Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2700
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorАніщук, А. М.-
dc.contributor.authorМойсєєнко, Ю. В.-
dc.date.accessioned2023-01-09T06:37:34Z-
dc.date.available2023-01-09T06:37:34Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationАніщук А. М., Мойсєєнко Ю. В. Дитяча література як засіб формування світосприйняття у дітей 5-6 років. Науковий збірник «Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка». 2020. Вип. 28. Т.1. С.102-108.uk_UA
dc.identifier.udc373.2.159.937:087.5-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/2700-
dc.description.abstractСтаття присвячена проблемі формування світосприйняття в дітей 5–6 років засобами дитячої літерату- ри. Аналізуються наукові погляди щодо впливу дитячої літератури як засобу виховання особистості дитини на процес формування світосприйняття старших дошкільників. Актуальність дослідження визначається браком теоретико-експериментальних робіт вказаного напряму, виконаних на дітях такого віку; важливістю вікового періоду, коли в дитини з’являється здатність до світосприйняття, вибудовується власне світосприйняття, яке відповідає соціальному буттю, закладається фундамент оптимістичного світобачення; потребою педагогічної практики в розробці методичної спрямованості щодо оптимізації процесу формування світосприйняття в ді- тей 5–6 років засобами дитячої літератури в закладі дошкільної освіти й сім’ї. Визначено сутність провідної категорії «світосприйняття» як певного досвіду формування пізнавальних уяв- лень про світ за допомогою наочних образів – сприйняттів. Розкрито структуру світосприйняття, яка містить процеси сприйняття (чуттєве відбиття об’єктивної реальності), пізнання (творча діяльність дитини по осво- єнню дійсності) й зображення (узагальнений образ предметів або явищ об’єктивної дійсності). Деталізовано характеристики перебігу вищезазначених процесів на цьому віковому періоді. Опрацьовано значення художнього слова як невичерпного джерела формування світоглядних уявлень у ді- тей дошкільного віку. Описано особливості слухання, сприйняття та розуміння літературних творів. Визначено взаємозв’язок між розумінням змісту художнього твору й сприйняттям навколишнього світу дитиною. Обґрун- товано, що на основі змісту дитячих творів у дитини вибудовується власне світосприйняття, за допомогою якого дошкільник має змогу адекватно сприймати навколишню дійсність і вибудовувати власну картину світу. Представлено погляди науковців щодо дитячого міркування, яке будується на власному життєвому досвіді дитини й забезпечує процес розуміння життєвих явищ, викладених у художньому творі. Теоретично доведено, що дитячі твори виступають своєрідним транслятором інформації, поведінкових моделей, світоглядних орієн- тирів і водночас каталізатором дитячої свідомості.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.relation.ispartofseriesDOI https://doi.org/10.24919/2308-4863.1/28.208562;-
dc.subjectсвітогляд, світосприйняття, дитяча свідомістьuk_UA
dc.subjectсприйняття, пізнання, зображення, мірку- вання, дитяча література, дошкільники.uk_UA
dc.titleДИТЯЧА ЛІТЕРАТУРА ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ СВІТОСПРИЙНЯТТЯ У ДІТЕЙ 5–6 РОКІВuk_UA
dc.typeAnimationuk_UA
Розташовується у зібраннях:ФАКУЛЬТЕТ ПЕДАГОГІКИ, ПСИХОЛОГІЇ, СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ ТА МИСТЕЦТВ

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Дитяча література як засіб сприйняття.pdf3,84 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.