Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3026
Назва: ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИХ УМІНЬ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ ІЗ «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ»
Автори: Білоусова, Н. В.
Гордієнко, Т. В.
Ключові слова: молодші школярі
приклади завдань
дослідницькі вміння
«Я досліджую світ»
етапи формування дослідницьких умінь
умови формування дослідницьких умінь
Дата публікації: 2023
Видавець: Видавництво НДУ ім. М. Гоголя
Короткий огляд (реферат): Стаття присвячена вивченню ефективних методів формування дослідницьких умінь у молодших школярів під час занять з інтегрованого курсу "Я досліджую світ". Розглядаються актуальні підходи та стратегії, зокрема проблемне навчання, проєктне навчання та використання інтерактивних технологій. Визначено етапи формування дослідницьких умінь у молодших школярів: зацікав- лення, визначення дослідницького завдання, планування дослідження, збір даних, аналіз даних, представлення результатів дослідження. Визначено ефективні умови формування дослідницьких умінь у молодших школя- рів: створення стимулюючого освітнього середовища, розвиток пізнавального інтересу, навчання за допомогою дослідницьких методів, формування самостій- ності, залучення учнів до розв язання реальних проблем, налагодження позитив- ної атмосфери в класі. Наведено приклади умов, які сприяють формуванню дослідницьких умінь. Наголо- шено, що дослідницькі уміння відіграють ключову роль у розвитку інтелектуаль- них здібностей та розвитку критичного мислення учнів і є основою для подаль- шого навчання та вдалого кар єрного зростання. З ясовано, що дослідницькі уміння є важливим елементом розвитку молодших школярів і сприяють формуванню їхнього креативного мислення та критичного аналізу. Описується, що перш за все, важливо зацікавити учнів до дослідницької діяльності, використовуючи стимулююче освітнє середовище та цікаві завдан- ня, серед яких можна виділити наступні: спостереження за природою, проведення експериментів та дослідів, залучення молодших школярів до проєктної діяль- ності, уміння розробляти припущення (гіпотези), проведення опитування, аналіз інформації та отриманих даних тощо. Наголошено, що формуючи дослідницькі вміння доцільно навчити учнів ставити дослідницькі питання, розробляти план дослідження та збирати дані, спосте- рігати за зміною фізичних властивостей досліджуваних об єктів, робити виснов- ки й оформлювати результати. У статті робиться акцент на тому, що такі дослідницькі вміння не лише сприяють розвитку пізнавальних здібностей учнів, а і зацікавлюють до вивчення навколишнього світу та допомагають вирішувати реальні проблеми в майбутньому житті.
Опис: The article is devoted to the study of effective methods for fostering research skills in younger students during integrated courses such as «I Explore the World». The paper explores contemporary approaches and strategies, including problem-based learning, project-based learning, and the use of interactive technologies. The stages of developing research skills in younger students are identified: interest, defining research tasks, planning the investigation, data collection, data analysis, and presenting research findings. Effective conditions for fostering research skills in younger students are outlined, such as creating a stimulating educational environment, nurturing cognitive interest, teaching through research methods, promoting autonomy, engaging students in real-world problem-solving, and fostering a positive classroom atmosphere. Examples of conditions that facilitate the development of research skills are provided. The article highlights that research skills play a crucial role in developing students intellectual abilities and critical thinking, forming the foundation for future learning and successful career growth. It is clarified that research skills are an essential element in the development of younger students, fostering their creative thinking and critical analysis. The article emphasizes that, above all, it is important to arouse students interest in research activities by employing stimulating educational environments and engaging tasks. Some examples of such tasks include observing nature, conducting experiments and investigations, involving younger students in project-based activities, teaching hypothesis development, conducting surveys, analyzing information and collected data, and more. The article stresses that developing research skills should focus on teaching students to pose research questions, design investigation plans, collect data, observe changes in the physical properties of studied objects, draw conclusions, and present results. It also highlights that such research skills not only contribute to the development of students cognitive abilities but also foster a genuine interest in exploring the surrounding world, helping them solve real-life problems in the future.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3026
Розташовується у зібраннях:Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2023. № 2.

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
макет_НЗ_№2_2023-20-25.pdf188,09 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.