Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4460
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКонєва, Т. М.-
dc.date.accessioned2025-08-23T17:46:20Z-
dc.date.available2025-08-23T17:46:20Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.udc028.5:316.614-044.332-
dc.identifier.urihttp://lib.ndu.edu.ua/dspace/handle/123456789/4460-
dc.description.abstractПослуговуючись науковими розвідками соціологів, філософів, психологів, педагогів, у статті теоретично розглянуто дефініцію «соціалізація»; виділено її основні складові (процес становлення особистості, накопичення індивідом певної системи знань і цінностей, залучення людини до системи суспільних відносин); розкрито основні сфери соціалізації (діяльність, спіл¬ку¬вання, самосвідомість) та стадії її розвитку: дотрудова, трудова, після-трудова (первинна та вторинна). Доведено, що процес становлення го¬лов¬ної героїні у романі М. Зузака «Крадійка книжок», освоєння нею певної системи знань і цінностей, норм поведінки, притаманних суспільству, був складний. Це пов’язано з психологічною травмою (втрата батьків і бра¬тика), яку вона отримала, перебуваючи у нацистській країні. Проте в умо¬вах виховання – під впливом прийомної родини Губерманнів та друзів (Руді, Макс), які прищеплювали їй загальнолюдські цінності та гуманізм, внут¬ріш¬ній світ героїні змінюється. Вона поступово адаптується до но¬вих умов життя, пов’язаних з любов’ю і добром. Достатньо уваги приді¬лено прийомам розкриття характеру героїні. Водночас визначено роль книги як скарбниці духовних цінностей у процесі соціалізації особистості у романі. Підкреслено, що книга у роки воєнного лихоліття була і надією на спасіння, і «годувальницею», і рятівником, і розрадником, і помічником. Ви-зна¬чено й функції слова у ній (творча, руйнівна). Доведено, що нестан¬дарт¬на пове-дін¬ка Лізель (крадіжка книжок), як це не парадоксально, не тільки дала їй мож-ливість не втратити своєї ідентичності й вижити у страшні роки Другої світової війни, але й сприяла процесу соціалізації мешканців німецько¬го містечка.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherВидавництво НДУ ім. М. Гоголяuk_UA
dc.subjectсоціалізаціяuk_UA
dc.subjectсоціальні структуриuk_UA
dc.subjectхудожній твір для дітей і юнацтваuk_UA
dc.subjectгеройuk_UA
dc.subjectвнутрішній світ,uk_UA
dc.subjectкнигаuk_UA
dc.subjectпроцес становлення особистостіuk_UA
dc.titleРоль книги у процесі соціальної адаптації особистості (М. Зузак. «Крадійка книжок»)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Література та культура Полісся. Випуск 112 (2025 р.)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ЛКП 112_26-34-43.pdf280,07 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.