Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>A=Дранніков, А. О.@<.>
Загальна кількість знайдених документів : 2
Показані документи с 1 за 2
1.
80:008
Л 64


   
    Література та культура Полісся [Электронный ресурс]. Вип. 110. Серія Філологічні науки. № 24 / відп. ред. і упоряд. Г. В. Самойленко. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2024. - 310 с. - Загл. с титул. экрана. - ISSN 2618-0022. - Б. ц.
    Зміст:
Літературознавство та мовознавство
Любецька, В. В. Про предмет і градацію сміху в художньому світі М. В. Гоголя : В. В. Любецька / 5-16
Шаф, О. В. «Тарас Бульба» Миколи Гоголя в полоні ідеологічних спекуляцій: з досвіду підготовки майбутніх вчителів-словесників / О. В. Шаф . - С .17-27
Кузик, В. В. Повість «Тарас Бульба» Миколи Гоголя – сюжетна основа української класичної героїчної опери / В. В. Кузик . - С .28-35
Антонюк, В. Г. Галерея жіночих образів опери М. В. Лисенка «Тарас Бульба» за історичною повістю М. В. Гоголя / В. Г. Антонюк . - С .36-45
Кармазін, А. О. Стежками Гоголя – музеєм театру та музики / А. О. Кармазін . - С .46-52
Звиняцьковський, В. Я. Сприйняття особистості і творчості Гоголя К. Гавлічком-Боровським (у контексті його російської подорожі) / В. Я. Звиняцьковський . - С .53-59
Новиков, А. О. Гоголь у рецепції Олександра Довженка / А. О. Новиков . - С .60-67
Баган, О. Р. Сенс Гоголя: етнопсихологічні та культурологічні тлумачення Євгена Маланюка / О. Р. Баган . - С .68-85
Вакуленко, Г. М. Актуалізація стилістично маркованої лексики в ідіолекті Миколи Гоголя / Г. М. Вакуленко, Н. І. Клипа . - С .86-99
Самойленко, Г. В. Поїздка Тараса Шевченка та Пантелеймона Куліша до Межигір’я і її місце в творчій біографії митців / Г. В. Самойленко . - С .100-110
Попович, Ю. П. Сучасний стан мілтонознавства: традиція і опонування їй / Ю. П. Попович, Т. В. Михед . - С .111-122
Дранніков, А. О. Дихотомія «герой/монстр» в античній та середньовічній парадигмі: до витоків західноєвропейського розуміння самотності / А. О. Дранніков . - С .123-134
Пікун, Л. В. Образ золотої рибки в повісті Лізи Томпсон «Хлопчик Золота Рибка» / Л. В. Пікун . - С .135-142
Василишин, О. В. Художні переклади в інтерпретації українських і польських авторів (Леся Степовичка, Тадей Карабович, Володимир Дячун, Мілош Бєджицький) / О. В. Василишин, І. Ф. Василишина. - С .143-152
Краєзнавство та історія культури
Антоній, (Фірлей). Перша повна українська Біблія: історія перекладу та видання / Антоній (Фірлей). - С .153-169
Самойленко, Г. В. Пантелеймон Куліш як «народовивчинець» творчості кобзарів, бандуристів та лірників / Г. В. Самойленко . - С .170-180
Леп’явко, С. А. Сторінки музичного мистецтва Чернігівщини XVII–XVIII ст. / С. А. Леп’явко . - С .181-189
Осіпова, Г. С. Бібліотекарі Ніжинського юридичного ліцею князя Безбородька та їхній внесок у становлення бібліотеки (1840–1875 рр.) / Г. С. Осіпова. - С .190-214
Лейберов, О. O. «Фізичне виховання молоді, нарешті буде піднесено на необхідну висоту…» – проєкт відкриття гімнастичної зали в Ніжинському історико-філологічному Інституті князя Безбородька та його доля / О. O. Лейберов, К. М. Смалій . - С .215-228
Кучменко, Е. М. З історії формування поняття «нормотворчості» як складової моральної культури України ХІХ ст. / Е. М. Кучменко, Ю. М. Давиденко, А. Г. Бровко . - С .229-245
Прудько, В. О. Культурне життя Ніжинщини в період Української революції (1917–1921 рр.) / В. О. Прудько, В. В. Мартиненко . - С .246-255
Лейберов, О. О. Нумізматичне зібрання Ніжинської Вищої школи у 20–30-х роках ХХ століття / О. О. Лейберов . - С .256-270
Бровко, А. Г. Людмилинська жіноча учительська семінарія як осередок духовності та культури / А. Г. Бровко, Ю. М. Давиденко, Е. М. Кучменко . - С .271-282
Дудка, Р. А. Вплив релігії на духовність та культуру давніх єгиптян. Постать композитора, акордеоніста-віртуоза Костянтина Соколова в контексті українського музичного мистецтва другої половини ХХ – поч. ХХІ ст. / Р. А. Дудка . - С .283-292
Кисляк, Б. М. Постать композитора, акордеоніста-віртуоза Костянтина Соколова в контексті українського музичного мистецтва другої половини ХХ – поч. ХХІ ст. / Б. М. Кисляк. - С .293-297
Рецензії
Бондаренко, А. І. Рецензія на монографію доктора філологічних наук, професора Г. В. Самойленка «З молитвою за Україну. Церковно-культурні діячі Північного Лівобережжя ХVІІ ст.» (Ніжин, 2023 р.) / А. І. Бондаренко . - С .298-301
Пугач, В. М. Рецензія на монографію «З молитвою за Україну: Церковно-культурні діячі Північного Лівобережжя XVII століття» доктора філологічних наук, професора кафедри літератури, методики її навчання, історії культури та журналістики Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя Самойленка Григорія Васильовича (Ніжин, 2023) / В. М. Пугач . - С .302-303
УДК
Рубрики: Кафедра української літератури, методики її навчання та журналістики
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

2.


    Дранніков, А. О.
    Дихотомія «герой/монстр» в античній та середньовічній парадигмі: до витоків західноєвропейського розуміння самотності [Электронный ресурс] / А. О. Дранніков // Література та культура Полісся. - 2024. - Вип. 110. - С. 123-134
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
дискурс самотності, античність, середньовіччя, міф, епос, герой, монстр -- discourse of loneliness, Antiquity, the Middle Ages, myth, epic, hero, monster
Анотація:

The paper explores one of the possible approaches to the diachronic conceptualisation of the phenomenon of loneliness in the history of Western thought. The suggested chronological starting point for the analysis is the Age of Antiquity. The key role in the understanding of loneliness is played by Aristotle’s notion of the super- or non/sub-human nature of solitude, which encodes the dichotomy of heroes and monsters. According to the author of the article, loneliness is the main poetic factor that determines the internal ontological connection within this binary opposition. The analysis indicates that the images of the hero and the monster are mutually determined and interdependent axiological poles of the Other. Both are characterised by such features as ambivalence and liminality, because they are always on the border of super- and non/sub[1]human. Thus, in the ancient myth discourse, heroes are mostly seen as descendants of gods, demigods, and monsters can be completely non-human or anthropomorphic, that is, occupy an intermediary position between human and non-human. The Middle Ages gradually adapted this dichotomy in the biblical context, linking the categories of super- and non/sub[1]humanity with approaching or, on the contrary, moving away from the transcendent. The paper argues that the common feature of the hero and the monster is their transgressiveness, rejection or violation of social norms, which establishes the otherness and, therefore, the loneliness of both. One of the major concepts in the formation of the hero is the motif of lonely death-self-sacrifice as the apotheosis of the superhuman part of their nature. For the monster, the crucial element is the modifications of space that is presented as marginal, antisocial and physically isolated, in contrast to the space of civilisation in which the hero functions.


У статті представлено один із можливих підходів до концептуалізації феномену самотності в західній світоглядній парадигмі в діахронічному аспекті. Запропонованою хронологічною точкою відліку для аналізу постає доба Античності. Ключову роль у розумінні самотності відіграє теза Арістотеля про над- або не(до)-людську природу усамітнення, що кодує образну дихотомію героїв і монстрів. На думку автора статті, саме самотність є основним поетикальним фактором, що зумовлює внутрішній онтологічний зв’язок у межах зазначеної бінарної опозиції. Встановлено, що образи героя та монстра постають як взаємозумовлені та взаємозалежні аксіологічні полюси Іншого. Обидва характеризуються такими рисами як амбівалентність і лімінальність, адже повсякчас перебувають на межі над- і не(до)- людського. Так, в античному міфодискурсі герої здебільшого розглядаються як нащадки богів, напівбоги, а монстри можуть бути цілковито химерними або ж антропоморфними, себто займати проміжне становище між людиною і не-людиною. Доба Середньовіччя ж поступово адаптує цю дихотомію в біблійному контексті, пов’язуючи категорії над- і не(до)-людськості з наближенням чи, навпаки, віддаленням від трансцендентного. Визначено, що спільною для образів героя та монстра характеристикою також є трансгресивність, відкидання або порушення суспільних норм, яке фіксує інакшість, а отже, і самотність обох. Чільне місце у становленні героя посідає мотив самотньої смерті-самопожертви як апофеозу надлюдської частини його природи. Для монстра ж важливі модифікації простору, що постає як маргінальний, антисоціальний та фізично ізольований на відміну від простору цивілізації, у якому функціонує герой.


Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Є примірники у відділах: всього 1 : ВІТКЗ (1)
Вільні: ВІТКЗ (1)

Знайти схожі

 
Статистика
за 26.06.2024
Кількість запитів 100964
Кількість відвідувачів 1583
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя