Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>II=ВОУ1/2014/4<.>
Загальна кількість знайдених документів : 15
Показані документи с 1 за 15
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74.03(4УКР)/А 66
Автор(и) : Андрущенко, Віктор
Назва : Герменевтика освіти : (спроба теоретичного аналізу)
Місце публікування : Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часоп. - Київ: Педагогічна преса, 2014. - № 4. - С. 5-9 (Шифр ВОУ1/2014/4)
Примітки : Бібліогр.: 3 назви.
ББК : 74.03(4УКР)
Предметні рубрики (Галузі знань): Освіта в Україні-- філософія освіти
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): закон про вищу освіту--розвиток освіти--сучасний філософсько-педагогічний дискурс--виклики сучасного світу--інформаційна революція--освітня політика--підготовка педагогічних кадрів--педагогічна конституція європи--модернізація освіти
Анотація: Аналізуються проблеми та перспективи розвитку освіти в контексті нового Закону України "Про вищу освіту"; обґрунтовується, що основним питанням сьогодення для освіти є питання про зміну філософії й загальної архітектоніки освіти в системі викликів сучасного світу; автором розглядаються глобальні і локальні чинники, які формують виклики, аналізуються відповіді на них зміною філософської парадигми модернізації освіти. Глобалізація та інформаційна революція, війна і внутрішні негаразди, суперечності, труднощі змінюють світ так швидко, що педагоги не встигають осмислити ці зміни, осягнути їх філософію, перевести її на мову освітньої політики, а далі - на мову конкретних навчальних технологій.
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74.03(4УКР)/К 69
Автор(и) : Корсак, Костянтин
Назва : Основи нової національної ідеї у контексті розвитку вищої освіти України
Місце публікування : Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часоп. - Київ: Педагогічна преса, 2014. - № 4. - С. 10-15 (Шифр ВОУ1/2014/4)
Примітки : Бібліогр.: 7 назв.
ББК : 74.03(4УКР)
Предметні рубрики (Галузі знань): Вища освіта в Україні-- інноваційний розвиток
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): українська ідея--генетика--історія--перша хвиля--походження українців--винайдення землеробства--праукраїнські культури--переселення народів--походження росіян--сонячна енергетика--реплікатори--вища освіта 21 століття--майбутнє вищої школи
Анотація: Вітчизна потребує креативної Української ідеї - ХХІ. Вказано, що вона має спиратися на поєднання наукових досягнень з культурним спадком і скеровуватися в майбутнє, а не в минуле. Висвітлено новітні досягнення генетиків та інших науковців у відновленні історії появи землеробства і скотарства. Доведено, що українці є прямими нащадками тих, хто створив пшеницю та металургію бронзи, винайшов колесо і млин, одомашнив коня. Їх історія удесятеро довша від історії росіян. Запропоновано будувати футурологічну складову української ідеї на розвитку вищої освіти та наукових відкриттях останніх років і близького майбутнього - плівкових сонячних фотоелементах, реплікаторах, спінтроніці та ін.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74.03(4УКР)/Р 98
Автор(и) : Рябченко, Володимир
Назва : Фальсифікація вищої освіти в Україні як суспільна проблема: світоглядно-компетентнісний аспект
Місце публікування : Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часоп. - Київ: Педагогічна преса, 2014. - № 4. - С. 16-22 (Шифр ВОУ1/2014/4)
Примітки : Бібліогр.: 7 назв.
ББК : 74.03(4УКР)
Предметні рубрики (Галузі знань): Вища освіта в Україні
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): вища школа--номінальна вища освіта--реальна вища освіта--соціальний паразитизм--фальсифікація--якість вищої освіти
Анотація: Схарактеризовано легальну фальсифікацію вітчизняної вищої освіти як підміну реальної вищої освіти номінальною, що не лише гальмує цивілізований розвиток України, а й несе в собі загрози її національній безпеці. З позицій світоглядно-компетентнісного підходу висвітлено чинники, які знижують якість вищої освіти, та окреслено шляхи розв'язання актуалізованої проблеми.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74/П 64
Автор(и) : Похресник, Анатолій
Назва : Вища освіта і Римський клуб: минуле і майбутнє
Місце публікування : Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часоп. - Київ: Педагогічна преса, 2014. - № 4. - С. 23-28 (Шифр ВОУ1/2014/4)
Примітки : Бібліогр.: 13 назв.
УДК : 74
Предметні рубрики (Галузі знань): Вища освіта-- недержавні організації-- міжнародні організації
Вища освіта в Україні-- Болонський процес
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): вища школа--болонська декларація--філософія освіти--неурядова організація--організація науковців--екологічні проблеми--глобальне мислення--прогнозування майбутнього
Анотація: Розглянуто причини організації Римського клубу як незалежного зібрання кращих науковців і політиків світу. Указано на помилковість оцінки Римського клубу з радянських позицій. Клуб не можна однобоко вважати рупором атлантизму. Досліджено кращі доповіді Римського клубу та вказано шляхи їх використання для підвищення якості вищої освіти України і виконання вимог Болонської декларації.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74.03(4УКР)/Н 56
Автор(и) : Нестерова, Марія
Назва : Трансдисциплінарність сучасної науки як виклик для вищої освіти
Місце публікування : Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часоп. - Київ: Педагогічна преса, 2014. - № 4. - С. 29-34 (Шифр ВОУ1/2014/4)
Примітки : Бібліогр.: 9 назв.
ББК : 74.03(4УКР)
Предметні рубрики (Галузі знань): Вища освіта в Україні-- інноваційний розвиток
Наукові кадри-- підготовка-- трансдисциплінарний підхід
Географіч. рубрики: Україна-- Вища освіта
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): когнітивні стратегії--міждисциплінарність--трансдисциплінарність--трансдисциплінарні проекти--підготовка дослідників
Анотація: У статті розглянуто феномен трансдисциплінарності сучасної науки і водночас окреслено завдання для системи вищої освіти. Сучасна наука і конвергентні технології вимагають від майбутніх дослідників здатності працювати в складних трансдисциплінарних проектах. Відповідно завданням вищої освіти є створити необхідний простір досвіду і надати необхідні когнітивні стратегії.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74/К 61
Автор(и) : Колос, Катерина
Назва : Типологія компонентного складу комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти
Місце публікування : Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часоп. - Київ: Педагогічна преса, 2014. - № 4. - С. 35-43 (Шифр ВОУ1/2014/4)
Примітки : Бібліогр.: 15 назв.
ББК : 74
Предметні рубрики (Галузі знань): освіта післядипломна
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): комп’ютерно орієнтоване навчальне середовище--заклад післядипломної педагогічної освіти--підвищення кваліфікації--педагогічні кадри--інформаційно-комунікаційні технології
Анотація: У дослідженні обґрунтовано необхідність проведення типологічного аналізу компонентного складу комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти; визначено поняття "типологія компетентного складу комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти"; виокремлено і схарактеризовано основні типи компонентного складу комп’ютерно орієнтованого навчального середовища закладу післядипломної педагогічної освіти.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74/Б 48
Автор(и) : Береза, Вадим
Назва : Стан, суперечності та перспективи розвитку політичної освіти в сучасному українському суспільстві
Місце публікування : Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часоп. - Київ: Педагогічна преса, 2014. - № 4. - С. 44-49 (Шифр ВОУ1/2014/4)
Примітки : Бібліогр.: 5 назв.
ББК : 74
Предметні рубрики (Галузі знань): Освіта політична
Підготовка фахівців-- політологи-- вища освіта
Політологічні науки-- методика викладання-- вища школа
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): демократичне суспільство--громадянське суспільство--політична освіта--політологічна освіта--політичне просвітництво
Анотація: Політична освіта - важлива галузь життєдіяльності суспільства, від ефективного функціонування якої залежить стабільність політичної системи, доцільність рішень, що ухвалюються, якість життя кожної людини. Завдяки програмам політичної освіти виховується громадянин демократичного зразка, який усвідомлює власне місце і роль у суспільстві, дотримується загальнолюдських цінностей, обізнаний з політичною реальністю держави та має необхідні вміння і навички для участі в прийнятті політичних рішень; для забезпечення максимального ефекту й користі від проведення просвітницьких заходів у масштабах країни необхідно реалізовувати освітні програми серед усіх верств населення; процес політичного навчання має здійснюватися не тільки закладами освіти, але й неформальними освітніми структурами.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74.03(4УКР)/К 59
Автор(и) : Козлов, Дмитро
Назва : Формування управлінської компетентності майбутнього викладача вищої школи: зарубіжний досвід
Місце публікування : Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часоп. - Київ: Педагогічна преса, 2014. - № 4. - С. 50-58: табл. (Шифр ВОУ1/2014/4)
Примітки : Бібліогр.: 16 назв.
ББК : 74.03(4УКР)
Предметні рубрики (Галузі знань): Викладачі вищих навчальних закладів-- підвищення кваліфікації
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): управлінська компетентність--майбутній викладач--зарубіжний досвід
Анотація: У статті висвітлено зарубіжний досвід формування управлінської компетентності майбутнього викладача вищої школи, що передбачає, передусім, розвиток лідерських якостей, необхідних для виконання формальних та неформальних лідерських ролей. Проаналізовано складові управлінської компетентності майбутнього викладача вищої школи.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74/Ф 33
Автор(и) : Федоров, Олександр
Назва : Медіаосвіта та медіакритика в контексті підготовки майбутніх педагогів
Місце публікування : Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часоп. - Київ: Педагогічна преса, 2014. - № 4. - С. 59-70: мал. (Шифр ВОУ1/2014/4)
Примітки : Бібліогр.: 17 назв.
ББК : 74
Предметні рубрики (Галузі знань): Підготовка вчителів-- підготовка до медіаосвіти школярів --Росія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): медіаосвіта--медіаграмотність--медіакритика--медіакомпетентність--аналітичне мислення
Анотація: У теоретичній моделі, що синтезує завдання медіаосвіти і медіакритики для ефективного розвитку медіакомпетентності та аналітичного мислення майбутніх педагогів, їх цілеспрямованої підготовки до медіаосвіти школярів, представлені такі компоненти: 1) початковий констатувальний компонент: констатація та аналіз рівнів медіакомпетентності (включаючи розвиток аналітичного мислення) відносно медіа та медіатекстів у певній аудиторії на початковому етапі навчання; 2) формувальний компонент: теоретична складова (блоки теоретичної підготовки аудиторії в галузі медіаосвіти і медіакритики), тобто вивчення аудиторією методів і форм медіаосвіти; і практична складова (блок аналітичної та креативної діяльності аудиторії відносно медіа; блок технології підготовки аудиторії до медіаосвіти школярів); 3) підсумковий констатувальний компонент (блок проведення тестування аудиторії з метою виявлення підсумкових рівнів медіакомпетентності (включаючи розвиток аналітичного мислення) аудиторії; блок аналізу результатів тестування аудиторії з метою виявлення підсумкових рівнів медіакомпетентності (включаючи розвиток аналітичного мислення) аудиторії; 4) результативний компонент: підвищення рівнів медіакомпетентності аудиторії, зокрема і на матеріалі аналізу взаємовідносин медіа та соціуму й аналізу медіатекстів різних видів і жанрів.
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74.03(4/8)/Ш 45
Автор(и) : Шелюк, Людмила
Назва : Світовий досвід демократизації освітньої політики
Місце публікування : Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часоп. - Київ: Педагогічна преса, 2014. - № 4. - С. 71-76 (Шифр ВОУ1/2014/4)
Примітки : Бібліогр.: 5 назв.
ББК : 74.03(4/8)
Предметні рубрики (Галузі знань): Вища освіта в зарубіжних країнах-- якість вищої освіти
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): демократизація освіти--державна політика--освітня політика--освітні послуги--неперервний доступ до освіти--доступ до освіти протягом життя--ринок праці--партнерство з комерційними структурами--освіта як сектор економіки--інтернет-університет--дистанційна освіта--корпоративні університети
Анотація: У сучасному глобалізованому світі актуальною проблемою є поєднання вітчизняного і зарубіжного досвіду у сфері освіти. Це насамперед стосується демократизації освітньої політики держави щодо навчання і виховання сучасної молоді. Завдання такої демократизації - зробити освіту головною ланкою поступального розвитку суспільства. В умовах глобального реструктурування світової системи реалізація цього завдання можлива на засадах партнерства з комерційними структурами. Як наслідок, між навчальними закладами пануватиме конкуренція, яка сприятиме підвищенню якості освітніх послуг.
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74.03(4/8)/Б 19
Автор(и) : Бак, Мирослав
Назва : Вартість ресурсів для забезпечення університетської освіти
Місце публікування : Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часоп. - Київ: Педагогічна преса, 2014. - № 4. - С. 77-84 (Шифр ВОУ1/2014/4)
Примітки : Бібліогр.: 2 назви.
ББК : 74.03(4/8)
Предметні рубрики (Галузі знань): вища освіта в зарубіжних країнах
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): ринкова економіка--глобалізація--освітні послуги--експорт освітніх послуг
Анотація: Сьогодні навіть провідні університети світу дедалі більше потрапляють під вплив жорсткої конкуренції в умовах ринку. Тому їх інституційне життя визначається радше швидкістю змін, аніж дотриманням звичаїв і традицій. Про це свідчить насамперед той загальний поспіх, з яким останніми роками університетами запроваджуються закордонні програми та організовуються філії. Але навіть об'єднання найстаріших університетів північного сходу США, зокрема, Гарварду, Єлю, Прінстону, Колумбії, Корнелу тощо, не дає підстав стверджувати, що воно здобуло статус глобального на зразок глобальних корпорацій. Водночас такі об'єднання вносять істотні зміни у вартість ресурсів для забезпечення університетської освіти в умовах розвитку глобальної економіки.
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74.03(4УКР)/О-58
Автор(и) : Онкович, Ганна
Назва : Наукова конференція як інтерактивна медіаосвітня технологія
Місце публікування : Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часоп. - Київ: Педагогічна преса, 2014. - № 4. - С. 85-93 (Шифр ВОУ1/2014/4)
Примітки : Бібліогр.: 12 назв.
ББК : 74.03(4УКР)
Предметні рубрики (Галузі знань): Вища освіта в Україні-- інтерактивні технології навчання
Медіаосвіта-- міжнародна співпраця --світ
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): інтерактивні методи навчання--медіаосвітні технології--медіаосвітня інтерактивна технологія--наукова конференція--конференція як жанр--конференція як медіапродукт--інформаційна грамотність--медіаінформаційна грамотність
Анотація: Основна характеристика "інтерактиву" - це спеціальна форма пізнавальної діяльності, коли процес пізнання організовано у такий спосіб, що практично всі присутні заохочені до нього, можуть брати участь, розуміти й рефлектувати з приводу того, що вони знають і думають. Це - спосіб багатосторонньої комунікації в освітньому процесі, під час якої відбувається колективне занурення в обговорювану проблему. Розвиток інноваційних підходів організації навчання, інтерактивність навчального процесу нині відбувається з використанням засобів масової комунікації - медіа. Медіаосвітні технології передбачають включення в систему освіти різних медіапродуктів, розробляння нових методичних і технологічних форм навчання. У статті розглядаються різні жанри наукових конференцій. Об'єднує їх парасольковий термін "інтерактивна медіаосвітня технологія". Здійснено огляд міжнародних форумів, у центрі яких перебували проблеми медіа- та інформаційної грамотності.
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74.03(4/8)/К 59
Автор(и) : Козієвська, Олена
Назва : Державне регулювання процесів академічної мобільності у країнах Скандинавії (на прикладі Ісландії, Данії, Норвегії, Фінляндії, Швеції)
Місце публікування : Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часоп. - Київ: Педагогічна преса, 2014. - № 4. - С. 94-100: табл. (Шифр ВОУ1/2014/4)
Примітки : Бібліогр.: 13 назв.
ББК : 74.03(4/8)
Предметні рубрики (Галузі знань): вища освіта в зарубіжних країнах
Географіч. рубрики: Скандинавські країни-- вища освіта --Данія --Ісландія --Норвегія; Фінляндія; Швеція
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): академічна мобільність--інтернаціоналізація вищої освіти--вхідна академічна мобільність--вихідна академічна мобільність--горизонтальна академічна мобільність--вертикальна академічна мобільність--кредитна академічна мобільність--ступенева академічна мобільність--викладання англійською мовою
Анотація: У статті аналізуєтья досвід країн Скандинавії щодо регулювання процесів академічної мобільності на державному рівні, зокрема її законодавчо-нормативне забезпечення на національному рівні та механізми державної фінансової підтримки. Робиться висновок про необхідність для України розроблення цілісної концепції академічної мобільності, яка відповідала б сучасним реаліям міжнародних відносин; удосконалення міграційного, трудового законодавства, активного запровадження в навчальний процес англійської мови.
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74/К 60
Автор(и) : Колесниченко, Наталія
Назва : Підготовки бакалаврів романо-германської філології в системі університетської освіти Німеччини
Місце публікування : Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часоп. - Київ: Педагогічна преса, 2014. - № 4. - С. 101-108 (Шифр ВОУ1/2014/4)
Примітки : Бібліогр.: 12 назв.
ББК : 74
Предметні рубрики (Галузі знань): підготовка майбутніх вчителів-- зарубіжний досвід
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): бакалаврат--бакалаври романо-германської філології--освітньо-професійна програма--кредитно-модульна технологія
Анотація: Стаття присвячена висвітленню змісту й особливостей організації професійної підготовки бакалаврів романо-германської філології в системі сучасної університетської освіти Німеччини під дією чинників євроінтеграції. Особливу увагу приділено аналізу змісту й способів організації навчально-пізнавальної та самостійно-дослідницької діяльності бакалаврів романо-германської філології в Університеті імені Отто Фрідріха (м. Бамберг) та Берлінському університеті імені Вільгельма Гумбольдта. На конкретних прикладах продемонстровано вимоги освітньо-професійних програм до навчання бакалаврів за спеціальностями "Германістика" та "Німецька мова як іноземна" / "Німецька як друга мова" у контексті впровадження кредитно-модульної освітньої технології.
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання : 74/Л 22
Автор(и) : Ланських, Оксана
Назва : Мовні стратегії в системі державної освітньої політики
Місце публікування : Вища освіта України: теорет. та наук.-метод. часоп. - Київ: Педагогічна преса, 2014. - № 4. - С. 109-113 (Шифр ВОУ1/2014/4)
Примітки : Бібліогр.: 7 назв.
ББК : 74
Предметні рубрики (Галузі знань): Освіта в Україні-- державна політика-- мовні стратегії
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): освітня політика
Анотація: Аналізується місце та роль мовних стратегій у системі державної освітньої політики, яка вдосконалюється завдяки реалізації демократичних принципів та підходів. Мова акумулює досвід поколінь, є засобом соціалізації та інструментом урегулювання суспільних, міжетнічних і міжнаціональних відносин, невід'ємним складником розвитку держави. Мовні стратегії утверджуються не тільки як засіб розвитку особистості, а й як механізм єдності суспільства. За певних обставин мова може постати як чинник суспільного протистояння чи конфлікту.
Знайти схожі

 
Статистика
за 25.08.2024
Кількість запитів 24867
Кількість відвідувачів 906
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя