміння доцільно навчити учнів ставити дослідницькі питання, розробляти план дослідження та збирати дані, спостерігати за зміною фізичних властивостей досліджуваних об єктів, робити виснов- ки й оформлювати результати. У статті робиться акцент на тому, що такі дослідницькі вміння не лише сприяють розвитку пізнавальних здібностей учнів, а і зацікавлюють до вивчення навколишнього світу та допомагають вирішувати реальні проблеми в майбутньому житті. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Боклах Д. Ю.
Назва : Теоретичні аспекти формування естетичної компетентності майбутніх учителів англійської мови
Місце публікування : Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 3. - С. 71-76 (Шифр 159.9(05)"540.3"+/Н 34-498238)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): естетична компетентність, учитель англійської мови, освітній процес, навчання, творчий потенціал, естетичне виховання, естетична культура, уміння, знання, навички
Анотація: У статті висвітлено особливості формування естетичної компетентності майбутніх учителів англійської мови. Автор наголошує, що у підготовці учителя англійської мови велике значення має розвиток у нього потреби пізнавати прекрасне, розуміти естетичні цінності та творити красу як у собі, так і в майбутніх учнях, тому вона має здійснюватися шляхом гармонійного поєднання традиційних та інноваційних методик навчання. Визначено естетичну компетентність майбутнього учителя англійської мови як здатність такого фахівця естетично сприймати та розуміти прекрасне, включаючи формування естетичних знань, умінь, навичок, естетичних суджень, емоцій, цінностей, ідеалів, поведінки тощо. Автором встановлено, що формування естетичної компетентностей у майбутніх учителів англійської мови – це процес поступового засвоєння естетичних знань, розуміння та прийняття естетичних цінностей, який сприяє формуванню естетичного смаку та естетичних здібностей у таких фахівців. Виділено складові парадигми естетичної краси, без яких неможливе формування естетичної компетентності майбутніх учителів англійської мови. Виявлено, що естетична культура є важливою частиною ефективної навчальної та позааудиторної виховної роботи щодо формування професійної майстерності у майбутніх учителів англійської мови. Виділено педагогічні умови, на основі яких має здійснюватися формування естетичної компетентності майбутніх учителів англійської мови. Автором стверджено, що формування естетичної компетентності майбутніх учителів англійської мови неможливо здійснити без знайомства з кращими зразками британської та американської поезії та прози, адже уміння уважно читати й розуміти текст у єдності змісту й форми сприяє створенню умов для всебічного й цілісного розвитку, збагаченню естетичних переживань і формуванню стійкого інтересу до естетики мовлення та постійного вдосконалення, реалізації творчих можливостей. Встановлено, що формуванню естетичної компетентності майбутніх учителів англійської мови також сприяє участь таких фахівців у рольових іграх, конференціях, інтерв’ю, симпозіумах та дискусіях, які проводяться виключно англійською мовою. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Шумська Л. Ю.
Назва : Формування та розвиток майстерності хорових диригентів в процесі бакалаврської підготовки
Місце публікування : Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 3. - С. 58-63 (Шифр 159.9(05)"540.3"+/Н 34-498238)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): хоровий диригент, хорове диригування, диригентська педагогіка, асоціативний підхід, синтетичний підхід
Анотація: Проблема формування та розвитку професійної майстерності хорових диригентів набуває особливої значущості внаслідок впровадження нового стандарту за спеціальністю 025 «Музичне мистецтво» для першого бакалаврського рівня вищої освіти. Диригентська діяльність відрізняється багатозначністю мистецьких завдань, оскільки містить організаційну складову (залучення в творчий процес колективу співаків), управлінське цілепокладання, художнє проєктування, дієвий аналіз, діагностичну методику тощо. Професійна багатоплановість особистості майбутнього диригента – хормейстера обумовлює необхідність застосування в освітньому процесі синтезу підходів, сучасних технологій, сугестивно-педагогічних та вокально-технічних засобів і прийомів, що корелюють з прикінцевими програмними результатами навчання. Комплексний характер фахової підготовки майбутніх хорових диригентів ґрунтується на засадничій місії диригента, як інтерпретатора кращих зразків національної та світової хорової літератури, який в системі подієвого музичного просвітництва відкриває перед слухацькою аудиторією світ високого мистецтва. Саме диригент вибудовує вокальну палітру звучання хору, конструює художню форму кожного опусу відповідно до його стилістично-жанрових характеристик, відповідно до традиційних та власних естетичних ідеалів генерує образну сферу кожного твору, вибудовує сценічний імідж та траєкторію розвитку хорового колективу. Стаття присвячена розгляду особливостей формування та розвитку майстерності хорових диригентів в процесі бакалаврської підготовки: висвітлено змістовні компоненти освітнього процесу, його організаційно-художні завдання, визначено процесуальну специфіку диригентської педагогіки, її комплексний характер, якому притаманний синтез ряду підходів – особистісного, діяльнісного, комунікативного, інтегративного, компетентнісного, інформаційного. Узагальнено сутність асоціативного підходу до навчання диригентів. Описано основні процеси навчання диригування відповідно до асоціативного підходу та особливості синтетичного підходу. brОхарактеризовано методи розвитку техніки диригування, зокрема, звернено увагу на мануальну семантику в теоретичному та практичному аспектах, описано такі прийоми розвитку диригентської майстерності як вербально-інтонаційний тренінг, просторово-акустичні уявлення, моделювання формоутворювальних версій. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

20.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Криловець М. Г., Качалова Т. В.
Назва : Особливості соціально-просвітницького тренінгу як засобу формування усвідомленого батьківства
Місце публікування : Наукові записки. Серія "Психолого-педагогічні науки" (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя). - 2023. - Вип. 4. - С. 23-28 (Шифр 159.9(05)"540.3"+/Н 34-4982381)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): молодь, молода сім’я, тренінг, соціально-просвітницький тренінг, батьківство, усвідомлене батьківство
Анотація: Сучасне суспільство постійно зазнає трансформацій, що впливають на різні аспекти життя, зокрема і на виконання батьківських функцій молодим подружжям. У науковій статті розкрито актуальність теми формування усвідомленого батьківства молодого подружжя через застосування соціально-просвітницьких тренінгів. Метою дослідження є аналіз особливостей соціально-просвітницького тренінгу як засобу формування усвідомленого батьківства. Представлено та проаналізовано ключові аспекти соціально-психологічного тренінгу, зокрема, психологічні та педагогічні аспекти, які сприяють створенню позитивного та усвідомленого підходу до процесу виконання батьківських функцій молодим подружжям. В статті розглядаються результати досліджень, які підтверджують ефективність соціально-просвітницьких тренінгів у підготовці молодих батьків до відповідальних викликів, пов’язаних із вихованням та розвитком своїх дітей. Представлено відмінні риси соціально-просвітницьких тренінгів з усвідомленого батьківства, серед яких: спрямованість на розвиток у батьків (реальних чи потенційних) усвідомлення важливості своєї ролі та впливу на психосоціальний розвиток дітей; емоційна регуляція, яка полягає у розвитку у батьків емоційної стабільності та вироблення навичок контролю негативних емоцій; орієнтація на вивчення ефективних методів спілкування з дітьми, враховуючи їх вікові особливості; формування позитивних відносин між батьками та дітьми, сприяння взаєморозумінню та підтримці; урахування гендерних відмінностей у вихованні підростаючих поколінь; застосування практичних вправ та завдань, які допомагають батькам використовувати отримані знання в реальних сімейних ситуаціях. У статті висвітлюються практичні аспекти впровадження тренінгів та надаються рекомендації для подальших досліджень та розвитку програм з формування батьківських навичок. Загалом, соціально-просвітницькі тренінги у статті представлено як ключовий чинник у формуванні позитивного та усвідомленого підходу до батьківства. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
Статистика
за 09.08.2024
Кількість запитів 27279
Кількість відвідувачів 765
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя