Головна Спрощенний режим Опис
Авторизація
Прізвище
Пароль
 

Бази даних


Електронна бібліотека НДУ ім. Миколи Гоголя- результати пошуку

Вид пошуку

Зона пошуку
у знайденому
 Знайдено у інших БД:Електронний каталог бібліотеки НДУ ім. Миколи Гоголя (1329)Рідкісна книга (1859)Ніжинська вища школа на сторінках ЗМІ (27)Електронний каталог бібліотеки Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України (199)
Формат представлення знайдених документів:
повний інформаційнийкороткий
Відсортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком виданнятипом документа
Пошуковий запит: <.>DP=2024$<.>
Загальна кількість знайдених документів : 249
Показані документи с 1 за 10
 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
1.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 80:008/Л 64
Назва : Література та культура Полісся [Електронний ресурс] : збірник наукових праць. Вип. 103 : Серія Філологічні науки. № 18
Вихідні дані : Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2021
Кільк.характеристики :169 с
Форма і об'єм ресурсу: Электрон. текстовые дан.
Примітки : Загл. с титул. экрана
ISSN: 2618-0022
Ціна : Б.ц.
УДК : 80:008
ББК : 81+83
Предметні рубрики (Галузі знань): Кафедра української літератури, методики її навчання та журналістики
Зміст : Літературознавство ; Образ князя в давньоруських літописах (на прикладі «Повісті минулих літ»)/ К. О. Вострецова . Художній простір в ідилії М. Гоголя «Ганц Кюхельгартен»/ Ю. В. Якубіна . Багатогранна палітра творчості поета/ Г. В. Самойленко. Внесок викладачів Ніжинської вищої школи у вітчизняну методику навчання зарубіжної літератури Ч. І. Методична діяльність професора Григорія Васильовича Самойленка/ Л. М. Остапенко . Мовознавство ; Найменування птахів у поетичних творах Олександра Олеся/ А. М. Кайдаш, В. І. Хомич . Графодеривація в українських рекламних текстах/ В. М. Бойко . Семантичні параметри концепту «любов» в ідіолекті Григора Тютюнника/ Н. І. Бойко,В. Л. Самборин . «Стихи не пишутся - случаются» (авторские новообразования в идиостиле А. Вознесенского)/ В. А. Сидоренко, А. А. Ярошев . Явище однорідності в ідіолекті Івана Багряного/ Г. М. Вакуленко ,Н. І. Клипа . Історія культури ; Будні та свята чехословацьких добровольців у Пирятині/ Г. І.Головко ,М. Г.Руднєва . Синергетика та вокальний змiст теорiї Б. Л. Яворського/ В. Г.Антонюк. Сучасна проблематика традиційного народнопісенного виконавства: етнокультурологічний аспект/ Р. І.Синиця . Герой України Євгенія Мірошниченко: харківський родовід співачки/ В. П.Неберекутіна-Семенова . Рецензії та відгуки ; Напоминание соотечественникам. (Рецензія на книгу Г. В. Самойленка «Микола Гоголь і Україна: енциклопедія». Ніжин: НДУ ім. М. В. Гоголя, 2020. 696 с.)/ В. Я.Звиняцковский . Основа координації подальших досліджень. (Рецензія на книгу Г. В. Самойленка «Микола Гоголь і Україна: енциклопедія». Ніжин: НДУ ім. М. В. Гоголя, 2020. 696 с.)/ Ю. В.Джулай . Мозаїчне панно Гоголевої України. (Рецензія на книгу Г. В. Самойленка «Микола Гоголь і Україна: енциклопедія». Ніжин: НДУ ім. М. В. Гоголя, 2020. 696 с.)/ Н. Н.Сквіра . Відгук на книгу Григорія Самойленка «Микола Гоголь і Україна: енциклопедія»/ О. О. Федорук. Відгук про книгу Г. В. Самойленка «Гоголь і Україна: енциклопедія»/ Ю. В. Якубіна . Енциклопедія Григорія Самойленка «Микола Гоголь і Україна»: мистецтвознавчий контекст. (Рецензія на книгу Г. В. Самойленка «Микола Гоголь і Україна: енциклопедія». Ніжин: НДУ ім. М. В. Гоголя, 2020. 696 с.)/ К. І. Станіславська.
Примірники :ВІТКЗ(1)
Вільні : ВІТКЗ(1)Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

2.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 80:008/Л 11
Назва : Література та культура Полісся [Електронний ресурс] : збірник наукових праць. Вип. 104. Серія Філологічні науки. №19
Вихідні дані : Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2021
Кільк.характеристики :188 с
Форма і об'єм ресурсу: Электрон. текстовые дан.
Примітки : Загл. с титул. экрана
ISSN: 2618-0022
Ціна : Б.ц.
УДК : 80:008
ББК : 81+83
Предметні рубрики (Галузі знань): Кафедра української літератури, методики її навчання та журналістики
Зміст : Літературознавство ; Інтерпретаційна парадигма творчості В. Домонтовича/ О. М.Капленко . Музично-поетичний діалог Миколи Лисенка та Лесі Українки/ Л. В.Лисенко . «Корекція традиційних гендерних ролей:моделі «маскулінне-фемінне» в малій прозі В. Винниченка»/ Д. М.Бобрик . «Твій талан – вогнем палити душу». (До історії «Бахчисарайського фонтану»)/ В. Я.Звиняцьковський . Гоголівський колорит в сюжетній основі повісті «Сорочинський ярмарок»/ Г. В.Самойленко . Психологічний портрет фатальної жінки в романі Ф. М. Достоєвського «Гравець»/ Т. І.Тверітінова . Кросс-опусный «Вертер»: трансгрессия образа героя И. В. Гёте/ Л. Л.Корнеева . Способы воспроизведения художественного текста в украиноязычном переводе В. Сосюры (на примере поэмы А. Блока «Двенадцать»)/ Е. П.Азбукина. Перекладацькі традиції факультету іноземних мов Ніжинського державного університету імені Миколи Гоголя/ С. В.Тезікова, Н. Є.Шугалій ,В. П.Сливка . Популярне поетичне: поезія та поп-музика авторок-виконавиць/ Ю. Р.Матасова . Мовознавство ; Асоціативно-образна природа українських фразеологізмів із компонентами cніг і дощ/ Н. М.Пасік . Об’єктивація концептосфери «духовні цінності» в романі В. Винниченка «Заповіт батьків»/ Т. В. Бойко . Графодеривація в українських рекламних текстах/ В. М.Бойко . Специфіка запозичень-англізмів у сучасній українській мові (на прикладі використання цифрових технологій у фінансово-економічній сфері (за матеріалами інтернет-ЗМІ)) / В. В.Красавіна . Буквалізми та інші перекладацькі помилки/ А. В.Ролік , Н. І.Лєпухова ,М. І. Блажко . Етимологічні спостереження професора російської історії Михайла Бережкова/ О. П.Кривобок, Н. І.Клипа . Рецензії ; Фразеологічна об’єктивація інтенсивності як градуйованої семантичної категорії/ Н. І.Бойко .
Примірники :ВІТКЗ(1)
Вільні : ВІТКЗ(1)Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

3.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 80:008/Л 64
Назва : Література та культура Полісся [Електронний ресурс] : збірник наукових праць. Вип. 105 : Серія Історичні науки. №15
Вихідні дані : Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2021
Кільк.характеристики :171 с
Форма і об'єм ресурсу: Электрон. текстовые дан.
Примітки : Загл. с титул. экрана
ISSN: 2618-0022
Ціна : Б.ц.
УДК : 80:008
ББК : 81+83
Предметні рубрики (Галузі знань): Кафедра історії України та політології
Кафедра української літератури, методики її навчання та журналістики
Зміст : Історія ; Андрій Розумовський і Батурин/ Є. М.Луняк . Генеалогія та соціальна генеза дворянського роду Панченків (середина XVII–XIX століття)/ О. О.Лейберов . Кримський ханат на сторінках «Українського історичного журналу»/ К. А.Богдяж . Всесвітня історія ; «Кольорові» революції: причини та наслідки/ Р. А. Дудка. Модернізація економіки Китаю: досягнення та перспективи / А. Г.Бровко . Культурна дипломатія як інструмент формування міжнародного іміджу України / Л. М. Мицик . Криза світового православ’я в глобальному світі/ Р. А.Дудка. Регіональна історія та культура ; Дослідження студентства Ніжинського історико-філологічного інституту князя Безбородька (кін. ХІХ – поч. ХХ ст.)/ О. В.Гайденко . Микола Гоголь і Греція/ Г. В.Самойленко. Мистецький контент Ніжина в музичній регіонології України/ О. А.Кавунник. Виставково-ярмаркове мистецтво Ніжина в контексті етнографічного краєзнавства Лівобережної України/ А. А.Рибак . Музичні осередки Чернігово-Сіверського краю: імена, події, творчі колективи, репертуар (до 100-річчя Музичного товариства імені М. Д. Леонтовича)/ О. В.Бугаєва . Роль династії Лисенків у становленні хорової школи в Україні (до 80-річчя пам’яті Віталія Романовича Лисенка)/ М. В. Лисенко. Особливості формування архівного фонду на прикладі музейної колекції Миколи Шуста у фондах Ніжинського краєзнавчого музею ім. І. Спаського/ С. В.Рой .
Примірники :ВІТКЗ(1)
Вільні : ВІТКЗ(1)Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

4.

Форма документа : Однотомне видання
Шифр видання : 80:008 /Л 11
Назва : Література та культура Полісся [Електронний ресурс] : збірник наукових праць. Вип. 106 : Серія Філологічні науки. № 20
Вихідні дані : Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2022
Кільк.характеристики :239 с
Форма і об'єм ресурсу: Электрон. текстовые дан.
Примітки : Загл. с титул. экрана
ISBN, Ціна 2618-0022: Б.ц.
УДК : 80:008
ББК : 81+83
Предметні рубрики (Галузі знань): Кафедра української літератури, методики її навчання та журналістики
Зміст : Привітання Н. І. Бойко до дня народження ; Літературознавство ; Художня своєрідність малої прози Ганни Барвінок/ Г. В. Самойленко . Топос війни в сучасній українській комбатантській прозі/ Д. В.Присівок . Місце перекладацької праці Станіслава Шевченка в українсько-польських культурних відносинах/ Т. М.Чумак . Культурний код італійського міста в романі Д. Брауна «Інферно»/ Т. І.Тверітінова . Біблійний код у романі Фредеріка Бегбеде «Windows on the World»/ Л. М.Остапенко . «But Fire thought she'd really rather be Water instead»: Торі Еймос та її практика природного оповідання/ Ю. Р. Матасова . Мовознавство ; Роль і місце психолого-лінгвістичної парадигматизації у витлумаченні процесу самоусвідомлення сучасника/ А. С.Зеленько, О. А.Зеленько . Видатні постаті Ніжинської вищої школи в контексті історії української етнолінгвістики/ В. М.Пугач . Об’єктивація концепту війна в повісті Григора Тютюнника «Климко»/ Н. І.Бойко, В. Л.Самборин . Актуалізація підрядних обставинних конструкцій прислівного типу в художньому мовленні Євгена Гуцала/ Г. М.Вакуленко,Н. І. Клипа . Краєзнавство та історія культури ; Колекція Й. Ф. Паєвського у зібранні мінцкабінету юридичного ліцею князя Безбородько у Ніжині/ О. О.Лейберов . Організація бібліотечного обслуговування читачів у контексті історії бібліотеки Ніжинського юридичного ліцею князя Безбородька/ Г. С.Осіпова . Згадуємо викладача та науковця (до 100-річчя від дня народження Л. Г. Керенцевої)/ Н. М.Жаркевич,В. О.Сидоренко . Архівні знахідки та документи ; Первая публикация французской повести Я. П. де Бальмена «Сновидение» и история рода де Бальмен/ Л. Ф.Сиротенко . Сновидение. Повесть/ Я. де Бальмен. Рецензії ; Концептуально і натхненно (Рецензія на книгу Самойленка Г. В. «Пантелеймон Куліш і Ганна Барвінок: доля, Україна, любов (мотронівський період життя і творчості)»: монографія. Ніжин: НДУ імені Миколи Гоголя, 2021. 174 с.)/ О. М. Капленко .
Примірники :ВІТКЗ(1)
Вільні : ВІТКЗ(1)Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

5.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Шовкопляс Г. Є.
Назва : Бінарна опозиція архетипів мати / мачуха як композиційна основа комедії-сатири Івана Багряного «Генерал» (1948 р.)
Місце публікування : Література та культура Полісся. - 2022. - 21f. - С. 32-40 (Шифр 80:008/Л 64-264216)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): архетип, образи архетипи, сатиричний мінус – ідеал, бінарна опозиція образів, композиційна структура твору
Анотація: У статті розглянуто функціонування бінарної опозиції архетипних образів матері / мачухи в сатиричній комедії українського письменника Івана Багряного «Генерал». Бінарна опозиція становить композиційну основу комедії, де зображено ситуацію, яка є типовою для творчого методу Багряного, а саме – лінія межового напруження та позиція вибору між двох принципових положень. У сатиричній комедії «Генерал», що була написана у 1944 році та видана у 1948 році, такою ситуацією вибору є вибір між двома Вітчизнами – радянською та українською. Багряний створює такий вибір між постатями двох архетипних образів – української матері та радянської мачухи. Предмет дослідження актуалізується у контексті руйнації радянських міфів, зокрема пропагандистських стереотипів сталінської доби щодо масового радянського героїзму під час Великої Вітчизняної війни та безмежної любові радянського народу до радянської Батьківщини. Мета дослідження полягає в аналізі образів – архетипів матері / мачухи, традиційних для української ментальності як протиставлення позитивного та негативного ідеалів, що притаманно принципам сатиричної п’єси підходить до створення таких сатиричних полюсів – ідеалів у досить парадоксальний спосіб, а саме: візуалізує позитивний ідеал – архетипний образ Матері України як традиційний для української ментальності образ української жінки поважного віку, мудру і сміливу, тоді ж як «радянська Батьківщина» – мачуха. не має портретної візуалізації, її негативний образ складається лише через сприйняття персонажів комедії – немила, немилосердна, жорстока. У процесі аналізу враховані поняття національного забарвлення образів-архетипів. Значення такої інтерпретації для всієї творчості Івана Багряного як автора листа-памфлету «Чому я не хочу повертатися до СРСР», де «радянська родіна» отримує назву мачухи. Новизна дослідження полягає в аналізі саме драматургічного твору Івана Багряного: драматургічні твори Багряного досліджені значно менше, ніж його проза, зокрема великі романи «Тигролови» та «Сад Гетсиманський». Між тим, сатирична комедія «Генерал» має досить складну структуру, до якої входить не тільки сюжетний текст, але і ремарки та передмова, де викладені не лише вимоги та настанови автора до театральної постанови твору, але і політичне кредо Багряного з утопічними картинами мрій про майбутнє України. Драматургічні твори Багряного є важливою частиною його творчого спадку, без якої неможливо осягнути естетичну програму та комплекс політичних поглядів письменника. Розгляд бінарної опозиції образів-архетипів, крім традиційних методів літературознавчого дослідження, зумовлений кросдисциплінарним баченням, що враховує досвід етнології та етнографії, філософії та психоаналізу. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

6.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Самойленко Г.В.
Назва : Барокова своєрідність у творах письменників Чернігівської літературної школи XVII ст.
Місце публікування : Література та культура Полісся. - 2022. - 21f. - С. 11-31 (Шифр 80:008/Л 64-264216)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): чернігів, літературна школа, л. баранович, і. галятовський, і. орновський, і. величковський, д. туптало, л. крщонович, бароко, тематика, жанри, типи мислення
Анотація: У статті на широкому науковому та фактичному матеріалі розкриті основні ознаки функціонування у другій половині XVII ст. у Чернігові літературної школи, до якої входили Л. Баранович, І. Галятовський, І. Орновський, І. Величковський, Д. Туптало, Л. Крщонович, уперше визначені її основні ознаки: 1) наявність яскравої особистості, яка об’єднала навколо себе інших письменників; 2) їх активна участь у громадському житті України; 3) тематична і жанрова спільність їх творів та національна самобутність; 4) єдиний творчий метод – бароко, який визначав стильову та методологічну спрямованість їх творчості; 5) наявність видавничої бази, що сприяла популяризації творів письменників. Особливо увага звернена на тематичне багатство творів, яке було тісно пов’язане з життям суспільства того часу, героїчною боротьбою українського народу, козаків з турками, татарами, польською шляхтою та військами Московії за національну незалежність, за твердження миру на землі. Значна увага приділена стилю бароко, яким пронизана вся творчість чернігівчан, різним типам мислення авторів та багатству форм обрамлення тексту. Указано на значення творчості представників Чернігівської літературної школи, їх творчого методу на подальший розвиток української літератури XVIIІ ст. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

7.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Плотніков Є.О., Ролік A.В.
Назва : «Щастя порядної людини» або мотив Відходу-і-Повернення в художній літературі
Місце публікування : Література та культура Полісся. - 2022. - 21f. - С. 41-48 (Шифр 80:008/Л 64-264216)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): гоголь, мотив, дія, поняття, відхід-і-повернення, творча особистість, літературна діяльність, міграція, мутація
Анотація: Стаття присвячена дослідженню природи та специфіки дії мотиву Відходу-і-Повернення в житті та творчості М. Гоголя. Творча особистість, йдучи, випадаючи зі свого соціального оточення, перетворена, повертається потім у те саме оточення; повертається, наділена новими здібностями та новими силами. Відхід дозволяє особистості реалізувати свої індивіду[1]альні потенції, які не могли бути висловлені, придушені пресом соціальних зобов’язань. Відхід дає можливість, і, можливо, і є необхідною умовою духовного перетворення; але в той же час перетворення позбавлене мети і сенсу, якщо воно не стає прелюдією до повернення перевтіленої особистості у суспільство, з якого вона пішла. Повернення є сутність всього руху, як і його остаточна мета. Мотив Відходу-і-Повернення може виявлятися у різних формах. У найпростішій їх розрив, яким закінчується глава практичної діяльності, відбувається раз і назавжди, після чого все життя творчої особистості наповнюється літературною діяльністю. У житті Гоголя ця модель складніша. Замість одного розриву там спостерігаються кілька, і періоди практичної та літературної діяльності переплітаються. На початку своєї біографії Гоголь мав намір вплинути на своїх співвітчизників через пряму дію на них своєю волею. Вимушений відхід змушував його шукати нову форму активності, інший канал своєї енергії. Позбавлений можливості безпосередньо впливати на своїх співвітчизників, він знайшов шлях для опосередкованого впливу на людей інших поколінь через літературні твори. Творчість Гоголя жива і донині і саме в цьому полягає духовне значення ритму Відходу-і-Повернення. Питання про дію мотиву Відходу-і-Повернення у творчому просторі творів Миколи Гоголя може, на наш погляд, виявитися досить продуктивним, що, природно, вимагає подальших, більш детальних досліджень. У цій статті ми зупинимося лише на одній сюжетній лінії, яка вперше артикулюється в повісті «Ніс» (1836), а потім отримує розвиток у поемі «Мертві душі» (1842), а саме щастя порядної людини. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

8.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Остапенко Л. M.
Назва : Біблійний вимір роману Паоло Коельо «Алхімік»
Місце публікування : Література та культура Полісся. - 2022. - 21f. - С. 49-58 (Шифр 80:008/Л 64-264216)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): паоло коельо, «алхімік», біблійний вимір
Анотація: У статті розглянуто біблійний вимір найвідомішого роману Паоло Коельо «Алхімік». Автор статті віднаходить біблійні образи і мотиви та досліджує їх функціонування у творі. Зміст статті ставить під сумнів традиційне тлумачення «Алхіміка» як книги, написаної для віруючих людей. На противагу поширеним уявленням про твір розвідка доводить, що постмодерна рецепція біблійних образів і мотивів у романі Коельо полягає у спростуванні біблійного наративу. Автор статті вважає, що функціонування біблійних елементів у «Алхіміку» нагадує алхімічну практику апеляції до Святого Письма. У романі «Алхімік» Коельо позбавляє біблійні образи первісної сакральної семантики і наповнює їх профанним змістом. Святий Яків (Сантьяго) відмовляється служити Богові заради мандрів. Ісус відкриває таємницю про земні скарби у пророчому сні Сантьяго. Старозавітний первосвященник Мелхиседек за винагороду вказує герою шлях до земних скарбів. Священні Урім і Тумім стають атрибутами ворожби. Пустеля з сакрального простору спілкування з Творцем перетво[1]рюється на місце, підкорене людиною, а церква стає кошарою для вівців. Послуговуючись Біблією, Паоло Коельо втілює ідею, яка суперечить біблійному віровченню. Євангельська притча про Марфу і Марію, що є епіграфом твору, застосовується письменником як засіб подвійного кодування роману. На перший погляд, письменник не висловлює сумнів щодо теоцентричності світу і визначальної ролі у ньому волі Творця. Однак у романі Коельо підкреслює божественну природу людини не в біблійному сенсі як створену за подобою Творця, а навпаки як здатну скеровувати Божу волю. «Алхімік» геть позбавлений етичних настанов Біблії. Тоді як біблійне віровчення і в юдейській, і в християнській традиціях вбачає призначення людини у досягненні духовної досконалості, у романі пропагується набуття людиною матеріальних благ. Дослідження біблійного виміру роману «Алхімік» демонструє декларування Паоло Коельо антропоцентричної системи цінностей. Автор статті вважає, що феномен популярності твору пояснюється великим попитом на ці ідеї у сучасному світі. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

9.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бойко Н.І,
Назва : Українське мовознавство в іменах Ніжинської вищої школи
Місце публікування : Література та культура Полісся. - 2022. - 21f. - С. 59-83 (Шифр 80:008/Л 64-264216)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): українське мовознавство, кафедра української мови, лінгвістичні студії, лінгвостилістика, лінгвістика тексту, українська лінгводидактика
Анотація: Статтю присвячено історії розвитку українського мовознавства в Ніжинській вищій школі в контексті столітнього функціонування мовознавчої кафедри (1922–2022 рр.), зокрема: кафедри української мови (до 2019 року), кафедри української мови та методики її навчання (2019–2022 рр.), кафедри української мови, методики її навчання та перекладу (від 2022 року), оглядові наукового доробку членів кафедри та їхньої науково-педагогічної діяльності. Виявлено, що науково-педагогічний колектив кафедри української мови упродовж багатьох років спрямовував свої зусилля на розвиток й утвердження української літературної мови, набуття нею державного статусу. З’ясовано, що лінгвістичні студії членів кафедри висвітлюють широкий спектр актуальних питань українського мовознавства. Домінувальна роль належить науковим працям членів кафедри, присвяченим актуальним проблемам українського мовознавства та української лінгво-дидактики. Ключові позиції посідають студії про українську мову – її державний статус, системну організацію, сучасний стан розвитку, походження та історію, структуру, функціонування, її діалекти, мовну культуру, мову і політику, міжмовні контакти, взаємозв’язки з іншими мовами, історію її досліджень та ін. Виявлено, що найбільшу увагу члени кафедри в останні десятиріччя зосереджували на вивченні українського мовознавства в аспекті лінгвістики тексту, лінгвостилістичних підходів до системних описів різнорівневих мовних одиниць, використовуваних у різночасових і різножанрових творах українських письменників, найчастіше тих, чия життєва або творча біо[1]графія пов’язана з Поліссям, із Чернігівщиною. Значний відсоток наукових праць з українського мовознавства члени кафедри опублікували в часописі «Література та культура Полісся». Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

10.

Форма документа : Стаття із журналу
Шифр видання :
Автор(и) : Бондаренко A. І.
Назва : Рекламний дискурс: структурно-семіотичний і функційний аспекти
Місце публікування : Література та культура Полісся. - 2022. - 21f. - С. 84-91 (Шифр 80:008/Л 64-264216)
Предметні рубрики (Галузі знань):
Ключові слова (''Вільн.індекс.''): рекламний дискурс, рекламний текст, комерційна реклама, соціальна реклама, вербальні знаки, невербальні знаки, інформативна функція, аксіологічна функція, когнітивна функція, маніпулятивна функція, волюнтативна функція.
Анотація: У світлі когнітивно-дискурсивної парадигми актуальною мовознавчою проблемою є вивчення дискурсів різних типів. Pекламний дискурс привертає увагу підтриманням тривалої комунікації, афективно – оцінним впливом і формуванням поведінкових стереотипів. Його роль у соціокультурному просторі визначає взаємодія рекламних текстів із суспільно-історичним, філософсько-світоглядним, психологічним та іншими контекстами. Тому мовні засоби та механізми соціокультурного кодування в рекламному дискурсі потребують уваги дослідників. У пропонованій розвідці розглянуто проблему взаємодії вербальних і невербальних знаків у реалізації функцій рекламного дискурсу. У процесі дослідження використано дескриптивний, дистрибутивний і контекстуально-інтерпретаційний методи. Визначено, що знакова репрезентація рекламних текстів залежить від їхніх тематичних і структурно-семантичних особливостей. Сприйняття реклами відбувається завдяки взаємодії першої та другої сигнальних систем. Рекламний дискурс є комерційно та суспільно зорієнтованим. Його спрямовано на реалізацію інформативної, аксіологічної, когнітивної, волюнтативної й інших функцій. Важлива роль належить маніпулятивній функції, за допомогою якої підпорядковують почуття, наміри та дії реципієнта. Есть полнотекстовые версии (для доступа требуется авторизация)
Знайти схожі

 1-10    11-20   21-30   31-40   41-50   51-60      
 
Статистика
за 14.05.2024
Кількість запитів 65874
Кількість відвідувачів 1852
Кількість замовлень 0
© Бібліотека імені академіка М.О. Лавровського
НДУ імені Миколи Гоголя