Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (594)Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя (108)Рідкісна книга (328)Ніжинська вища школа на сторінках ЗМІ (2)Електронний архів краєзнавчих періодичних видань (315)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>DP=201802$<.>
Загальна кількість знайдених документів : 68
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Максьом К. В.
Назва : Індивідуальні особливості основних учасників булінгу підліткового віку в шкільному середовищі
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2017. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 23. - С. 157-167 (Шифр 151.51/А 43-623684313)
Примітки : Бібліогр.: с. 166-167 (8 назв)
УДК : 159.9.075
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): булінг--шкільне насильство--третирування--підлітковий вік--особистісні риси--індивідуальні особливості
Анотація: В статті викладено результати емпіричного дослідження індивідуальних особливостей і типових особистісних рис основних учасників шкільного булінгу. На основі аналізу наукових джерел уточнено поняття «булінг» та висвітлено основні фактори і форми прояву даного явища. За результатами дослідження було виявлено тенденцію зниження частоти булінгу у старшій школі порівняно з середніми класами, а також зміну форм прояву булінгу, виявлено статистично значущі відмінності між типовими особистісними рисами основних учасників шкільного третирування, на основі яких складено портрети типових «жертв» і «агресорів»: типовій «жертві» притаманні такі особистісні риси, як сенситивність, тривожність, ригідність, також слід зазначити, що «жертвами» часто стають фізично нерозвинені особистості, що мають гарну успішність у навчанні; типовому «агресору» притаманні такі особистісні риси, як агресивність, низький рівень сенситивності і тривожності, типові «переслідувачі» частіше виховуються в неповних сім’ях, є фізично розвиненими і досить часто є неуспішними у навчанні.
Знайти схожі

2.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Марчук К.А.
Назва : Із психології творчості Івана Франка:вплив макро- та мікросередовища на становлення літературної обдарованості письменника
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2017. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 23. - С. 167-175 (Шифр 151.51/А 43-623684313)
Примітки : Бібліогр.: с. 174-175 (4 назви)
УДК : 159.928
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творчість--обдарованість--творча особистість--задатки--здібності--талант--геніальність
Анотація: Стаття розкриває особливості впливу макро-і мікросередовища на становлення літературної обдарованості Івана Франка. Дослідницький окуляр спрямовано на шкільний та гімназіальний періоди, які є ілюстративними щодо якісної трансформації біологічних задатків у творчу обдарованість під впливом соціального середовища. Часті переїзди (зміна соціального середовища, потреба пристосовуватись до нових умов) сприяли самостійності і незалежності, якісна освіта, творче освітнє середовище дали інтелектуальний ресурс та поштовх до написання власних творів, позашкільне навчання та спілкування сприяли формуванню творчого світогляду, неповторної манери письма.
Знайти схожі

3.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Лещенко О. В.
Назва : Когнітивно-операційний компонент психологічної готовності до професійної діяльності машиніста локомотива
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2017. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 23. - С. 137-148 (Шифр 151.51/А 43-623684313)
Примітки : Бібліогр.: с. 146-148 (16 назв)
УДК : 159.9:331.101.3
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): готовність до професійної діяльності--структура психологічної готовності до професійної діяльності--когнітивно-операційний компонент--помічник машиніста--машиніст локомотива
Анотація: У статті проаналізовано особливості дослідження когнітивно-операційного компоненту психологічної готовності до професійної діяльності помічника машиніста та машиніста локомотива. Вказано результати проведення методик дослідження когнітивно-операційного компоненту у двох групах. На основі отриманих результатів виокремлено рівні сформованості компоненту (низький, середній, високий) та їх критерії. Описано особливості застосування творчого тренінгу системи КАРУС для формування когнітивно-операційного компоненту. Представлено результати застосування системи КАРУС для формування когнітивно-операційного компоненту у помічників машиніста та машиністів.
Знайти схожі

4.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Литвинчук, Леся Михайлівна
Назва : Основні методи та принципи побудови програми психологічної реабілітації осіб, залежних від опіоїдів
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2017. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 23. - С. 148-157 (Шифр 151.51/А 43-623684313)
Примітки : Бібліогр.: с.156 (7 назв)
УДК : 159.923:616.89-00.441.3
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): програма психологічної реабілітації--мотиваційний діалог--системний підхід--принцип--терапевтичні фактори програми--сеанс
Анотація: У статті розкриваються основні методи та принципи побудови програми психологічної реабілітації осіб, залежних від опіоїдів. В статті зазначається, що побудова системи психологічної реабілітації осіб із залежністю від опіоїдів проводилась автором статті у відповідності до мети та завдань дослідження відповідно до отримання даних та базуючись на даних літератури щодо психологічної реабілітації. На підставі проведеного комплексного дослідження, в основу якого входило визначити когнітивні, емоційні, поведінкові патерни досліджуваних, проаналізувати структурні особливості, рівень мотивації, інтелекту, емоційного розвитку, врахувати також тяжкість порушень, спектр і тривалість хронічного захворювання, тип відношення до хвороби були сформовані принципи заходів психологічного втручання. За допомогою групової роботи учасники психологічної програми реабілітації засвоювали інформацію швидше, завдяки тому, що навчання проходить інтерактивно, вони мали можливість одночасно з отриманням інформації обговорювати незрозумілі моменти, задавати питання та закріплювати отримані знання, формувати навички поведінки. Такий метод сприяє до активної участі, а сам процес навчання стає легшим і цікавим, стимулює мотивацію до роботи. Консультування наркозалежних проводилося з урахуванням симптомів наркотичної залежності, урахуванням змісту і структури поточної програми одужання клієнта. Технологія психологічної реабілітації наркозалежних від опіоїдів спиралася також на транстеоретичну модель зміни поведінки, яка була розроблена американськими психологами університету Род Айленд - Дж. Прочаска і К. Ді Клементе. У статті наводяться основні терапевтичні фактори даної програми.
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Москаленко В.В., Лавренко, Ольга Василівна, Кулініч Г. М.
Назва : Моральність в структурі характеристик образу "економічно успішної людини" студенської молоді
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2017. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 23. - С. 197-211 (Шифр 151.51/А 43-623684313)
Примітки : Бібліогр.: с. 209-211 (9 назв)
УДК : 159.922.27-316.87
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): економічно успішна людина--моральна складова образу--емпіричне дослідження--єдність економічного і морального--уявлення--моральні норми
Анотація: В статті представлено результати емпіричного дослідження, яке здійснювалось з метою аналізу особливостей моральної складової образу «економічно успішної людини» студентської молоді. Емпіричне дослідження здійснювалось на вибірці, яка сформована із студентів вищих навчальних закладів м. Києва. Організація емпіричного дослідження була здійснена у відповідності з задачами визначення змісту уявлень студентів про «моральність» в структурі характеристик образу економічно успішної людини: ставлення студентів до дотримання моральних норм особистістю в сфері економічної життєдіяльності; уявлення студентів про причину порушення моральних норм в економічній життєдіяльності людини. Результати дослідження засвідчили, що основна маса студентської молоді пов‘язує економічний успіх людини з дотриманням нею моральних норм. Тим не менш частина студентів вважає можливим порушувати моральні норми, якщо це потрібно для економічного успіху. Отримані результати підтверджують доцільність цілеспрямованих форм морального виховання в умовах навчання у вузі.
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Мусіяка, Наталія Іванівна,
Назва : Онтогенетична динаміка прогностичної самооцінки як детермінанта особистісної ефективності школяра
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2017. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 23. - С. 211-218 (Шифр 151.51/А 43-623684313)
Примітки : Бібліогр.: с. 216-218 (10 назв)
УДК : 159.922
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): генеза--детермінанти--онтогенетична динаміка--особистісна ефективність--особистість--самооцінка
Анотація: У статті представлено результати експериментального дослідження прогностичної самооцінки як детермінанти особистісної ефективності школяра. Розкрито особливості макрогенези архітектоніки прогностичної самооцінки у школярів з різною особистісною ефективністю. З’ясовано макрогенетичні тенденції становлення прогностичної самооцінки на різних етапах онтогенезу. Зафіксовано зниження адекватності прогностичної самооцінки на межі переходу школярів від початкової до основної школи, що свідчить про труднощі адаптації п’ятикласників з високою та середньою особистісною ефективністю. Встановлено деструктивні тенденції становлення прогностичної самооцінки низькоефективних учнів молодшого та середнього шкільного віку.
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Мойсеєнко, Лідія Анатоліївна, Витвицька О. М., Кулініч Г. М.
Назва : Стратегія аналогізування як мисленнєвий механізм розв'язування творчої математичної задачі
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2017. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 23. - С. 176-187 (Шифр 151.51/А 43-623684313)
Примітки : Бібліогр.: с. 186-187 (11 назв)
УДК : [159.955+159.956]
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творче математичне мислення--аналогізування--мисленнєва тенденція--мисленнєва стратегія
Анотація: У статті розглядаються питання стосовно психологічної сутності механізмів розв’язування творчої математичної задачі. Акцентується увага на наявності алгоритмів розв’язування багатьох типів математичних задач, що apriori призводить до застосування мисленнєвих дій за аналогією при розв’язуванні нових математичних задач. За результатами аналізу досліджень математичного мислення, означено підхід до його вивчення через аналіз переважаючих мисленнєвих дій при розв’язанні творчих математичних задач. Аналогізування вважається одним із мисленнєвих тенденцій у творчому математичному мисленні, що часто проявляється впродовж всього процесу розв’язування математичних задач. Авторами виділяється три складові процеси: процес розуміння, процес прогнозування та апробаційний процес, що містять свої мікроетапи. Встановлено, що дії за аналогією зустрічаються на кожному мікроетапі складових процесів творчого математичного мислення та проведено аналіз пошуків аналогів на кожному мікроетапі складових. Дії за аналогією до відомих еталонів можуть як сприяти пошуковій діяльності, так і перешкоджати їй. Констатовано, що у деяких випадках мисленнєві дії за аналогією набувають стану переважаючих мисленнєвих тенденцій і приводять до результативності пошукового процесу. Зроблено акцент на значущості суб’єктивної впевненості у якості отриманого результату, у можливості продовження мисленнєвих дій із застосуванням аналогів. Доведено, що у випадку, коли тенденція до аналогізування переважає впродовж усіх складових процесів і суб’єкт отримує суб’єктивну впевненність у правильності своїх дій, така тенденція перетворюються у мисленнєву стратегію аналогізування.
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Москаленко В.В.
Назва : Особливості інновацій в творчій діяльності людини
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2017. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 23. - С. 188-197 (Шифр 151.51/А 43-623684313)
Примітки : Бібліогр.: с. 196-197 (10 назв)
УДК : 159.922.27-316.87
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творчість--інновації--інноваційна діяльність--ідеали--негативна спрямованість--позитивна спрямованість
Анотація: У статті розглядається психологічний аспект теорії інновацій. Зокрема, інноваційна діяльність, яка означає реалізацію людиною нової ідеї, аналізується як сутнісна сторона її творчості. Підкреслюється, що системотворчу функцію у взаємодії структурних компонентів інноваційної діяльності виконують ідеали як спрямованість свідомості на майбутнє, яка може бути як позитивною, так і негативною. Підкреслено, що тільки позитивно спрямована інноваційна діяльність, основою якої є суспільний інтерес, може визначати творчість як сутнісну характеристику людини. У статті висвітлюється також питання інновацій в зв‘язку зі соціалізацією. Наголошуєтья, що інновації як форми культури є важливим фактором соціалізації людини, особливо в юнацькому віці, що зумовлено, перш за все, її біологічною програмою розвитку. У статті проаналізовано також особливості феномену інновації, визначено його основні ознаки, описано основні аспекти його дослідження.
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Латиш, Наталія Михайлівна
Назва : Дослідження перцептивно-мисленнєвих стратегій творчого конструювання в графічній діяльності молодших школярів
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2017. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 23. - С. 128-136 (Шифр 151.51/А 43-623684313)
Примітки : Бібліогр.: с. 135-136 (6 назв)
УДК : 159.954
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): творче сприймання--молодший шкільний вік--конструювання--графічна інформація--творча задача--стратегічні тенденції
Анотація: В статті аналізуються прояви перцептивно-мисленнєвих стратегій творчого конструювання в графічній діяльності молодших школярів. Дослідження здійснено в рамках концепції творчого сприймання В. О. Моляко, де творче сприймання розуміється саме як процес (та його результат), конструювання суб’єктивно нового образу, який в більш чи менш значній мірі видозмінює, своєрідно модифікує предмети та явища об’єктивної реальності. Конструювання графічної інформації розглядається як процес розв’язування творчих задач, де стимульним матеріалом є геометричні фігури та графічні зображення однієї та різної кількості крапок. Показано, що функціонування перцептивно-мисленнєвих стратегій творчого конструювання в графічній діяльності молодших школярів відбувається через трансформацію зорових образів, починаючи від праобразу до образу-рішення; процес пошуку організовується і реалізовується стратегією (аналогізування, комбінування, реконструювання).
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття зі збірника (том многотомника)
Шифр видання : 151.51/А 43
Автор(и) : Девіс Л. А.
Назва : Особливості розвитку співпраці з однолітками в умовах психічної депривації
Місце публікування : Актуальні проблеми психології: Збірник наукових праць/ За ред. С. Д. Максименка. - Київ: Фенікс, 2017. - Т. 12: Психологія творчості, Вип. 23. - С. 80-88 (Шифр 151.51/А 43-623684313)
Примітки : Бібліогр.: с. 86-88 (16 назв)
УДК : 316.47.37.018.32
Предметні рубрики (Галузі знань): Психологія творчості
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): психічна депривація--взаємини--спілкування--співпраця--вихованці школи-інтернату
Анотація: У статті досліджується проблема співпраці вихованців школи-інтернату з однолітками. Експериментальні дослідження психологів показують, що у дітей спостерігаються значні відхилення в розвитку особистості і в системі стосунків до світу та інших людей. Таким чином, у вихованців загальноосвітньої школи-інтернату не формується прагнення до ділової співпраці з людьми, а також, в спілкуванні не проявляється пізнавальна активність та домінує прагнення до примітивних індивідуальних контактів, а це, у свою чергу, не сприяє засвоєнню дитиною культурних досягнень людства і повноцінної орієнтації у навколишньому світі.
Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
Статистика
за 10.05.2024
Кількість запитів 50367
Кількість відвідувачів 1554
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя