Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (1423)Рідкісна книга (1909)Ніжинська вища школа на сторінках ЗМІ (30)Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України (199)
Формат представлення знайдених документів:
повнийінформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>DP=2024$<.>
Загальна кількість знайдених документів : 249
Показані документи с 1 за 20
 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
1.


    Dolzhenko, Y. V.
    Burial ground of Cherniakhiv culture Boromlia (according to ethnic cranioscopical data) [Электронный ресурс] / Y. V. Dolzhenko // Наукові записки.Біологічні науки (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя). - 2023. - Вип. 2. - С. 69-75
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
етнічна краніоскопія, палеоантропологія, Homo sapiens, Черняхівська культура, Боромля, морфологія, біологічний розвиток
Анотація: Антропологічний матеріал, як правило, вважається надійним історичним джерелом у вивченні етногенезу та етнічної історії народів. У статті вперше подаються краніоскопічні (неметричні) ознаки на черепах із могильника Боромля римського часу (черняхівська культура) (Тростянецький район Сумської обл.). Краніологічний матеріал з могильника зберігається у фондах Інституту археології Національної академії наук України. Автор особисто дослідив 23 черепа та їх фрагменти з поховань. Мета статті – ввести в науковий обіг нові краніоскопічні дані, дати загальну характеристику вибірки з с. Боромля (Сумської обл.). Визначити особливості досліджуваної групи за результатами етнічної краніоскопії. Було використано загальнонаукові (аналіз і синтез), антропологічні та статистичні методи. Для визначення особливостей досліджуваних чоловічих і жіночих черепів використовується краніоскопічна програма, котра включає п’ять ознак, які вперше дослідив О. Г. Козінцев. Шосту ознаку – надорбітні отвори – незалежно один від одного запропонували Й. Додо та Т. В. Томашевич. За наведеною програмою черепи розглядаються спільно, без поділу на чоловічу та жіночу серії. Вперше подаються частоти краніоскопічних ознак у краніологічній серії черняхівської культури Боромля. За даними етнічної краніоскопії встановлено, що черепи з ґрунтових поховань Північної України могильника Боромля, котре залишило населення черняхівської культури IV–VI ст. н. е., характеризується помірною частотою надорбітних отворів. Аналогії спостерігаються в групі черепів ІІІ–ІV ст. н. е з заходу України – Чернелів Руський. Визначено, що за ознакою підорбітний візерунок типу II досліджувана вибірка належить до південних європеоїдів, як і вибірка Чернелів-Руський. Відмінність цих груп полягає переважно тільки в потиличному індексі, за яким західна серія більш європеоїдна.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Є примірники у відділах: всього 1 : ВІТКЗ (1)
Вільні: ВІТКЗ (1)

Знайти схожі

2.


    Evtushenko, K. V.
    Spiders (Arachnida: Aranei) of five forest habitats of the Polissya Nature Reserve (Zhytomyr Area, Ukraine) [Electronic resource] / K. V. Evtushenko, L. I. Kobzar. - Электрон. текстовые дан. // Наукові записки.Біологічні науки (Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя). - 2023. - Вип. 2. - P26-31
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
павуки, Поліський природний заповідник, Україна
Анотація: Поліський природний заповідник розташований в зоні мішаних лісів у фізико-географічній області Житомирське Полісся (Житомирська область, Україна). Перші дані про павуків заповідника були отримані В. Гур’яновою. Вона навела список 66 видів з п’яти лісових і одного болотного ценозів Перганського лісництва. Пізніше К. Євтушенко та Л. Кобзар повідомили про виявлення 51 виду з 14 родин в п’яти лісових ценозах Селезівського лісництва. Список павуків заповідника був поповнений 21 видом. Наразі надається список всіх виявлених видів та їх ценотичний розподіл. Дані були отримані на матеріалі, зібраному методом ґрунтових пасток у сосновому лісі лишайниковому, сосновому лісі зеленомоховому, сосново-березовому чорничному лісі, сосново-березовому молінієвому лісі та березово-дубово-в’язовому лісі. Матеріал становив 866 статевозрілих екземплярів павуків. Більшість виявлених видів мешкають на поверхні ґрунту або в підстилці. Це звичайні лісові види, які віддають перевагу вологим і затіненим умовам. Лише кілька видів є рідкісні для українського Полісся: Arctosa lutetiana (Simon, 1876) (відомий з Шацького національного природного парку, Mustelicosa dimidiata (Thorell, 1875) (відмічений в с. Козин біля Києва) та Zora sp. 1 і Zora sp. 2., які вірогідно представники одного виду, близького до Z. manicata Simon, 1878. Загальний список павуків Поліського природного заповідника склав 87 видів з 17 родин. Вперше було зафіксовано зараження павуків родини Liocranidae личинками мухи Ogcodes sp. (Diptera: Acroceridae). Зараженими були дві самиці павука Agroeca proxima (O. P.-Cambridge, 1871). Самиці були зібрані в сосновому лісі лишайниковому та березово-дубово-в’язовому лісі. Личинки локалізовані всередині черевця павуків біля епігастральної щілини. В статті наведені фотографії розташування личинок мухи всередині павука та зовнішнього вигляду личинок.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Kobzar, L. I.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВІТКЗ (1)
Вільні: ВІТКЗ (1)

Знайти схожі

3.
811.112.2’367.7(075.8)
Р 67


    Rolik, A. W.
    DAS WORT. LEHR-UND ÜBUNGSBUCH DER DEUTSCHEN LEXIKOLOGIE [Electronic resource] : Слово: навч. посіб. з німецької лексикології / A. W. Rolik ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2023. - 146 s. - Загл. с титул. экрана. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Кафедра іноземних мов
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

4.


   
    ІІнклюзивна компетентність викладача ЗВО: сутність, структура [Электронный ресурс] / Т. В. Качалова, Р. Г. Новгородський, Н. С. Останіна, М. Г. Криловець, М. Ю. Левандовський // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 2. - С. 127-134
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
студент з особливими освітніми потребами, заклад вищої освіти, Пвикладач ЗВО, інклюзивна компетентність, професійна компетентність, інклюзивне освітнє середовище
Анотація: У статті обґрунтовано актуальність проблеми формування інклюзивної компетентності викладача закладу вищої освіти, яка полягає в тому, що сучасний працівник ЗВО повинен бути готовий до реалізації педагогічної діяльності в інклюзивному освітньому середовищі та вміти його створювати. Подано аналіз сутності дефініції «інклюзивна компетентність педагога ЗВО» крізь призму поглядів сучасних науковців з педагогіки, спеціальної педагогіки, психології та спеціальної психології. В статті наголошується, що інклюзивна компетент- ність викладача є складовою його професійної компетентності. Автори визначають сутність інклюзивної компетентності викладача закладу вищої та розкривають її значення в організації та реалізації інклюзивного навчан- ня студентів з особливими освітніми потребами. В статті науковці стверджують, що інклюзивна компетентність викладача закладу вищої освіти – це інтегральний компонент професійної компетентності, який має свою структуру: мотиваційний, когнітивний, рефлексивний та операційний елементи. Дослідники пропонують розглядати нову модель професійної компетентності педагога вищої школи, яка має охоплювати різні сфери – інформаційну, комунікативну, продуктивну, морально-психологічну, предметно-операційну. Відповідно професійна діяльність педагога викладача закладу вищої освіти має включати питання розробки індивідуальних програм розвитку студента з ООП, обізнаність у сфері різних нозологій дітей з ООП, підвищення особистісного професійного рівня щодо використання інноваційних технологій у роботі з дітьми з ООП їх оцінювання та створення безбар єрного освітнього середовища. Аналізуючи особливості інклюзивної компетентності викладача ЗВО дослідники подають аналіз її основних складових (мотиваційний компонент, когнітивний компонент, операційний компонент та рефлексивний компонент).
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Качалова, T. В.; Новгородський, Р. Г.; Останіна, Н. С.; Криловець, M. Г.; Левандовський, M. Ю.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВІТКЗ (1)
Вільні: ВІТКЗ (1)

Знайти схожі

5.
378.147.013.8:16](075.8)
И 20


    Іванова, Т.
    Медіаграмотність та критичне мислення в процесі викладання дисциплін комунікаційного циклу [Электронный ресурс] : навчальний посібник / за загал. ред. В. Іванова. Київ: Центр вільної преси / Т. Іванова ; Академія української преси. - Электрон. текстовые дан. - [Б. м.] : Академія вільної преси, 2024. - 178 с. - Загл. с титул. экрана. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Академія української преси
   Бібліотека масової комунікації

Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

6.


    Івахно, Н. О.
    Вивчення образів-персонажів літературного твору як носіїв власних назв динамічного типу [Электронный ресурс] / Н. О. Івахно // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 2. - С. 54-62
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
власна назва, динамічний персонаж, пообразний шлях аналізу, статусна роль, соціальний статус, ціннісно-цільова програма, «зона найближ- чого розвитку»
Анотація: Статтю присвячено проблемі вивчення образів-персонажів крізь призму їхніх власних назв динамічного типу. У центрі уваги автора зміни, які відбуваються з персонажами на внутрішньому (характер, цілі, цінності) та зовнішньому (статусна роль, вік, власне найменування) рівнях. Поглиблена робота з літературно-художніми антропонімами, носіями яких є динамічні персонажі, на сьогодні не представлена в методиці навчання української літератури.
Дослідження онімів динамічного типу потребує спеціальної системи продуманих навчальних дій, у результаті виконання яких у старшокласників сформується цілісне уявлення про функціональність динамічних персонажів та роль їхніх власних найменувань у відображенні динаміки.
У статті представлено методичну модель роботи, сформовану для поглибленої характеристики образів-персонажів художніх творів, які вивчаються в старших класах, на основі поглибленого дослідження власних назв динамічного типу. Для наукового дослідження взято літературні тексти, передбачені для шкільного аналізу навчальною програмою для старших класів, зокрема комедія «Мартин Боруля», трагікомедія «Мина Мазайло», роман «Місто», кіноповість «Зачарована Десна». У статті запропоновано теми, цілі уроків із вивчення названих творів у 10–11 класах, види діяльності в межах різних варіантів пообразного шляху аналізу як найбільш оптимального для вивчення власних назв динамічного типу.
Визначено ряд спеціальних методико-літературознавчих компетентностей, якими слід оволодіти учням старших класів для ефективної науково- дослідницької діяльності. Окреслено елементи макроструктури уроку з літератури для поглибленого вивчення динамічних персонажів з урахуванням їхніх найменувань. Проаналізовано методи та прийоми для практичної демонстрації ролі власної назви як регулятора вивчення динамічних образів-персонажів.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Є примірники у відділах: всього 1 : ВІТКЗ (1)
Вільні: ВІТКЗ (1)

Знайти схожі

7.
37.014:005.5(082)
А 43


   
    Актуальні проблеми управління закладами освіти в умовах сучасних викликів [Электронный ресурс] : матеріали вузівської наукової студентської конференції. 15 лютого 2024 року. м. Ніжин / за заг. ред. Ю. Г. Новгородської ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2024. - 88 с. - Загл. с титул. экрана. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Кафедра педагогіки, початкової освіти, психології та менеджменту
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Новгородська, Ю. Г. \ред.\; Самойленко , О. В. \ред.\
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

8.
004.421(075.8)
Х 22


   
    Алгоритми та структури даних [Электронный ресурс] : курс лекцій / Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя ; упорядник: В. М. Харченко. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2023. - 245 с. - Загл. с титул. экрана. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Кафедра інформаційних технологій, фізико-математичних та економічних наук
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Харченко, В. М. \сост.\
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

9.


    Аніщук, A. М.
    Організація інклюзивного освітнього середовища у закладі дошкільної освіти [Электронный ресурс] / А. М. Аніщук // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 3. - С. 42-49
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
освітнє середовище, інклюзивна освіта, інклюзивне освітнє середовище, діти з особливими освітніми потребами, універсальний дизайн, розумне пристосування
Анотація: У статті висвітлено проблему формування інклюзивного освітнього середовища в закладі дошкільної освіти, яке передбачає створення рівних можливостей для всіх дітей, в тому числі з порушеннями психофізичного розвитку, на здобуття якісної освіти і забезпечення їх успіху в подальшому суспільному житті. Подано аналіз наукової літератури з проблеми дослідження. Акцентовано увагу на тлумаченні поняття, дослідженні ґенези інклюзивного освітнього середовища багатьма науковцями. Розкрито особливості організації інклюзивного середовища в сучасних закладах дошкільної освіти. Особлива увага приділена створенню такого середовища в умовах воєнного стану, що пов’язано з інтенсивним пошуком нових інноваційних форм організації освітнього середовища, де на перший план виноситься безпека дитини. Створення інклюзивного освітнього середовища базується на загальнодидактичних принципах і принципах інклюзивної освіти, на демократичних цінностях та повазі до основних прав дитини і створює умови для максимальної участі в освітньому процесі усіх дітей, у тому числі й дітей з особливими освітніми потребам. У статті виділено основні ознаки інклюзивного освітнього середовища закладу дошкільної освіти, однією з яких є врахування принципів універсального дизайну та розумного пристосування. Виділено та охарактеризовано структурні компоненти інклюзивного освітнього середовища. Звернено увагу на створення в закладі дошкільної освіти ресурсної кімнати, використання якої дає можливість підвищити ефективність освітнього процесу та соціалізацію дітей з відхиленнями в розвитку на основі сенсорної стимуляції та емоційного розвантаження. На основі наукових досліджень виділено особливості організації інклюзивного освітнього середовища у закладі дошкільної освіти: створення універсального дизайну та розумного пристосування; організація психолого-педагогічного супроводу вихованців і їхніх родин на засадах співпраці; забезпечення рівноваги між організованістю й різноманітністю; усунення бар’єрів у взаємодії дитини з довкіллям; модифікація освітніх програм; забезпечення командної взаємодії всіх учасників освітнього процесу.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Є примірники у відділах: всього 1 : ВІТКЗ (1)
Вільні: ВІТКЗ (1)

Знайти схожі

10.


    Антоній (Фірлей)
    Перша повна українська Біблія: історія перекладу та видання [Электронный ресурс] / Антоній (Фірлей) // Література та культура Полісся. - 2024. - Вип. 110. - С. 153-169
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
Біблія, переклад, П. Куліш, І. Пулюй, І. Нечуй-Левицький, незалежність України, культурна і духовна ідентичність, особливості перекладу Біблії
Анотація: Переклад Біблії або книг Священного Писання Старого та Нового Завітів на національну мову є свідченням незалежності народу, важливим етапом у становленні культурної ідентичності та політичної суверенності. Особливо це помітно на прикладі історичної самобутності європейських народів, бо переклад Біблії на національну мову надав поштовх до появи поняття «нація». Адже переклад Біблії на розмовну мову кожного народу визначав культурну незалежність народу, впливаючи на формування національної самосвідомості й ідентичності, політичної самобутності та створення державного суверенітету. Існує думка, що лише та мова може вважатися національною в повному сенсі, на яку перекладено Біблію, як це можна помітити на прикладі політичного формування таких держав, як Велика Британія, Франція, Німеччина, Чехія, Польща, Іспанія тощо. Подібні національно-культурні процеси відбувалися і в українському народові, переклад біблійних книг Священного Писання на рідну мову для українського народу завжди був визначальним фактором для формування нашої культурної та духовної ідентичності, збереження самобутності. У статті розкриваються особливості перекладу українською мовою Біблії, здійснені відомими діячами культури України Пантелеймоном Кулішем, Іваном Пулюєм, Іваном Нечуєм-Левицьким у важких умовах, коли в Україні була заборонена українська мова.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Є примірники у відділах: всього 1 : ВІТКЗ (1)
Вільні: ВІТКЗ (1)

Знайти схожі

11.


    Антонюк, В. Г.
    Галерея жіночих образів опери М. В. Лисенка «Тарас Бульба» за історичною повістю М. В. Гоголя [Электронный ресурс] / В. Г. Антонюк // Література та культура Полісся. - 2024. - Вип. 110. - С. 36-45
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
галерея жіночих образів, гоголезнавство, ліризація, національна експресія співу
Анотація: У статті досліджено аспекти втілення світу жіночих образів повісті М. В. Гоголя «Тарас Бульба» в їхній стильовій взаємодії з вокальними партіями героїнь однойменної опери М. В. Лисенка. Показано, що М. В. Лисенко відтворив національно-самобутню експресію галереї жіночих образів, здійснив їхню ліризацію музично-вокальними засобами, досягнувши в опері «Тарас Бульба» могутньої трансформації міфологічної, фольклорної образності літературного першоджерела.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Є примірники у відділах: всього 1 : ВІТКЗ (1)
Вільні: ВІТКЗ (1)

Знайти схожі

12.
80+37.02 (082.2)
З-41


   
    Арватівські читання – 2023 [Электронный ресурс] : матеріали всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції, 17 травня 2023 року / упоряд. Н. І. Бойко, О. М. Петрик ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - [Б. м.] : НДУ ім. М. Гоголя, 2023. - 162 с. - Загл. с титул. экрана. - Б. ц.
    Зміст:
ПЕРЕДНЄ СЛОВО ПРО КОНФЕРЕНЦІЮ . - С .6-10
Бойко, Н. І. Непроминальна роль академіка Ф. С. Арвата / Н. І. Бойко, О. М. Петрик. - С .11-14
Аникієнко, І. В. Коди національного мовомислення в українській пісні 2014 – 2023 років / І. В. Аникієнко, Т. Л. Хомич . - С .15-17
Баран, І. М. Метафоризація флоролексем у поетичних просторах Василя Симоненка / І. М. Баран, Н. І. Бойко . - С .18-22
Бойко, Т. В. Об’єктивація лексико-семантичного поля концепту любов в ідіолекті В. Винниченка / Т. В. Бойко, Н. І. Бойко . - С .23-27
Бондаренко, І. Р. Аксіологічні виміри тактильної лексики в малій прозі Євгена Гуцала / І. Р. Бондаренко, Н. М. Пасік . - С .28-30
Бояршинова, О. Л. Об’єктивація концепту «Щастя» в романі Люко Дашвар «Покров» / О. Л. Бояршинова, Н. І. Бойко . - С .31-36
Головащук, А. О. Інноваційні технології – інстумент формування креативної особистості учня / А. О. Головащук, С. В. Цінько. - С .37-38
Головенко, В. В. Відображення етнічної самобутності фразеологічних одиниць крізь призму семантичного аспекту / В. В. Головенко,Т. В. Рудюк . - С .39-41
Даньшина, Т. М. «Неймовірні зустрічі» за твором Ю. Яновського «Майстер корабля» / Т. М. Даньшина . - С .42-45
Долгова, К. О. Кольорономени у віршах Надії Красоткіної про війну / К. О. Долгова, А. М. Кайдаш . - С .46-47
Загорна, Ю. А. Мовленнєві засоби комічного в стендапі періоду війни в Україні / Ю. А. Загорна, А. І. Бондаренко . - С .48-50
Золотарьова, А. В. Масова література як естетичний феномен / А. В. Золотарьова, Н. І. Михальчук . - С .51-53
Зубель, Г. Д. Щоденник О. Довженка в літературно-критичному дискурсі / Г. Д. Зубель, Н. І. Михальчук . - С .54-56
Кєня, С. О. Місцеві ЗМІ як джерело вивчення історії Ніжинщини / С. О. Кєня, С. П. Шевченко . - С .57-59
Козловець, В. П. Українсько-польські прагмонімні номінації на позначення парфумів / В. П. Козловець . - С .60-62
Корнєєва, Л. Л. До проблеми назви екранізації повісті Стівена Кінга «Rita hayworth and shawshank redemption» / Л. Л. Корнєєва . - С .63-65
Корнух, Є. В. Огляд прози Макса Кідрука / Є. В. Корнух, О. М. Капленко . - С .66-68
Коськін, Д. О. Голокост у збірці Маріанни Кіяновської «Бабин Яр. Голосами»: екстравертивний та інтровертивний аспекти / Д. О. Коськін, Ю. І. Бондаренко . - С .69-70
Купрій, О. І. Словотвірні особливості складних іменників у німецькій мові права / О. І. Купрій, М. І. Блажко . - С .71-73
Левіна, Л. О. Формування партнерських відносин вчителя і учня при вивченні курсу зарубіжної літератури / Л. О. Левіна . - С .73-89
Маркотенко, Т. С. Акцентуаційні норми числівників сучасної української мови / Т. С. Маркотенко . - С .80-84
Минка, А. М. Подієвий аналіз літературного твору в 9-11 класах загальноосвітньої школи / А. М. Минка, Ю. І. Бондаренко . - С .88-89
Моренець, А. Ю. Українські фразеологізми з компонентами день і ніч / А. Ю. Моренець, Н. М. Пасік . - С .90-93
Мотяш, К. В. Образ президента України як об’єкт дослідження / К. В. Мотяш, Н. М. Талавіра . - С .94-95
Назаров, М. Артбук-секвенування «Усі майбутні дні» у контексті сучасної літератури: літопис прийдешніх днів – чого він може нас навчити / М. Назаров, Л.О. Левіна . - С .96-99
Павлова, Л. Л. Поетика дилогії Марини Гримич «Клавка» і «Юра» / Л. Л. Павлова, В. П. Хархун . - С .100-102
Петрушак, І. Жозе Сарамаго: роман «Сліпота» як варіант авторського погляду на майбутнє людства та спроба застереження читачів від такого майбутнього / І. Петрушак, Л. О. Левіна . - С .103-104
Пилипенко, В. Є. Теоретичні засади формування SOFT SKILLS в учнів профільної школи / В. Є. Пилипенко, Н. М. Голуб . - С .105-107
Пономаренко, Л. Ю. Особливості жадівської говірки східнополіського говору поліського наріччя / Л. Ю. Пономаренко, Т. Л. Хомич . - С .108-110
Процик, І. Р. Лексико-граматичні інновації спортивної сфери на початку ХХ століття та їхні шанси повернутися до сучасного спортивного дискурсу / І. Р. Процик. - С .111-113
Рибакова, В. В. Рецепція творчості Марії Матіос у сучасній літературній критиці / В. В. Рибакова, О. М. Капленко . - С .114-116
Романенко, Я. Р. Об’єктивація аксіологічних вимірів щоденникового дискурсу Марії Матіос (на матеріалі твору «Приватний щоденник. Майдан. Війна...») / Я. Р. Романенко, Н. І. Бойко . - С .117-122
Романчук, С. М. Структура комунікативної компетентності мовної особистості студента: психолінгвістичний аспект / С. М. Романчук, Н. Г. Мичак . - С .123-125
Марченко, Т. В. Назви виробів із тіста в українській фразеології та пареміології / Т. В. Марченко, Н. М. Пасік . - С .85-87
Савченко, С. І. Стилістичні інтенції сленгізмів у романах Дари Корній / С. І. Савченко, А. М. Кайдаш . - С .126-128
Саєнко, К. О. Фразеологізми в романі Ф. М. Достоєвського «Злочин і кара» / К. О. Саєнко, О. М. Петрик . - С .129-131
Самборин, В. Л. Одиниці експресивного синтаксису в ідіолекті Григора Тютюнника / В. Л. Самборин, М. О. Щупко . - С .132-138
Самойленко, В. М. Поняття інтерпретація в гуманітарних науках / В. М. Самойленко, О М. Петрик. - 139-142 : В. М. Самойленко, О М. Петрик
Свірідова, А. Проблеми сучасних підлітків та шляхи подолання цих проблем у романі Зої Загг «Дівчина онлайн» / А. Свірідова, Л. О. Левіна . - С .143
Семеряка, А. В. Роль музики у створенні атмосфери та образності фільму Клер Маккарті «Офелія» (2018) / А. В. Семеряка, Л. Л. Корнєєва, А. В. Семеряка, Л. Л. Корнєєва , 144-146
Синенко, І. П. Теоретичні аспекти вивчення мовного ідіолекту письменника / І. П. Синенко, Т. Л. Хомич . - С .147-148
Чайка, М. В. Дієслова емоційного стану в художньому мовленні М. Коцюбинського / М. В. Чайка, Н. М. Пасік . - С .149-151
Шевченко, С. П. Прислівниковий дивосвіт поезії Ліни Костенко: інтегрований урок української мови та літератури в 7 класі ЗЗСО / С. П. Шевченко . - С .152-153
Шeвчeнкo, Ю. В. Поезія Оксани Забужко: провідні мотиви й художні образи / Ю.В. Шeвчeнкo, В.П. Хархун . - С .154-155
Шутко, К. Ю. Розвиток гнучких навичок (soft skills) на уроках української мови як підготовка учнів до успішної життєдіяльності / К. Ю. Шутко, С. В. Цінько . - С .156-159
Юрченко, І. А. Вербальні та невербальні засоби впливу у текстах англомовної реклами лікарських засобів / І. А. Юрченко, Т. В. Міщенко . - С .159-162
УДК
Рубрики: Кафедра української мови, методики її навчання та перекладу
   Кафедра української літератури, методики її навчання та журналістики

Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

13.
378.016:373.3-057.87(072)
М 54


    Білоусова, Н. В.
    Методичні рекомендації з організації та проведення педагогічної практики здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 013 Початкова освіта [Электронный ресурс] / Н. В. Білоусова, А. А. Бобро, Т. В. Гордієнко, О. С. Філоненко ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2024. - 78 с. - Загл. с титул. экрана. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Кафедра педагогіки, початкової освіти та освітнього менеджменту
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Бобро, А. А.; Гордієнко, Т. В.; Філоненко, О. С.
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

14.


    Білоусова, Н. В.
    Формування дослідницьких умінь молодших школярів на уроках із «Я досліджую світ» [Электронный ресурс] / Н. В. Білоусова, Т. В. Гордієнко // Наукові записки Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя. Психолого-педагогічні науки. - 2023. - 2. - С. 20-25
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
дослідницькі вміння, молодші школярі, «Я досліджую світ», етапи формування дослідницьких умінь, умови формування дослідницьких умінь, прик- лади завдань
Анотація: Стаття присвячена вивченню ефективних методів формування дослідницьких умінь у молодших школярів під час занять з інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Розглядаються актуальні підходи та стратегії, зокрема проблемне навчання, проєктне навчання та використання інтерактивних технологій.
Визначено етапи формування дослідницьких умінь у молодших школярів: зацікавлення, визначення дослідницького завдання, планування дослідження, збір даних, аналіз даних, представлення результатів дослідження.
Визначено ефективні умови формування дослідницьких умінь у молодших школя- рів: створення стимулюючого освітнього середовища, розвиток пізнавального інтересу, навчання за допомогою дослідницьких методів, формування самостійності, залучення учнів до розв язання реальних проблем, налагодження позитивної атмосфери в класі.
Наведено приклади умов, які сприяють формуванню дослідницьких умінь. Наголошено, що дослідницькі уміння відіграють ключову роль у розвитку інтелектуальних здібностей та розвитку критичного мислення учнів і є основою для подальшого навчання та вдалого кар єрного зростання.
З ясовано, що дослідницькі уміння є важливим елементом розвитку молодших школярів і сприяють формуванню їхнього креативного мислення та критичного аналізу. Описується, що перш за все, важливо зацікавити учнів до дослідницької діяльності, використовуючи стимулююче освітнє середовище та цікаві завдання, серед яких можна виділити наступні: спостереження за природою, проведення експериментів та дослідів, залучення молодших школярів до проєктної діяльності, уміння розробляти припущення (гіпотези), проведення опитування, аналіз інформації та отриманих даних тощо.
Наголошено, що формуючи дослідницькі вміння доцільно навчити учнів ставити дослідницькі питання, розробляти план дослідження та збирати дані, спостерігати за зміною фізичних властивостей досліджуваних об єктів, робити виснов- ки й оформлювати результати. У статті робиться акцент на тому, що такі дослідницькі вміння не лише сприяють розвитку пізнавальних здібностей учнів, а і зацікавлюють до вивчення навколишнього світу та допомагають вирішувати реальні проблеми в майбутньому житті.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Гордієнко, Т. В.

Є примірники у відділах: всього 1 : ВІТКЗ (1)
Вільні: ВІТКЗ (1)

Знайти схожі

15.
374.7-057.175:004(072)
Б 61


    Білоцерківська, І. В.
    Тестування за допомогою системи Moodle [Электронный ресурс] : Методичні рекомендації щодо створення тестів в системі Moodle та використання їх в навчальному процесі / І. В. Білоцерківська ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2024. - 43 с. - Загл. с титул. экрана. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Навчальна лабораторія
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

16.


    Баган, О. Р.
    Сенс Гоголя: етнопсихологічні та культурологічні тлумачення Євгена Маланюка [Электронный ресурс] / О. Р. Баган // Література та культура Полісся. - 2024. - Вип. 110. - С. 68-85
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
малоросійство, гоголівство, хлєстаковщина, психопатологія, російська література, достоєвщина, есеїстика, націоналізм
Анотація: У статті вивчаються теоретичні роздуми в сфері етнопсихології та культурології Євгена Маланюка (1897–1968), в яких центральним об’єктом дослідження був феномен Миколи Гоголя як письменника і психотипу. Доводиться, що цей автор насамперед виражав свідомість українського малоросійства. Ментальні ознаки цього явища – це втрата традиційного, героїчного світовідчуття, настрої хитливості, пристосуванства, ілюзійності. Проаналізовано ключові естетико-культурологічні поняття Є. Маланюка: «орхідейність», «гоголівство», «хлєстаковщина», «шельменківщина», «енківщина». Пояснено, що ментально-естетичні джерела малоросійства були закорінені в добі Бароко і поетика творів М. Гоголя виходила з цієї традиції. Малоросійство відмовилося від української мови як літературної і творило російською, намагаючись «вмонтуватися» в офіційну ідеологію російського імперіалізму. Так виник тип суспільної і культурної «хлєстаковщини»: вічного вдавання, маніпулювання, ілюзійності. М. Гоголь не тільки описав цей тип, а й сам виражав його ментальні ознаки. Саме він створив міф Петербурґа як «нового Вавилону», проклятого міста, яке символізувало всю штучність, неорганічність і тьмяну химерність Російської імперії. Це був страх малороса-містика перед величчю і силою мегадержави. Геніальний українець висміяв маєстат імперії несвідомо, це була мимовільна реакція на брутальний тиск Росії щодо України, імпульс самозахисту. Під впливом М. Гоголя розвинулися визначальні тенденції російської літератури: інтелігентське нидіння, схильність до описів психопатологічних станів, містичний песимізм («чортівство»). Стилістика М. Гоголя стала натхненням для майбутніх російських модерністів та авангардистів, а через них вплинула на всю європейську літературу ХХ ст. Його шедевральні твори – «Шинеля», «Портрет», «Записки божевільного» – це передбачення проблематики та стилістики експресіонізму, всього психопатологічного комплексу кафкіанства в світовій культурі. Сенс Миколи Гоголя полягає в тому, що він погасив «аполлонійську» естетику А. Пушкіна в російській літературі й мимовільно наповнив її розкладовими тенденціями й патологічними настроями в дусі пізнішої достоєвщини – аж до етики лівих революціонерів-різночинців, які витворили основи для цинізму й садизму большевицької епохи.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Є примірники у відділах: всього 1 : ВІТКЗ (1)
Вільні: ВІТКЗ (1)

Знайти схожі

17.


    Баран, I. M.
    Фігури експресивного синтаксису в поетичній творчості Василя Симоненка [Электронный ресурс] / I. M. Баран // Література та культура Полісся. - 2022. - 21f. - С. 128-139
Рубрики:
Кл.слова (ненормовані):
Василь Симоненко, експресивний синтаксис, синтаксичні фігури, експресивність, функції фігур експресивного синтаксису
Анотація: Стаття присвячена дослідженню та класифікації фігур експресивного синтаксису, що функціонують у мові поетичних творів Василя Симоненка. Встановлено роль засобів експресивного синтаксису в поетичному мовленні В. Симоненка, покласифіковано виявлені фігури за типами, розкрито причини їх використання та роль у мовотворчості поета, що забезпечує глибше зрозуміння особливостей образного мовомислення митця зокрема та літературних процесів шістдесятих років ХХ століття загалом. З’ясовано, що експресивні фігури поетичних текстів В. Симоненка репрезентують широкий спектр емоційно-психологічних реакцій і станів ліричного героя, аксіологічних вимірів фрагментів поетичної картини світу автора. Аналіз експресивних фігур уможливлює глибше розуміння світоглядної позиції автора-шістдесятника поетичних текстів, індивідуально-авторського бачення й специфічного оцінювання довкілля крізь призму додаткових, виразно емотивно-оцінних, семантичних планів лексем і фразем та їх комбінацій. Експресивність мовотворчості Василя Симоненка можна простежити фактично на всіх рівнях мовної системи, проте використання фігур експресивного синтаксису (явищ виразно самобутніх) належить до домінантних рис його ідіостилю. Фігури експресивного синтаксису увиразнюють емоційно-психологічні реакції та стани ліричного героя, посилюють аксіологічні параметри лексем і фразем у складі фігур, засобів експресивного синтаксису поезій В. Симоненка. Виявлено низку домінантних функцій фігур експресивного синтаксису в поезіях В. Симоненка: звертання акцентують увагу на особі, певному предметові чи явищі, репрезентують емоційні стани ліричного героя, увиразнюють мовлення поезій; вставні конструкції передають ставлення автора до описуваного, зображуваного; вставлені конструкції несуть додаткові повідомлення, зауваження, доповнення; еквіваленти речень найчастіше виконують спонукальну, заперечну та емоційно-оцінну функції; ампліфікація використана для посилення напруженості повідомлення, для надання контексту перелічувальної інтонації; градація посилює напруженість повідомлення; номінативні речення надають чіткості та зрозумілості мовленому, привертають увагу до певного об’єкта; еліпсис ужитий із метою досягнення напруження й стислості повідомлення; парцеляція посилює експресивність поетичних текстів, надає їм само бутніх рис; асиндетон залучає читача до участі в подіях, уможливлює наявність домислів, збагачення змісту описуваних фрагментів; замовчування посилює емоційність та напруженість мовлення.
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Є примірники у відділах: всього 1
Вільні: 1

Знайти схожі

18.
378.147.091.33-0.27.22
Б 24


    Барановська , О. В.
    Атестаційний екзамен з географії [Электронный ресурс] : методичні рекомендації до виконання практичних завдань / О. В. Барановська, М. О. Барановський, І. В. Мирон, В. В. Остапчук ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - [Б. м.] : НДУ ім. М. Гоголя, 2023. - 33 с. - Загл. с титул. экрана. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Кафедра географії
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Барановський, М. О.; Мирон , І. В.; Остапчук, В. В.
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

19.
378.147:91
Б 24


    Барановська, О. В.
    Інформаційні технології у професійній діяльності географа [Электронный ресурс] : навчально-методичний посібник / О. В. Бароновська, М. О. Барановський ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2024. - 55 с. - Загл. с титул. экрана. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Кафедра географії, туризму та спорту
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)

Дод.точки доступу:
Барановський, М. О.
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

20.
911.2(076.5)
Б 24


    Барановська, О. В.
    Практикум з фізичної географії материків і океанів (Океани, Австралія, Океанія) [Электронный ресурс] : навчально-методичний посібник / О. В. Барановська ; Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя. - Электрон. текстовые дан. - Ніжин : НДУ ім. М. Гоголя, 2024. - 53 с. - Загл. с титул. экрана. - Б. ц.
УДК
Рубрики: Кафедра географії, туризму та спорту
Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Примірників всього: 1
ВІТКЗ (1)
Свободны: ВІТКЗ (1)
Знайти схожі

 1-20    21-40   41-60   61-80   81-100   101-120      
 
Статистика
за 17.05.2024
Кількість запитів 40852
Кількість відвідувачів 1357
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя