Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>II=ПЖ/2012/33/4<.>
Загальна кількість знайдених документів : 11
Показані документи с 1 за 11
1.
88
Н 84


    Носуленко, В. Н.
    "Познание и общение": системная исследовательская парадигма / В. Н. Носуленко, Е. С. Самойленко // Психол. журн. - 2012. - Т. 33, № 4. - С. 5-16. - Библиогр.: 55 назв. . - ISSN 0205-9592
ББК 88
Рубрики: Спілкування--когнітивне
Кл.слова (ненормовані):
пізнання -- спілкування -- порівняння -- перциптивно-комунікативний підхід -- сприйняття
Анотація: Представлены результаты российско-французских фундаментальных и прикладных проектов, осуществляемых по программе "Познание и общение", реализуемой с 1986 г. В ее основе лежит идея Б. Ф. Ломова об общении как особой стороне бытия человека. В рамках программы разработаны перцептивно-коммуникативный подход, парадигма воспринимаемого качества и система методов, направленных на изучение коммуникативных процессов, общения и совместной деятельности людей в естественных условиях. Результаты реализации программы отражены в совместных с французкими партнерами научно-исследовательских, научно-организационных и научно-издательских проектах.
Представлено результати російсько-французьких фундаментальних і прикладних проектів, здійснюваних за програмою "Пізнання і спілкування", що реалізовується з 1986 р. В її основі лежить ідея Б. Ф. Ломова про спілкування як особливої сторони буття людини. У рамках програми розроблено перцептивно-комунікативний підхід, парадигма сприйманої якості і система методів, спрямованих на вивчення комунікативних процесів, спілкування і спільної діяльності людей в природних умовах. Результати реалізації програми відображені в спільних з французькими партнерами науково-дослідних, науково-організаційних та науково-видавничих проектах.


Дод.точки доступу:
Самойленко, Е. С.; Ломов, Борис Федорович (російський психолог ; 1927-1989) \про нього\

Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)

Знайти схожі

2.
88
Г 72


    Гостев, А. А.
    Проблемы вторичных образов в психологии / А. А. Гостев // Психол. журн. - 2012. - Т. 33, № 4. - С. 17-26. - Библиогр.: 15 назв. . - ISSN 0205-9592
ББК 88
Рубрики: Психологія особистості
Кл.слова (ненормовані):
вторинні образи -- образна сфера -- особистість -- трансляційна функція -- духовний сенс -- внутрішній досвід -- соціальне сприйняття
Анотація: На основе понятия образной сферы человека и с опорой на междисциплинарные знания задается новый уровень осмысления образного опыта во внутреннем мире личности. Рассмотрены проблемы осознаваемого/неосознаваемого, самопознания, резервных возможностей психики, онтологического статуса образов, социального восприятия и др. Вводится понятие о трансляционной функции образной сферы, ответственной за единство контакта субъекта с внешней действительностью и собственным внутренним миром. Представлены иллюстрации данной функции, в том числе на культурологическом материале, роль образов в понимании духовных смыслов, в самопознании, личностном и духовном развитии, в отражении социальной реальности.
На основі поняття образної сфери людини і з опорою на міждисциплінарні знання задається новий рівень осмислення образного досвіду у внутрішньому світі особистості. Розглянуто проблеми усвідомлюваного / неусвідомлюваного, самопізнання, резервних можливостей психіки, онтологічного статусу образів, соціального сприйняття та ін. Вводиться поняття про трансляційні функції образної сфери, відповідальної за єдність контакту суб'єкта з зовнішньою дійсністю і власним внутрішнім світом. Представлено ілюстрації даної функції, в тому числі на культурологічному матеріалі, роль образів у розумінні духовних смислів, в самопізнанні, особистісному і духовному розвитку, у відображенні соціальної реальності.


Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)

Знайти схожі

3.
88
Ж 91


    Журавлев, А. Л.
    Групповая рефлексивность: основные подходы и перспективы исследований / А. Л. Журавлев, Т. А. Нестик // Психол. журн. - 2012. - Т. 33, № 4. - С. 27-37. - Библиогр.: 57 назв. . - ISSN 0205-9592
ББК 88
Рубрики: Рефлексія (психологія)
Кл.слова (ненормовані):
команда -- групова рефлексивність -- спільна діяльність -- фактори ефективності -- організаційні зміни
Анотація: Предлагается понимание групповой рефлексивности как социально-психологического феномена. Выделяются ее свойства (как сходные, так и отличные от индивидуальной рефлексивности), а также социально-психологической функции. В результате теоретического анализа выделены основные подходы к изучению групповой рефлексивности в современной социальной и организационной психологии. Выделены и сгруппированы социально-психологические факторы, определяющие способность группы к рефлексии и отношение к ней.
Пропонується розуміння групової рефлексивності як соціально-психологічного феномена. Виділяються її властивості (як подібні, так і відмінні від індивідуальної рефлексивності), а також соціально-психологічної функції. В результаті теоретичного аналізу виокремлено основні підходи до вивчення групової рефлексивності в сучасній соціальній та організаційній психології. Виділені і згруповані соціально-психологічні чинники, що визначають здатність групи до рефлексії і ставлення до неї.


Дод.точки доступу:
Нестик, Т. А.

Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)

Знайти схожі

4.
88.5
Р 82


    Рубченко, А. К.
    Отношение юношей и девушек к себе и родителям при эпизодической и хронической семейной депривации / А. К. Рубченко // Психол. журн. - 2012. - Т. 33, № 4. - С. 38-46 : рис. - Библиогр.: 21 назв. . - ISSN 0205-9592
ББК 88.5
Рубрики: Психологія сім’ї
   Соціальна психологія

Кл.слова (ненормовані):
сімейна депривація -- відношення до себе -- відношення до батьків -- пізня юність
Анотація: Изучается семейная депривация и ее взаимосвязь в юношеском возрасте с отношением к себе и родителям (n=411). Реализована попытка развести эпизодическую и хроническую семейную депривацию. Обнаружены различия в отношении к отцу и матери у депривированных и не депривированных в детстве юношей и девушек, а также показана прямая связь между отношением к себе и родителям.
Вивчається сімейна депривація і її взаємозв'язок в юнацькому віці з відношенням до себе і батьків (n = 411). Реалізовано спробу розвести епізодичну і хронічну сімейну депривацію. Виявлено відмінності у ставленні до батька і матері у депривованих і не депривованих в дитинстві юнаків і дівчат, а також показано прямий зв'язок між ставленням до себе і батьків.


Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)

Знайти схожі

5.
88
Б 69


    Блинникова, С. Л.
    Понимание противоречий и система целей в процессе структурирования субъектом жизненного опыта / С. Л. Блинникова // Психол. журн. - 2012. - Т. 33, № 4. - С. 47-59 : рис. - Библиогр.: 44 назв. . - ISSN 0205-9592
ББК 88
Рубрики: Психологія когнітивна
Кл.слова (ненормовані):
розуміння протиріч -- діалектика -- структурування досвіду -- система цілей -- опосередкування
Анотація: Рассматриваются функциональные отношения между пониманием субъектом противоречий и структурными характеристиками системы индивидуальных целей в процессе упорядочивания им своего жизненного опыта. Проведенное эмпирическое исследование (n=176 чел.) дает основание утверждать, что понимание противоречий опосредует влияние структуры индивидуальных целей на интеграцию опыта. Диалектически-ориентированное понимание противоречий позволяет субъекту наполнять свою жизнь смыслом, т. е. успешно интегрировать жизненный опыт как при конфликтной или дифференцированной системе целей, так и при бесконфликтной или малодифференцированной.
Розглядаються функціональні відносини між розумінням суб'єктом протиріч і структурними характеристиками системи індивідуальних цілей у процесі упорядкування ним свого життєвого досвіду. Проведене емпіричне дослідження (n = 176 чол.) дає підставу стверджувати, що розуміння протиріч опосередковує вплив структури індивідуальних цілей на інтеграцію досвіду. Діалектично-орыэнтоване розуміння протиріч дозволяє суб'єкту наповнювати своє життя сенсом, тобто успішно інтегрувати життєвий досвід як при конфліктній або диференційованої системі цілей, так і при безконфліктній або малодиференційованій.


Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)

Знайти схожі

6.
88.56
В 40


   
    Взаимодействие чувствительности к подкреплению и семейных факторов благополучия детей и подростков / Е. Р. Слободская [и др.] // Психол. журн. - 2012. - Т. 33, № 4. - С. 60-69 : табл., рис. - Библиогр.: 32 назв. . - ISSN 0205-9592
ББК 88.56
Рубрики: Психологія сім’ї
Кл.слова (ненормовані):
проблеми поведінки -- сім’я -- діти -- підлітки
Анотація: Изучалось взаимодействие чувствительности к подкреплению и семейных факторов у детей и подростков по данным родителей (n=536) и самоотчетам (n=1380) методом множественной иерархической регрессии. Благополучие оценивали по просоциальному поведению и уровню распространенных проблем с помощью опросника "Сильные стороны и трудности", чувствительность к вознаграждению и наказанию и семейные факторы - с помощью соответствующих опросников. Вклад чувствительности к подкреплению в проблемы интеграции и экстернализации по данным родителей составил 40%; с возрастом его величина уменьшалась; семейные факторы риска и защиты оказывали дифференцированное воздействие на благополучие.
Вивчалася взаємодія чутливості до підкріплення і сімейних факторів у дітей та підлітків за даними батьків (n = 536) і самозвітів (n = 1380) методом множинної ієрархічної регресії. Благополуччя оцінювали за просоціальною поведінкою і рівню поширених проблем за допомогою опитувальника "Сильні сторони і труднощі", чутливість до винагороди і покарання і сімейні фактори - за допомогою відповідних опитувальників. Внесок чутливості до підкріплення в проблеми інтеграції та екстерналізації за даними батьків склав 40%; з віком його величина зменшувалася; сімейні фактори ризику та захисту надавали диференційований вплив на благополуччя.


Дод.точки доступу:
Слободская, Е. Р.; Ахметова, О. А.; Кузнецова, В. Б.; Риппинен, Т. О.

Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)

Знайти схожі

7.
88
Н 63


    Николаева, Е. И.
    Особенности эмоционального интеллекта матерей с разным уровнем привязанности к ребенку / Е. И. Николаева, В. С. Меренкова // Психол. журн. - 2012. - Т. 33, № 4. - С. 70-77 : табл. - Библиогр.: 22 назв. . - ISSN 0205-9592
ББК 88
Рубрики: психологія матері
Кл.слова (ненормовані):
емоційний інтелект -- ситуативна тривожність -- особистісна тривожність
Анотація: Изучается взаимосвязь параметров эмоционального интеллекта и привязанности к ребенку у матерей, имеющих детей первых двух лет жизни (n=100). Корреляционный анализ выявил наличие взаимосвязи между пониманием чужих эмоций, общим эмоциональным интеллектом матерей детей до года и поддержкой которую они оказывают своим детям. Установлено, что матери детей второго года жизни со средним уровнем привязанности имеют более низкие значения личностной и ситуативной тревожности, а также более высокий уровень понимания эмоций по сравнению с матерями, имеющими низкий уровень привязанности.
Вивчається взаємозв'язок параметрів емоційного інтелекту і прихильності до дитини у матерів, які мають дітей перших двох років життя (n = 100). Кореляційний аналіз виявив наявність взаємозв'язку між розумінням чужих емоцій, загальним емоційним інтелектом матерів дітей до року і підтримкою, яку вони надають своїм дітям. Встановлено, що матері дітей другого року життя із середнім рівнем прихильності мають більш низькі значення особистісної та ситуативної тривожності, а також більш високий рівень розуміння емоцій у порівнянні з матерями, які мають низький рівень прихильності.


Дод.точки доступу:
Меренкова, В. С.

Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)

Знайти схожі

8.
88.36
С 32


    Серкин, В. П.
    Профессиональная специфика образа мира и образа жизни / В. П. Серкин // Психол. журн. - 2012. - Т. 33, № 4. - С. 78-90 : рис. - Библиогр.: 46 назв. . - ISSN 0205-9592
ББК 88.36
Рубрики: психологія професійної діяльності
Кл.слова (ненормовані):
спосіб життя -- професійна специфіка -- діяльність суб’єктів
Анотація: Предлагается новая схема психологической составляющей деятельности как целостного описания специфики образа мира и образа жизни профессионала. Эта схема значительно дополняет существующие и позволяет наполнить описание именно психологическим содержанием. Аналогов такого описания не отмечается в зарубежных публикациях. Использование введенного в статье нового понятия (образ жизни как психологическое понятие) для описания профессиональной специфики образа жизни позволяет выделить шесть новых и теперь довольно очевидных направлений разработок в области психологии труда, иженерной психологии и эргономики.
Пропонується нова схема психологічної складової діяльності як цілісного опису специфіки образу світу і способу життя професіонала. Ця схема значно доповнює існуючі і дозволяє наповнити опис саме психологічним змістом. Аналогів такого опису не відзначається в закордонних публікаціях. Використання введеного в статті нового поняття (спосіб життя як психологічне поняття) для опису професійної специфіки способу життя дозволяє виділити шість нових і тепер досить очевидних напрямків розробок в галузі психології праці, іженерної психології та ергономіки.


Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)

Знайти схожі

9.
88
Г 54


    Глозман, Ж. М.
    Научные идеи А. Р. Лурия и их отражение в итальянской психологии (к 110-летию со дня рождения) / Ж. М. Глозман, К. Папаньо // Психол. журн. - 2012. - Т. 33, № 4. - С. 91-101. - Библиогр.: 67 назв. . - ISSN 0205-9592
ББК 88
Рубрики: Психологія--персоналії
Кл.слова (ненормовані):
нейропсихологія -- нейропсихологічна діагностика -- регуляція -- афазія -- порушення пам’яті
Анотація: Анализируется влияние идей и личности А. Р. Лурия на различные области итальянской психологии и неврологии. Выделены общие теоретические положения: культурно-историческое понимание развития психических функций, их социальная детерминированность, интерес к анализу единичных случаев. Обсуждается луриевский методологический подход к нейропсихологической диагностике. Описана работа А. Р. Лурия в качестве первого автора и члена редакционного совета в созданном в Италии международном журнале ''Cortex".
Аналізується вплив ідей особистості О. Р. Лурії на різні області італійської психології та неврології. Виділено загальні теоретичні положення: культурно-історичне розуміння розвитку психічних функцій, їх соціальна детермінованість, інтерес до аналізу одиничних випадків. Обговорюється лурієвскій методологічний підхід до нейропсихологічної діагностики. Описана робота А. Р. Лурії в якості першого автора і члена редакційної ради у створеному в Італії міжнародному журналі ''Cortex ".


Дод.точки доступу:
Папаньо, К.; Лурія, Олександр Романович (видатний радянський психолог, засновник нейропсихології ; 1902-1977) \о нем\

Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)

Знайти схожі

10.
316.6
Г 70


    Горшков, Е. А.
    Истоки и предпосылки возникновения американской социальной психологии в конце XIX - начале ХХ века / Е. А. Горшков // Психол. журн. - 2012. - Т. 33, № 4. - С. 102-111. - Библиогр.: 21 назв. . - ISSN 0205-9592
УДК
Рубрики: Соціальна психологія
   Сполучені Штати Америки--соціальна психологія
Кл.слова (ненормовані):
дарвінізм -- психологічний евоціонізм -- соціальний процес -- соціальна взаємодія
Анотація: Анализируются истоки и предпосылки возникновения социальной психологии США в конце XIX века. Рассматривается взаимосвязь процесса становления американской социальной психологии со значительными изменениями в социально-экономической, культурной и духовной сферах развития страны. Особое внимание уделяется анализу работ основоположников социально-психологического знания США, представителям психологического направления социологии.
Аналізуються витоки та передумови виникнення соціальної психології США в кінці XIX століття. Розглядається взаємозв'язок процесу становлення американської соціальної психології зі значними змінами в соціально-економічній, культурній та духовній сферах розвитку країни. Особлива увага приділяється аналізу робіт основоположників соціально-психологічного знання США, представникам психологічного напрямку соціології.


Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)

Знайти схожі

11.
88.6
А 28


   
    Адаптация русскоязычной версии "Опросника эмоционального интеллекта" К. Барчард / Г. Г. Князев, Л. Г. Митрофанова, О. М. Разумникова // Психол. журн. - 2012. - Т. 33, № 4. - С. 112-118 : рис., табл. - Библиогр.: 45 назв. . - ISSN 0205-9592
ББК 88.6
Рубрики: Психологія емоцій
   Психологія інтелекту

Кл.слова (ненормовані):
емоційний інтелект -- конфіматорний факторний аналіз -- експлоаторний факторний аналіз -- емоційний вираз обличчя
Анотація: Приводятся результаты адаптации "Опросника эмоционального интеллекта" К. Барчард на российской выборке (n=691). Применение эксплораторного и конфиматорного факторного анализа показало хорошее соответствие факторной структуры опросника теоретически ожидаемой. Выявленные половые и возрастные различия в оценках по шкалам опросника соответствовали описаным в литературе: эмоциональный интеллект у женщин был выше, чем у мужчин, и у взрослых выше, чем у подростков. Корреляция со шкалами "Маркеров факторов большой пятерки" соответствовали теоретически предсказанным. Эксперименты с предъявлением эмоциональных стимулов показали более высокую чувствительность к эмоциональному содержанию стимулов у лиц с высокими значениями по шкалам эмоционального интеллекта.
Наводяться результати адаптації "Опитувальника емоційного інтелекту" К. Барчард на російській вибірці (n = 691). Застосування експлораторного і конфіматорного факторного аналізу показало гарну відповідність факторної структури опитувальника теоретично очікуваної. Виявлені статеві і вікові відмінності в оцінках за шкалами опитувальника відповідали описам в літературі: емоційний інтелект у жінок був вище, ніж у чоловіків, і у дорослих вище, ніж у підлітків. Кореляція зі шкалами "Маркерів факторів великої п'ятірки" відповідали теоретично передбаченим. Експерименти з пред'явленням емоційних стимулів показали більш високу чутливість до емоційного змісту стимулів у осіб з високими значеннями по шкалах емоційного інтелекту.


Дод.точки доступу:
Князев, Г. Г.; Митрофанова, Л. Г.; Разумникова, О. М.; Барчард, К. (американський доктор філософії) \про нього\

Є примірники у відділах:
Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний)

Знайти схожі

 
Статистика
за 31.07.2024
Кількість запитів 54067
Кількість відвідувачів 783
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя