Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1753
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Колесник, А. В. | - |
dc.date.accessioned | 2020-09-16T11:56:24Z | - |
dc.date.available | 2020-09-16T11:56:24Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.identifier.udc | 821.161.2-3 | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/1753 | - |
dc.description.abstract | У статті аналізуються особливості художнього зображення євреїв у новелі І. Франка "На дні", визначаються елементи натуралізму у відтворенні пер-сонажів і соціальної дійсності. Автор статті спирається на думку провід-них науковців щодо проблеми натуралізму в українській літературі, зокрема про дотримання Іваном Франком у своїй ранній творчості програмових вимог натуралізму. В основі дослідження – визначення типологічних характеристик зобра-ження євреїв у новелі І. Франка "На дні" відповідно до основоположних домi-нант натуралiзму, зокрема, точного, майже наукового відображення усіх явищ в житті, об’єктивності, поєднання у художньому зображенні природ-них і соціальних складових, фактографічності. У статті аналізується виявлення цих ознак у зображенні двох постатей євреїв: старого, чесного робітника з Борислава і молодого парубка – міського злодія. Визначено, що життєподібність виявляється в описі зовнішніх ознак, які характеризують матеріальний стан персонажів: виснажених рис обличчя старого єврея, який працював у Бориславі, та одягу хлопця-єврея, що свідчить про його злидні, а також у натуралістичному описі тюремної камери та її мешканців у цілому. Узагальнення і типізація виявляються у позбавленні персонажів індивідуальності – відсутність імен в обох євреїв, стирання національних ознак, зокрема мовних у хлопця-єврея, що викорис-тано для введення його в категорію "свій" в українському суспільстві Галичини. Фактографізм спостерігаємо в описі вирваних з потоку життя кадрів, "шматків": моментів сну героїв – з метою створення уявлення про їхнє важке життя; в описі жахливих картин, зокрема кривавої бійки в тюремній камері, що створені з метою змусити читача замислитись і змінити своє ставлення до соціальних проблем суспільства. У статті зроблено висновок, що за допомогою натуралістичного зобра-ження письменник відтворив у новелі тип більшості євреїв того часу, які змушені були виживати будь-яким способом і мали такі ж самі соціальні проблеми, як і більшість українців Галичини, що віддзеркалює намагання письменника змінити суспільство. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | Видавництво НДУ імені Миколи Гоголя | uk_UA |
dc.subject | натуралізм | uk_UA |
dc.subject | І. Франко | uk_UA |
dc.subject | новела "На дні" | uk_UA |
dc.title | Натуралістичне зображення постатей євреїв у новелі Івана Франка "На дні" як віддзеркалення соціальної дійсності Галичини ХІХ століття | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Література та культура Полісся. Випуск 98 (2020 р.) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
6.pdf | 493,47 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.