Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>A=Шаф, О. В.@<.>
Загальна кількість знайдених документів : 2
Показані документи с 1 за 2
1.
80:008
Л 64


   
    Література та культура Полісся [Электронный ресурс]. Вип. 110. Серія Філологічні науки. № 24 / відп. ред. і упоряд. Г. В. Самойленко. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2024. - 310 с. - Загл. с титул. экрана. - ISSN 2618-0022. - Б. ц.
    Зміст:
Літературознавство та мовознавство
Любецька, В. В. Про предмет і градацію сміху в художньому світі М. В. Гоголя : В. В. Любецька / 5-16
Шаф, О. В. «Тарас Бульба» Миколи Гоголя в полоні ідеологічних спекуляцій: з досвіду підготовки майбутніх вчителів-словесників / О. В. Шаф . - С .17-27
Кузик, В. В. Повість «Тарас Бульба» Миколи Гоголя – сюжетна основа української класичної героїчної опери / В. В. Кузик . - С .28-35
Антонюк, В. Г. Галерея жіночих образів опери М. В. Лисенка «Тарас Бульба» за історичною повістю М. В. Гоголя / В. Г. Антонюк . - С .36-45
Кармазін, А. О. Стежками Гоголя – музеєм театру та музики / А. О. Кармазін . - С .46-52
Звиняцьковський, В. Я. Сприйняття особистості і творчості Гоголя К. Гавлічком-Боровським (у контексті його російської подорожі) / В. Я. Звиняцьковський . - С .53-59
Новиков, А. О. Гоголь у рецепції Олександра Довженка / А. О. Новиков . - С .60-67
Баган, О. Р. Сенс Гоголя: етнопсихологічні та культурологічні тлумачення Євгена Маланюка / О. Р. Баган . - С .68-85
Вакуленко, Г. М. Актуалізація стилістично маркованої лексики в ідіолекті Миколи Гоголя / Г. М. Вакуленко, Н. І. Клипа . - С .86-99
Самойленко, Г. В. Поїздка Тараса Шевченка та Пантелеймона Куліша до Межигір’я і її місце в творчій біографії митців / Г. В. Самойленко . - С .100-110
Попович, Ю. П. Сучасний стан мілтонознавства: традиція і опонування їй / Ю. П. Попович, Т. В. Михед . - С .111-122
Дранніков, А. О. Дихотомія «герой/монстр» в античній та середньовічній парадигмі: до витоків західноєвропейського розуміння самотності / А. О. Дранніков . - С .123-134
Пікун, Л. В. Образ золотої рибки в повісті Лізи Томпсон «Хлопчик Золота Рибка» / Л. В. Пікун . - С .135-142
Василишин, О. В. Художні переклади в інтерпретації українських і польських авторів (Леся Степовичка, Тадей Карабович, Володимир Дячун, Мілош Бєджицький) / О. В. Василишин, І. Ф. Василишина. - С .143-152
Краєзнавство та історія культури
Антоній, (Фірлей). Перша повна українська Біблія: історія перекладу та видання / Антоній (Фірлей). - С .153-169
Самойленко, Г. В. Пантелеймон Куліш як «народовивчинець» творчості кобзарів, бандуристів та лірників / Г. В. Самойленко . - С .170-180
Леп’явко, С. А. Сторінки музичного мистецтва Чернігівщини XVII–XVIII ст. / С. А. Леп’явко . - С .181-189
Осіпова, Г. С. Бібліотекарі Ніжинського юридичного ліцею князя Безбородька та їхній внесок у становлення бібліотеки (1840–1875 рр.) / Г. С. Осіпова. - С .190-214
Лейберов, О. O. «Фізичне виховання молоді, нарешті буде піднесено на необхідну висоту…» – проєкт відкриття гімнастичної зали в Ніжинському історико-філологічному Інституті князя Безбородька та його доля / О. O. Лейберов, К. М. Смалій . - С .215-228
Кучменко, Е. М. З історії формування поняття «нормотворчості» як складової моральної культури України ХІХ ст. / Е. М. Кучменко, Ю. М. Давиденко, А. Г. Бровко . - С .229-245
Прудько, В. О. Культурне життя Ніжинщини в період Української революції (1917–1921 рр.) / В. О. Прудько, В. В. Мартиненко . - С .246-255
Лейберов, О. О. Нумізматичне зібрання Ніжинської Вищої школи у 20–30-х роках ХХ століття / О. О. Лейберов . - С .256-270
Бровко, А. Г. Людмилинська жіноча учительська семінарія як осередок духовності та культури / А. Г. Бровко, Ю. М. Давиденко, Е. М. Кучменко . - С .271-282
Дудка, Р. А. Вплив релігії на духовність та культуру давніх єгиптян. Постать композитора, акордеоніста-віртуоза Костянтина Соколова в контексті українського музичного мистецтва другої половини ХХ – поч. ХХІ ст. / Р. А. Дудка . - С .283-292
Кисляк, Б. М. Постать композитора, акордеоніста-віртуоза Костянтина Соколова в контексті українського музичного мистецтва другої половини ХХ – поч. ХХІ ст. / Б. М. Кисляк. - С .293-297
Рецензії
Бондаренко, А. І. Рецензія на монографію доктора філологічних наук, професора Г. В. Самойленка «З молитвою за Україну. Церковно-культурні діячі Північного Лівобережжя ХVІІ ст.» (Ніжин, 2023 р.) / А. І. Бондаренко . - С .298-301
Пугач, В. М. Рецензія на монографію «З молитвою за Україну: Церковно-культурні діячі Північного Лівобережжя XVII століття» доктора філологічних наук, професора кафедри літератури, методики її навчання, історії культури та журналістики Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя Самойленка Григорія Васильовича (Ніжин, 2023) / В. М. Пугач . - С .302-303
УДК
Рубрики: Кафедра української літератури, методики її навчання та журналістики
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

2.


    Шаф, О. В.
    «Тарас Бульба» Миколи Гоголя в полоні ідеологічних спекуляцій: з досвіду підготовки майбутніх вчителів-словесників [Электронный ресурс] / О. В. Шаф // Література та культура Полісся. - 2024. - Вип. 110. - С. 17-27
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
Микола Гоголь, повість «Тарас Бульба», імперіалізм / колоніалізм, ідеологія, стереотип, методика викладання в закладі вищої освіти
Анотація: Стаття присвячена висвітленню особливостей викладання в закладі вищої освіти для здобувачів першого (бакалаврського) освітнього рівня спеціальності «Середня освіта (українська мова та література)» творчості Миколи Гоголя, зокрема його повісті «Тарас Бульба». Постать письменника та його місце в історії української літератури й досі відкриті для спекуляцій через нерозуміння колоніальної специфіки літературного процесу тої доби, через некритичне засвоєння й поширення імперських стереотипів про Гоголя. Збереження теми життєтворчості Гоголя в шкільній програмі із зарубіжної літератури відповідно до її перегляду комісією МОН у 2022 році, хоча й позитивне вивченням спадщини видатного митця, але має мінус у тому, що закріплює за ним статус «іноземного», «чужого», «російського» й у такий спосіб підтримує експропріацію імперією його генія. Епізодичний моніторинг методичних розробок уроків, присвячених творчості Гоголя, розділів шкільних підручників, а також програм з «Історії української літератури І половини ХІХ століття» гуманітарних спеціальностей у ЗВО IV рівня акредитації виявив проблеми у виробленні постколоніальної стратегії інтерпретації й викладу життєтворчості Гоголя, зокрема його повісті «Тарас Бульба». Варіанти вирішення окремих з них запропоновані в цій статті. Майбутнім вчителям української літератури необхідно знати обидві редакції повісті, розуміти (ідеологічні) причини і характер внесених у редакцію 1842 року змін, уміти науково обґрунтувати спекулятивні аспекти номінального (Русь, Росія, руський), риторичного («патріотичні» промови й заклики) рівнів другого варіанта твору, виявити ідеологічне підґрунтя неоднозначного (в обох редакціях) образно-сюжетного рівня, а саме концепції головного героя, перипетій його історії, системи конфліктів тощо. У межах практичних занять з теми пропонуються, зокрема, варіанти застосування рольової гри, мозкового штурму, різнопланових творчих завдань.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Є примірники у відділах: всього 1 : ВІТКЗ (1)
Вільні: ВІТКЗ (1)

Знайти схожі

 
Статистика
за 08.06.2024
Кількість запитів 15296
Кількість відвідувачів 1298
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя