Please use this identifier to cite or link to this item: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4149
Title: Педагогічні умови формування у старших дошкільників толерантного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами
Authors: Кононенко, Олексій Леонідович
Keywords: інклюзивна освіта
дитина з особливими освітніми потребами
толерантність
толерантне ставлення
старший дошкільний вік
дошкільна освіта
Issue Date: Dec-2024
Abstract: У роботі представлено результати дослідження проблеми формування у старших дошкільників толерантного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами. Проаналізовано структуру та сутність поняття «толерантне ставлення». Охарактеризовано дітей з особливими освітніми потребами у інклюзивному середовищі закладу дошкільної освіти. Визначено особливості формування толерантного ставлення у дітей старшого дошкільного віку. Представлено результати дослідження рівня сформованості у старших дошкільників толерантного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами. Визначено педагогічні умови та систему формування у старших дошкільників толерантного ставлення до дітей з особливими освітніми потребами. Розроблено методичні рекомендації для вихователів і батьків.
Description: Kononenko O. L. Pedagogical conditions for the formation of a tolerant attitude towards children with special educational needs in older preschoolers. – Manuscript. Qualification work for the degree of "master" in the specialty 012 Preschool education. – Nizhyn Mykola Gogol State University. – Nizhyn, 2024. The work presents the results of a study of the problem of the formation of a tolerant attitude towards children with special educational needs in older preschoolers. The structure and essence of the concept of “tolerant attitude” are analyzed. Children with special educational needs in the inclusive environment of a preschool educational institution are characterized. The features of the formation of a tolerant attitude in older preschool children are determined. The results of a study of the level of formation of a tolerant attitude towards children with special educational needs in older preschoolers are presented. Pedagogical conditions and a system for forming a tolerant attitude towards children with special educational needs in older preschoolers have been determined. Methodological recommendations for educators and parents have been developed. Keywords: preschool education, older preschool age, inclusive education, child with special educational needs, tolerance, tolerant attitude
URI: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4149
Appears in Collections:012 (Дошкільна освіта) Магістерські роботи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кононенко_магістерська_2024.pdf1,01 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.