Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3099
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorБойко, Н. Т.-
dc.date.accessioned2023-11-22T12:33:58Z-
dc.date.available2023-11-22T12:33:58Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.udc821.161.2-32.09''18''(092)-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/3099-
dc.description.abstractСтаттю присвячено аналізу прозового доробку Ганни Барвінок – однієї із репрезанток фольклорно-етнографічної течії в українському романтизмі. Основним об’єктом художньої творчості вона обрала долю простої української жінки, сповнену радощами і бідами. Тематично-проблемне спрямування її творів яскраво засвідчують їх назви, як-от: «Не було змалку – не буде й до’станку», «Квітки з сльозами, сльози з квітками» тощо. У статті закцентовано наявність в українській літературі зазначеного періоду малих оповідних форм, модальність яких співвідноситься із ідилічним світовідчуттям. Самі ж ідилії як один із найдавніших жанрів літератури вирізняються безконфліктністю, поетизацією природи й сільського життя. В українській літературі в цьому аспекті варто розглядати твори Пантелеймона Куліша («Повесть о старых временах и обычаях малороссийских», «Дівоче серце», «Орися»), Ганни Барвінок («Восени літ-о», «Вірна пара», «Лихо не без добра», «Домонтар»), Олекси Стороженка («Сужена», «Прокіп Іванович», «Дорош»). Очевидна ідеалізація старосвітського, козацького й простонародного життя на лоні природи може свідчити не тільки про індивідуальні світоглядні, ідейно-естетичні пріоритети й художньо-стильові особливості творчих практик названих вище прозаїків, а й про спробу запропонувати читачеві своєрідну компенсацію втрачених суспільних зв’язків. Виходячи із наявності того чи іншого змістового складника, пропоную виокремлювати такі типи ідилій: любовні, родинні, старосвітські й козацькі. У результаті проведеного аналізу прози середини ХІХ ст. можна стверджувати, що ностальгія за втраченою національною патріархальністю аж до кінця ХІХ ст. відлунуюватиме у творах низки авторів (наприклад, «Люборацькі» Анатолія Свидницького).uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectгармоніяuk_UA
dc.subjectпатріархальністьuk_UA
dc.subjectбезконфліктністьuk_UA
dc.subjectфольклорно-етнографічна течіяuk_UA
dc.subjectромантизмuk_UA
dc.subjectсентименталізмuk_UA
dc.titleОповідання-ідилії Ганни Барвінок у контексті української прози середини ХІХ ст.uk_UA
Розташовується у зібраннях:Література та культура Полісся. Випуск 109 (2023 р.)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Полісся 109-26-36.pdf284,03 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.