Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>A=Рудюк, Т. В.@<.>
Загальна кількість знайдених документів : 9
Показані документи с 1 за 9
1.
8(070.2)
М 54


   
    Методика. Досвід. Пошук: Проблема вивчення шкільних курсів мови та літератури [Электронный ресурс] : Науково-методичний збірник. Вип. XI / Відп. за вип. О. В. Забарний ; НДУ імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2009. - 239 с. - Загл. с титул. экрана. - Электрон. версия печ. публикации. - 38.00 грн.
    Зміст:
Кучеренко, О. О. Національна ідея та виховний ідеал в історичній повісті М. Гоголя Тарас Бульба / О. О. Кучеренко. - С .6-11
Забарний, О. В. Аспектний аналіз образу Тараса Бульби / О. В. Забарний. - С .11-18
Судденко, М. С. Відтворення гоголівських афоризмів у кіноповісті О. Довженка "Тарас Бульба" / М. С. Судденко. - С .19-23
Юрова, І. Ю. Гоголівський "антиісторизм" і українська історична література / І. Ю. Юрова. - С .24-28
Головченко, Н. І. Особливості індивідуального стилю М. В. Гоголя / Н. І. Головченко. - С .30-34
Кобзар, О. І. Стратегії "нової" міфології у творчості Миколи Гоголя і Фрідріха Геббеля / О. І. Кобзар. - С .35-45
Школа, В. М. гоголівські традиції в драматургії Миколи Куліша (на матеріалі "Ревізора" та "Хулія Хурини") / В. М. Школа. - С .46-52
Рева, Л. Г. Недосяжна зірка Гоголя і світ (за щоденниками Олеся Гончара) / Л. Г. Рева. - С .53-60
Підопригора, С. В. Творчість М. Гоголя в інтертекстуальному дискурсі роману "Брухт" П. Загребельного / С. В. Підопригора. - С .61-67
Дейна, Г. три штрихи до теми: "Гоголь і гадацький край" / Г. Дейна. - С .68-74
Островська, Г. О. Біографія письменника як предмет дослідження / Г. О. Островська. - С .75-81
Родченко, Н. В. Русская поэзия в оценках Н. В. Гоголя / Н. В. Родченко, Е. А. Пирютко. - С .82-87
Сандомирський, С. М. Содержание и смысл основных произведений Гоголя / С. М. Сандомирський. - С .88-101
Волченкова, Н. П. Литературное образование читателей ХХI века и творчество Гоголя / Н. П. Волченкова. - С .102-104
Шашков, С. И. Петербург Н. В. Гоголя / С. И. Шашков. - С .105-108
Целехович, Т. П. "Сокровище" Н. В. Гогля: к проблеме творчества писателя / Т. П. Целехович. - С .109-112
Клеутина, И. Н. Какие "человеческие движения" следует забирать с собою в путь? / И. Н. Клеутина. - С .113-118
Сенина, В. К. Вечно живая классика / В. К. Сенина, И. П. Калинина. - С .119-123
Ольховская, Л. В. Гоголь и крест / Л. В. Ольховская. - С .124-125
Усольцева, Т. Н. Гоголевские реминисценции в творчестве Н. С. Лескова / Т. Н. Усольцева. - С .126-131
Радченко, Нё Вё. Проблематика и специфика повести Н. В. Гоголя "Портрет" / Нё Вё Радченко, М. В. Жевора. - С .132-134
Головачова, О. А. Антонимы как изобразительное средство в повести Н. В. Гоголя "Страшная месть" / О. А. Головачова. - С .135-139
Логинова, И. М. Проза Пушкина и Н. В. Гоголя как материал для обучения технике чтения и культуре речи / И. М. Логинова. - С .140-153
Голуб, Н. М. Етнокультурологічні знання як один із аспектів формування національно мовної особистості / Н. М. Голуб, Л. І. Проценко. - С .154-156
Пилипенко, О. В. Методика роботи над розвитком творчої особистості (із досвіду роботи) / О. В. Пилипенко. - С .156-160
Пащенко, В. М. Кличний відмінок - засіб живого спілкування (на допомогу вчителям-словесникам) / В. М. Пащенко, Л. В. Дідик. - С .172-175
Лілік, Ольга Олександрівна. Семінарські заняття в процесі вивчення екзистенціальної прози в старших класах загальноосвітньої школи / О. О. Лілік. - С .183-188
Бронзенко, Т. А. Тестування за змістом роману М. Стельмаха "Чотири броди" / Т. А. Бронзенко. - С .189-203
Дідик, Л. В. Дитячо-юнацький туризм на Прилуччині: проблеми та перспективи розвитку (використання краєзнавчого матеріалу на сучаснх уроках української літератури) / Л. В. Дідик. - С .204-208
Бондаренко, А. І. "Чим дише слово "Батьківщина" (асоціативне поле "Україна" в художньому мовомисленні Євгена Маланюка) / А. І. Бондаренко. - С .209-215
Пасік, Н. М. Логічні помилки у визначеннях (на матеріалі освітніх видань) / Н. М. Пасік. - С .215-220
Жук, Т. В. Граматичні зв’язки між компонентами стійких словосполучень в офіційно-діловому стилі / Т. В. Жук. - С .221-225
Драчук, Л. І. Образ людини у фресках Джотто ді Бондоне / Л. І. Драчук. - С .226-227
Рудюк, Т. В. Гендерний аспект вивчення фразеологічних одиниць / Т. В. Рудюк. - С .228-233
Юрченко, Н. М. Компетентний підхід у процесі фахової підготовки майбутнього вчителя в умавах педагогічного коледжу / Н. М. Юрченко. - С .234-238
ДРНТІ
ББК 83р10 + 81.2-9
РУБ 8(070.2)
Рубрики: викладання української мови в школі
   Викладання української літератури в школі

   Кафедра методики викладання української мови і літератури

   Гоголезнавчий науково-методичний центр

   Україна--образ у творах

Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Забарний, Олександр Вадимович; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

2.
40
Н 34


   
    Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Філологічні науки [Электронный ресурс] : Науковий журнал. Кн. 2 / Відп. ред. Г. В. Самойленко ; Міністерство освіти і науки України, Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2009. - 116 с. - (Наукові видання Ніжинської вищої школи). - Загл. с титул. экрана. - Электрон. версия печ. публикации. - 42.20 грн.
    Зміст:
Хархун, В. П. Автентичний текст і його тоталітарна корекція "Жива вода"/"Мир" Ю. Яновського / В. П. Хархун. - С .5-12
Бахтаров, А. В. Теоретико-методологічний аспект порівняльно-історичного літературознавства / А. В. Бахтаров. - С .13-16
Тесля, В. І. Предметний світ у казці Джоан Роулінг "Гаррі Поттер і філософський камінь" / В. І. Тесля. - С .17-19
Сборик, С. П. Роль метафори та образного порівняня у розкритті особливостей концептуальної картини світу М. Дребл / С. П. Сборик. - С .20-25
Механікова, О. О. Іронія як форма розкриття ідейного змісту в творах С. Беллоу "Лови мить" і "Герцог" / О. О. Механікова. - С .26-30
Лось, О. В. Американський жіночій роман ХVIII - ХІХ ст.: традиція виховання почуттів / О. В. Лось. - С .31-35
Дашко, Н. Т. Концепт "природа" в романі Йозефа Рота "Марш Радецького" / Н. Т. Дашко. - С .36-38
Полякова, А. А. Есхатологія як засадчий елемент поетики Толкіна / А. А. Полякова. - С .39-41
Бондаренко, А. І. Текстове асоціативно-смислове поле й концепт у світлі проблеми інтерпретації текту / А. І. Бондаренко. - С .42-46
Рудюк, Т. В. Сементико-граматичні класи гендерно маркованих фразеологічних одинць із загальними назвами / Т. В. Рудюк. - С .47-50
Хомич, Т. Л. Категорії інтенсивності й параметричності в об’єкті наукових досліджень / Т. Л. Хомич. - С .51-54
Шевченко, С. П. Дієприкметник у працях українських мовознавців 20-30-х років ХХ ст. / С. П. Шевченко. - С .55-57
Сидоренко, Т. М. Приватне листування електронною поштою як засіб формування епістолярію у віртуальному середовищи / Т. М. Сидоренко, Н. С. Хоменко. - С .62-65
Радецька, С. В. Юридична термінологія, труднощі та особливості її перекладу в текстах із різних галузей правознавства / С. В. Радецька. - С .66-69
Трибуханчик, А. М. Вплив суспільної свідомості на розвиток фразеосемантичного поля / А. М. Трибуханчик. - С .70-73
Волощук, І. І. Номінація невербальних засобів на позначення іронії в англомовному художньому дискурсі / І. І. Волощук. - С .74-78
Подвойська, Оксана Володимирівна. Структурно-семантичні особливості термінологічних словосполучень (на матеріалі термінології соціальної ринкової економіки в сучасній німецькій мові) / О. В. Подвойська. - С .79-83
Якуба, В. В. Лінгвокогнітивні особливості лексичних засобів відображення одруження в англійській мові / В. В. Якуба. - С .84-88
Цапро, Г. Ю. Генеза гендерних досліджень / Г. Ю. Цапро. - С .89-93
Лалаян, Н. С. Семантична структура німецьких фразеологічних одиниць з антропонімічним компонентом і його фразеотворча активність / Н. С. Лалаян. - С .94-97
Сергиенко, Е. П. Структурно мотивированные позиции элементов простого предложения в германских славянских языках / Е. П. Сергиенко. - С .98-101
Куликовська, Н. І. Семантична деривація антропонімів та її роль у формуванні міфологізованої реальності (на матеріалі фразеологічних одиниць) / Н. І. Куликовська. - С .102-105
Дмитренко, О. П. Реалія як компонент фразеолгічних одиниць на позначення соціально-економічної сфери у сучасній німецькій мові / О. П. Дмитренко. - С .106-109
Лєпухова, Н. І. Про деякі тенденції розвитку сучасної німецької мови / Н. І. Лєпухова. - С .110-112
ДРНТІ
ББК 81.00я5
РУБ 40
Рубрики: Кафедра світової літератури та історії культури
   Кафедра української літератури

   Кафедра української мови

   Кафедра німецької мови

   Німецька мова--фразеологія

Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Самойленко, Григорій Васильович; Міністерство освіти і науки УкраїниНіжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

3.

Л 64


   
    Література та культура Полісся [Электронный ресурс] : Збірник наукових праць. Вип. 41. Спадщина М. Гоголя та проблеми вітчизняної і світової історії, філології та культури у сучасній інтерпретації / Відп. ред. та упоряд. Г. В. Самойленко ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2008. - 284 с. - Загл. с титул. экрана. - Электрон. версия печ. публикации. - Літ. в кінці кожної статті. - 24.40 грн.
    Зміст:
Иванова, Н. П. О поэтических особенностях гоголевских циклов "Вечера на хуторе близ Диканьки" и "Миргород" / Н. П. Иванова. - С .3-7
Сквіра, Н. М. Другий том "Мертвих душ" Миколи Гоголя: проблеми поетики / Н. М. Сквіра. - С .8-22
Прохоренко, Є. Є. Про видання творів Миколи Гоголя українською мовою на рубежі 20-30- років ХХ століття / Є. Є. Прохоренко. - С .23-35
Ісаєнко, К. П. Ейдос М. Гоголя як пошук наративної стратегії П. Куліша / К. П. Ісаєнко. - С .36-46
Самойленко, Г. В. Историко-бытовая основа повести Н. Гоголя "Нечто о Нежине, или дуракам закон не писан" / Г. В. Самойленко. - С .47-64
Українець, Л. Ф. Естетика консонантної структури українських лексем / Л. Ф. Українець. - С .65-69
Гаврилюк, О. Р. Інтенсивність як лінгвістична категорія та її вираження у складних синтаксичних конструкціях інтенсивної допустово-протиставної семантики / О. Р. Гаврилюк. - С .70-77
Рудюк, Т. В. Культурно-національна (етнічна) конотація власних назв-компонентів фразеологічних одиниць / Т. В. Рудюк. - С .78-83
Коткова, Л. І. Функціональні особливості відносних прикметників української мови / Л. І. Коткова. - С .84-88
Ворона, Я. М. Експресивна енантіосемія як засіб увиразнення художнього мовлення Павла Глазового / Я. М. Ворона. - С .89-95
Шемет, В. Г. Способи творення слів з афіксоїдними основами / В. Г. Шемет. - С .96-104
Хархун, В. П. "Загибель ескадри" О. Корнійчука крізь призму тоталітарної естетики / В. П. Хархун. - С .105-111
Шилова, К. А. Новоанглійський пуританізм у дзеркалі ранньої американської літератури / К. А. Шилова. - С .112-117
Михед, Т. В. Історико-культурні та літературні передумоив становлення національного канону в американській культурі ХІХ ст. / Т. В. Михед. - С .118-131
Ищенко, Н. А. Поэма "Мод" А. Теннисона в контексте политической ситуации в Великобритании накануне Крымской войны 1853-1856 годов / Н. А. Ищенко. - С .132--142
Нямцу, А. Є. Функціональність світових традицій у літературі ХХ ст. (історико-літературні аспекти" / А. Є. Нямцу. - С .143-156
Драненко, Г. "Антігона" А. Бошо: до проблеми трактування традиційного сюжетно-образного матеріалу міфологічного походження в сучасній європейській літературі / Г. Драненко. - С .157-168
Фоміна, Г. В. Окремі аспекти трансформації біблійних образів у п’єсі Ф. Дюрренматта "Портрет планети" / Г. В. Фоміна. - С .169-176
Самойленко, О. Г. Місце історії південних слов’ян у науковому доробку вчених Ніжинської славістичної школи (остання чверть ХІХ - на початку ХХ століть" / О. Г. Самойленко. - С .177-192
Крот, Л. М. Економічна діяльність Ніжинського повітового земства в другій половині ХІХ - на початку ХХ століть / Л. М. Крот. - С .193-198
Нікітін, Ю. О. Іудейське населення в містах Чернігівської губернії в останній третині ХІХ ст. / Ю. О. Нікітін. - С .199-212
Вовк, О. Г. Спроба згуртування українського селянства в умовах радянізації (20-ті рр. ХХ ст.) / О. Г. Вовк. - С .213-225
Потапенко, М. В. Діяльність Міністерства Польських Справ УНР (січень - квітень 1918 року) / М. В. Потапенко. - С .236-249
Коваленко, Л. І. Кадрова ситуація в архівах Сумщини у 1943-1955 рр. / Л. І. Коваленко. - С .250-256
Іващук, В. М. Контакти представників Наддніпрянської поліеміграції в Галичині та місцевих політичних сил у 1930-х рр. / В. М. Іващук. - С .257-263
Дорохина, Л. А. Специфические особенности культуротворческого и музыкально-исторического процесса на Черниговщине в начале ХХ века / Л. А. Дорохина. - С .264-269
В’яла, О. М. Науково-педагогічна та громадська діяльність професора В. К. Піскорського: джерельна база дослідження / О. М. В’яла. - С .270-275
Кушнірова, Л. В. Відомий педагог і лінгвіст В. І. Масальський / Л. В. Кушнірова. - С .276-279
ДРНТІ
ББК 83.3(4Укр)5 + 63.3(4Укр)52 + 83.3(4Рос)5-8 (Гоголь)
РУБ

Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Дод.точки доступу:
Самойленко, Григорій Васильович; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

4.

Л 64


   
    Література та культура Полісся [Электронный ресурс] : Збірник наукових праць. Вип. 43. До 80-річчя від дня народження академіка Ф. С. Арвата / Відп. ред. та упоряд. Г. В. Самойленко ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2008. - 248 с. - Загл. с титул. экрана. - Электрон. версия печ. публикации. - Літ. в кінці кожної статті. - 14.50 грн.
    Зміст:
Бойко, О. Д. Людина з великої літери / О. Д. Бойко. - С .3-5
Самойленко, Г. В. Життя та творча доля академіка Ф. С. Арвата / Г. В. Самойленко. - С .6-12
Арват, Н. Н. Арват Ф. С. о переводах произведений Н. В. Гоголя в Украине (Иван Франко как переводчик поэмы "Мертвые души") / Н. Н. Арват. - С .13-21
Забарний, О. В. Федір Арват і розвиток методичної думки на Україні / О. В. Забарний. - С .22-27
Михед, П. В. Микола Гоголя і поляки (про деякі проблеми вивчення) / П. В. Михед. - С .28-45
Бондарь, Н. А. Наименования лиц в "Мертвых душах" Н. Гоголя и их перевод на украинский язык / Н. А. Бондарь. - С .46-50
Бассак, Т. Ф. Жестовое поведение персонажей (на материале произведений Н. В. Гоголя) / Т. Ф. Бассак. - С .51-56
Сидоренко, Т. О. Творчість Івана Величковського на контексті європейського бароко / Т. О. Сидоренко. - С .57-66
Моціяка, Олена Миколаївна. Європейський характер романтичної суб’єктивності Михайла Петренка / О. М. Моціяка. - С .67-73
Коткова, Л. І. Епітетні сполуки в ідіолекті В. Винниченка / Л. І. Коткова. - С .74-79
Рудюк, Т. В. Фразеологічні одиниці із гендерним компонентом у творах Є. Гуцала / Т. В. Рудюк. - С .80-93
Хомич, Т. Л. Маркована лексика в ідіолекті Марії Матіос / Т. Л. Хомич. - С .94-102
Драчук, Л. І. Звичаї та традиції українців у повісті Михайла Стельмаха "Гуси-лебеді летять" як засіб формування духовного багатства світу школярів / Л. І. Драчук. - С .103-107
Бондаренко, А. І. Художнє мовомислення: до проблеми окреслення терміна / А. І. Бондаренко. - С .108-114
Бойко, Н. І. Проблема експресивної маркованості лексичних одиниць у працях українських мовознавців / Н. І. Бойко. - С .115-120
Бережняк, В. М. Новозапозичення в українській мові / В. М. Бережняк. - С .121-127
Кайдаш, А. М. Давньоязичницький пантеон у слов’янській культурній традиції / А. М. Кайдаш. - С .128-131
Пащенко, В. М. Визначальні особливості керованого та усвідомленого оволодіння фонетикою та фонологією у вищому навчальному закладі / В. М. Пащенко. - С .132-136
Пасік, Н. М. Гіпо- та гіперсемантизація ономастичних компонентів у структурі фразеологічних одиниць / Н. М. Пасік. - С .137-143
Петрик, О. М. Віддієслівні іменники опредметної дії: структурно-морфологічний аспект / О. М. Петрик. - С .144-150
Топчій, Ю. М. Граматична адаптація субстантивних галліцизмів в українській мові (аспект родової маркованості) / Ю. М. Топчій. - С .151-158
Топтун, В. М. Мотивація кличок в українській зооніміці / В. М. Топтун. - С .159-164
Рибалка, Н. С. Пропозиційна мотивація англійських номенклатурних назв ссавців у когнітивно-ономасіологічному аспекті / Н. С. Рибалка. - С .165-170
Вакуленко, Г. М. Семантико-синтаксична характеристика каузальних відношень у структурі простого речення / Г. М. Вакуленко. - С .171-172
Чирва, Г. М. Складнопідрядні речення-афоризми / Г. М. Чирва, М. С. Судденко. - С .173-178
Судденко, М. С. Проблема ідентифікації складнопідрядних речень із займенниково-означальними підрядними частинами / М. С. Судденко. - С .179-187
Гетман, Л. И. Украинско-русское двуязычие: миф и реальность / Л. И. Гетман. - С .188-190
Бойко, В. М. Особливості відтворення українських фразеологізмів російською мовою / В. М. Бойко, Л. Б. Давиденко. - С .191-193
Данич, О. В. Линвокультурологический аспект изучения русской фразеологии в вузе / О. В. Данич. - С .194-201
Жук, Т. В. Українське ділове мовлення та проблеми перекладу / Т. В. Жук. - С .202-208
Киричок, І. І. Готовність майбутніх вчителів-філологів до використання емпатії як умови розвивального впливу у міжособистісних стосунках / І. І. Киричок. - С .209-216
Голуб, Н. М. Роль комунітивно-ситуативних вправ у формуванні мовної особистості / Н. М. Голуб, Л. І. Проценко. - С .217-221
Банзерук, О. В. Вивчення стилістики у школі / О. В. Банзерук. - С .222-227
Міщенко, О. Форми інтерактивного навчання на уроках української літератури / О. Міщенко. - С .228-232
Кучерявець, В. Г. До питання про технологію самотворення себе як особистості (на матеріалі книги-самопрезентації І. А. Зязюна "Педагогіка добра: ідеали і реалії") / В. Г. Кучерявець. - С .233-237
Жук, О. А. Розвиток вищої педагогічної освіти в роки радянської влади / О. А. Жук. - С .238-243
ДРНТІ
ББК 83.3(4Укр)5 + 63.3(4Укр)52 + 83.3(4Рос)5-8 (Гоголь)
РУБ

Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Дод.точки доступу:
Самойленко, Григорій Васильович; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

5.
159.9(05)"540.3"+37(05)"540.3"
Н 34


   
    Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки [Электронный ресурс]. №2 / за заг. ред. В. В. Бурназової. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2023. - 172 с. - Загл. с титул. экрана. - ISSN 2663-4902. - Б. ц.
    Зміст:
МЕТОДОЛОГІЯ І ТЕОРІЯ ПЕДАГОГІКИ
Кононко, О. Л. Особливості уявлень дітей п’ятого-сьомого років про час – простір життя / О. Л. Кононко . - С .8-19
МЕТОДИКА НАВЧАННЯ І ВИХОВАННЯ
Білоусова, Н. В. Формування дослідницьких умінь молодших школярів на уроках із «Я досліджую світ» / Н. В.Білоусова , Т. В. Гордієнко . - С .20-25
Бондаренко, Ю. І. Формування природничої компетентності школярів засобами української літератури / Ю. І. Бондаренко . - С .26-36
Бугаєць, Н. О. Формування і розвиток stem-навичок у процесі навчання інформатики / Н. О. Бугаєць, А. А. Бобро, Т. М. Чабала . - С .37-46
Гордієнко, Т. В. Підготовка майбутніх учителів початкової школи до трудового навчання молодших школярів в умовах інклюзії / Т. В. Гордієнко . - С .47-53
Івахно, Н. О. Вивчення образів-персонажів літературного твору як носіїв власних назв динамічного типу / Н. О. Івахно . - С .54-62
Калинюк, Т. В. Формування соціокультурної компетентності на уроці іноземної мови у контексті цифровізації освіти / Т. В. Калинюк , О. О. Добринчук . - С .63-72
Король, В. С. Особливості систематизації навчально-пізнавальних інтересів учнів / В. С.Король . - С .73-78
Лисенко, І. М. Організація дистанційного та змішаного навчання на платформі Moodle / І. М. Лисенко . - С .79-88
Михальчук, Н. І. Дослідження поетики антропонімів у процесі шкільного вивчення роману Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» / Н. І. Михальчук, Т. В. Рудюк . - С .89-95
Павленко, О. М. Особливості методики навчання джазової імпровізації Джеймі Еберсольда / О. М. Павленко . - С .96-102
Рудюк, Т. В. Особливості вивчення творчості Василя Короліва-Старого на уроках української літератури в 5 класі / Т. В. Рудюк, О. В. Капленко . - С .103-108
ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА
Долматова, М. П. Читання англомовних художніх текстів як невід ємна складова навчання іноземної мови у ЗВО / М. П. Долматова . - С .109-115
Ельбрехт, О. М. Підвищення кваліфікації як фактор розвитку компетентностей керівника щодо управління системою забезпечення школи підручниками / О. М. Ельбрехт . - С .116-126
Качалова, Т. В. Інклюзивна компетентність викладача ЗВО: сутність, структура / Т. В. Качалова, Р. Г. Новгородський, Н. С. Останіна, М.Г. Криловець, М. Ю. Левандовський . - С .127-134
Інші автори: Новгородський Р. Г., Останіна Н. С., Криловець М. Г., Левандовський М. Ю.
Останіна, Н. С. Формування професійної компетентності працівників позашкільної сфери в умовах вищої школи / Н. С. Останіна, Т. В. Качалова . - С .135-141
Ростовська, Ю. О. Формування виконавсько-сценічної майстерності майбутніх фахівців з хореографії у закладах вищої освіти України / Ю. О. Ростовська . - С .142-147
Шахрай, Т. О. Ретроспектива синергії міждисциплінарного підходу в освіті та науці: національний та європейський контекст / Т. О. Шахрай . - С .148-159
ВІТЧИЗНЯНИЙ І ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД
Йотка, В. В. Наукова школа професора О. Я. Ростовського / В. В. Йотка . - С .160-166
Кавунник, О. А. Наукові родини професора Олександра Ростовського: представники, здобутки / О. А. Кавунник . - С .167-172
УДК
Рубрики: Кафедра психології
   Кафедра педагогіки, початкової освіти, психології та менеджменту

   Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи

Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Криловець М. Г., Левандовський М. Ю.
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

6.


    Михальчук, Н. І.
    Дослідження поетики антропонімів у процесі шкільного вивчення роману Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» [Электронный ресурс] / Н. І. Михальчук, Т. В. Рудюк // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 2. - С. 89-95
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
власна назва, антропонім, топонім, символічна функція, пообраз- ний шлях аналізу
Анотація: Статтю присвячено вивченню ономастичної системи соціально-психологічного роману Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?", зокрема одній із груп онімів – літературно-художнім антропонімам. У центрі наукового зацікавлення авторів – особливості функціонування власних художніх наймену- вань літературних персонажів у творчості реалістів Панаса Мирного та Івана Білика.
Функціонування власних назв, зокрема літературних антропонімів, у текстах шкільної програми потребує спеціального дослідження та розробки алгоритму навчальних дій для вчителя української літератури й учнів. У статті описано лише загальні зауваги до окремих елементів макроструктури (сформульовано орієнтовні теми занять для вивчення образів-персонажів із залученням їхніх власних назв) та мікроструктури (запропоновано види навчальної діяльності з використанням власного найменування як засобу характеристики героїв) уроків із вивчення образів-персонажів художнього твору.
Дослідження пропонує залучення літературно-художніх антропонімів до процесу характеристики образів-персонажів крізь призму різних варіантів пообразного шляху аналізу художнього твору, зокрема таких, як вивчення персонажів за рисами внутрішнього світу, за розвитком сюжету, за системою «виклик-відгук», осмислення ціннісно-цільової програми, психології вчинків героїв, статусно- рольова характеристика та концептуально-образний аналіз.
У цілому наукове дослідження спрямовано на вирішення питання концептуаль- ного значення найпродуктивніших літературно-художніх найменувань – антропонімів (особових імен, прізвищ та прізвиськ) – у процесі цілісної характеристики образів-персонажів реалістичного соціально-психологічного роману «Хіба ревуть воли, як ясла повні?». Запропоновано базові підходи до роботи з особовими назвами персонажів у межах пообразного та словесно-образного шляхів аналізу художнього твору, а саме: словникове опрацювання значень власних найменувань, ужитих у літературних текстах, з подальшим порівнянням із їхньою текстуальною функцією.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Рудюк, Т. В.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВІТКЗ (1)
Вільні: ВІТКЗ (1)

Знайти схожі

7.


    Рудюк, Т. В.
    Особливості вивчення творчості Василя Короліва-Старого на уроках української літератури в 5 класі [Электронный ресурс] / Т. В. Рудюк, О. В. Капленко // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 2. - С. 103-108
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
чарівна казка, міф, міфологізм, міфічні образи, мавка, літератур- ний портрет
Анотація: Стаття присвячена особливостям вивчення творчості Василя Короліва- Старого на уроках української літератури у 5 класі. Автори теоретично обґрун- товують актуальність висвітлення цього питання та необхідність розробки методичного підходу до осмислення самобутності казок В. Короліва-Старого, зокрема творчого переосмислення ним традиційних українських міфологічних образів. Увагу зосереджено на опануванні учнями знань про життєвий і творчий шлях письменника, своєрідність його чарівних казок, розкритті феномену міфічних героїв. Автори подають загальну схему аналізу чарівних казок письмен- ника на прикладі програмового твору в курсі української літератури для 5 класу «Мавка Вербинка». У поданому дослідженні запропоновано будувати навчальну діяльність з метою формування у здобувачів освіти спеціальних умінь і навичок: розрізняти жанри міфу і чарівної казки, розуміти особливості чарівних казок, знаходити міфічні образи й пояснювати їхню семантику, формулювати тему та основну думку твору, визначати повчальний зміст казок, своє ставлення до описаного. Реалізувати поставлені завдання пропонується за допомогою найефективніших методів та видів навчальної діяльності на уроках, серед яких автори виділяють евристичну бесіду, словникову роботу, виразне читання, аналіз літературного портрету героя та творчі завдання, які сприяють твор- чому розвитку здобувачів освіти 5 класів і зростанню в них інтересу до жанру чарівної казки й вивчення творчості В. Короліва-Старого. Описана схема аналізу стане ефективною і для розробки уроків позакласного читання, для яких навчальна програма пропонує такі чарівні казки В. Короліва-Старого: «Хуха- Моховинка», «Потерчата», «Чортова перечниця», «Дідько», «Рибалчина Руса- лонька».
Запропонований методичний підхід дозволяє удосконалити процес вивчення чарівних казок В. Короліва-Старого на уроках української літератури у 5 класі загальноосвітньої школи та створити цілісне методичне напрацювання вивчен- ня творчого доробку казкаря. Особливо корисним дослідження стане для учителів-практиків та дослідників творчості В. Короліва-Старого.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Капленко, О. В.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВІТКЗ (1)
Вільні: ВІТКЗ (1)

Знайти схожі

8.
80+37.02 (082.2)
З-41


   
    Арватівські читання – 2023 [Электронный ресурс] : матеріали всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції, 17 травня 2023 року / упоряд. Н. І. Бойко, О. М. Петрик ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - [Б. м.] : НДУ ім. М. Гоголя, 2023. - 162 с. - Загл. с титул. экрана. - Б. ц.
    Зміст:
ПЕРЕДНЄ СЛОВО ПРО КОНФЕРЕНЦІЮ . - С .6-10
Бойко, Н. І. Непроминальна роль академіка Ф. С. Арвата / Н. І. Бойко, О. М. Петрик. - С .11-14
Аникієнко, І. В. Коди національного мовомислення в українській пісні 2014 – 2023 років / І. В. Аникієнко, Т. Л. Хомич . - С .15-17
Баран, І. М. Метафоризація флоролексем у поетичних просторах Василя Симоненка / І. М. Баран, Н. І. Бойко . - С .18-22
Бойко, Т. В. Об’єктивація лексико-семантичного поля концепту любов в ідіолекті В. Винниченка / Т. В. Бойко, Н. І. Бойко . - С .23-27
Бондаренко, І. Р. Аксіологічні виміри тактильної лексики в малій прозі Євгена Гуцала / І. Р. Бондаренко, Н. М. Пасік . - С .28-30
Бояршинова, О. Л. Об’єктивація концепту «Щастя» в романі Люко Дашвар «Покров» / О. Л. Бояршинова, Н. І. Бойко . - С .31-36
Головащук, А. О. Інноваційні технології – інстумент формування креативної особистості учня / А. О. Головащук, С. В. Цінько. - С .37-38
Головенко, В. В. Відображення етнічної самобутності фразеологічних одиниць крізь призму семантичного аспекту / В. В. Головенко,Т. В. Рудюк . - С .39-41
Даньшина, Т. М. «Неймовірні зустрічі» за твором Ю. Яновського «Майстер корабля» / Т. М. Даньшина . - С .42-45
Долгова, К. О. Кольорономени у віршах Надії Красоткіної про війну / К. О. Долгова, А. М. Кайдаш . - С .46-47
Загорна, Ю. А. Мовленнєві засоби комічного в стендапі періоду війни в Україні / Ю. А. Загорна, А. І. Бондаренко . - С .48-50
Золотарьова, А. В. Масова література як естетичний феномен / А. В. Золотарьова, Н. І. Михальчук . - С .51-53
Зубель, Г. Д. Щоденник О. Довженка в літературно-критичному дискурсі / Г. Д. Зубель, Н. І. Михальчук . - С .54-56
Кєня, С. О. Місцеві ЗМІ як джерело вивчення історії Ніжинщини / С. О. Кєня, С. П. Шевченко . - С .57-59
Козловець, В. П. Українсько-польські прагмонімні номінації на позначення парфумів / В. П. Козловець . - С .60-62
Корнєєва, Л. Л. До проблеми назви екранізації повісті Стівена Кінга «Rita hayworth and shawshank redemption» / Л. Л. Корнєєва . - С .63-65
Корнух, Є. В. Огляд прози Макса Кідрука / Є. В. Корнух, О. М. Капленко . - С .66-68
Коськін, Д. О. Голокост у збірці Маріанни Кіяновської «Бабин Яр. Голосами»: екстравертивний та інтровертивний аспекти / Д. О. Коськін, Ю. І. Бондаренко . - С .69-70
Купрій, О. І. Словотвірні особливості складних іменників у німецькій мові права / О. І. Купрій, М. І. Блажко . - С .71-73
Левіна, Л. О. Формування партнерських відносин вчителя і учня при вивченні курсу зарубіжної літератури / Л. О. Левіна . - С .73-89
Маркотенко, Т. С. Акцентуаційні норми числівників сучасної української мови / Т. С. Маркотенко . - С .80-84
Минка, А. М. Подієвий аналіз літературного твору в 9-11 класах загальноосвітньої школи / А. М. Минка, Ю. І. Бондаренко . - С .88-89
Моренець, А. Ю. Українські фразеологізми з компонентами день і ніч / А. Ю. Моренець, Н. М. Пасік . - С .90-93
Мотяш, К. В. Образ президента України як об’єкт дослідження / К. В. Мотяш, Н. М. Талавіра . - С .94-95
Назаров, М. Артбук-секвенування «Усі майбутні дні» у контексті сучасної літератури: літопис прийдешніх днів – чого він може нас навчити / М. Назаров, Л.О. Левіна . - С .96-99
Павлова, Л. Л. Поетика дилогії Марини Гримич «Клавка» і «Юра» / Л. Л. Павлова, В. П. Хархун . - С .100-102
Петрушак, І. Жозе Сарамаго: роман «Сліпота» як варіант авторського погляду на майбутнє людства та спроба застереження читачів від такого майбутнього / І. Петрушак, Л. О. Левіна . - С .103-104
Пилипенко, В. Є. Теоретичні засади формування SOFT SKILLS в учнів профільної школи / В. Є. Пилипенко, Н. М. Голуб . - С .105-107
Пономаренко, Л. Ю. Особливості жадівської говірки східнополіського говору поліського наріччя / Л. Ю. Пономаренко, Т. Л. Хомич . - С .108-110
Процик, І. Р. Лексико-граматичні інновації спортивної сфери на початку ХХ століття та їхні шанси повернутися до сучасного спортивного дискурсу / І. Р. Процик. - С .111-113
Рибакова, В. В. Рецепція творчості Марії Матіос у сучасній літературній критиці / В. В. Рибакова, О. М. Капленко . - С .114-116
Романенко, Я. Р. Об’єктивація аксіологічних вимірів щоденникового дискурсу Марії Матіос (на матеріалі твору «Приватний щоденник. Майдан. Війна...») / Я. Р. Романенко, Н. І. Бойко . - С .117-122
Романчук, С. М. Структура комунікативної компетентності мовної особистості студента: психолінгвістичний аспект / С. М. Романчук, Н. Г. Мичак . - С .123-125
Марченко, Т. В. Назви виробів із тіста в українській фразеології та пареміології / Т. В. Марченко, Н. М. Пасік . - С .85-87
Савченко, С. І. Стилістичні інтенції сленгізмів у романах Дари Корній / С. І. Савченко, А. М. Кайдаш . - С .126-128
Саєнко, К. О. Фразеологізми в романі Ф. М. Достоєвського «Злочин і кара» / К. О. Саєнко, О. М. Петрик . - С .129-131
Самборин, В. Л. Одиниці експресивного синтаксису в ідіолекті Григора Тютюнника / В. Л. Самборин, М. О. Щупко . - С .132-138
Самойленко, В. М. Поняття інтерпретація в гуманітарних науках / В. М. Самойленко, О М. Петрик. - 139-142 : В. М. Самойленко, О М. Петрик
Свірідова, А. Проблеми сучасних підлітків та шляхи подолання цих проблем у романі Зої Загг «Дівчина онлайн» / А. Свірідова, Л. О. Левіна . - С .143
Семеряка, А. В. Роль музики у створенні атмосфери та образності фільму Клер Маккарті «Офелія» (2018) / А. В. Семеряка, Л. Л. Корнєєва, А. В. Семеряка, Л. Л. Корнєєва , 144-146
Синенко, І. П. Теоретичні аспекти вивчення мовного ідіолекту письменника / І. П. Синенко, Т. Л. Хомич . - С .147-148
Чайка, М. В. Дієслова емоційного стану в художньому мовленні М. Коцюбинського / М. В. Чайка, Н. М. Пасік . - С .149-151
Шевченко, С. П. Прислівниковий дивосвіт поезії Ліни Костенко: інтегрований урок української мови та літератури в 7 класі ЗЗСО / С. П. Шевченко . - С .152-153
Шeвчeнкo, Ю. В. Поезія Оксани Забужко: провідні мотиви й художні образи / Ю.В. Шeвчeнкo, В.П. Хархун . - С .154-155
Шутко, К. Ю. Розвиток гнучких навичок (soft skills) на уроках української мови як підготовка учнів до успішної життєдіяльності / К. Ю. Шутко, С. В. Цінько . - С .156-159
Юрченко, І. А. Вербальні та невербальні засоби впливу у текстах англомовної реклами лікарських засобів / І. А. Юрченко, Т. В. Міщенко . - С .159-162
УДК
Рубрики: Кафедра української мови, методики її навчання та перекладу
   Кафедра української літератури, методики її навчання та журналістики

Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

9.
811.161.2+37.091
Р 83


    Рудюк, Т. В.
    Українська мова як іноземна [Электронный ресурс] : навчально-методичний посібник / Т. В. Рудюк ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2023. - 221 с. - Загл. с титул. экрана. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Кафедра української мови, методики її навчання та перекладу
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

 
Статистика
за 01.06.2024
Кількість запитів 36667
Кількість відвідувачів 1274
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя