П 78 Проблеми освіти [Текст] : наук.-метод. зб. Вип. 26 / ред. кол.: В. Г. Кремень (гол. ред.); М. Ф. Степко, Л. М. Левківський, А. Ф. Федяєва та ін. ; Міністерство освіти і науки України, Науково-методичний центр вищої освіти. - К. : НМЦ ВО, 2001. - 242 с. - ISBN 5-8238-0603-5 : 6.67 грн. Зміст: Погребняк, В. П. Міжнародні академічні обміни: світові тенденції та стан в Україні / В. П. Погребняк, О. Г. Котова. - С .3-9 Кобильченко, В. В. Методологічні принципи становлення особистості / В. В. Кобильченко. - С .9-20 Воронова, А. Б. Про САТ-технології в підготовці фахівців / А. Б. Воронова, І. Верч. - С .20-23 Галузяк, В. М. Класифікація стилів педагогічного спілкування / В. М. Галузяк. - С .23-33 Цехмістрова, Г. С. Ефективність застосування модульного навчання та рейтингової системи контролю знань студентів з дисциплін економічного циклу у вищому закладі освіти / Г. С. Цехмістрова. - С .40-53 Замкова, Н. Л. Психологічна природа ділового спілкування / Н. Л. Замкова. - С .53-62 Огородник, Л. Становлення системи громадянського виховання в умовах розвитку української державності / Л. Огородник. - С .62-67 Сметанський, М. І. З орієнтацією на самовиховання / М. І. Сметанський. - С .67-74 Діденко, М. М. Формування виховної функції в процесі взаємозв’язку лекцій, семінарських занять та самостійної роботи студентів / М. М. Діденко. - С .74-79 Левченко, К. Б. Деякі аспекти включення питань прав жінок до навчально-виховного процесу: аналіз методологічних підходів / К. Б. Левченко. - С .79-87 Долгих, В. О. Про організаційно-виховну роботу у вищому навчальному закладі / В. О. Долгих, Т. В. Пугачова. - С .87-92 Нейко, Є. М. Стан та проблеми виховної роботи / Є. М. Нейко, Ю. Л. Попович, М. А. Лучинський. - С .92-97 Білик, Л. І. Про системний підхід в організації виховного процесу / Л. І. Білик. - С .97-104 Ушкаренко, В. О. Основні напрями виховання студентської молоді (на прикладі Херсонського державного аграрного університету) / В. О. Ушкаренко, В. Є. Гамаюнов. - С .113-123 Мороз, Л. В. Організація роботи методичного об’єднання кураторів студентських груп / Л. В. Мороз. - С .123-131 Кушнарьова, Т. І. Використання комп’ютеризованого тестового контролю читання професійно орієнтованої літератури в аграрному вищому навчальному закладі / Т. І. Кушнарьова. - С .131-136 Рибніков, С. В. Екологічна освіта як чинник формування системного мислення / С. В. Рибніков. - С .136-143 Мішуков, О. Національне виховання в Херсонському державному педагогічному університеті: сьогодення та перспективи / О. Мішуков, І. Чепела. - С .147-154 Зонь, В. В. Розумове виховання курсантів вищих військових навчальних закладів / В. В. Зонь. - С .159-164 Архипова, С. П. Виховання як фактор цілісного формування особистості майбутнього спеціаліста / С. П. Архипова. - С .164-169 Большаков, В. І. Виховати творчу очобистість, будівника української держави / В. І. Большаков, Г. Г. Кривчик. - С .169-173 Казанжи, Ф. Ф. Виховуємо на народних традиціях ( з досвіду роботи кабінету народознавства Південно-українського державного педагогічного університету ім. К. Д. Ушинського) / Ф. Ф. Казанжи, Е.С. Шапкіна. - С .173-179 Вишневський, С. А. Про завдання та деякі підходи у викладанні дисципліни "Домашня економіка" / С. А. Вишневський. - С .179-182 Становська, Т. В. Формування готовності старшокласників до самостійного вибору майбутньої професії / Т. В. Становська. - С .182-188 Кл.слова: профорієнтація Білоус, С. Ю. Розвиток дослідницьких здібностей учнів при складанні та розв’язуванні творчих завдань з фізики (з досвіду роботи в Малій Академії наук) / С. Ю. Білоус. - С .188-197 Величко, Т. Г. Інноваційні технології в навчальному процесі аграрного технікуму / Т. Г. Величко. - С .197-202 Новак, С. З. Тренування фізіологічного механізму ортостатичної рівноваги у фізичному вихованні школярів і студентів / С. З. Новак. - С .202-205 Супрун, М. О. Повернення із забуття: О. М. Щербина / М. О. Супрун. - С .205-213 Бондаренко, В. М. Науково-теоретичні основи міжгалузевої оцінки, управління і забезпечення безпеки праці (Охорона праці та безпека життєдіяльності) / В. М. Бондаренко. - С .213-226 Шкарабура, М. Г. Деякі проблеми військової освіти жінок / М. Г. Шкарабура, М. Г. Томенко. - С .226-235
РУБ 378 Рубрики: Вищі навчальні заклади Дод.точки доступу: Кремень, В. Г. (д-р філос. наук, проф.); Степко, М. Ф.; Левківський, Казимир Михайлович; Федяєва, А. М.; Білявський, Георгій Олексійович; Бондар, В. І.; Волович, В. І.; Жалдак, М. І.; Зязюн, І. А.; Казміренко, В. П.; Козаков, В. А.; Ляшенко, Олександр Іванович; Мадзігон, В. М.; Носков, В. І.; Щербина, Олександр Мойсейович (укр. психолог, тифлопедагог ; 1.03.1874 - 7.01.1934 рр.) \о нем\; Міністерство освіти і науки України; Науково-методичний центр вищої освіти Примірників всього: 2 фб (1), Ч.З.№2 (1) Свободны: фб (1), Ч.З.№2 (1) |
> Шифр: ПП1/2012/1 Журнал 2012р. N 1 Кремень, В. Г. Зміцнювати науковий фундамент освітньої модернізації : (звітна доповідь "Про діяльність НАПН України у 2011 р. та в період 2007-2012 рр. і завдання перспективного розвитку")) / В. Г. Кремень. - С.4-13 Татенко, В. О. Методологічні проблеми сучасної психології / В. О. Татенко. - С.14-21. - Бібліогр.: 12 назв. Сметанський, М. І. Сучасні ознаки альтернативи як педагогічної категорії / М. І. Сметанський. - С.22-29 Пам’ятка авторові. - С.29 Бех, І. Д. Рефлексія в духовному саморозвитку особистості / І. Д. Бех. - С.30-37. - Бібліогр.: 4 назв. Романенко, Ю. А. Методика корекції знань та вмінь як важіль управління діяльністю студентів через моніторинг / Ю. А. Романенко. - С.38-42. - Бібліогр.: 10 назв. Ярошенко, О. Г. Порівняльний аналіз стилів навчання студентів різних спеціальностей / О. Г. Ярошенко, Т. М. Деркач. - С.43-47. - Бібліогр.: 8 назв. Кофанова, О. В. Концептуальні засади відбору змісту хімічної підготовки майбутніх бакалаврів-екологів у технічних університетах України / О. В. Кофанова. - С.48-56. - Бібліогр.: 21 назв. Сушенцева, Л. Л. Формування ключових компетенцій учнів у навчально-виробничому процесі професійно-технічного закладу / Л. Л. Сушенцева. - С.57-63. - Бібліогр.: 11 назв. Луговий, В. І. Економічно-організаційні засади освіти в Україні та світі : порівняльний аналіз / В. І. Луговий, Ж. В. Таланова. - С.64-70. - Бібліогр.: 22 назв. Топузов, О. М. Психолого-педагогічні умови навчання географії в профільній школі / О. М. Топузов, Т. Г. Назаренко. - С.70-76. - Бібліогр.: 12 назв. Верещак, Є. П. Когнітивно-духовний потенціал людини в сумлінні школярів / Є. П. Верещак. - С.77-81. - Бібліогр.: 6 назв. Русанова, О. Історико-педагогічні аспекти розвитку системи освіти в Канаді / О. Русанова. - С.82-88. - Бібліогр.: 8 назв. Карпенко, О. В. Державне управління сучасною системою освітніх послуг у Чеській Республіці / О. В. Карпенко, А. В. Січкар, В. Ю. Ткаченко. - С.89-94. - Бібліогр.: 18 назв. Ничкало, Н. Г. Естетичні та етичні орієнтири педагогічної дії / Н. Г. Ничкало. - С.95-96 Жевага, С. І. Пошук загиблих воїнів / С. І. Жевага. - С.97-99 Автори номера. - С.99-100 Реферативний огляд статей номера. - С.100-103 Є примірники у відділах: Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний) |
С 50 Сметанський, М. І. Сучасні ознаки альтернативи як педагогічної категорії / М. І. Сметанський> // Педагогіка і психологія. Вісн. НАПН України : наук.-теорет. та інформ. журн. Нац. акад. пед. наук України. - 2012. - № 1. - С. 22-29 Рубрики: Педагогіка--педагогічна категорія Педагогіка--методологія Школи альтернативні Кл.слова (ненормовані): альтернативні школи -- ознаки альтернативних шкіл -- педагогічна категорія -- виховні впливи Анотація: Стаття є відгуком на дискусії вітчизняних та зарубіжних науковців з приводу альтернативних шкіл, їхніх сутнісних ознак, а також статтю О. В. Сухомлинської "Чи були школи В. О. Сухомлинського і О. А. Захаренка альтернативними існуючим?". Зроблено висновок: у визначенні альтернативності школи найважливішим є результативність діяльності навчального закладу. Її показниками можуть бути: стан фізичного й психічного здоров'я школярів, наявність у них мотивації до навчання й рівень успішності, моральна насиченість духовного життя учнівської молоді, душевний комфорт членів педагогічного колективу. Є примірники у відділах: Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний) |
> Шифр: ПП1/2013/3 Журнал 2013р. N 3 Березівська, Л. Д. Антропоцентризм - провідна ідея творчості основоположника наукової вітчизняної педагогіки К. Д. Ушинського / Л. Д. Березівська. - С.5-9. - Бібліогр.: 9 назв. Носко, М. О. Розвиток педагогічної науки на Чернігівщині в руслі ідей К. Д. Ушинського / М. О. Носко. - С.10-14. - Бібліогр.: 3 назви. Заліський, А. А. Модернізація системи середньої освіти на Чернігівщині / А. А. Заліський. - С.14-16. Бех, І. Д. Рефлексивно-експліцитний метод у вихованні особистості / І. Д. Бех. - С.17-23. - Бібліогр.: 8 назв. Гуржій, А. М. Дизайн-проектування статичних аудіовізуальних електронних засобів умовнографічної наочності / А. М. Гуржій, В. П. Волинський, Л. П. Ткачова. - С.24-31. - Бібліогр.: 4 назви. Кузь, В. Г. Плекаймо сучасну інтелектуальну еліту / В. Г. Кузь. - С.31-36. - Бібліогр.: 11 назв. Ватковська, М. Г. Особливості впровадження медіаосвіти в навчальних закладах Дніпропетровщини: досягнення, проблеми та перспективи / М. Г. Ватковська. - С.37-43. - Бібліогр.: 5 назв. Савчин, М. М. Творчість як педагогічна проблема: тренінг творчості / М. М. Савчин, О. І. Гірний. - С.43-51. - Бібліогр.: 23 назви. Яценко, Т. О. Культурологічний контекст розвитку методики навчання літератури / Т. О. Яценко. - С.51-56. - Бібліогр.: 8 назв. Малюга, В. М. Шляхи оновлення просвітницької діяльності Педагогічного музею України / В. М. Малюга. - С.57-62. - Бібліогр.: 12 назв. Сметанський, М. І. Вплив чи сприяння? / М. І. Сметанський. - С.63-68. - Бібліогр.: 6 назв. Рудишин, С. Д. Системний підхід до вищої освіти в Україні: освіченість, компетентність, національні цінності / С. Д. Рудишин. - С.69-75. - Бібліогр.: 15 назв. Бондар, Л. С. Відображення ідей про диференційований підхід до навчання у змісті початкової освіти (40 - 80-ті рр. ХХ ст.) / Л. С. Бондар. - С.76-84. - Бібліогр.: 19 назв. Шарошкіна, Н. Г. Культурно-освітня роботи бібліотеки як соціального інституту / Н. Г. Шарошкіна. - С.85-90. - Бібліогр.: 5 назв. Карпенко, О. В. Упровадження Болонських принципів у контексті реформування системи освітніх послуг країн Балтії - Латвії, Литви та Естонії / О. В. Карпенко, Л. І. Самчук, О. В. Кривоносова. - С.91-98. - Бібліогр.: 16 назв. Зозуля, С. М. Вихід у світ термінологічного словника / С. М. Зозуля. - С.99-100. Є примірники у відділах: Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний) |
С 50 Сметанський, М. І. Вплив чи сприяння? / М. І. Сметанський> // Педагогіка і психологія. Вісн. НАПН України = Pedagogics and psychology : наук.-теорет. та інформ. журн. Нац. акад. пед. наук України. - 2013. - № 3. - С. 63-68. - Бібліогр.: 6 назв. . - ISSN 2304-0629 Рубрики: Виховання--теорії виховання Кл.слова (ненормовані): розвиток особистості -- організований вплив -- прямий вплив -- авторитарна педагогіка -- педагогіка керування -- прихований вплив -- маніпулятивна педагогіка -- педагогіка спрямування -- вільне виховання -- педагогіка сприяння Анотація: Статтю написано як відгук на доводи окремих науковців, що виховання не можна розглядати як спрямований, спеціально організований вплив на розвиток особистості, а тільки як сприяння, що зумовлено прагненням гуманізувати виховний процес. На думку автора, в основі такого твердження є значно вагоміші підстави: методологічні розбіжності в трактуванні значущості різних чинників у розвитку особистості. Є примірники у відділах: Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний) |
> Шифр: ПП1/2013/4 Журнал 2013р. N 4 Кокерилл, Алан. Сухомлинський і ХХІ століття / А. Кокерилл. - С.5-15. - Бібліогр.: 12 назв. Дічек, Н. П. Екофільна етика В. О. Сухомлинського: внесок українського педагога в закладання основ екологічної етики / Н. П. Дічек. - С.15-23. - Бібліогр.: 27 назв. Сметанський, М. І. Педагогічна альтернатива В. О. Сухомлинського / М. І. Сметанський. - С.23-30. - Бібліогр.: 7 назв. Деркач, В. Ф. Робота педколективу Павлиської школи з розвитку творчих здібностей учнів / В. Ф. Деркач. - С.31-34. - Бібліогр.: 6 назв. Сидоренко, В. К. Технологічна підготовка школярів до трудової діяльності в сучасних умовах / В. К. Сидоренко, В. В. Юрженко. - С.35-41. - Бібліогр.: 11 назв. Бех, І. Д. Ідентифікація у вихованні та розвитку особистості / І. Д. Бех. - С.42-49. - Бібліогр.: 10 назв. Луговий, В. І. Зв’язок складності та самостійності в освіті / В. І. Луговий, Ж. В. Таланова. - С.50-58. - Бібліогр.: 31 назв. Гуржій, А. М. Дидактичні основи створення динамічних аудіовізуальних електронних засобів / А. М. Гуржій, В. П. Волинський, Л. П. Ткачова. - С.58-64. - Бібліогр.: 3 назв. Романенко, Ю. А. Контроль знань та вмінь учнів із хімії з погляду педагогічних вимірювань / Ю. А. Романенко. - С.65-73. - Бібліогр.: 13 назв. Величко, Л. П. Теоретичні і практичні аспекти педагогічної майстерності та методичної культури педагога / Л. П. Величко, М. М. Савчин. - С.74-81. - Бібліогр.: 12 назв. Шамне, А. В. Варіативно-типологічний підхід до розвитку у віковій психології / А. В. Шамне. - С.82-89. - Бібліогр.: 11 назв. Карпенко, О. В. Корпоративна культура у сфері надання освітніх послуг вищими навчальними закладами Російської Федерації / О. В. Карпенко, Л. І. Самчук, О. В. Кривоносова. - С.90-96. - Бібліогр.: 22 назв. Зозуля, С. М. Вихід у світ термінологічного словника / С. М. Зозуля. - С.97-100. Є примірники у відділах: Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний) |
С 50 Сметанський, М. І. Педагогічна альтернатива В. О. Сухомлинського / М. І. Сметанський> // Педагогіка і психологія. Вісн. НАПН України = Pedagogics and psychology : наук.-теорет. та інформ. журн. Нац. акад. пед. наук України. - 2013. - № 4. - С. 23-30. - Бібліогр.: 7 назв. . - ISSN 2304-0629
виховання сімейне Кл.слова (ненормовані): виховний процес -- вільне виховання -- сімейне виховання -- самовиховання -- видатні педагоги Анотація: У статті простежено альтернативність поглядів педагога на виховний процес – мету (виховний ідеал), зміст, форми й методи організації. Розглянуто теоретичні положення існуючої педагогічної системи 30-60-х рр. ХХ ст., на які спрямував свою критику В. О. Сухомлинський. Дод.точки доступу: Сухомлинський, Василь Олександрович (український педагог, публіцист, письменник, поет ; 1918-1970) \о нем\ Є примірники у відділах: Ч.З.№2 Прим. 1 (вільний) |