Главная Упрощенный режим Описание
Авторизация
Фамилия
Пароль
 

Базы данных


Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя- результаты поиска

Вид поиска

Область поиска
Формат представления найденных документов:
полныйинформационныйкраткий
Отсортировать найденные документы по:
авторузаглавиюгоду изданиятипу документа
Поисковый запрос: <.>II=ВП 2/2012/5<.>
Общее количество найденных документов : 18
Показаны документы с 1 по 18
1.
88
Г 96


    Гусельцева, М. С..
    Антропологическая оптика в психологии и гуманитаристике / М. С. Гусельцева // Вопр. психологии : науч. журн. - 2012. - № 5. - С. 3-18. - Бібліогр.: 42 назв. . - ISSN 0042-8841
ББК 88
Рубрики: Психологічна антропологія--гуманітаристика
фывфывфыв:
методологія -- антропологічний поворот -- антропологічна оптика -- постнекласична раціональність -- культурно-психологічний аналіз
Аннотация: Досліджується антропологічний поворот як інтелектуальний рух у сфері гуманітарного знання, досліджується історія взаємин психології та антропології. Постнекласична гуманітаристика характеризується рядом трендів: від закритих дисциплін до вільної полідисциплінарної спільноти, від макроаналізу - до мікроаналітики, від позитивізму - до герменевтики, від аналізу текстів - до проблеми взаємодії та перекладу. Культурно-історична епістемологія виступає загальнонауковою методологічною основою для комунікації психології та інших наук про людину.


Имеются экземпляры в отделах:
Ч.З.№2 Экз. 1 (свободен)

Найти похожие

2.
88.4
М 42


    Медведская, Е. И..
    Педагогическая деятельность: сфера услуг или...? / Е. И. Медведская // Вопр. психологии : науч. журн. - 2012. - № 5. - С. 19-28. - Бібліогр.: 12 назв. . - ISSN 0042-8841
ББК 88.4
Рубрики: Гуманізація освіти--суб’єкти освіти--позиції
   педагогічна психологія

фывфывфыв:
гуманізація освіти -- суб’єкти освіти -- позиції -- метод асоціацій -- позиції учня -- позиції батьків -- адміністрація школи -- позиція вчителя
Аннотация: Аналізується проблема гуманізації стосунків між різними суб’єктами освіти. На основі аналізу асоціацій педагогів виявлено зміст позицій учня, батьків, адміністрації школи та вчителя. Дослідження показує, що непродуктивна позиція вчителя над учнем сьогодні змінюється на таку ж непродуктивну позицію під іншими суб’єктами освіти, що свідчить про деформації сутності ідеї гуманізації шкільного життя.


Имеются экземпляры в отделах:
Ч.З.№2 Экз. 1 (свободен)

Найти похожие

3.
88.4
Т 70


    Троицкая, Е. А.
    Влияние условий раздельного обучения на развитие эмпатии у школьников / Е. А. Троицкая // Вопр. психологии : науч. журн. - 2012. - № 5. - С. 29-38. - Бібліогр.: 26 назв. . - ISSN 0042-8841
ББК 88.4
Рубрики: Педагогічна психологія--відокремнене навчання--роздільне навчання
   Психологія--емпатія--почуття

фывфывфыв:
роздільне навчання -- відокремнене навчання -- емпатія -- почуття -- компоненти емпатії -- підлітки -- юнацький вік
Аннотация: Представлено результати емпіричного дослідження, націленого на виявлення особливостей впливу системи роздільного навчання на процес розвитку емпатії та її структурних компонентів у школярів підліткового і юнацького віку. Показано, що специфіка впливу системи навчання на рівень розвитку емпатії та її компонентів залежить від статі і гендерного типу учнів.


Имеются экземпляры в отделах:
Ч.З.№2 Экз. 1 (свободен)

Найти похожие

4.
88
Р 25


    Ратанова, Т. А.
    Эффективность развивающей дидактико-методической системы Л. В. Занкова / Т. А. Ратанова, О. В. Нестерова // Вопр. психологии : науч. журн. - 2012. - № 5. - С. 39-51. - Бібліогр.: 12 назв. . - ISSN 0042-8841
ББК 88
Рубрики: Вікова психологія--молодший шкільний вік--системи навчання
фывфывфыв:
інтелектуальний розвиток -- початкова освіта -- особистісний розвиток -- репрезентативно-когнітивні структури -- інтелект -- диференціювання об’єктів -- система навчання Л. В. Занкова
Аннотация: Розглядається динаміка розвитку показників когнітивної та особистісної сфер і особливості їх диференційованості в учнів І-ІІІ класів при традиційному і розвиваючому навчанні по дидактичній системі Л. В. Занкова.


Доп.точки доступа:
Нестерова, О. В.; Занков, Леонід Володимирович (радянський психолог та педагог ; 1901-1977) \о нем\

Имеются экземпляры в отделах:
Ч.З.№2 Экз. 1 (свободен)

Найти похожие

5.
88
А 87


    Архиреева, Т. В.
    Личностные детерминанты отношения отца к ребенку / Т. В. Архиреева // Вопр. психологии : науч. журн. - 2012. - № 5. - С. 52-61. - Бібліогр.: 12 назв. . - ISSN 0042-8841
ББК 88
Рубрики: психологія батьківства
фывфывфыв:
батьківство -- батько -- статева психологія -- детермінанти батьківства -- відношення до дитини -- сімейні цінності
Аннотация: Відносини батька до дитини має складну системну детермінацію, що включає як особистісні, так і ситуаційні фактори. Наводяться результати дослідження впливу таких особистісних факторів, як цінності і внутрішня мотивація батьківства, на ставлення батька до дитини. Показано, що сформовані сімейні цінності і сформована внутрішня мотивація є умовами становлення позитивного ставлення батька до дитини.


Имеются экземпляры в отделах:
Ч.З.№2 Экз. 1 (свободен)

Найти похожие

6.
88.35
К 56


    Ковалевская, О. Б.
    Тоска как ядерный аффект: опыт структорно-психологического анализа / О. Б. Ковалевская, А. В. Лызлов, О. Ф. Серавина // Вопр. психологии : науч. журн. - 2012. - № 5. - С. 62-72. - Бібліогр.: 37 назв. . - ISSN 0042-8841
ББК 88.35
Рубрики: Емоційні стани
   Тривожність

фывфывфыв:
ядерний афект -- тривога -- туга -- апатія -- тужливий афект -- почуття -- віра -- інтуїція -- рефлексія -- глибина -- статичність -- саспенс
Аннотация: Дана стаття являє розробку концепції ядерних афектів. Ядерний афект розуміється як спосіб буття-в-світі, незмінна і стійка основа всіх життєвих процесів і змінюючих один одного душевних станів. При цьому були виділені три несвідомих один до одного ядерні афекти - тривожний, тужливий і апатичний.


Доп.точки доступа:
Лызлов, А. В.; Серавина, О. Ф.

Имеются экземпляры в отделах:
Ч.З.№2 Экз. 1 (свободен)

Найти похожие

7.
88
Р 82


    Рубцов, В. В.
    Психологический институт Российской академии образования: история и современность / В. В. Рубцов // Вопр. психологии : науч. журн. - 2012. - № 5. - С. 73-82. - Бібліогр.: 14 назв. . - ISSN 0042-8841
ББК 88
Рубрики: Психологія--історія психології
   Росія--психологія--історія
фывфывфыв:
наукові організації -- наукові установи -- освітянська галузь -- психологічні інститути -- інститути -- створення інституту
Аннотация: Стаття являє собою текст доповіді, який був підготовлений автором до урочистого засідання, присвяченого 100-річчю заснування Психологічного інституту ім. Л. Г. Щукіної.


Доп.точки доступа:
\о нем\

Имеются экземпляры в отделах:
Ч.З.№2 Экз. 1 (свободен)

Найти похожие

8.
88
К 11


   
    К 110-летию со дня рождения П. Я. Гальперина // Вопр. психологии : науч. журн. - 2012. - № 5. - С. 83. . - ISSN 0042-8841
ББК 88
Рубрики: Психологія--персоналії
   психологи зарубіжних країн

   Росія--психологи
фывфывфыв:
психіка -- психологічна наука
Аннотация: У статті розповідається про життєвий і творчий шлях російського психолога Петра Яковича Гальперіна.


Доп.точки доступа:
Гальперін, Петро Якович (російський психолог ; 1902-1988) \о нем\

Имеются экземпляры в отделах:
Ч.З.№2 Экз. 1 (свободен)

Найти похожие

9.
88
Г 17


    Гальперин, П. Я.
    Новая усиленная форма фигуры Поггендорфа : (к теории оптико-геометрических иллюзий) / П. Я. Гальперин // Вопр. психологии : науч. журн. - 2012. - № 5. - С. 84-91. . - ISSN 0042-8841
ББК 88
Рубрики: психологи зарубіжних країн
   фізики зарубіжних країн

фывфывфыв:
ілюзія Поггендорфа -- оптико-геометричні ілюзії -- оптична ілюзія -- зорові ілюзії -- ілюзії -- ілюзії Целльнера -- помилкове сприйняття
Аннотация: Публікація являє собою одну з перших наукових статей П. Я. Гальперіна. Ця стаття, присвячена аналізу ілюзії Поггендорфа, була спочатку опублікована німецькою мовою в "Журналі психології і фізіології органів чуття" в 1931 р.; в журналі "Питання психології" вона вперше видається в перекладі на російську мову; Ілюзія Поггендорфа - класична оптична ілюзія, названа на честь німецького фізика І. К. Поггендорфа, який виявив її в малюнку, який йому надіслав астрофізик І. Целльнер.


Доп.точки доступа:
Степанова, Е. С. \пер. .\; Поггендорф, Йоганн Християн (німецький фізик ; 1796-1877) \о нем\

Имеются экземпляры в отделах:
Ч.З.№2 Экз. 1 (свободен)

Найти похожие

10.
88
С 79


    Степанова, М. А.
    Комментарии к статье П. Я. Гальперина об иллюзии Поггендорфа / М. А. Степанова // Вопр. психологии : науч. журн. - 2012. - № 5. - С. 92-96. . - ISSN 0042-8841
ББК 88
Рубрики: психологи зарубіжних країн
   Психологія--персоналії

   фізики зарубіжних країн

   Росія--психологи
фывфывфыв:
ілюзія Поггендорфа -- ілюзія Целльнера -- оптико-геометричні ілюзії -- зорові ілюзії -- ілюзії -- оптична ілюзія -- кут перетину -- ізоляціонізм радянської психології -- помилкове сприйняття
Аннотация: Стаття П. Я. Гальперіна "Нова посилена форма ілюзії Поггендорфа" була опублікована в німецькомовному "Журналі психології і фізіології органів чуття". Мова йде про оптичну ілюзію, яка була відкрита у 1860 р. німецьким фізиком Йоганном Християном Поггендорфом.


Доп.точки доступа:
Поггендорф, Йоганн Християн (німецький фізик ; 1796-1877) \о нем\; Гальперін, Петро Якович (російський психолог ; 1902-1988) \о нем\

Имеются экземпляры в отделах:
Ч.З.№2 Экз. 1 (свободен)

Найти похожие

11.
88
С 79


    Степанова, М. А.
    Петр Яковлевич Гальперин: жизненные и профессиональные ориентиры / М. А. Степанова // Вопр. психологии : науч. журн. - 2012. - № 5. - С. 96-109. - Бібліогр.: 27 назв. . - ISSN 0042-8841
ББК 88
Рубрики: Психологія--персоналії
   психологи зарубіжних країн

   Росія--психологи
фывфывфыв:
історія психології -- розумові здібності -- професор -- функції психіки -- психологічна наука
Аннотация: Зроблена спроба відтворити наукову біографію П. Я. Гальперіна (1902-1988) з опорою на його публікації та виступи, спогади соратників і близьких, на численні архівні матеріали. По можливості представлені всі періоди творчості П. Я. Гальперіна, відображено його участь починаючи з середини 1920-х рр. в наукових і науково-практичних заходах.


Доп.точки доступа:
Гальперін, Петро Якович (російський психолог ; 1902-1988) \о нем\

Имеются экземпляры в отделах:
Ч.З.№2 Экз. 1 (свободен)

Найти похожие

12.
88
Р 95


    Рычкова, О. В.
    О мозговых основах социального познания, поведения и психической патологии: концепция "социальный мозг" - "за" и "против" / О. В. Рычкова, А. Б. Холмогорова // Вопр. психологии : науч. журн. - 2012. - № 5. - С. 110-125. - Бібліогр.: 78 назв. . - ISSN 0042-8841
ББК 88
Рубрики: Соціальне пізнання--поведінка--психічні патології
фывфывфыв:
соціальний мозок -- соціальна перцепція -- соціальне пізнання -- соціальна поведінка -- психічні патології -- сприйняття соціальних об’єктів -- мигдалина -- префронтальна кора -- вискові долі -- дзеркальні нейрони -- індивідуальна теорія психіки -- шизофренія -- культурно-історична теорія -- вищі психічні процеси
Аннотация: Розглядається й аналізується поняття "соціальний мозок". Воно визначається як частина мозку, яка спеціалізується на сприйнятті соціальних об'єктів, опосередковує соціальні взаємодії і забезпечує їх здійснення. У даній статті наведені аргументи прихильників правомірності виділення цього поняття, засновані на даних мозкового сканування та вивчення патологічних станів. В якості одного з таких мозкових механізмів, що забезпечують уявлення про переживання і стан іншої людини, описана "система дзеркальних нейронів мозку".


Доп.точки доступа:
Холмогорова, А. Б.

Имеются экземпляры в отделах:
Ч.З.№2 Экз. 1 (свободен)

Найти похожие

13.
88.37
И 19


    Иванников, В. А.
    Понятие личности в психологии / В. А. Иванников // Вопр. психологии : науч. журн. - 2012. - № 5. - С. 125-132. - Бібліогр.: 8 назв. . - ISSN 0042-8841
ББК 88.37
Рубрики: Психологія особистості
фывфывфыв:
особистість -- cуб’єкт відносин -- розвиток особистості -- психологія особистості -- моральна поведінка -- аморальна поведінка -- рівні функціонування людини
Аннотация: У статті ставиться питання про необхідність поняття "особистість" для психології. Розглядаються реальності життя людини, які важко пояснювати без цього поняття. Пропонується розуміння особистості як людини, здатної робити усвідомлені і навмисні вчинки з урахуванням наслідків своїх дій для інших людей.


Имеются экземпляры в отделах:
Ч.З.№2 Экз. 1 (свободен)

Найти похожие

14.
88.8
С 85


   
    Структура взаимосвязей когнитивных характеристик и успешности в арифметике у дошкольников: кросскультурный анализ / С. Б. Малых [и др.] // Вопр. психологии : науч. журн. - 2012. - № 5. - С. 133-143. - Бібліогр.: 33 назв. . - ISSN 0042-8841
ББК 88.8
Рубрики: Психологія дошкільника--когнітивні функції
   Дошкільники--розумовий розвиток

   Росія--психологія--дитяча психологія
    Китай--психологія--дитяча психологія

    Киргизстан--психологія--дитяча психологія

фывфывфыв:
дитяча психологія -- арифметичні дії -- когнітивні функції -- дошкільники -- розумовий розвиток -- відчуття числа -- кроскультурні відмінності -- соціокультурні фактори -- генетичні фактори -- лінгвістичні фактори
Аннотация: Представлено результати кроскультурного аналізу структури взаємозв'язків когнітивних характеристик і індивідуальних відмінностей успішності в арифметиці дітей старшого дошкільного віку Російської Федерації (російська популяція), Киргизької Республіки (киргизька і дунганска популяції) і Китайської Народної Республіки (китайська популяція).


Доп.точки доступа:
Малых, С. Б.; Тихомирова, Т. Н.; Жоу, С.; Мисожникова, Е. Б.; Давидова, Ю. А.

Имеются экземпляры в отделах:
Ч.З.№2 Экз. 1 (свободен)

Найти похожие

15.
88
Ф 20


    Фам, А. Х.
    Особенности деятельности выбора в реальных ситуациях разного уровня значимости / А. Х. Фам // Вопр. психологии : науч. журн. - 2012. - № 5. - С. 143-153. - Бібліогр.: 8 назв. . - ISSN 0042-8841
ББК 88
Рубрики: Психологія--вибір
фывфывфыв:
вибір -- якість вибору -- психологія -- феноменологія вибору -- діяльність вибору -- вольві процеси -- процес вибору -- зміст вибору
Аннотация: Представлено дослідження процесу вибору в реальних ситуаціях різного рівня суб'єктивної значущості - так званих повсякденного і доленосного виборів. Якісний і кількісний аналіз даних вказує на істотні феноменологічні відмінності ситуацій вибору двох описаних типів за наступними параметрами: зміст вибору і загальний контекст ситуації, емоційне ставлення до процесу вибору, задоволеність його підсумком, грунтовність, самостійність, значимість і складність вибору.


Имеются экземпляры в отделах:
Ч.З.№2 Экз. 1 (свободен)

Найти похожие

16.
88
К 56


    Ковязина, М. С.
    Мнестические механизмы фиксированной установки при нарушениях межполушарного взаимодействия / М. С. Ковязина, Д. А. Кузнецова // Вопр. психологии : науч. журн. - 2012. - № 5. - С. 153-161. - Бібліогр.: 9 назв. . - ISSN 0042-8841
ББК 88
Рубрики: Психічні процеси--запам’ятовування
фывфывфыв:
запам’ятовування -- мимовільне запам’ятовування -- психічні процеси -- міжпівкульна взаємодія -- фіксована установка -- нейропсихологічний аналіз
Аннотация: Наводиться нейропсихологічний аналіз мнестичного фактора фіксованої установки при патології півкуль головного мозку і мозолистого тіла. Результати дослідження демонструють, що домінантним для здійснення мимовільного запам’ятовування є права півкуля головного мозку. Патологія мозолистого тіла також призводить до змін мимовільного запам’ятовування, але ці зміни носять кількісний, а не якісний характер.


Доп.точки доступа:
Кузнецова, Д. А.

Имеются экземпляры в отделах:
Ч.З.№2 Экз. 1 (свободен)

Найти похожие

17.
88.37
Н 73


    Новикова, М. А.
    Новое в исследованиях "самооцениваемого интеллекта" и имплицитных теорий / М. А. Новикова // Вопр. психологии : науч. журн. - 2012. - № 5. - С. 162-170. - Бібліогр.: 29 назв. . - ISSN 0042-8841
ББК 88.37
Рубрики: Інтелект--самооцінка інтелекту
фывфывфыв:
інтелект -- самооцінка інтелекту -- імпліцитні теорії -- самооцінюючий інтелект -- цільові орієнтації -- стратегії навчання -- психометричний інтелект -- виміряний інтелект
Аннотация: Простежується історія виникнення поняття "самооцінюючий інтелект", його розвиток в західній психології протягом останнього півстоліття. Розглядається співвідношення "самооцінюючого інтелекту" з ще одним суб'єктивним виміром IQ - імпліцитними теоріями розуму.


Имеются экземпляры в отделах:
Ч.З.№2 Экз. 1 (свободен)

Найти похожие

18.
74
М 31


    Масандилова, И. Л.
    Методологический семинар "Психология и педагогика сказки" / И. Л. Масандилова, О. Д. Черкасова // Вопр. психологии : науч. журн. - 2012. - № 5. - С. 171-173. . - ISSN 0042-8841
ББК 74
Рубрики: Освіта--семінари--методологічні заходи
   Кафедра світової літератури та історії культури

фывфывфыв:
семінари -- методологічні заходи -- освіта -- казки -- Дитячі і сімейні казки, збірка -- література -- робота з казками
Аннотация: У статті розповідається про проведення методологічного семінару "Психологія і педагогіка казки", який відбувся 15 квітня у Психологічному інституті Російської академії освіти. Він був присвячений 200-річчю опублікування братами Грімм збірки "Дитячих і сімейних казок" і оголошеним у зв'язку з цим ЮНЕСКО 2012 р. роком братів Грімм.


Доп.точки доступа:
Черкасова, О. Д.; Грімм, Вільгельм (1786-1859); Грімм, Якоб (1785-1863); \о нем\

Имеются экземпляры в отделах:
Ч.З.№2 Экз. 1 (свободен)

Найти похожие

 
Статистика
за 06.08.2024
Число запросов 60925
Число посетителей 1467
Число заказов 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя