Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3373
Title: ПСИХОЛОГІЧНІ БАР’ЄРИ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ В РАННЬОМУ ЮНАЦЬКОМУ ВІЦІ
Authors: Луканюк, Діана Василівна
Keywords: психологічні бар’єри
самореалізація
ранній юнацький вік
Issue Date: 2023
Abstract: Тема магістерської роботи «Психологічні бар’єри самореалізації в ранньому юнацькому віці» досліджувалася на теоретичному та емпіричному рівнях. Результати вивчення представлені у трьох розділах роботи. На теоретичному рівні авторка проаналізувала поняття самореалізації, психологічні бар’єри самореалізації в ранньому юнацькому віці та основні підходи. У другому розділі аналізувала методи та методику дослідження психологічних бар’єрів в ранньому юнацькому віці, а саме методологічні засади та процедуру дослідження. У третьому розділі здійснила емпіричне вивчення психологічних бар’єрів самореалізації в ранньому юнацькому віці на основі комплексної методики. Встановила зв’язки між психологічними бар’єрами й самореалізацією.
Description: The topic of the master's thesis "Psychological barriers to self-realization in early adolescence" was studied at the theoretical and empirical levels. The results of the study are presented in three chapters. At the theoretical level, the author analyzed the concept of self-realization, psychological barriers to self-realization in early adolescence and the main approaches. In the second section, the author analyzed the methods and methodology of studying psychological barriers in early adolescence, namely the methodological principles and research procedure. In the third chapter, I conducted an empirical study of psychological barriers to self-realization in early adolescence based on a comprehensive methodology. The author established the links between psychological barriers and self-realization.
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3373
Appears in Collections:053 (Психологія) Магістерські роботи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Луканюк Д.В.pdf1,02 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.