Please use this identifier to cite or link to this item:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3885
Title: | ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ СПІЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБАМИ ХУДОЖНЬОЇ ПРАЦІ |
Authors: | Венгер, Алла Олександрівна |
Keywords: | діяльність спільна діяльність взаємодія співпраця спільна діяльність дошкільників |
Issue Date: | 2023 |
Abstract: | Наукова робота присвячена аналізу такого аспекту проблеми соціалізації дітей дошкільного віку, як формування в них навичок спільної діяльності. Проаналізовано основні наукові розробки з проблеми феноменології спільної діяльності, її зв’язку із взаємодією та колективною діяльністю. Вказано на специфіку набуття дітьми 6 років досвіду спільної діяльності. Розкрито потенціал художньої праці щодо забезпечення соціалізуючих засад спільної діяльності дітей . Здійснено діагностику сформованості досвіду спільної діяльності дошкільників у процедурі проведення констатувального експерименту. |
Description: | The scientific work is devoted to the analysis of such an aspect of the problem of socialization of preschool children as the formation of joint activity skills in them. The main scientific developments on the problem of the phenomenology of joint activity, its connection with interaction and collective activity are analyzed. The specifics of children's acquisition of 6 years of experience of joint activity are indicated. The potential of artistic work in ensuring the socializing principles of joint activity of children is revealed. The diagnostics of the formation of the experience of joint activity of preschoolers in the procedure of conducting a ascertaining experiment are carried out. |
URI: | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3885 |
Appears in Collections: | 012 (Дошкільна освіта) Магістерські роботи |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Дипломна_Венгер_Алла.pdf | 1,01 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.