Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>II=Умлш-1/2013/5<.>
Загальна кількість знайдених документів : 19
Показані документи с 1 за 19
1.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Шелехова Г. Т., Новосьолова В. І., Ярмолюк А. В.
Назва : "Піти на дно з Атлантидою" не доведеться - бракує аргументів (роздуми на тему пунктуаційної фобії, авторських сумнівних знаків і професійної етики)
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 71-72 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
ББК : 81.411.1-90
Предметні рубрики (Галузі знань): Викладання української мови в школі-- орфографія
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): замітка--дискусія над заміткою--уживання букв та висловів
Анотація: Увагу освітянської спільноти привернула стаття з претензією на інтригу в назві. Ідеться про замітку дискусійного характеру "Непіти на дно з Атлантидою", надруковану на шпальтах газети "Освіта України" 9від 3 червня 2013 р.).
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Самофал А.
Назва : "Ми поспішаєм на урок і знову йдемо в світ пізнання..." (відкрите засідання шкільної літературно-мистецької студії)
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 68-70 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
ББК : 83.3(4УКР)р10
Предметні рубрики (Галузі знань): Позакласна робота-- українська література
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): поезія--творчість--літературно-мистецька студія
Анотація: У статті подано розробку засідання дитячої літературно-мистецької студії для учнів 7-9 класів.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Корчова О.
Назва : Формування лексико-семантичної компетенції майбутнього вчителя-словесника на засадах комунікативно-діяльнісного підходу
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 64-67 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
Примітки : Бібліогр.: 8 назв.
ББК : 74.58(4Укр) + 81.411.1-9
Предметні рубрики (Галузі знань): Підготовка майбутніх вчителів української мови та літератури
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): компетентність--вчитель-словесник--комунікативно-діяльнісний підхід--лексема--лексичні семи--комунікативний розвиток особистості
Анотація: У статті обгрунтовано необхідність застосування комунікативно-діяльнісного підходу з метою формування лексико-семантичної компетенції майбутнього фахівця. Запропоновано систему вправ на основі текстової комунікації до теми "Лексичне значення слова".
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кухарчук І.
Назва : Порушення лексичних норм української мови у мовленні майбутніх практичних психологів
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 60-64 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
Примітки : Бібліогр.: 5 назв.
ББК : 74.58(4Укр) + 81.411.1-9
Предметні рубрики (Галузі знань): Викладання української мови у ВНЗ
Підготовка майбутніх психологів
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): мовні норми--лексичні норми--професійне мовлення практичних психологів
Анотація: У статті проаналізовано типові лексичні помилки у професійному мовленні майбутніх практичних психологів; з'ясовано основні причини порушення лексичних норм, зокрема уживання русизмів, невиправдане калькування з російської мови, незнання лексичних значень слів, плеоназм. З метою формування культури фахового мовлення на заняттях з української мови за професійним спрямуванням подано систему вправ і завдань.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бабійчук Т.
Назва : Мікросцена на заняттях української мови і літератури як засіб формування професійної компетентності студентів педагогічного коледжу
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 57-60 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
Примітки : Бібліогр.: 13 назв.
ББК : 81.411.1-9
Предметні рубрики (Галузі знань): Викладання української мови у коледжах, училищах
професійна компетентність-- студенти коледжу
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): компетентність--театр--мікросцена--функції мікросцени
Анотація: У статті розглянуто питання формування професійної компетентності майбутніх педагогів через театралізацію навчально-виховного процесу. Подано зразок мікросцени та алгоритм її використання на занятті мови.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Дейниченко Н.
Назва : Роль діалектологічної практики у формуванні компетентнісних якостей майбутнього вчителя-словесника
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 55-57 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
Примітки : Бібліогр.: 6 назв.
ББК : 74.58(4Укр)
Предметні рубрики (Галузі знань): Підготовка майбутніх вчителів української мови та літератури
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): діалектологічна практика--компетентнісні якості--північне наріччя--вчитель-словесник
Анотація: У статті розглядається роль діалектологічної практики в закріпленні теоретичного курсу "Українська діалектологія" та у формуванні компетентнісних якостей майбутнього вчителя-словесника.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Романишина Н.
Назва : Методична специфіка уроку й практичного заняття з вивчення художньої малої прози історичної тематики
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 51-55 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
Примітки : Бібліогр.: 13 назв.
ББК : 83.3(4Укр)р30
Предметні рубрики (Галузі знань): Викладання української літератури в школі-- уроки-- інноваційні технології
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): історична тема--художня мала проза--жанрові модифікації--тип структури
Анотація: Автор порушує проблему впливу на спосіб організації уроку предмета вивчення (художня мала проза історичної тематики); обгрунтовує систему літературознавчої роботи як варіант підняти рівень художнього аналізу до вимог вищої школи.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Кузнецова Г.
Назва : Наукові основи професійної вправності вчителя-словесника від ретроспекції до сьогодення
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 42-50 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
Примітки : Бібліогр.: 28 назв.
ББК : 74.58(4Укр) + 81.411.1-9
Предметні рубрики (Галузі знань): Підготовка майбутніх вчителів української мови та літератури
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): студент-словесник--вчитель-словесник--педагогічна практика--наукові основи педагогічної практики--професійна вправність
Анотація: У статті з'ясовано наукові основи формування професійної вправності майбутніх учителів-словесників у процесі педагогічної практики. Зосереджено увагу на генезі становлення методичних умінь, які є основою готовності до педагогічної діяльності. Визначено типи готовності: змістово-теоретичний, змістово-процедурний, змістово-операційний, змістово-технологічний (креативний).
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Хом’як І.
Назва : Лінгвістично-педагогічні задачі як засіб навчання студентів-філологів
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 38-41 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
Примітки : Бібліогр.: 6 назв.
ББК : 74.58(4Укр)
Предметні рубрики (Галузі знань): Викладання української мови у ВНЗ
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): засоби навчання--навчальний матеріал--студенти-філологи--лінгвістично-педагогічні задачі
Анотація: У статті обгрунтовано важливість застосування лінгвістично-педагогічних задач у навчальному процесі вищої школи, проілюстровано їх зміст на прикладі вивчення структурного рівня "Загальні відомості про мову".
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Семеног О.
Назва : Ціннісні пріоритети фахової практики у вищій школі
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 35-38 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
Примітки : Бібліогр.: 9 назв.
ББК : 74.58(4Укр)
Предметні рубрики (Галузі знань): Вища освіта-- практична підготовка студентів
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): фахова практика--вища філологічна школа--ціннісні пріорітети--вчитель-словесник
Анотація: У статті окреслено особливості фахової практики як соціально-професійного і комунікативного феномена. Доводиться, що ціннісними пріорітетами фольклорної, літературно-краєзнавчої, діалектологічної, етнографічної, педагогічної практик у вищій філологічній школі є формування людини, особливості, Індивідуальності.
Знайти схожі

11.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Компаній О.
Назва : Формування читацьких інтересів молодших школярів в інформаційно-навчальному середовищі
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 32-34 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
Примітки : Бібліогр.: 5 назв.
ББК : 74.200
Предметні рубрики (Галузі знань): Початкова школа-- читання
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): читацький інтерес--формування читацьких інтересів--інформаційно-навчальне середовище--метод пояснення--метод розповіді--метод бесіди--літературна гра--самостійна робота--творчий і пошуково-інформаційний метод
Анотація: У статті на матеріалі дослідження виявлено читацькі інтереси дітей, місце читання в проведенні вільного часу школярами, причини зниження інтересу до читання; розглянуто оптимальні методи, що забезпечують пробудження читацького інтересу: словесні (пояснення, рохзповідь, бесіда), практичні (літературні ігри), самостійні роботи, творчі, пошуково-інформаційні.
Знайти схожі

12.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Нежива Л.
Назва : Стильові явища мистецтва у створенні уроків літератури
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 29-32 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
Примітки : Бібліогр.: 9 назв.
ББК : 83.3(4УКР)р10
Предметні рубрики (Галузі знань): Викладання української літератури в школі-- уроки-- нестандартні (нетрадиційні) уроки
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): нестандартні уроки--формотворча основа--змістова наповненість--великі стилі--теоретико-літературні поняття
Анотація: У статті обгрунтовано доцільність створення нестандартних уроків з урахуванням естетики літературних напрямів. Автор доповнює класифікацію уроків літератури за рівнем інноваційності новими формами. Впровадження в шкільну практику таких уроків забезпечуватиме глибоке проникнення старшокласників у тканину художнього твору, невимушене засвоєння ними складних теоретико-літературних понять.
Знайти схожі

13.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Лілік О.
Назва : Особливості шкільного аналізу інтелектуальної прози (на матеріалі роману М. Могилянського "Честь")
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 25-29 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
Примітки : Бібліогр.: 9 назв.
ББК : 83.3(4УКР)р10
Предметні рубрики (Галузі знань): Викладання української літератури в школі-- вивчення творчості письменників, поетів
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): честь (роман)--екзистенціалізм--семінар--інтелектуальна проза
Анотація: Автор статті робить спробу дослідити жанрово-стильві і проблемно-тематичні особливості роману М. Могилянського "Честь", проаналізовувати своєрідність образної системи, розглянути екзистенціальні риси у творі. На основі результатів дослідження пропонує модель вивчення роману в школі.
Знайти схожі

14.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Базиль Л.
Назва : Літературознавча діяльність учителя у системі шкільної літературної освіти
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 20-25 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
Примітки : Бібліогр.: 12 назв.
ББК : 74.204.2
Предметні рубрики (Галузі знань): Вчителі української мови та літератури
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): вчитель української мови і літератури--літературознавча діяльність--читацька культура
Анотація: Статтю присвячено актуальній проблемі літературознавчої діяльності вителя-словесника, що в системі шкільної літературної освіти розширює комплекс практичних умінь і навичок учнів, стимулює науковий пошук як педагога, так і вихованців, сприяє постійному професійному самовдосконаленню педагога, допомагає йому спроектувати освітню стратегію вихованців. Автором виокремлено різновиди літературознавчої праці, що мають місце в професійній діяльності вчителя української мови та літератури і є підгрунтям його праці, спрямованої на підвищення рівня загальної культури підростаючого покоління.
Знайти схожі

15.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Куцевол О.
Назва : Сучасний урок літератури в координатах методичної творчості
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 15-20 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
Примітки : Бібліогр.: 7 назв.
ББК : 83.3(4УКР)р10
Предметні рубрики (Галузі знань): Викладання української літератури в школі-- уроки-- види, типи уроків
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): вчителі-словесники--методична творчість--моделювання уроку літератури--структура уроку--професійно-креативні якості вчителя-словесника
Анотація: У статті обгрунтовується креативогенний характер уроку літератури, розкривається механізм моделювання сучасного уроку літератури як творчий процес.
Знайти схожі

16.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бондаренко Ю.
Назва : Моделювання уроку літератури як навчальний етап у підготовці вчителів-словесників
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 12-15 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
Примітки : Бібліогр.: 7 назв.
ББК : 83.3(4УКР)р10
Предметні рубрики (Галузі знань): Викладання української літератури в школі-- уроки-- моделювання уроків
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): логіка пізнавальної діяльності--шляхи аналізу--принципи групування літературних творів--компетентності--макроструктура уроку--мікроструктура уроку--вчителі-словесники
Анотація: Автор статті розкриває основні закономірності організації такого навчального етапу, як підготовка студентами уроків літератури, стверджуючи, що ключовою проблемою при цьому є вироблення алгоритму пізнавальної діяльності школярів, що повинен стати основою для конструювання заняття і базується на узгодженні психологічних та методико-літературознавчих законів вивчення мистецтва слова.
Знайти схожі

17.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Цінько С.
Назва : Основні труднощі у сприйманні учнями усних висловлювань
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 6-11 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
Примітки : Бібліогр.: 19 назв.
ББК : 81.411.1-9
Предметні рубрики (Галузі знань): викладання української мови в школі-- мовленнєвий розвиток
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): усне висловлювання--аудіювання--усне мовлення--писемне мовлення--повідомлення--вираження--спонукання--змістовність--виразність--вплив мовлення--діалог--монолог--інтонація--екстралінгвістичні засоби спілкування--міміка--жестикуляція--пантоміміка--текст
Анотація: У статті окреслено основні труднощі, які виникають у школярів під час сприймання усних висловлювань, з'ясовано особливості зорового й слухового сприймання, зумовлені специфікою усного й писемного мовлення.
Знайти схожі

18.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Маркотенко Т.
Назва : Особливості навчання української мови учнів шкіл з російською мовою викладання
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 5-6 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
Примітки : Бібліогр.: 3 назв.
ББК : 81.411.1-90
Предметні рубрики (Галузі знань): Викладання української мови-- українська мова як іноземна
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): учні--близькоспоріднені мови--українська мова--російська мова--типи уроків--специфіка
Анотація: У статті розглядаються особливості оволодіння українською мовою учнями шкіл з російською мовою навчання, типи і специфіка уроків української мови.
Знайти схожі

19.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Романчук С.
Назва : Переказ як форма розвитку зв’язного мовлення учнів
Місце публікування : Українська мова і література в школі. - 2013. - № 5. - С. 2-4 (Шифр УМЛШ-1/2013/5)
Примітки : Бібліогр.: 7 назв.
ББК : 81.411.1-90
Предметні рубрики (Галузі знань): викладання української мови в школі-- мовленнєвий розвиток
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): мовна освіта--переказ--зв’язне мовлення--текст--лінгвістичний аналіз тексту
Анотація: Сучасна парадигма навчального та виховного процесу вимагає від учителя-словесника креативного підходу, який розвиває у школярів логічне та образне мислення. Саме тому в статті йдеться про роль переказу як духовної константи, здатної сформувати в учнів найвищі моральні цінності. Розкрито структурні й лексико-семантичні особливості переказу як форми розвитку зв'зного мовлення. Проаналізовано різні види переказу.
Знайти схожі

 
Статистика
за 22.07.2024
Кількість запитів 136841
Кількість відвідувачів 1167
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя