Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3182
Title: | Соціалізація дітей дошкільного віку засобами сюжетно-рольової гри |
Authors: | Дмитрук, Юлія Володимирівна |
Keywords: | соціалізація соціалізованість соціальна адаптованість сюжетно-рольова гра старший дошкільний вік |
Issue Date: | Dec-2023 |
Abstract: | У роботі представлено результати дослідження проблеми соціалізації дітей дошкільного віку засобами сюжетно-рольової гри. Проаналізовано теоретичні засади сюжетно-рольової гри як умови соціалізації дітей дошкільного віку: основні поняття, особливості соціалізації дітей старшого дошкільного віку, можливості сюжетно-рольової гри. Наведено результати дослідницької роботи з вивчення рівня соціалізованості дітей старшого дошкільного віку. Представлено методику організації та проведення сюжетно- рольових ігор зі старшими дошкільниками, орієнтовну програму сюжетно- рольових ігор для формування соціальних норм поведінки дітей старшого дошкільного віку. |
Description: | The paper presents the results of research into the problem of socialization of preschool children by means of story-role play. The theoretical foundations of story- role play as conditions of socialization of preschool children are analyzed: basic concepts, features of socialization of older preschool children, possibilities of story- role play. The results of the research work on the study of the level of socialization of older preschool children are given. The method of organizing and conducting story-role games with older preschoolers, an indicative program of story-role games for the formation of social norms of behavior of older preschoolers are presented. Keywords: socialization, socialization, older preschool age, story-role play, social adaptability. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3182 |
Appears in Collections: | 012 (Дошкільна освіта) Магістерські роботи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Дмитрук_магістерська_2023.pdf | 586,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.