Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3372
Title: РЕФЛЕКСІЯ НА УРОКАХ БІОЛОГІЇ ЯК ПСИХОЛОГІЧНИЙ МЕХАНІЗМ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ ПІДЛІТКА В НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
Authors: Кудринецька, Наталія Миколаївна
Keywords: рефлексія
особистість
підліток
навчальна діяльність
розвиток особистості
психологічний механізм
Issue Date: 2023
Abstract: Робота присвячена дослідженню проблеми рефлексії як психологічного механізму розвитку особистості підлітка в навчальній діяльності. Рефлексія розглядається як процес усвідомлення та пізнання власних дій, думок, почуттів, мотивів, як здатність до критичного осмислення власної діяльності, як спосіб саморозвитку та самореалізації особистості. У теоретичному розділі роботи представлена характеристика поняття "рефлексія" у працях науковців, аналізуються психологічні та філософські підходи розуміння рефлексії. Виявлено, що рефлексія є складним багатогранним феноменом, який має різні форми та рівні прояву. Вона виступає важливим механізмом розвитку особистості, сприяє усвідомленню своїх знань, умінь та навичок, формуванню критичного мислення та творчої активності. У практичному розділі роботи представлена методологія дослідження рефлексії у сьогоденні, аналізуються результати дослідження рефлексії, розробляються практичні рекомендації для практичного використання рефлексії. У дослідженні було застосовано методи: анкетування, бесіда, психолого педагогічне спостереження. За результатами дослідження встановлено, що рефлексія є важливим психологічним механізмом розвитку особистості підлітка в навчальній діяльності. Вона сприяє формуванню у підлітків самосвідомості, самооцінки, самоконтролю, критичного мислення, творчих здібностей. Рефлексія може використовуватися як ефективний метод навчання та виховання підлітків.
Description: The work is devoted to the study of the problem of reflection as a psychological mechanism of adolescent personality development in educational activities. Reflection is considered as a process of awareness and knowledge of one's own actions, thoughts, feelings, motives, as an ability to critically analyze one's own activities, as a way of self-development and self-realization of the individual. The theoretical section of the work presents the characteristics of the concept of "reflection" in the works of scientists, analyzes psychological and philosophical approaches to understanding reflection. It was found that reflection is a complex multifaceted phenomenon that has different forms and levels of manifestation. It acts as an important mechanism of personality development, promotes awareness of one's knowledge, abilities and skills, formation of critical thinking and creative activity. The practical section of the work presents the methodology of reflection research in the present, analyzes the results of reflection research, and develops practical recommendations for the practical use of reflection. The research used the following methods: questionnaire, conversation, psychological and pedagogical observation. Based on the results of the study, it was established that reflection is an important psychological mechanism of adolescent personality development in educational activities. It contributes to the formation of self-awareness, self-esteem, self-control, critical thinking, and creative abilities in teenagers. Reflection can be used as an effective method of teaching and educating teenagers.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3372
Appears in Collections:053 (Психологія) Магістерські роботи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кудринецька Н.М..pdf926,88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.