Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3182
Title: Соціалізація дітей дошкільного віку засобами сюжетно-рольової гри
Authors: Дмитрук, Юлія Володимирівна
Keywords: соціалізація
соціалізованість
соціальна адаптованість
сюжетно-рольова гра
старший дошкільний вік
Issue Date: Dec-2023
Abstract: У роботі представлено результати дослідження проблеми соціалізації дітей дошкільного віку засобами сюжетно-рольової гри. Проаналізовано теоретичні засади сюжетно-рольової гри як умови соціалізації дітей дошкільного віку: основні поняття, особливості соціалізації дітей старшого дошкільного віку, можливості сюжетно-рольової гри. Наведено результати дослідницької роботи з вивчення рівня соціалізованості дітей старшого дошкільного віку. Представлено методику організації та проведення сюжетно- рольових ігор зі старшими дошкільниками, орієнтовну програму сюжетно- рольових ігор для формування соціальних норм поведінки дітей старшого дошкільного віку.
Description: The paper presents the results of research into the problem of socialization of preschool children by means of story-role play. The theoretical foundations of story- role play as conditions of socialization of preschool children are analyzed: basic concepts, features of socialization of older preschool children, possibilities of story- role play. The results of the research work on the study of the level of socialization of older preschool children are given. The method of organizing and conducting story-role games with older preschoolers, an indicative program of story-role games for the formation of social norms of behavior of older preschoolers are presented. Keywords: socialization, socialization, older preschool age, story-role play, social adaptability.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3182
Appears in Collections:012 (Дошкільна освіта) Магістерські роботи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дмитрук_магістерська_2023.pdf586,79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.