Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2633
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Остапенко, Л. М. | - |
dc.date.accessioned | 2022-12-12T13:37:02Z | - |
dc.date.available | 2022-12-12T13:37:02Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.udc | 821.112.2.09 (19) | - |
dc.identifier.uri | http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2633 | - |
dc.description.abstract | Стаття репрезентує спробу інтерпретації роману сучасного французького письменника Фредеріка Бегбеде «Windows on the World» з погляду біблійного коду. Автор статті виокремлює два рівні присутності біблійних компонентів: експліцитний та імпліцитний, інвентаризує старозавітні та новозавітні образи і мотиви, марковані у творі, та визначає їхню функціональність. Автор доводить, що саме компоненти біблійного коду виконують в романі змістотворчі та формотворчі функції. Біблійний код визначає структуру роману як параболічну і поглиблює його антиутопічний зміст, надаючи йому есхатологічної домінанти. Особливу увагу автор звертає на трансформацію біблійної історії про Вавилонську вежу в романі. Автор доводить, що старозавітні мотиви створення та руйнації, які пов’язані з образом Вавилонської вежі, у романі Фредеріка Бегбеде характеризують наслідки економічної та культурної глобалізації у сучасному світі і набувають апокаліптичного виміру. Особ-ливу роль у процесі глобалізації Ф.Бегбеде відводить маркетингу як засобу просування масової культури, що продукує профанований образ світу і наближає людство до його кінця. Автор вдається до аналізу інтертекстуальних зв’язків роману, що пов’я-зані з його біблійним кодом. Образ Ловця з роману Дж.Девіда Селінджера «Ловець у житі» поглиблює семантику біблійного коду в романі «Windows on the World». Бегбеде демонструє, що месіанізм «розбитого покоління» Америки, який був репрезентований Дж.Д.Селінджером, згодом перетво-рився на «супергероїзм», а шлях духовного сходження був профанований зведенням хмарочосів. Автор доводить, що за допомогою біблійного коду письменник вибудовує власне есхатологічне бачення світу, яке відхиляється від метанаративів християнства та глобалізму і забирає у людства останні сподівання. Апокаліпсис, відтворений Бегбеде у романі «Windows on the World», перед-бачає спокуту, але не гарантує спасіння. Його «Спаситель» нагадує людству лише про смерть і нікому не обіцяє вічного життя. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.publisher | НДУ ім. М. Гоголя | uk_UA |
dc.subject | Фредерік Бегбеде | uk_UA |
dc.subject | біблійний код | uk_UA |
dc.subject | Апокаліпсис | uk_UA |
dc.title | Біблійний код у романі Фредеріка Бегбеде «Windows on the World» | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Література та культура Полісся. Випуск 106 (2022 р.) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
7.pdf | 758,05 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.