> Шифр: УМЖ-1/2017/69/3 Журнал 2017р. т.69 N 3 Азізі, А. Про головнi iдеальнi мультиплiкативнi модулi / А. Азізі, К. Джаярам. - С.291-299 Вакарчук, М. Б. О полных модулях непрерывности 2π -периодических функций двух переменных в пространстве L2,2 / М. Б. Вакарчук, С. Б. Вакарчук. - С.300-310 Гордевський, В. Д. Нескінченномодальні наближені розв’язки рівняння Больцмана / В. Д. Гордевський, О. О. Гукалов. - С.311-323 Гюрдал, М. A -кластернi точки в термiнах iдеалiв / М. Гюрдал, Є. Саваш. - С.324-331 Левчук, В. М. О безусловных базисах ядер, порождаемых дифференциальными уравнениями второго порядка / В. М. Левчук. - С.332-347 Літовченко, В. А. Фундаментальний розв’язок задачі Коші для параболічних систем типу Шилова з коефіцієнтами обмеженої гладкості / В. А. Літовченко, Г. М. Унгурян. - С.348-364 Лось, В. М. Параболічні за Петровським системи у просторах Хермандера / В. М. Лось. - С.365-380 Сухорольський, М. А. Функції Бесселя двох комплексних взаємно спряжених змінних та їх застосування у крайових задачах математичної фізики / М. А. Сухорольський. - С.381-396 Карелин, А. А. О связи между нормами операторов с особенностями на концах в весовых пространствах Гельдера и Лебега / А. А. Карелин, А. А. Тарасенко. - С.397-406 Хсу, К. -С. Новi дробово-iнтегральнi нерiвностi для диференцiйовних опуклих функцiй та їх застосування / К. -С. Хсу, К. -Л. Цзен. - С.407-425 Бандура, А. І. Логарифмічна похідна за напрямком та розподіл нулів цілої функції обмеженого L -індексу за напрямком / А. І. Бандура, О. Б. Скасків. - С.426-432 Є примірники у відділах: всього 1 : ВІТКЗ (1) Вільні: ВІТКЗ (1) |
Бандура, А. І. Логарифмічна похідна за напрямком та розподіл нулів цілої функції обмеженого L -індексу за напрямком [Электронный ресурс] / А. І. Бандура, О. Б. Скасків> // Український математичний журнал : Науковий журнал. - 2017. - Том 69, N 3. - С. 426-432 . - ISSN 0041-6053 Дод.точки доступу: Скасків, О. Б. Є примірники у відділах: всього 1 : ВІТКЗ (1) Вільні: ВІТКЗ (1) |
Ш 96 Шумський, Микола Олександрович. Педагогічний репертуар бандуриста [Электронный ресурс] : навчальний посібник для студ. закладів вищої освіти / М. О. Шумський ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2019. - 140 с. - Загл. с титул. экрана. - Электрон. версия печ. публикации. - Б. ц.
кафедра музичної педагогіки та хореографії Кл.слова (ненормовані): бандура Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация) Дод.точки доступу: Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя Примірників всього: 1 ВІТКЗ (1) Свободны: ВІТКЗ (1) |
Клапчук, В. Кобза та бандура в Україні: регіональні аспекти [Электронный ресурс] / В.Клапчук> // Література та культура Полісся. - 2022. - 21f. - С. 177-189 Рубрики: Кл.слова (ненормовані): кобза, бандура, лютне подібні інструменти, приструнки, харківська бандура, київська бандура, полтавська бандура Анотація: Метою статті є розкриття понять кобза та бандура, вивчення історичних шляхів їх розвитку, що уособлювало українське культурне надбання. У вітчизняній історіографії досі відсутні спеціальні дослідження цієї тематики. Наукові підходи базуються на застосуванні принципу історизму, загально-наукових методів (аналіз, синтез, індукція, дедукція, конкретизування та ін.). Наукова новизна дослідження полягає у висвітленні походжень понять «кобза» та «бандура», специфіки змін конструкції інструментів під час побутування в Україні. Висновки. На основі історичних фактів вивчено обставини появи цих музичних інструментів від перших згадок до загального поширення на українській землі на основі аналізу різних дослідницьких версій. Бандура – це лютнеподібний інструмент, аналоги якого були поширені в середньовічній Європі. Кобза, згідно найбільш поширеної теорії, є азійського походження. Традиційно, музикантів, які грали на кобзах, називали кобзарями. Однак такий виконавець міг тримати і бандуру в руках, яка досить схожа на кобзу, тож його все одно називатися кобзарем. Останній зразок української кобзи – інструмент О. Вересая. Кобза та бандура першої стадії (до XVIIIстоліття) були лютнеподібними інструментами, струни розміщувалися лише на грифі, у кобзи – 3 струни, у бандури 5–6. Кобза та бандура другої стадії (з другої половини XVIII століття) має приструнки. Граючи на кобзі, виконавець укорочував струни на грифі, поєднуючи це з щипком відкритих струн. Граючи на бандурі виконавець застосую щипок пальцем з потрібної відкритої струни. Модернізація бандури здійснювалася протягом тривалого часу. На основі трьох типів конструкції склались три найвідоміші виконавські школи: харківська, київська та полтавська. Ці школи мають різні конструкції бандур, відрізняються способом гри на інструменті. Удосконалення конструкції бандури сприяло значному розширенню виконавського репертуару, який збагатився творами як традиційних композиторів, так і сучасних. Це нова сучасна музика, яка являє собою переплетення традиційних стилів з елементами джазу, експресіонізму, імпресіонізму тощо. Композитори додали бандурі нового звучання, відкрили новітні способи звуковидобування на бандурі, значно доповнили технічні можливості виконавця. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация) Є примірники у відділах: всього 1 Вільні: 1 |
Л 64 Література та культура Полісся [Электронный ресурс] : збірник наукових праць. Вип. 107. Серія Філологічні науки. №21 / відп. ред. і упоряд. Г. В. Самойленко ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2022. - 201 с. - Загл. с титул. экрана. - ISSN 2618-0022. - Б. ц. Зміст: Привітання Блохин Доріана . - С .5 Привітання Rita Giuliani . - С .6-7 Привітання Жиленко Ірина . - С .8 Привітання Серебрянська Ірина . - С .9 Привітання Семашко Тетяна . - С .10 Літературознавство Самойленко, Г. В. Барокова своєрідність у творах письменників Чернігівської літературної школи XVII ст. / Г. В.Самойленко. - С .11-31 Шовкопляс, Г. Є. Бінарна опозиція архетипів мати/мачуха як композиційна основа комедії-сатири Івана Багряного «Генерал» (1948 р.) / Г. Є.Шовкопляс . - С .32-40 Плотніков, Є. О. «Щастя порядної людини» або мотив Відходу-і-Повернення в художній літературі / Є.О.Плотніков ,А.В.Ролік . - С .41-48 Остапенко, Л. М. Біблійний вимір роману Паоло Коельо «Алхімік» / Л. М.Остапенко. - С .49-58 Мовознавство Бойко, Н. І. Українське мовознавство в іменах Ніжинської вищої школи / Н. І.Бойко . - С .59-83 Бондаренко, А. І. Рекламний дискурс: структурно-семіотичний і функційний аспекти / А. І.Бондаренко . - С .84-91 Петрик, О. М. Структурна організація складних слів у збірці Василя Стуса «Палімпсести» / О. М.Петрик ,О. Ю.Коваль . - С .92-101 Ковтун, Н. А. Особливості вжитку термінів англомовного походження до жанру фільмів жахів / Н. А.Ковтун . - С .102-112 Бойко, Н. І. До проблеми академічного видання творів В. Винниченка: компаративний аналіз видань оповідання «Краса і сила» / Н. І.Бойко , Т. В.Бойко . - С .113-127 Баран, І. М. Фігури експресивного синтаксису в поетичній творчості Василя Симоненка / І. М.Баран . - С .128-139 Краєзнавство та історія культури Самойленко, Г. В. Лазар Баранович – видатний церковний і культурний діяч другої половини XVII ст. / Г. В.Самойленко . - С .140-166 Крупенко, О. В. Кролевецький повіт 1917–1918 років у контексті локальної історії / О. В.Крупенко, О. В.Пластун . - С .167-177 Клапчук, В. Кобза та бандура в Україні: регіональні аспекти / В.Клапчук . - С .177-189 Шкурко, М. П. Двоєдина задача нової «Просвіти» / М. П.Шкурко . - С .190-197
Рубрики: Кафедра української літератури, методики її навчання та журналістики Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация) Свободных экз. нет |
Леп’явко, С. А. Сторінки музичного мистецтва Чернігівщини XVII–XVIII ст. [Электронный ресурс] / С. А. Леп’явко> // Література та культура Полісся. - 2024. - Вип. 110. - С. 181-189 Рубрики: Кл.слова (ненормовані): музична культура, мистецтво, кобза, бандура, бандурне мистецтво, Чернігівщина, соціокультурний вимір, Глухівська школа півчих, музичні цехи Анотація: У статті проведений аналіз розвитку музичного життя Чернігівщини XVII– XVIII століть, зокрема кобзарського та бандурного мистецтва, оркестрової культури, впливу освітніх закладів та видатних виконавців на формування музичної освіти і практики. Висвітлюючи історичну динаміку музичної культури Чернігівщини, стаття звертає увагу на значення регіону в національному та європейському контекстах, що сягнуло національного та міжнародного визнання. Значний акцент робиться на практичній та теоретичній діяльності музикантів, які піднімали рівень музичної освіти і сприяли формуванню теоретичних засад мистецтва. Розкривається проблематика відпливу талановитих музикантів з регіону, що ставило під загрозу розвиток місцевої музичної культури. Висновки статті підкреслюють важливість Чернігівщини у контексті національної музичної історії та її роль у збереженні та розвитку української музичної ідентичності. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация) Є примірники у відділах: всього 1 : ВІТКЗ (1) Вільні: ВІТКЗ (1) |